frana de motor?, o intrebare
![]() ![]() ![]() |
frana de motor?, o intrebare
Alydor |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#32
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#33
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Sau consum orar.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
yonutz84 |
![]()
Post
#34
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
Alydor |
![]()
Post
#35
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
sau nu? era vorba de logan...
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#36
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Unde era vorba de Logan? Are logan 1.7 - 1.9 ? Sau 1.8?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alydor |
![]()
Post
#37
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
eu ziceam de logan...
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
yonutz84 |
![]()
Post
#38
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
|
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#39
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Renault și Dacia afișează aceleași informații...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Alydor |
![]()
Post
#40
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
eu i-am raspuns lui maersk...
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#41
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Legat de afirmatia cum ca sub 1800 rpm in frana de motor consumul este cel de ralanti - eu zic ca nu putem generaliza si pune exact acest lucru. Cert e ca in frana de motor in anumite conditii nu intra benzina in cilindru, dar sub o anume turatie (nu stiu daca 1800 rpm neaparat) se i9njecteaza benzina in cilindru.
Cine vrea sa probeze - cel mai simplu experiment: cu treapta a doua la 3000 rpm luati piciorul de pe acceleratie si lasati masina sa incetineasca, nu accelerati deloc. In momentul in care va ajunge la ~1000 rpm o sa vedeti ca merge singura aproape tremurand, daca vreti puteti sa va dati jos din ea si sa o conduceti pe geam ![]() Experimentul il puteti face pe un drum in aliniament sau cel mai bine intr-o parcare goala de supermarket. Atentie la neatentie ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Alydor |
![]()
Post
#42
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
si dupa aia sa ne spuneti cate carucioare de supermarket si cati stalpi au ramas in picioare...
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
yonutz84 |
![]()
Post
#43
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jul 2009, 09:14) Legat de afirmatia cum ca sub 1800 rpm in frana de motor consumul este cel de ralanti - eu zic ca nu putem generaliza si pune exact acest lucru. Cert e ca in frana de motor in anumite conditii nu intra benzina in cilindru, dar sub o anume turatie (nu stiu daca 1800 rpm neaparat) se i9njecteaza benzina in cilindru. Cine vrea sa probeze - cel mai simplu experiment: cu treapta a doua la 3000 rpm luati piciorul de pe acceleratie si lasati masina sa incetineasca, nu accelerati deloc. In momentul in care va ajunge la ~1000 rpm o sa vedeti ca merge singura aproape tremurand, daca vreti puteti sa va dati jos din ea si sa o conduceti pe geam ![]() Experimentul il puteti face pe un drum in aliniament sau cel mai bine intr-o parcare goala de supermarket. Atentie la neatentie ![]() Bafta! Da de multe ori las masina si merge fara sa o accelerez. De obicei pe drum de tara pietruit cand merg cu viteza minima, iau piciorul de pe acceleratie si ea mere solo. Masina e in treapta 1. Cand intalneste un obstacol (o piatra, denivelare) masina tremura si turatia creste putin dupa care revine la val initiala. Dar asta nu are nicio leg cu frana de motor ![]() |
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.471 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
1. Frana de motor faci ridicand piciorul de pe acceleratie. Daca schimbi, se numeste retrogradare.
Ai avut 1300, stii cum functioneaza sistemul. Daca vorbim de frana de motor, cele mai eficiente sunt cele pe carburatie. Pentru simplul motiv ca in motor inca iti vine benzina cat pentru relantiu, si explozia se intampla, franand si ea motorul. La injectate, din cate stiu, alimentarea e taiata cu totul, nu mai ai explozie, si in consecinta motorul se invarte in gol (face doar compresie). Si acu', ca sa fac o comparatie din putzul gandirii, daca consideram aceeasi masina (nu skoda si supernova ![]() 2. volanta are rolul de a "netezi" energia data de motor spre roti (sau invers). o volanta mai mica are o capacitate mai mica de a face acest lucru, si in consecinta frana de motor va fi mai violenta, pentru ca motorul va avea de invins doar inertia masinii, nu si pe cea a volantei. Daca in schimb ai o volanta foarte mare (foarte ![]() 3. apropo... cat de prost mergeau franele de pe skoda aia de ai simtit nevoia sa le suplimentezi cu retrogradare de viteza? Ca am franat si eu destul de des pentru prstovani care nu stiu sa depaseasca, dar mi-a ajuns frana pana acum. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Marty |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#46
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 3 Jul 2009, 10:20) cele mai eficiente sunt cele pe carburatie. Pentru simplul motiv ca in motor inca iti vine benzina cat pentru relantiu, si explozia se intampla, franand si ea motorul. La injectate, din cate stiu, alimentarea e taiata cu totul, nu mai ai explozie, si in consecinta motorul se invarte in gol (face doar compresie). Explozia NU franeaza motorul, pentru ca are loc in timpul de destindere si produce lucru mecanic. Daca explozia ar lipsi cu totul, motorul ar fi infranat pentru ca nu se mai produce lucru mecanic. QUOTE(bucatzel @ 3 Jul 2009, 10:20) Si acu', ca sa fac o comparatie din putzul gandirii, daca consideram aceeasi masina (nu skoda si supernova ![]() Si ce daca e rc mai mare? Ce se comprima, tot aia se decomprima. Supapele tot inchise sunt in ambii timp. Deci? |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si-a ratacit anijtain cartile sau de ce nu a postat pana acum?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#48
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
yonutz84 |
![]()
Post
#49
|
![]() never stop thinking... Group: Members Posts: 160 Joined: 6 May 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 3 Jul 2009, 09:20) 1. Frana de motor faci ridicand piciorul de pe acceleratie. Daca schimbi, se numeste retrogradare. Ai avut 1300, stii cum functioneaza sistemul. Daca vorbim de frana de motor, cele mai eficiente sunt cele pe carburatie. Pentru simplul motiv ca in motor inca iti vine benzina cat pentru relantiu, si explozia se intampla, franand si ea motorul. La injectate, din cate stiu, alimentarea e taiata cu totul, nu mai ai explozie, si in consecinta motorul se invarte in gol (face doar compresie). Si acu', ca sa fac o comparatie din putzul gandirii, daca consideram aceeasi masina (nu skoda si supernova ![]() 2. volanta are rolul de a "netezi" energia data de motor spre roti (sau invers). o volanta mai mica are o capacitate mai mica de a face acest lucru, si in consecinta frana de motor va fi mai violenta, pentru ca motorul va avea de invins doar inertia masinii, nu si pe cea a volantei. Daca in schimb ai o volanta foarte mare (foarte ![]() 3. apropo... cat de prost mergeau franele de pe skoda aia de ai simtit nevoia sa le suplimentezi cu retrogradare de viteza? Ca am franat si eu destul de des pentru prstovani care nu stiu sa depaseasca, dar mi-a ajuns frana pana acum. F proasta era frana! reactia soferului insa a fost demna de cea a unui pilot de curse nu a intrat in panica, nu a franat pentru a nu derapa ci a schimbat vitezele totul cu o precizie si sincronizare demna de invidiat si dupa ce a avut situatia sub control a scapat 2-3 injuraturi printre dinti!! ![]() |
--------------------
Opel
Astra 1.6 twinport
2006
- IS-07-XXX
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#50
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(yonutz84 @ 3 Jul 2009, 10:20) Da de multe ori las masina si merge fara sa o accelerez. De obicei pe drum de tara pietruit cand merg cu viteza minima, iau piciorul de pe acceleratie si ea mere solo. Masina e in treapta 1. Cand intalneste un obstacol (o piatra, denivelare) masina tremura si turatia creste putin dupa care revine la val initiala. Dar asta nu are nicio leg cu frana de motor ![]() Normal ca nu are legatura cu frana de motor, nu ai vazut ce am scris mai sus? Are legatura cu dilema unora in legatura cu faptul urmator: intra sau nu benzina in cilindru cand masina e in viteza si nu accelerezi. Am explicat mai sus ca intra sub anume turatie. Si am mai explicat ca nu cred sa fie 1800rpm fix (general valabil) si nici nu cred ca e fix aceeasi cantitate ca atunci cand masina e pe liber. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#51
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Marty si bucatzel, in special pentru voi, ca va iubesc sa moara cichinel...
Sunt 4 timpi de functionare a motorului: admisie, compresie, destindere si evacuare. Contrar celor crezute de voi, va promit: efectul de frana de motor se datoreaza ADMISIEI! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Alydor |
![]()
Post
#52
|
![]() Pressar Group: Members Posts: 2.771 Joined: 12 March 06 ![]() |
pentru o franare de motor mai eficienta va recomand sa opriti motorul.
Suma respectelor, Alydor |
--------------------
-
-
- Igo8 - C520
Primo - Samsung Galaxy Mega 5.8 Duos Cine nu poate da exemple da sfaturi.. When everything fails, RTFM! |
|
Muttley |
![]()
Post
#53
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Alydor @ 3 Jul 2009, 10:30) De acord ca principiu, desi in practica-i complet interzis. De ce-i corect principiul: pentru ca dispare explozia, care "accelereaza" motorul. Si (aparent) o curiozitate - presupunem cazu-n care se coboara o panta abrupta cu un benzinar, in treapta a 2-a, iar Alydor a oprit motorul ca sa franeze mai bine. Desi motoru-i oprit, va promit ca daca Alydor calca acceleratia, franarea se diminueaza. Are careva chef sa explice de ce, iar astfel sa demonstreze c-a-nteles fenomenul? This post has been edited by Muttley: 3 Jul 2009, 09:40 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#54
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
@Muttley - dar cand un cilindru se afla in timpul 1 (admisie) un altul se afla in timpul 3 (detenta sau destindere cum ai zis). Iar in mod normal la un motor cu compresie mai mare ar trebui ca efortul de compresie sa fie mai mare. deci frana de motor mai putenica.
Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Andy_ACS, la orice motor in 4 timp si in 4 pistoane din lumea asta, in orice moment al invartirii lui, un piston se afla pe admisie, unul pe compresie, altul pe destindere si altul pe evacuare. Cele de pe compresie si destindere se anuleaza reciproc, cel de pe evacuare e si el acolo (nu face nimic pentru frana de motor), cel de pe admisie franeaza masina!
Compresie: supape inchise, aer comprimat, efort de comprimare. Destindere: supape inchise, lucru mecanic UTIL de decomprimare. Deci nu conteaza ca are raport de comprimare 9 sau 17. Nu asa mult. This post has been edited by Muttley: 3 Jul 2009, 09:42 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
frana de motor tine f mult de turatia la care se produce... cat si de viteza de deplasare.....
diferenta intre benzina si diesel ...apare .... datorita faptului ca motoarele functioneaza optim la turatii diferite...in rest... colegu ztv...ce zici tu aici este poezie ...... sa folosesti si frana de motor si frana de serviciu la o situatie de urgenta.... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#57
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
De acord ca fiecare cilindru e in cate un timp, tocmai asta subliniat.
Dupa parerea mea insa daca raportul de compresie e mic (sa zicem 9) efortul de comprimare e mai mic decat la un raport de compresie mare (sa zicem 17). Destindere nu cred ca are decat execte 'negative' asupra franei de motor, iar la un rc mare in frana de motor (cred) ca destinderea ar trebui sa fie 'mai vanjoasa'. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#58
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
axabrt |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.010 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
muttley are dreptate, numai un piston face frana de motor...
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#60
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 3 Jul 2009, 10:43) ....... la un raport de compresie mare (sa zicem 17)...efortul de comprimare e mai mare ........ la un rc mare ...destinderea ar trebui sa fie 'mai vanjoasa'. Bafta! Mersi ca-mi dai dreptate! Deci... se anuleaza! Edit: am editat putin quote-ul pentru mai multa claritate, ideea ta e aceeasi. Sper... This post has been edited by Muttley: 3 Jul 2009, 09:48 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 13:41 |