de verificat inaintea unui drum mai lung, aproximativ 400 km de la iasi la cluj
![]() ![]() ![]() |
de verificat inaintea unui drum mai lung, aproximativ 400 km de la iasi la cluj
unikat45 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|||
ag02cws |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
Daca e masina ta, tu trebuie sa stii. Eu as verifica roata aia din dreapta fata ca e posibil sa se incinda iar daca nu i-ai facut nimic.
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
gabone_xxl2000 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 9 June 09 ![]() |
directie,frane,aprindere,incarcarea sa fie in parametri normali,uleiul,faruri/stopuri(becurile in general) si nu in ultimu rand directia,daca am uitat ceva rog colegii sa ma completeze
|
--------------------
dacia super nova
clima
2001 clima
|
|
kog |
![]()
Post
#4
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
trusa de scule e indispensabila. A mea are peste 10 kg
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
1300 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 12 November 07 From: Iasi ![]() |
Un schimb de ulei bun nu ar strica !!
|
--------------------
Dacia
1300
1975
- IS 02 JBG Dacia 1300 @ 1975 fratuzoaica
Lucrurile vechi dăunzează grav gunoaielor moderne!!!!!!!!!!! |
|
ZTV |
![]()
Post
#6
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
nu stiu in ce stare e masina ta, dar eu cu fosta mea berlina facem drumuri de 1000-1200 de km ( Timisoara - iasi - mangalia ) si retur, faceam si 3000 de km in 5-6 zile. Inainte de placare faceam un drum de 30-40 de km,daca era ceva suspect rezolvam , daca nu faceam verificarile rutine :
- ma uitam la lonjeroane - verificam franele - ulei motor - directie - faruri, semnalizare, avarie..... - starea jantelor, pneurilori, si roata de rezerva Piese pe acre luam cu mine: - platina - o aprindere at01 de rezerva ( avem at011+senzor ) - capac delcou - set de bujii - set de fise - cablu acceleratie, frane, ambreaj - bobina de indictie - becuri de rezerva - ulei motor - lichid de frana - un bidon de 5 L de apa - un bidon de 5 L de lichid de parbriz - o canistra de 10 L , plina cu benzina - cd-ul cu PARAZITII ( in caz ca nevasta sau prietena ei apuca diaree verbala ) - set de trusa, scule - carpa Cam asta era verificarea rutina, si piese cu care plecam la un drum lung. Dar specific pt asta trebuia sa ai o masina in stare foarte buna. This post has been edited by ZTV: 21 Jun 2009, 15:01 |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Andyno |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
dar toti va uitati la lonjeroane ??
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
ZTV |
![]()
Post
#8
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
logan1.5dci |
![]()
Post
#9
|
Nu Există Informații Group: Members Posts: 881 Joined: 29 September 05 From: Dobrogea ![]() |
Eu abia acum am vazut ca acest topic este la Dacia clasic, eu spuneam despre masina mea. Scuze.
This post has been edited by logan1.5dci: 21 Jun 2009, 17:17 |
--------------------
Nu Există Informații
Nu Există Informații
Nu Există Informații
- Nu Există Informații
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
De ce nu admiteti si glumele ? Sunt prietenesti , nu ironice.
E bine de controlat in primul rand nivelele la lichide, prezenta celor mai importante scule (cheia si cricul) , sa n-ai taieturi la cauciucuri, in rest ar trebui sa le sti din totdeauna. Ce n-a picat in ultimii ani, nu-ti va pica nici in 4-800 de Km. Sa ai totusi o bobina, dar mai repede bani, ca le vei gasi si pe drum. Daca ai bani la tine, nu-ti va pica nimic. La fel si scule, piese. Pleaca fara grija, daca sti ce sa ceri de la masina. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ZTV |
![]()
Post
#11
|
![]() fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 ![]() |
si in plus ai un foarte mare avantaj la berlina pe carburatie: ( defapt trei )
1- se repara foarte usor, chiar si tu daca ai un pic de habar 2- piesele gasesti oriunde, oricand 3- imposibil sa nu dai de cineva care cat de cat se pricepe la o berlina Drum Bun !!! |
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#12
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
sa ai niste bani:)
in rest sa nu faci pana prostului,caci Dacia nu se strica asa usor;) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mike1410 |
![]()
Post
#13
|
![]() membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei ![]() |
Pai daca ai o masina intretinuta cum trebuie ti-ar trebui niste benzina dar...........
Niste chei(9,10,11,12,13,17,19) un set de bujii,o platina un capac delco+un set de fise si o bobina de rezerva si o surubelnita nu strica. Dar cele obligatorii ar fi -cric+coarba -un bidon cu apa+antigel -ulei motor -lichid de frana -un set de sigurante si niste becuri In rest drumuri fara gropi si imbecili(cam greu mai ales partea a doua:)) Io am trusa de scule pana si in duba. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
mersi frumos de sfaturi..unele amuzante altele foarte utile..uleiul a fost schimbat de curand, becurile sunt in dotare, apa si lichidul de parbriz nu lipsesc..GPL se va face plinul inainte de drum.....circul zilnic cu masina deci nu e statuta:)) daca ar fi probleme majore as simiti...mai bate o planetara...dar e cam greu cred sa gasesti dacie la care nu se intampla asta.....
aprinderea daca moare.. trecem pe clasic ... roata o s-o mai controlez sa vad daca se mai incinge....desi la ultimile verificari asta nu s-a mai intamplat.... maine o sa merg sa fac si o verificare pe la roti...echilibrare.. presiune....astept oricum in continuare sugestii eventual si privitor la provocarile unui drum pe care nu l-am facut niciodata... |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
panter1 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Ce inseamna 400 km in viata unei dacii??
![]() ![]() ![]() La drum lung trebuie mult avut in vedere in special FRANELE si MOTORUL, sabotii pe spate cum ii ai? Vezi ca daca sunt uzati la maxim si daca iti apare ceva in fata si franezi tare exista posibilitatea sa iti iasa pistonasele afara cand va presa sabotii pe tambur, si sa CURGA TOT LICHIDUL DE FRANA si ramai fara frana in scurt timp. Eu am patit-o cu niste saboti uzati, norocul a fost ca mai aveam 500m si am ajuns acasa ca altfel ramneam fara lichid d frana, un vecin a vazut ca lasam dara de ceva in spate ca mergeam incet in parcare si cand m-am uitat sub masina roata stanga spate era uda de lichid ![]() Si acum sa vedem MOTORUL: Verifica furtunasele de apa, colierele, sa nu curga pe nicaieri benzina sau apa depinde. Instalatia de apa sa fie bine aerisita. Daca ai GPL verifica jocurile la supape(culbutori 0.20 Admisie 0.25 Evacuare) caci eu am mers odata cu ei dereglati cand am plecat la mare,am simtit eu ca parca vibreaza motorul si tragea din ce in ce mai prost, am mers asa si cand am venit inapoi abia se mai tara cu pedala la blana 90-100km/h, o supapa de la pistonul 4 nu se mai inchidea in faza de compresie ramanand deschisa putin chiar si in faza de compresie,iar pe acolo iesea arderea cu temperatura mare si o arunca pe toba asta cauza temperatura mare si zgomot mai mare a motorului, fapt pentru care a si suflat scaunelul acelei supape atat de tare incat am schimbat chiulasa nemaigasind scaunele evacuare potrivite, mare grija si cu asta ![]() Scuze de topicul prea lung. Numa bine si drum bun ![]() This post has been edited by panter1: 22 Jun 2009, 01:57 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
de vandut nu o vand..
![]() buna treaba cu sabotii..... am sa incerc o verificare pe maine..ca miercuri dimineata cred ca voi pleca...scurgeri de lichide nu prea sunt dar mai verificam.... culbutorii i-am verificat cand am facut 10000 de la RK erau neschimbati..la jocuri..si nu cred ca acu ar fi probleme.. as verifica dar duc lipsa de "personal" e o treba care trebuie facuta calumea si nu am incredere doar in propria mana.. inca odata multumiri.. |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
driverx |
![]()
Post
#17
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Alungatu |
![]()
Post
#18
|
![]() Ala micu' de respira greu Group: Members Posts: 88 Joined: 22 January 09 From: Perla Moldovei ![]() |
Frate de parca ai pleca in China
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310T - Motor 106/00 -1557 cm3 - 72 cp/5250 rpm -
1998
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
mersi de incurajare..cred ca o chestie cam cum ai facut tu.. e ok cand ai vreo suta de mii de km de condus .. din pacate eu nu am decat vreo 30000.....asadar e clar ca incerc sa iau sfaturi de la cei cu mai multa experienta la bordul "navetei spatiale dacia"..
|
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
ag02cws |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.443 Joined: 2 December 06 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Dacia 1310 L 1994 /
Dacia Sandero 1.4 MPI 2008 / Kia Cee'd
2008
|
|
mike1410 |
![]()
Post
#21
|
![]() membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei ![]() |
|
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Eu consider ca daca ai cat de cat grija de masina (sabotii ii verifici pentru siguranta ta, nu pentru ca faci un drum de 400 km), poti pleca linistit la drum lung avand grija sa ai plinul facut, bani, o bobina de inductie, o platina, un capac de delcou si minimul necesar de scule. Am vazut personaje care umblau cu planetara in portbagaj. Daca o vezi ca bate in ultimul hal, schimb-o frate, nu astepta sa pice de tot, ca mai strici si altele pe langa ea.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
QUOTE(driverx @ 22 Jun 2009, 14:41) poate la logan ![]() <span class='edit'>23 Jun 2009, 15:26:</span> si inca un sfat pt initiator:pleaca linistit la drum cu minimul de scule,si cum spun colegi cu o bobina,si restu pt aprindere platini etc.am facut de nenumarate ori bucuresti-iasi si retur si nu am avut nici o problema,inafara de releul de incarcare.Dacia este o masina buna,numai ca necestita mai multa atentie This post has been edited by Sorin_18: 23 Jun 2009, 15:27 |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
driverx |
![]()
Post
#24
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Sorin_18 @ 23 Jun 2009, 16:23) poate la logan ![]() <span class='edit'>23 Jun 2009, 15:26:</span> si inca un sfat pt initiator:pleaca linistit la drum cu minimul de scule,si cum spun colegi cu o bobina,si restu pt aprindere platini etc.am facut de nenumarate ori bucuresti-iasi si retur si nu am avut nici o problema,inafara de releul de incarcare.Dacia este o masina buna,numai ca necestita mai multa atentie Cu Logan-ul am curajul sa plec pe o distanta de 10-15 ori mai mare. De fapt am si facut-o in 2007. Cu berlina mai greu.... |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
baranga |
![]()
Post
#25
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
nu e de ras;de abia ieri am constatat ca nu imi merge treapta 2 la stergatoare ,fiind pe autostrada;ploua torential;
in 3 ani de cand am masina nu am folosit nici o data trepta 2 la stegatoare ![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
Club12TRS |
![]()
Post
#26
|
![]() Coupe Maniac Group: Members Posts: 300 Joined: 14 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(kog @ 21 Jun 2009, 13:24) trusa de scule e indispensabila. A mea are peste 10 kg ![]() QUOTE(ZTV @ 21 Jun 2009, 14:58) nu stiu in ce stare e masina ta, dar eu cu fosta mea berlina facem drumuri de 1000-1200 de km ( Timisoara - iasi - mangalia ) si retur, faceam si 3000 de km in 5-6 zile. Inainte de placare faceam un drum de 30-40 de km,daca era ceva suspect rezolvam , daca nu faceam verificarile rutine : - ma uitam la lonjeroane - verificam franele - ulei motor - directie - faruri, semnalizare, avarie..... - starea jantelor, pneurilori, si roata de rezerva Piese pe acre luam cu mine: - platina - o aprindere at01 de rezerva ( avem at011+senzor ) - capac delcou - set de bujii - set de fise - cablu acceleratie, frane, ambreaj - bobina de indictie - becuri de rezerva - ulei motor - lichid de frana - un bidon de 5 L de apa - un bidon de 5 L de lichid de parbriz - o canistra de 10 L , plina cu benzina - cd-ul cu PARAZITII ( in caz ca nevasta sau prietena ei apuca diaree verbala ) - set de trusa, scule - carpa Cam asta era verificarea rutina, si piese cu care plecam la un drum lung. Dar specific pt asta trebuia sa ai o masina in stare foarte buna. QUOTE(mike1410 @ 21 Jun 2009, 19:50) Pai daca ai o masina intretinuta cum trebuie ti-ar trebui niste benzina dar........... Niste chei(9,10,11,12,13,17,19) un set de bujii,o platina un capac delco+un set de fise si o bobina de rezerva si o surubelnita nu strica. Dar cele obligatorii ar fi -cric+coarba -un bidon cu apa+antigel -ulei motor -lichid de frana -un set de sigurante si niste becuri In rest drumuri fara gropi si imbecili(cam greu mai ales partea a doua:)) Io am trusa de scule pana si in duba. Woooooooooowwwwwwwwwwwwww!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fratilor... nush ce sa zic... Eu am Oltcit... Vara trecuta am batut juma' de Bulgaria si n-am avut la mine decat cric, manivela, roata de rezerva si o cheie de roti pt dat peste oase in caz de nevoie. In rest, nici macar o surubelnita. Si asa plec mereu. Orice masina ai avea, daca este intretinuta cum trebuie nu face probleme. Posturile de mai sus imi amintesc de un post de pe forumul Oltcit, unde un pustan era sfatuit sa ia la el 3 sferturi de masina pt un drum la mare... |
--------------------
Alfa 145T.Spark /
Citroen Saxo /
Fiat Punto2B / Ex Oltcit 12TRS
- B xx xxx
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
Si taicamiu a avut o dacie 1300 din 82, nu a fost schimbat nici un subansamblu la ea.Cutie originala, set motor facut.An de an mergea cu ea in concediu Timisoara-Botosani dus si intors 1700 km.O data nu la lasat in drum masina aia, doar cand ajungea pe la Pasu Tihuta unde avea de urcat cu ea se incalzea apa.
Eu cu dacia asta ce o am eu acum, sincer nu m-am incumetat sa ma duc pana la Deva cu ea. Nu stiu din ce am vorbit cu uni pe la mine in sat de unde am luat masina.Dacia asta a mea albastra decand e ea nu merge bine. Faci una se strica alta, asa facea si la fostu propietar.Un prieten mia zis ca masina e nereusita din fabrica si orice iai face nu merge bine nicodata.Nu stiu cat de adevarat e, ce mia zis. ![]() This post has been edited by motanpaul: 24 Jun 2009, 11:01 |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
- Trucuri : DACA o planetara pica, poti merge si cu una, cu conditia sa blochezi pinionul planetar din partea care a cazut planetara. Sabotii daca sunt asa de uzati incat sa poata iesi pistoanele, inseamna ca are pintenii ce se sprijina pe piston, prea scurti. Cu un ciocan , batuti, se vor mai lungi cu 2-3 mm ,de-ajuns sa nu iasa chiar si fara ferodouri, dar nu prea mult, sa nu mai poata intra ferodouri noi.
- Nu umbla la ce merge (un colier daca nu curge, nu-l misca, ca sigur ori strici colierul, ori va curge pe langa) -Motanpaul, ti-ai format o idee gresita, si asa ti se intampla. Esti retinut la ceea ce faci pentru ea, inprejurarile nu-ti sunt prielnice (poate dus in eroare de unu' si altu' ).Nu sunt eu cel mai destept, si nici n-am cea mai buna masina, dar de vreo 4-5 ani n-am cumparat decat un set de bucsi de bascula inf, si cauciucuri, si fac si cel putin 400Km / sapt. Poate exagerez, dar nu sunt departe de adevar, si vreau sa mai intaresc si increderea in ele, ca daca ceva nu tine, inseamna ca nu a fost facut(sau montat) bine. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
motanpaul |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 601 Joined: 8 July 08 From: Timisoara ![]() |
@PH-06-BOA Ai foarte mare drepatate, si taicamiu la fel imi zice daca merge laso asa, nu mai umbla la ea ca sigur ii faci ceva si se strica.
Oricum daca masina e pusa la punct, poti sa pleci la drum fara frica. |
--------------------
Dacia
1310 tx
1986
- tm-06-zsv
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Femeile gonflabile si trusa de scule sunt obligatorii!
driverx de curajul tau nu mai putem noi... |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 11:57 |