temperatura ridicata la motor, racire insuficienta
![]() ![]() ![]() |
temperatura ridicata la motor, racire insuficienta
ionut L. |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|||
ydaniel |
![]()
Post
#62
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
e greu de zis asa din spatele monitorului.dar daca poti sa faci rost de un alt calorifer si sa-l montezi de proba >vezi atunci ce se intampla.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ionut L. |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
vreau sa-l anulez o zi doua sa unesc turul cu returul printr-un furtun sa vedem daca mai face asa .
|
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
iulian1986 |
![]()
Post
#64
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
lamuritima si pe mine cu o problema va rog...am o dacie 1310 si dimineata am plecat de acasa cu ea(este ft frig)am mers vreo 3 km apoi a incepu apa din borcan sa fiarba,se auzea sub capota si in mers.am oprit imediat si am ridicat capota iar in borcan fierbea apa si dadea pe afara....am oprit motoru am stat 5 min iar apa sa dus toata din bocan..am pus din nou apa si am plecat cu ea ca nu aveam de aleas.Specific ca nici caldura nu mai dadea desi ieri sau in celelate zile aveam caldura detula!!o fi inghetat ceva pe la motor ,se poate intampla ceva daca mai merg cu ea???va rog sa ma lamuriti..ms
2 Feb 2012, 16:22: am uitat sa spun ca am antigel! This post has been edited by iulian1986: 2 Feb 2012, 16:22 |
--------------------
dacia
1310
99
|
|
maho |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Cred ca va trebui sa schimbi garnitura de chiulasa. Verifica si pana la ce temperatura tine lichidul tau de racire, n-ar strica, pe vremea asta.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dacia98 |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 25 February 11 ![]() |
Salut
Daca ai apa atunci a inghetat apa in radiator si s-a oprit circuitul.... ![]() |
--------------------
Dacia
dacia
98 berlina
- -----------------
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#67
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Sigur ca ti-a inghetat apa in radiator. Multi nu stiu ca, antigelul (poate nu toate tipurile) pus gol, fara apa, tine la -12 grade, iar in combinatie cu apa, la -30. Ar trebui ca orice om care are o masina, sa aiba obligatoriu un densimetru in casa, pentru antigel. E 5 lei, nu prea mult. Garnitura e posibil sa fie buna. Daca dupa ce ai pus apa, a mers corect, Schimba lichidul de racire, cu ceva peste -30. Chiar zapada daca s-a facut in radiator, era ca si infundat, mai ales cand ai plecat, s-a facut sloi. Daca aveai in fata un carton, s-ar fi dezghetat. N-ai vazut acul? ca el s-a ridicat cu mult timp inainte sa fiarba, inainte de 1Km, si apoi faptul na n-aveai caldura, ori nu era apa ori era inghetat traseul. Si inghetat a fost.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
iulian1986 |
![]()
Post
#68
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
garnitura de chiulasa e noua...si dupa ce am mers cu ea si a inceput sa fiarba si sa dea apa afara am pus mana pe radiator si era caldut deci ori se dezghetase ori nu era inghetat delok.u n lucru e sigur...furtunele care duceau la caloriferul din bors erau singurele care erau reci....ddupa ce am completat iar cu apa+antigel si am mai mers vreo juma de ora a incepu sa dea iar caldura deci inseamna ca sa dezghetat caloriferul nuu si ala era problema cred eu???
2 Feb 2012, 21:58: nu cred ca apa incepe sa fiarba si sa dea afara daca garnitura e arsa....ce treaba are??? This post has been edited by iulian1986: 2 Feb 2012, 21:58 |
--------------------
dacia
1310
99
|
|
maho |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Si ce daca garnitura e noua ? Daca mergi un timp fara racire se poate duce dracu' garnitura (nu confunda efectul cu cauza). Da' daca ti-e greu s-o verifici, las-o asa, si roaga-te sa fi fost doar un dop de gheata in radiator (si daca tot n-ai folosit clasicul carton in fata radiatorului pe viscolul care-a fost, macar fa-i un pustiu de bine si prepara-i un amestec apa-antigel ca lumea, nu dupa ureche).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
iulian1986 |
![]()
Post
#70
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
imi poti da id tau de mess??
|
--------------------
dacia
1310
99
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
subscriu,am patit-o si eu cand au fost -26 de grade pe-aici. Dimineata apa era ca gemul in furtune. A pornit(la prima cheie
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
iulian1986 |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
pai nu stiu ce sa zic..de abia am schimbato acu o luna...si nu am apucat decat 2 km maxim sa merg cu ea..nu mam uitat la nivelu din bord ca opream mai repede.da totusi cum imi dau seama daca sa dus garnitura???
3 Feb 2012, 17:01: scz de exprimare...2 km am mers cu masina pana sa fiarba apa!:) This post has been edited by iulian1986: 3 Feb 2012, 17:01 |
--------------------
dacia
1310
99
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
pai cele 2-3 clasice indicii de garnitura arsa: spuma galbuie pe joja sau ulei in vasul de expansiune sau borboloseala tot in vasul de expansiune sau fum alb la evacuare si disparitia apei din borcan treptat. Daca ai unul sau mai multe dintre cele de mai sus e clara treaba din pacate
![]() |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
iulian1986 |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
mam uitat aseara dar in vasu de expansiune e curat lichidu,,,pe joja e ulei si nici urma de altceva de bolborosit nu mai aud nimik....acu sa vad daca mi se duce apa din vorcan:D.oricum ms mult
|
--------------------
dacia
1310
99
|
|
maho |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Mai bine uita-te la lumina zilei (naturala) la joja si lichidul din borcan, e mai sigur. Daca nu s-a schimbat nimic, si nu pierzi intr-o zi - doua din lichid, e bine, ai scapat fara fisuri, cu garnitura intreaga si uleiul nepoluat. Asigura-te, totusi, de o concentratie corespunzatoare a amestecului apa/antigel, care sa reziste la cat mai multe grade sub zero, ca nu se stie ce vreme mai vine (si nu ezita sa pui un carton in fata radiatorului pana se-ncalzeste motorul, daca-i ger cum a fost).
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
iulian1986 |
![]()
Post
#76
|
Membru incepator Group: Members Posts: 23 Joined: 10 January 12 ![]() |
mam suparat si iam mai pus un bidon de antigel nediluat in vasul de expansiune ca sa fiu sigur(nu stiu daca am facut bine) dar in fine...e o idee buna sa ma uit si la lumina zilei.sper sa scap de schimbat iar garnitura ca mam saturat sa tot dau bani avand in vedere ca de abia am schimbatu acu o luna!!masina inseamna bani!!!
4 Feb 2012, 14:39: dar daca totusi pornesc motoru,o las la relanti si ma uit in borcan si o mai si accelerz si totusi nu se vede ca face bule inauntru nu ar trebui sa fiu sigur ca nu e garnitura de chiulasa??? This post has been edited by iulian1986: 4 Feb 2012, 14:39 |
--------------------
dacia
1310
99
|
|
maho |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Asa cum ti-a zis si PH-06-BOA, antigelul nediluat are o temperatura mai ridicata de inghet decat cel diluat in proportia corecta (cam pe toate bidoanele de antigel scrie proportia si temperatura aferenta). Tu nu stii acum ce proportie de apa/antigel ai, deci nu te poti orienta corect asupra temp. de inghet, de-aia zic sa masori cu un tester, ca sa n-ai surprize.
Daca-l accelerezi putin la relanti, si nu face bule, n-ai semne de ulei in borcan, atunci e ok garnitura, mai ales ca in 2 zile am inteles ca nu ti-a mai scazut nivelul ? Vezi ca daca ai schimbat garnitura, dupa ce faci vreo 600-700 km, trebuie stransa din nou (daca nu stiai) chiulasa. Bafta. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
payty |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
de ceva timp am si eu probleme cu supraincalzirea motorului.
Am radiator mare de cupru Fulie mica pe elice Nu am electroventilator Antigel preparat corect in raport 50/50 cu apa. Nu par sa existe scurgeri Motor de 1600. Termostatul functioneaza- testat cu o lampa de gaz se deschide. Pana acum ceva timp, cu aceeasi combinatie masina mergea perfect. A stat in garaj o iarna si cu ocazia asta am scos tot antigelul din ea. Dupa asta, am pus alt antigel, am facut aerisirea si totusi se incinge la greu. Sincer m-a disperat, pt au fost mai multe simptome. 1. s-a evaporat toata apa din borcan. Am inlocuit capacul cu supapa din el, am completat apa si acum nu se mai evapora. Circuitul pare sa fie etans. 2. Daca merg cu caldura pornita datorita racirii suplimentare, acul coboara ceva si sta acolo, sub a doua linie. Dar evident, nu am cum sa merg cu caldura pornita vara. Practic am remediat tot ce stiam eu din experientele anterioare ca poate duce la supraincalzire. Are cineva vreo idee ce sa mai fac? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Ești sigur că ceasul din bord indică corect?
|
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(payty @ 13 May 2017, 22:24) - adica ai pus flacara pe el pana s-a deschis ? Daca e asa nu are relevanta - falcara are vreo 600 grade, in sistem doar max. putin peste 100. El poate nu deschide, testeaza-l in apa fiarta, cu termometru. - mai ramane problema depunerilor masive, obturarilor in motor, traiecte, radiator - de investigat - si...pompa de apa, starea rotorului, distanta dintre pale si corp, daca se invarte paleta pe ax (la Dacia mai greu). - ai pierderi ca sa traga aer ? garnitura de chiulasa e buna ? This post has been edited by BLUE R 19: 14 May 2017, 00:21 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
payty |
![]()
Post
#81
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am scos de tot termostatul.
Rezultatul e ca tot se incinge, dar mult mai greu. Inainte mergeam 2-3 km si deja acul era sus de tot. Acum am mers cam 30 de km prin oras ca sa se intample asta. Radiatorul nu are depuneri, a fost verificat inainte de a-l pune pe masina (e modelul mare de cupru). Cum verific daca garnitura de chiulasa e ok? A fost schimbata acum vreo 2 ani si strasa la cuplu, apoi stransa din nou dupa vreo 2-3 sute de km. Termostatele pe care le aveam prin garaj erau porcarii. Le-am pus in apa care fierbea (deci 100 de grade) si unul nu misca deloc, celalalt se deschidea vreo 2 mm. Cand le-am probat cu lampa de gaz, se deschideau de tot, pana la capatul cursei. Cat de mult ar trebui sa se deschida in mod normal? |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#82
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(sebymesteru @ 3 Feb 2012, 19:14) pai cele 2-3 clasice indicii de garnitura arsa: spuma galbuie pe joja sau ulei in vasul de expansiune sau borboloseala tot in vasul de expansiune sau fum alb la evacuare si disparitia apei din borcan treptat. spuma galbuie pe joja se mai face si iarna de la condens,ulei in vasul de expansiune la dacie apare cand deja chiulasa-i terminata la plan sau ciupita rau...... Daca pompa de apa nu supureaza pe la ax treaba-i ok,termostatu-i dat jos si tot urca apa nu e ok.....la dacie totul e simplu,eu as schimba garnitura de chiulasa si gata....in 2 ore o faci fluierand....pan' la urma lichidul din borcan a disparut o tura ,oare unde ? ![]() Antigelul pur ingheata mai repede decat diluat corect,asta ca sa fie lamurit,e testat de mine....se face gelatina in prima faza si apoi cristalizeaza..... Eu am patit acum ceva ani in urma la o dacie sa am garnitura de chiulasa impuscata si a facut o data bule in borcan apoi am mai mers 300km si n-avea nici pe dracu' .....bineinteles ca si-a revenit inpoi la starea de kkt dup' aia ![]() Primul semn de garnitura dusa e temperatura apei care urca,cand totul e normal pe componente si apa urca de la prima pornire pana la 80 intr-un minut sau doua maxim la ralanti apoi treaba nu e ok..... This post has been edited by sobolan: 14 May 2017, 17:32 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Cu foarte multi ani in urma, cauza unor simptome similare la o Dacia 1310 s-a dovedit a fi pompa de apa. Rotorul se corodase excesiv si practic nu mai avea pale cu care sa pompeze.
Daca masina a stat ceva timp fara lichid de racire, este cu atat mai probabil sa se intample acest lucru. Poate n-ar strica sa dai jos capacul pompei de apa si sa-l verifici, eventual sa-l inlocuiesti. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010 VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
|
|
payty |
![]()
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am sa verific si pompa de apa, s-ar putea sa fie asta, pt ca am senzatia ca desi radiatorul e ok, nu prea circula apa cum trebuie prin el.
In dreptul elicei, in special in partea de sus, e foarte rece iar langa iesire fierbinte. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#85
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
cea mai mare tampenie sa scoti lichidul de racire din motor si sa o lasi asa,face calamina,serpi si balauri prin interiorul chiulasei si pe langa cilindri.....daca era apa apoi asta e ca deh crapa blocu' iarna.....normal se pune antigel si cu el mergi mereu,pompa de apa se "unge" cu antigel pe la simering....
Acuma s-o fi incarcat paletii pompei de apa cu rugina darrr...unde a disparut primul borcan de apa ? chiar s-a evaporat un plin de borcan de la dopul neetans ? QUOTE(payty @ 13 May 2017, 22:24) 1. s-a evaporat toata apa din borcan. Am inlocuit capacul cu supapa din el, am completat apa si acum nu se mai evapora. Circuitul pare sa fie etans. Nu stiu daca sunt la noi testere dar am vazut ca e un tester cu lichid care montat in locul busonului radiatorului se schimba la culoare daca dadea de vapori de benzina,iti faceai o idee daca ajunge "compresia" in antigel...... Idee oarecum tampita : Daca pui apa chioara cu vopsea de oua pe racire si te uiti la esapament pe teava ? iei o nuanta mai stridenta,un galben ceva...... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
payty |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
lichidul l-am scos pt ca nu stiam in ce stadiu de diluare este (am tot completat cu apa sau ce am avut si eu la indemana) iar garajul nu e incalzit. Nu vroiam sa risc sa crape blocul.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
sobolan |
![]()
Post
#87
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
corect......
Tu fa asa : da pompa jos si vezi paletii in ce stare sunt,a zis bine colegul de mai sus..... De-a lungul timpului,umbland prin remat,am dat jos multe chiulase de la masini fara apa/antigel in bloc...cu blocul uscat....am gasit chiulase cu orificiile alea de fi10 infundate...practic intr-un motor de ala degeaba pui apa ca tot se incinge,senzorii is in chiulasa sus,apa nu mai circula decat prin chiulasa,pompa o recircula partial.....e posibil ca garnitura sa nu aiba nimic dar din cauza colmatarii orificiilor ei dintre ea si bloc ca apa sa nu mai circule corect......asa ca oricum ai sa arzi garnitura mergand asa la un moment dat....termostatul scos nu e decat o solutie de moment la fel si scosul lichidului de racire din bloc......nu recomand nici una si nici alta decat la nevoie si pe perioade foarte scurte..... This post has been edited by sobolan: 15 May 2017, 20:40 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Cand dai jos capacul pompei sa ai grija cu suruburile, sa bati in ele inainte de a le desface.
|
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
payty |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
o sa desfac capacul.
legat de canale infundate, chiulasa a fost schimbata cu totul acum vreo cativa ani si s-a refacut planul. Canalele nu erau infundate, evident. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
razvan1985 |
![]()
Post
#90
|
![]() membru...unic Group: Members Posts: 2.046 Joined: 18 May 11 From: bucuresti ![]() |
Am avut o problema similara,la un motor reparat la inceput de iarna,mers fara termostat toata iatna,montat termostat,la inceputul primaverii,a inceput sa incinga,dupa multe luni chinuitoate,in care incingea chiar si fara termostat,a urmat demontarea motorului,moment in care am constatat cu stupoare ca fusta ynei camasi era fisurata,pana la planul de asezare al.garniturii...
|
--------------------
Dacia/Delta
1410/1310/L/MLS
1996/1988
- B 91 RZN/B 191 RZN decat una proasta,mai bine mai multe bune...(masina)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:04 |