DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> sa fie unghiu de fuga, sa ma duc, sa nu ma duc ?

the fast and furious
post 10 May 2009, 18:18
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti






Salut,
Cand am schimbat cauciucurile pe fata in noi 08 , cele pe care le aveam pe masina si facusem aprox 10 000 km cu ele ( Debica navigator 2 ) , in afara de faptul ca erau la martorii de uzura prezentau si o uzura pronuntata pe una din muchii si asta se intampla la ambele. Atasez o poza mai jos cum s-ar prezenta in momentu de fata.
Intrebarea mea este:
sa ma duc sa fac unghiul de fuga ? Ar schimba asta cu ceva in bine , si as preveni o uzura asemanatoare la cauciucurile astea noi pe care le am acum.
Mentionez ca - masina merge drept fara sa traga niciunde
- acum 1 luna la ITP au spus ca nu am joc de nici un fel la directie.
- ultima data unghiu l-am facut la ITP u de acum 2 ani si ceva.

Ma gandeam sa ma duc mai tarziu sa fac unghiu, fiindca vroiam sa mag vaselina calumea la directie fiindca e cam greoaie si daca se modifica ceva sa nu dau banu de 2 ori.
Astept pareri,


Attached thumbnail(s)
u._fuga.JPG ( Size: 13.49k ) Number of downloads: 615


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2009, 18:29
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05





daca ce se vede in poza e vazut din fata, nu are treaba fuga, eventual daca e vazut de sus.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag02cws
post 10 May 2009, 18:55
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.443
Joined: 2 December 06
From: Bucuresti / Pitesti




10 000 de km este foarte putin chiar si pt cauciucurile din fata. Trebuie verificate unghiurile neaparat.


--------------------
Dacia 1310 L 1994 / Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 May 2009, 19:02
Post #4


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 10 May 2009, 19:29)
daca ce se vede in poza e vazut din fata, nu are treaba fuga, eventual daca e vazut de sus.
*



Vazut din fata se cheama "unghi de cadere" sau "unghi de carosaj".
Vazut de sus se cheama "convergenta".
Ambele-s potentiale vinovate de uzurile tale.

Dar tind sa cred ca ce ai facut tu-n poza-s rotile vazute din fata, adica unghi de cadere prea mare.

De duci la reglaj unghiuri, iar acolo se va vedea ca masina ta-i iesita din parametri. Rezolvare - deformarea lonjeroanelor (nu trebuie sa te sperie, daca e facuta corect) sau, mai sigur dar nu la fel de eficient, brate inferioare mai lungi.

Ai cumva masina f inalta de bot?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2009, 19:14
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




convergenta e una, dar in anumite limite poate fi si de la fuga. O fi greu sa mergi sa-ti faci unghiurile? teoretic ele se verifica la fiecare schimbare de cauciucuri.

Cu prilejul acestui topic, adresez si eu o intrebare, la schimbarea semipuntii fata, de fapt a portfuzetei, se refac unghiurile? sau a damblagit Mondiru cand era la capitolul ala? ma gandesc ca portfuzetele astea sunt la fel, aceleasi cote, se mai indoaie, sau cum?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the fast and furious
post 10 May 2009, 19:27
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 588
Joined: 3 October 06
From: Bucuresti




Da , aproximativ asa se vede din fata . Masina nu e inaltata foarte mult de fata ca nu e 1300, iar teurile amortizoarelor au fost schimbate acum 5 ani cred ( astea erau raspunzatoare cu inaltatul in fata ).
O sa mai revin cu poze edificatorii.
PS: Nenorocirile alea de Debica Nav 2 erau la martori si pe centrul suprafetei de rulare nu doar pe muchii unde era uzura mai pronuntata. Foarte slabe.

This post has been edited by the fast and furious: 10 May 2009, 19:28


--------------------
Dacia / Opel - Berlina / Astra Classic - 1999 / 2006 - B -- ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SSilent
post 10 May 2009, 19:34
Post #7


Membru Vitezoman


Group: Members
Posts: 1.235
Joined: 23 July 07
From: ...I'm everywhere... nowhere




da poza aia e vedere de sus sau din fata? unsure.gif


--------------------
Dacia 1210 1986 - N/A
dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^

cu planuri de viitor (adica vise):
-Yamaha Fazer 600 cm3
-Ford Escord 2000RS
-Mercedes Benz W201
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 May 2009, 19:38
Post #8


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 10 May 2009, 20:14)
Cu prilejul acestui topic, adresez si eu o intrebare, la schimbarea semipuntii fata, de fapt a portfuzetei, se refac unghiurile? sau a damblagit Mondiru cand era la capitolul ala?  ma gandesc ca portfuzetele astea sunt la fel, aceleasi cote, se mai indoaie, sau cum?
*



Daca tu crezi c-a stat cineva la turnarea si prelucrarea portfuzetei din fonta sa verifice la perfectie abaterile si pozitiile relative a PATRU axe (butuc, pivot superior, pivot inferior, pivot bieleta)... te inseli.
Daca nu esti foarte pretentios las-o asa.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 10 May 2009, 19:50
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




posibil sa apara abateri in timp, de la socuri, gen maistri care au impresia ca presa s-a inventat pentru fraierime si depreseaza pivotii cu lovituri de ciocan in dansa ?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 May 2009, 19:57
Post #10


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Depinde de ciocan.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 10 May 2009, 20:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Portfuzeta din fonta?Ba, voi sunteti tare obositi ! Opriti-va un pic, culcati-va , si-apoi vorbim. E otel turnat (parca OLT). Stiti ce-i aia fonta?


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 10 May 2009, 21:15
Post #12


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Poa' sa fie si lemn de brad. Schimba cu ceva ce s-a spus?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 10 May 2009, 21:25
Post #13


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Lemnul de brad il poti deforma la cald, mai ales daca-i verde tongue.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 May 2009, 22:53
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




eu am 20.000 km parcursi cu noile anvelope si vreau sa spun ca nu stiu de ce la cele de pe fata s-au uzat grav in exterioare, iar cele de pe spate sunt ca noi, de ce sa se fi uzat??? si m-i se pare cam repede.. mai merg inca 10.000. maxim cu ele si cred ca or sa iasa sarmele sad.gif

mentionez ca nu trage dreapta sau stanga, daca dau drumul la volan la 90km/h(la mai mult nu am curaj sa las volanul liber) biggrin.gif sta volanul bine, pareri??


This post has been edited by panter1: 10 May 2009, 22:57


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 11 May 2009, 09:10
Post #15


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un reglaj al geometriei incepe de la 50lei:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 12 May 2009, 14:57
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(PH-06-BOA @ 10 May 2009, 20:59)
[...]E otel turnat (parca OLT). [...]

OLT=otel pentru TEVI.
Portfuzeta e matritata ca semifabricat din otel aliat.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 12 May 2009, 15:05
Post #17


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




Este nevoie de geometrie roti daca am schimbat un singur capat de bara? Am facut cam 200 km , dar nu am vazut sa-mi " manance" din cauciuc.


--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 May 2009, 07:05
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




DA.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2009, 09:02
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




daca indeplineste 3 conditii, eu nu m-as duce sa dau 1 milion si la aia...conditiile ar fi sa mearga drept, sa nu roada cauciucul si sa ia viraj la fel de usor in ambele directii.

Convergenta se face simplu acasa cu o sfoara sau ruleta, ar zice unii ca si fuga, dar eu nu as face.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 13 May 2009, 09:11
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




un reglaj incepe de la 50lei,la sama service e vreo 200.
la teparii de la seleniu cu 2 ani era 150lei si niic macar nu-l faceau bine.


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 13 May 2009, 10:04
Post #21


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(argon @ 13 May 2009, 10:02)
conditiile ar fi sa mearga drept, sa nu roada cauciucul si sa ia viraj la fel de usor in ambele directii......
Convergenta se face simplu acasa cu o sfoara sau ruleta,
*



Ai putea te rog sa dezvolti subiectul .... smile.gif ( as dori sa verific ceea ce am surubarit ,chiar daca ,conditiile enumerate mai sus , sunt indeplinite cu brio icon_mrgreen.gif )

This post has been edited by Minel: 13 May 2009, 10:05


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2009, 10:49
Post #22


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




masori distanta in fata si in spatele rotilor, nu la mijloc ca nu ai cum, ci putin mai jos, la aceasi inaltime, in fata trebuie sa fie distanta o idee mai mica. Ideeal ar fi sa ai cauciucuri cu 'sant', la mine au fix pe mijloc(Barum Brilantis).


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 May 2009, 11:17
Post #23


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(argon @ 13 May 2009, 11:49)
in fata trebuie sa fie distanta o idee mai mica.
*


Nu zau?!?
Ie tractiune spate esteitu'?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 13 May 2009, 11:58
Post #24


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu mai stiu exact, invers atunci desi am indoieli, cand oi ajunge acasa ma uit la carte.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 13 May 2009, 12:25
Post #25


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Daca-ti trebuie cartea pt asa ceva... doh.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 13 May 2009, 13:58
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Convergenta la dacie e de fapt divergenta.
Ca "ie" tractiune fata.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 14 May 2009, 11:37
Post #27


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




deci pana la urma cum a ramas ? se poate masura sau nu acasa?


--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 May 2009, 14:41
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Numai acea convergenta, da, se poate, cu ceva indeminare. Dar, partea mai ciudata este la convergenta partiala: daca pe o parte ai deschidere +4 si pe cealalta "inchidere" (sau convergenta) -2, esti in gama 0-2, cum scrie cartea, aliniamentul insa nu e corect. De aia e mai bine sa mergi la o statie de reglare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 14 May 2009, 21:47
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




In fata sa fie mai mare cu 1-3 mm . Cu sfoara, nu e sigura treaba, pentru ca, daca s-a umblat la puntea de spate, poate sa nu mai fie corect pusa. Eu am mai dat pe forum, un dispozitiv cu laser (ala cu lumina rosie) centrat pe strung, su se face cu el, toate trei unghiuri. Merge si cu tija telescopica, in loc de ruleta , si e mai usor si sigur.

Liviu, din '80 si pana acum, am cam uitat denumirile. Oricum, n-am garantat corectitudinea, si e bine venita corectia , daca e buna.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 May 2009, 06:51
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




1. Nu stiu link-ul cu dispozitivul laser de care spui, daca vrei sa-l zici..
Asa ceva ma batuse gindul de acum 2 ani, in Bulgaria, unde am si intrat in bazar si am luat doua "lanternute" din alea duale (led+laser). Numai ca trebuia adaptarea si am lasat-o balta ...
2. Nu stiu ce spui cu denumirile..(LE-aaaaaaa, te referi la denumirile otelurilor, alea nu le-am uitat niciodata, au ramas acolo tot de prin '80). Ba chiar si regulile de desen tehnic care erau. Acum, nu mai stiu daca se mai respecta...
Convergenta aia se regleaza din acele capete de cremaliera, ok?
Cum pot face sa am de la 0/0 un 2? Ori infiletind IDENTIC cu acelasi nr de ture si stinga si dreapta sau, rotind totalul turelor necesare numai pe stinga. Ce se obtine? Deschidere 2 mm dar aliniament incorect. Trage intr-o parte.
Acuma, oricine va regla jumate/jumate dar, asta daca inainte a fost reglata corect in rest dar cu convergenta incorecta.
Ce te faci daca schimbi o bieleta? Oricit ai numara, e posibil ca acea bieleta sa fie o idee mai scurta sau mai lunga. Ca atare apare necesitatea reglajului NUMAI pe acea parte.
De aia spuneam ca acea convergenta trebuie reglata pe "statie". Pt ca mai intii se pun acele rigle agatate de prag cu care se citesc acele diferente stinga-dreapta de convergenta (aliniament)

This post has been edited by diaconuliviu: 15 May 2009, 06:56


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd June 2025 - 23:35
Forum Renault