Polishare si ceruire - tips & tricks
![]() ![]() ![]() |
Polishare si ceruire - tips & tricks
Cristi39 |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|||
maxx_22 |
![]() ![]()
Post
#122
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 17 June 08 ![]() |
M-am hotarat sa impartasesc si eu din experienta mea(doar teoretica deocamdata) pentru ca am observat ca s-au dat niste sfaturi gresite pe aici si de asemenea unii nu au inteles diferentele dintre ceara si polish. In primul rand polishul este o substanta ABRAZIVA care dupa fiecare aplicare inlatura un strat subtire de lac sau vopsea(la masinile mai vechi unde nu se folosea lac). Cat de subtire este acest strat depinde de polishul folosit si de asemenea de pad-urile folosite. In mare sunt 3 feluri de polishuri si 3 feluri de pad-uri: polish cu putere de taiere mare(foarte agresiv, inlatura un strat destul de gros de lac, este folosit pentru zgarieturi adanci), polish cu putere de taiere medie si respectiv mica. Acesta din urma se foloseste pentru acel efect de panza de paianjen, holograme, etc. In general dupa ce este polosit un polish cu putere de taiere mare este recomandat sa se mai faca o polishare cu un polish cu putere de taiere mica pentru ca prima etapa lasa acele holograme. Pad-urile folosite pentru a aplica polishul cu masina sunt si ele(in mare) de 3 feluri: cu putere de taiere mare, medie si mica si se folosesc in stransa legatura cu polishul, adica nu este indicat ca un polish cu putere de taiere mare sa fie aplicat cu un pad cu putere de taiere mica nu pentru ca ar strica ceva, doar pentru motivul ca nu o sa aiba efectul dorit. Mai exista si polishuri care nu sunt abrazive, dar ele sunt numite glaze. Acestea nu inlatura nici un pic de lac ci ACOPERA zgarieturile si orice imperfectiune lasand acel efect de oglinda si o stralucire incredibila. In general glaze-ul se foloseste dupa etapa de polish abraziv. Ceara este folosita pentru protectie...aceasta nu acopera zgarieturile, nici nu le elimina, ea are rol doar de protectie. Se recomanda dupa un detailing profesional(spalare, tratament cu argila, polish abraziv, glaze, ceara) pentru intretinere ca masina sa fie tratata cu un quick detailer pentru ca ceara sa reziste cat mai mult. De asemenea daca masina a fost facuta cu simt de raspundere nu mai este nevoie de polish o data la 6 luni sau un an, ci doar o eventuala ceruire pentru protectie. Cam asta e in mare despre polish si ceara. Si niste sfaturi:1. nu folositi flexul pentru polishare. Aceasta operatiune se face doar cu masina de poilshat sau cu mana(daca va simtiti in stare). Chiar daca arata cat de cat la fel, masina de polishat are o viteza variabila intre 600,700 si 3000 de rotatii, pe cand flexul are intre 6000 si 11000 de rotatii. La viteza de 6000, 7000 de rotatii riscati nu numai sa ardeti vopseaua ci sa faceti o gaura in caroserie. 2.nu folositi substante gen benzina, motorina, acetona sau alte chestii de genul acesta, pentru ca ele va vor arde sau matui vopseaua. Pentru orice problema exista solutii(pentru pete de vopsea incercati cu argila si dupa asta cu putin polish aplicat cu masina, pentru pete de smoala sunt sprayuri speciale...folositi-le cu incredere pentru ca dau rezultate foarte bune, pentru vopsea matuita...un polish profesional in 2,3 etape sau daca nu dorinti sa folositi metode abrazive sunt substate speciale pentru vopsea matuita dar nu dau rezultate ca polishul). 3.Aceasta este doar o parere personala dar nu mai folositi produse pe care le gasiti la colt de strada si pe care scrie ca rezista nush cati ani...printre cele mai bune produse sunt: meguiar's, 3M, menzerna, sonus, sonax si mai sunt dar nu se gasesc de cumparat la noi. Acestea sunt f scumpe dar isi merita banii. La intrebarea daca se merita sa faci de unul singur parerea mea este ca nu se merita pentru ca un detail profesional interior, exterior, motor daca vopseaua este in stare nasoala ajunge undeva pe la 11, 12 milioane si daca ar fi sa cumperi tu personal masina de polishat, cu sampon pentru masina, argila, polish mediu, polish slab, glaze si ceara ar putea ajunge si pe la 20 de milioane(asta daca cumperi de la o firma serioasa) si tot nu iese ca acolo si mai este posibilitatea sa iti strici si vopseaua. Cam atat imi vine in minte. Daca am gresit cu ceva rog sa fiu corectat pentru ca nimeni nu le stie pe toate
![]() |
--------------------
renault
fluence
2012
|
|
Ov |
![]()
Post
#123
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
salut, am si io o intrebare: merita pentru o masina < 30k euro sa faci un detailing de 11-12 milioane ? (exceptie cazul cand esti samsar
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
maxx_22 |
![]()
Post
#124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 17 June 08 ![]() |
Acuma depinde de fiecare...in Romania e mai greu de raspuns la intrebarea asta avand in vedere ca la noi sunt balti, foarte mult praf si multi oameni care se sprijina de masina ta si mai pun si o bere pe capota si daca le zici ceva iti zic ca "ce ma doar nu iti iau vopseaua
![]() |
--------------------
renault
fluence
2012
|
|
tribunul |
![]()
Post
#125
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
|
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
dan.gutu |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 499 Joined: 26 February 07 From: Europa ![]() |
Eu am facut asa ceva la Loganul din dotare,avea pe atunci 2 ani si vreo 70k km si o valoare de piata de 4500 euroi,m-a costat 8mil. si va spun ca nu am cunoscut masina cand m-am dus a doua zi dupa ea.Se merita daca vrei sa te uiti cu drag la o masina.
This post has been edited by dan.gutu: 18 Jun 2008, 09:59 |
--------------------
TOYOTA
COROLLA & AURIS HSD
2009 & 2012
|
|
Ov |
![]()
Post
#127
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu as face-o, dar sa ajung cu ea acasa si sa-mi arda copchii din fata blocului cu mingea in ea sa-mi ramana hexagoane pe tabla, parca nu-mi vine.
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#128
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
fetupy |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 26 July 08 ![]() |
saptamana trecuta am trecut la treaba singur sa imi revigorez culoarea masinii. dupa spalare normala cu sampon auto si stergere cu o carpa curata de bumbac am trecut la treaba. folosind tot carpe de bumbac am frecat la mana caroseria masinii dupa urmatorul principiu (sfat al producatorului de polish):aplic substanta pe maxim 1/2 mp las sa se usuce aprox 1 min si apoi sterg cu alta carpa curata de bumbac.acelasi tratament l-am aplicat si geamurilor, bineinteles cu alta solutie, speciala pt geamuri. produsele sunt Sonax si atasez si pozele cu ambalajele lor, alaturi de o poza cu masina din timpul polisharii.eu sunt multumit de ce a iesit.
nu am mers la o spalatorie specializata si pe polish datorita pretului si calitatii indoielnice a lucrarii.anul trecut am platit la unii si si-au cam batut joc(fac economie de materiale si te tine..."ca la noi").DSC00007.JPG ( Size: 72.73k ) Number of downloads: 1245 DSC00011.JPG ( Size: 61.2k ) Number of downloads: 1388 DSC00012.JPG ( Size: 69.75k ) Number of downloads: 1377 |
--------------------
dacia
solenza
2004,europa
- mh03fet
|
|
BZN |
![]()
Post
#130
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Trebuia sa prinzi si tu in fotografie o zona lustruita si una fara "tratament", asa nu prea ne dam seama...
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
ceribros |
![]()
Post
#131
|
![]() Obiectele din oglinda sunt mai apropiate decat par Group: Members Posts: 285 Joined: 8 January 08 ![]() |
@fetupy - astia de la sonax au produse destul de bune, am si eu unu dar pentru culoare alba iar varamiu si-a luat unu universal, din pacate pretul e destul de maricel dar face treaba buna ca e usor de intins. La mine mai putin ca nu am vopsea metalizata dar la varamiu pe un negru metalizat pot sa zic ca a facut minuni. Din pacate nu acopera si zvarieturile mai adanci eu am folosit un GS27 - Scratch Remover pentru zgarieturi adanci desi nu le acopera in totalitate si se vad daca le privesti mai atent din lateral in soare, le da un aspect mai bun.
|
--------------------
Am avut Dacie
Berlina
1997 In asteptarea gaurii negre....eu sper totusi sa fie mulatra
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#132
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Podusul de polishat de la turtle, a folosit cineva, cat de bun este ???
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
motosoft |
![]()
Post
#133
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 26 April 10 ![]() |
un polish profesional se face cu minim 3 paste de polishat, iar acolo unde masina, motocicleta, este mai zgariata se ia la smirgher de 1500 dupa care la 3000 ,asa ies toate zgarieturile iar masina va fi k noua
------------------ Vopsitorie, lipre spoilere, polishare , colantari, etc vopsea compiuterizata peste 50000 de nuante 0766801145 |
--------------------
dacia
logan
2009
- b 65 vni
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:16 |