Cheltuieli dupa achizitionare, unde mananca Loganul bani
![]() ![]() ![]() |
Cheltuieli dupa achizitionare, unde mananca Loganul bani
testike |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
|
||
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|||
cosmin_m |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 27 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Mai sunt de adaugat la calcul:
1. Asigurarea Casco ... 800 eur/2 ani . Desi e mentionata ca existenta nu e inclusa in pretul masinii. 2. Spalarea masinii, ca io n-am unde sa o spal singur ... si dau cam 60.000 la spalat , cam o data la 2 saptamani , asta vine 200 euro in 2 ani, ca o mai spalam si la interior din an in pasti. Deci se mai pun 1000 euro la aia 8000 si ceva si ajunge pe la 9000, adicatalea 0.15 eur/km. This post has been edited by cosmin_m: 20 Apr 2005, 16:07 |
--------------------
Lada / Logan
1200 / 1.6 8v ABS
- B-NN-MMM
|
|
Sony |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(MoneyTalks @ 19 Apr 2005, 16:37) Eu am facut 72,000km in doi ani... ![]() ![]() Si tine cont ca unul care face bani cu masina (o foloseste pentru deplasari in interes de afaceri, dupa cum spunea cineva mai sus), poate face lejer cei 60,000 km intr-un singur an! ![]() Tu iei ca reprezentativ cazul tau, dar nu e asa. De aceea si cataloagele Eurotax iau in calcul pentru masini de genul asta un rulaj de cca 15.000 de km/an. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
AL |
![]()
Post
#64
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Am facut eu un calcul.... sunt si ceva aproximari, insa "faotele" se bazeaza pe realitate
![]() Concluzii: - costurile care depind de marca si tip NU SUNT SEMNIFICATIVE daca comparam cu alte marci si tipuri care impun revizii tot la 15 k km ! - costurile sunt in jur de 10-15 eurocenti/km...suna frumos... daca ne uitam insa la costurile/am, se situeaza in medie peste 1500-2000 euro/an... - in totalul costurilor, daca excludem benzina (combustibilul), costurile de intretinere reprezinta un procent relativ mic (intre 3-6 eurocenti/km si intre 400-900 euro/an).... tinem cont ca reviziile sunt impuse si in functie de ani, indiferent daca s-au facut km!!!! - remarcam influenta mare a asigurarilor CASCO!!!! Alte observatii si concluzii le astept de la voi.... Attached File(s) ![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
cataiff |
![]()
Post
#65
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 23 July 04 From: Bucuresti ![]() |
ingrijit icsel...
![]() |
--------------------
Logan
Laureate 1,4
- B 82 MLD urasc mirc'u....
|
|
vv |
![]()
Post
#66
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai de marca (mai precis de pret) depinde CASCO....
De tipul masinii mai depind taxele de drum (si impozitul?) Iar spalarea e mai scumpa la Logan ca atrage praful ![]() oricum, eu zic ca mai multe chestii sunt indirect 'albastre' si deci costurile care depind de marca/tip sunt considerabile, nu neglijabile. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
AL |
![]()
Post
#67
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
@vv... cand am zis ca depind de marca m-am referit la altceva...si anume la faptul ca scrie sau nu DACIA pe bot.... si Logan pe fund... deoarece taxele sunt aceleasi la orice 1,4 indiferent daca e Audi, Lada, Skoda sau Dacia iar procentul la CASCO iar este acelasi, insa direct proportional cu valoarea mica a Logan-ului... cu asta ai dreptate!
...cu spalarea... ![]() oricum, eu am incercat sa schitez ceva... e clar ca se poate imbunatati si se pot face studii si para-studii prin varierea valorilor si a ipotezelor de calcul... eu deja am mai modificat excelul si am am adaugat ai un profil de calcul numit "sofer de duminica", cu 5000 km/an, CASCO, dar zgarcenie la spalat si alte asemenea.... se reduc consumabilele si reviziile dupa iesirea din garantie....ca nu mai sunt obligatorii in functie de timp, ci doar de km! Attached File(s) ![]() |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
Funny |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.272 Joined: 7 October 04 ![]() |
Vazind tabelasele voastre ingrijite inclin sa cred ca sunteti nascuti in zodia "Fecioarei".(tipii sunt recunoscuti ca fiind cei mai meticulosi si constiinciosi )
![]() Lasind gluma deoparte ,pot sa va spun ca toate aceste calcule nu-si au rostul,banii investiti in "bijou" fiind pierduti definitiv.Pretul de revanzare va fi stabilit pe cu totul si cu totul alte criterii.Sunt curios daca exista cineva dispus a risca sa ceara unui potential cumparator si sumele investite dupa achizitionare.(spalare,Casco,RCA,revizii,etc) Cel ce va incerca asa ceva nu va reusi decat sa starneasca zambete pe fata cumparatorului.Iar daca tipul mai e si de "meserie" ............. |
--------------------
Dividae
et
impera! Lasciate ogni speranza , voi ch'entrate!
|
|
AL |
![]()
Post
#69
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
@Funny.... scopul acestui calcul a fost sa constientizam cat mai bine ce inseamna sa detii si sa intretii o masina... si nu sa ne gandim la valoarea de revanzare... multi se gandesc "dau 7000 coco pe o masina, am rata de 100 euro/luna, la cei 300 euro ai mei leafa e ok" dar nu se gandesc deloc daca isi permit sa intretina o masina.... si asa ajung sa sara peste revizii etc. si, mai rau, sa nu faca reparatii care le pot si ne pot periclita viata!... deci e vorba de cat costa intretinerea unei masini...
rolul acestor evaluari este sa arate ca nu e chiar ieftin sa intretii o masina, fie ea si dacie.... si sa ofere un termen de comparatie pentru costurile daciei logan comparativ cu alte marci sau tipuri de masini... daca tin bine minte, Dacia a avansat la momentul lansarii cifra de 312 euro/primii 3 ani de folosinta.... poate gresesc (nu-mi amintesc bine) si nici nu stiu exact ce au considerat ei in acesta cifra (in ce ipoteze a fost calculata), insa consider ca Dacia ar trebui sa ofere clientilor si ceva date despre costurile estimative pe "durata medie de folosire a produsului"... cu alte cuvinte, e normal ca un client sa poata, pe baza datelor oferite de producator, sa-si estimeze daca poate sau nu poate suporta costurile de intetinere si, ca urmare, daca poate sau nu sa-si permita o anumita masina! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
rdu |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 44 Joined: 25 April 05 From: Iasi ![]() |
La DACIA veche luata in 99 ,cred ca am mai platit in 6 ani pe piese inca jumatate din valoarea ei,cu numai 60.000km parcursi,asa ca ideea e mai bine una noua decit una veche care iti papa pe linga bani si o gramada de nervi fara a vorbi de lipsa de confort.
|
--------------------
DACIA/FIAT
LOGAN 1.6 LAUR,PANDA
- IS .....
|
|
vv |
![]()
Post
#71
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Al, daca masina trece de 2 ani, mai trebuie facuta si ITP. Nu stiu cat costa, da' parca nu era tocmai de neglijat - pe mine numai montatul & echilibratul rotilor m-a costat 500k, banuiesc ca ITP-ul e mai scump.
In plus, in 3 ani e foarte plauzibil sa ti se duca si cauciucurile - deci vrei-nu-vrei le schimbi (inclusiv valvele...). La modelul de cheltuieli 'mana sparta' ar trebui adaugate totusi doua seturi de cauciucuri (iarna/vara) - poate chiar doua seturi de roti, ca am impresia ca in 3 ani iesi mai ieftin cu 2 seturi de roti decat doua echilibrari/an. Da, ma rog, intram in detalii, e cert ca te costa ceva.... |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#72
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
QUOTE(cataiff @ 20 Apr 2005, 14:37) La consumul de benzina calculat de moneytalks vine asa : 5200 km * 7,5L/100 * 0,83 euro/L = 325 euroi. Daca mergi in Franta, atunci pune asa: benzina in Austria 1.1 euro/L benzina in Germania 1.2 euro/L benzina in Franta 1.25 euro/L taxa autostrada in Franta cam 10 centi/km taxa autostrada Ungaria cam 20 euro taxa autostrada Austria cam 7 euro pentru 10 zile, cam 20 euro pentru 2 luni Asta daca nu se mai scumpeste benzina... ![]() Deci eu spun ca un cost de 1.5 euro/L tinind cont de toate taxele e realist, ceea ce cam dubleaza suma ta... ![]() Adica transport = 650 euro ![]() -- Later edit: ma rog, nu e chiar dublu, dar o marja de eroare nu strica... Nu stii niciodata ce se poate intimpla... Si e bine sa ai 1,000 euro asa, pentru orice eventualitate... Ora de manopera in vest e cam 70 euro... Si daca ai cumva nevoie de service... ai cam pus-o... |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
AL |
![]()
Post
#73
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vv @ 25 Apr 2005, 13:39) Al, daca masina trece de 2 ani, mai trebuie facuta si ITP. Nu stiu cat costa, da' parca nu era tocmai de neglijat - pe mine numai montatul & echilibratul rotilor m-a costat 500k, banuiesc ca ITP-ul e mai scump. In plus, in 3 ani e foarte plauzibil sa ti se duca si cauciucurile - deci vrei-nu-vrei le schimbi (inclusiv valvele...). La modelul de cheltuieli 'mana sparta' ar trebui adaugate totusi doua seturi de cauciucuri (iarna/vara) - poate chiar doua seturi de roti, ca am impresia ca in 3 ani iesi mai ieftin cu 2 seturi de roti decat doua echilibrari/an. Da, ma rog, intram in detalii, e cert ca te costa ceva.... vezi ca in variante revizuita am pus ITP...600 k lei.... acum doi ani era 375 k lei taxa... altceva nu pun, deoarece calculul se bazeaza pe ipoteza ca nu inculudem reparatiile elementelor stricate!.... la roti nu am considerat cauciucuri de iarna.... pretul la maxim acopera Firestone care sunt all season... la minim....cei care prefera la minim montana sigur nu dau bani si pe cauciucuri de iarna... dca vrei sa te joci, incearca o personalizare!.... apoi punea-o pe forum.... asta era de fapt ideea mea, sa va ofer o baza de discutie! |
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
croc1977 |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 27 May 05 ![]() |
Nu ai inteles. O masina nu produce decat in momentul cant este pe pest de taxi sau alt tip de transport pe bani !
O masina este o achizitionata pentru moft sau utilitatea ei si presupune doar cheltuiala ! Daca imi domenstrazi tu cum poti scoate bani din tr-o masina in afara de taximetrie sau ceva similar este geniu ! De aceea cand achizitionezi o masina trebuie sa te gandesti bine l ace iti trebuie si trebuie sa te gandesti la cat cheltui cu ea. O masin costa: -achizitia initiala; -taxe impozite; -asigurari; -consum combustibil; -piese; -manopera; -ciubucuri in service; -dobanda la rate sau leasing; Gandeste - asta inseamna total costuri de exploatare ! Masina pe firma este una, iar masina pe persoana fizica este cu totul altceva ! |
--------------------
Dacia
LOGAN
- B-xx-XXX
|
|
salex |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 18 June 04 ![]() |
Salut tuturor!
Propun aici sa facem un calcul de recuperare a celor 1000 de Euro in plus pe care ii dam pe Logan Diesel. Stiu ca s-au mai facut astfel de calcule si rezultatele nu au fost foarte incurajatoare "Iti scuti banii peste 3-4 ani!", totusi toate au pierdut din vedere un aspect, care mie mi se pare totusi foarte important: acela ca nu iti iei masina pe viata. Ca in cele din urma o vei mai si vinde. Sa o luam metodic: Diferenta dintre un Laureate pe benzina si unul Diesel este de 1000 de EURO. Daca nupastrezii masina pe viata, trebuie sa stii ca un model Diesel se va vinde la SH mai repede si mai scump decat modelul omolog pe benzina. Sa presupunem ca vindem un Laureate pe benzina, dupa "n" ani cu 4000 de Euro. După parerea mea, un Laureate Diesel de aceeasi vechime si nr. de Km se va vinde cu minim 4400 daca nu 4500 de EURO, in functie de cat de abil vanzator esti. Deci 4-5 sute de Euro ii RECUPEREZI la revanzare. Asadar nu mai avem 1000 de Euro de amortizat, ci doar 500-600. In acest caz datele problemei se schimba radical. Pentru a usura calculul, sa punem combusitbilul de-a valma, benzina sau motorina la 1 Euro litrul. Deci 600 Euro inseamna 600 de litri de combustibil. Daca faci economie 3,5 litri (in oras faci si mai mult!) la suta de km., asta inseamna 600 / 3,5 = 171,428 de sute de km, deci in 17142 de km diferenta s-a amortizat. Asta pentru mine inseamna un an si jumatate! Daca voi tine masina asta 4-5 ani inseamna ca Diesel-ul merita cu prisosinta! Va rog sa veniti si voi cu pareri, stiu ca am pierdut din vedere faptul ca Diesel-ul are reviziile mai scumpe, dar nu stiu CU CAT sunt mai scumpe, cu 10%, cu 50% sau cu 100%? Voi ce ziceti? In con ditiile in care traficul din Buc se transforma pe zi ce trece intr-o coada fara sfarsit, un astfel de motor pare foarte tentant... Va astept cu pareri. Numai bine, Alex |
-------------------- |
|
G.R. |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 17 December 04 ![]() |
Un filtru de motorină costă peste 100 RON, iar la diesel uleiul se schimb la intervale mai mici, având în vedere conținutul de sulf destul de ridicat în motorina din RO. Am impresia că și cantitatea de ulei din Loganul diesel este mai mare, dar poate greșesc.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Preferance
- CV 03 XXJ
|
|
ghc |
![]()
Post
#77
|
..:::Cautatorul:::.. Group: Members Posts: 411 Joined: 9 December 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(salex @ 13 Oct 2005, 09:50) Sa presupunem ca vindem un Laureate pe benzina, dupa "n" ani cu 4000 de Euro. După parerea mea, un Laureate Diesel de aceeasi vechime si nr. de Km se va vinde cu minim 4400 daca nu 4500 de EURO, in functie de cat de abil vanzator esti. Tot rationamentul tau are o hiba: cei care opteaza pentru diesel nu o fac doar pentru consumul mai mic ci si pentru ca parcurg un numar mult mai mare de kilometri. In concluzie, practic nu poti avea un Logan pe benzina si unul diesel de aceeasi vechime si cu acelasi numar de kilometri. LE: in aceeasi ordine de idei se poate spune ca si costul combustibilului e cam la fel: la diesel consumi mai putin dar umbli mai mult deci iti trebuie o cantitate mai mare. This post has been edited by ghc: 13 Oct 2005, 09:11 |
--------------------
ZKR (Logan by Dacia)
BaLaureate 3.14
1907 toamna
- CJ-01-GHC
|
|
testike |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Sant de acord in mare parte cu ce ai zis tu, singura diferenta este :
- diferenta de consum intre benzina si diesel este: (Consum conform normelor CEE nr. 99/100 - ciclu complet, de pe site Dacia) 1.4 mpi: 6,8 1.6 mpi: 7,2 1.5 dci: 4.8 Deci reseie cam 2 -2.4 diferenta de consum. Se mai adauga si diferenta de cost pentru intretinere : pentru 100.000 km la benzina costul total e ~350 EUR, si la diesel ~800 EUR => diferenta 550 EUR. Se mai poate adauga si 5% din diferenta de pret pentru CASCO : 50 EUR/an in plus de plata. This post has been edited by testike: 13 Oct 2005, 15:31 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
Smudo |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Vreau sa comentez si eu putin pe marginea celor zise. E voie?
QUOTE(MoneyTalks @ 13 Mar 2005, 16:45) - valoarea de depreciere a masinii de cam 50-90euro/luna, mai mare in primul an PS. O masina NU este o investitie, ci o cheltuiala ![]() Money, problema e de la inceput, si anume situatia din vest in ceea ce priveste cumparari - vinzari de masini, nu se prea aseamana cu ce se intimpla in Romania. Ai vazut vreodata in Austria (pt ca eu in Germania nu am vazut si nici auzit asa ceva) ca lumea sa comande masini in ritmul si in conditiile in care se comanda in Romania? QUOTE(MoneyTalks @ 18 Mar 2005, 00:05) Pai hai sa te lamuresc putin, poate asa pricepi mai bine (sau cel putin pricep altii): Presupunem urmatoarele: - masina de 7300 euro... Chiar ti-ai facut asa calcule exacte si ai ajuns la concluzia ca utilizarea zilnica a taxi-ului costa mai mult de 700 euro/luna pentru 2 persoane? ![]() Dar asa cum am mai spus, romanul nu vrea pur si simplu sa admita ca masina lui e intr-adevar o CHELTUIALA... ![]() Ai calculat exact ca in revistele de specialitate de aici, care iti arata cit te costa o masina in cazul in care ii faci caiet de service, (ca sa mai iei si ceva bani cind o vinzi) adica atunci cind o duci la inspectii inainte sa se strice, nu suni ADAC-ul sa te ia de pe drum. Chiar nu exista in Romania reviste auto care sa iti arate cit te costa o masina? QUOTE(MoneyTalks @ 18 Mar 2005, 22:31) Parerea mea e ca o masina e, oricum o iei, o CHELTUIALA. Pentru unii e o cheltuiala NECESARA, deoarece altfel ar fi cheltuit mai mult sau nu si-ar putea desfasura activitatea corespunzator. In opinia mea o INVESTITIE e ceva ce poti VINDE ulterior achizitiei in asa fel incit sa ACOPERI cheltuielile de achizitie si intretinere si sa ai si PROFIT. Un exemplu clasic de investitie este o LOCUINTA. Dati-mi voi un exemplu de MASINA pe care o cumperi de NOUA si dupa 2 ani de exploatare o vinzi cu MAI MULT decit cu cit ai cumparat-o (in pretul de revinzare intrind si intretinerea ei) si atunci va cred ca o masina e o investitie... ![]() Vreau si eu sa vad exemplul asta, ca eu mi-am pus o gramada in cap cind am zis ce a zis si Money, dar nu am mai avut chef sa detaliez la modul asta si sa deschid ochii cuiva. QUOTE(maddan @ 18 Apr 2005, 10:21) Pierderile de pe urma unei masini pot fi reduse doar in momentul in care iei un sh de vreo 2-3 ani, a carui cota de revanzare dupa inca 3 ani nu mai scade atat de puternic precum cea a unei masini noi. Dar si atunci, doar in cazul in care te pricepi foarte bine la masini, si te feresti sa iei teapa. Sunt destule masini de 2-3 ani in stare excelenta si cu kilometri putini. Totul e sa stii unde sa le cumperi. Cat despre DSN si Solenza: da, ele au cote de revanzare foarte bune. Asta se datoreaza, cred eu, faptului ca Loganul este singura masina noua produsa acum de Dacia, care porneste de la un pret superior DSN/SLZ fara sa aduca enorm de multe lucruri in plus. 1. Exact. Si atunci pierzi ceva mai putini bani la o masina. Dar nu iti mai miroase tie masina a nou. Si asta am vazut ca , conteaza foarte mult la ora asta in Romania. In vest nu e asa important. 2. Ce e cu DSN si SLZ nu se va intimpla niciodata in vest. Asta se intimpla doar in tarile in care legile economiei nu au nici o legatura cu ce se intimpla in tarile civilizate. QUOTE(MoneyTalks @ 25 Apr 2005, 13:55) benzina in Germania 1.2 euro/L Later edit: ma rog, nu e chiar dublu, dar o marja de eroare nu strica... Nu stii niciodata ce se poate intimpla... Si e bine sa ai 1,000 euro asa, pentru orice eventualitate... Ora de manopera in vest e cam 70 euro... Si daca ai cumva nevoie de service... ai cam pus-o... Acum oscileaza superul intre 1,339 -1,359 €/litru. Bine ca nu ai spus si tarife pentru remorcat daca ramine pe vreundeva in pana. ![]() Concluzia mea: oricit de detaliat a explicat Money, tot or sa mai fie neclaritati si oameni care sa contrazica, si la fel or sa mai fie oameni care cred ca "investesc" bani in masina. Sau ok, masina poate fi considerata si o investitie. Nu toate investitiile sint bune. Iar pentru cei care urasc termenul "cheltuiala", atunci cred ca se poate reformula. Masina e poate cea mai proasta investitie. Adica investesti bani in ceva, si la sfirsit pierzi. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
arond |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 29 August 05 ![]() |
Nu sunt primul care spune asta, dar vreau sa accentuez: masina este o cheltuiala, dar una indreptata catre imbunatatirea standardului de viata (daca mi-e permis).
Cu alte cuvinte, nu ar muri nimeni daca s-ar spala numai cu apa rece, ar dormi la 10C si ar manca taitei cu multe ridichi (pentru vitamine). Daca m-as apuca sa refac calculele lui MoneyTalks pentru apa calda economisita pe an de cineva care se spala in fiecare zi, probabil ca as ajunge spre jumatatea cheltuielilor cu o masina. Daca mai punem si ridichile versus muschiuletul de porc, este evident ca suntem cu adevarat tembeli si ca nu ni s-a luminat deocamdata calea vietii cele economicoase. A, btw, voi v-ati gandit si la dezvoltarea pe orizontala ? Consumul genereaza nevoi, si prin reflexii multiple, beneficiaza fiecare: un loc de munca mai bun, crestere economica,. bla-bla - asta ca sa duc discutia dincolo de absurdul la care s-a ajuns. Numa' bune. |
--------------------
Logan/Nova
Laureate 1.4/GT
- - People ask for criticism, but they only want praise.
W. Somerset Maugham (1874 - 1965) |
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#81
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Hehe, romanul e fudul, ce conteaza ca nu are ce pune pe masa copiilor, ce conteaza ca nu isi plateste intretinerea, el are masina cu care sa se plimbe pe bulevard, sa il vada lumea, prietenii, sa stie cine e el...
![]() Fratilor, masina noua e ca o bjuterie. Merita sa o luati. Doar la bijuterii creste valoarea, nu? ![]() ![]() This post has been edited by AL: 14 Oct 2005, 07:49 |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
AL |
![]()
Post
#82
|
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
Domnilor, va rog sa va mentineti in zona discutiilor despre o anumita idee pe care o sustineti sau o combateti, fara a o personaliza la adresa interlocutorului...ok?.... va rog deci sa nu va legati de persoana celui care scrie si sa va reamaneti ontopic... va multumesc!
|
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|
vsebas |
![]()
Post
#83
|
![]() spawn Group: Members Posts: 297 Joined: 29 July 05 From: Timisoara ![]() |
DA, masina este o cheltuiala cel putin pentru mine. Deocamdata am cheltuit neprevazut pentru spalarea ei dupa un drum de 400km (170 000lei vechi), eu speram sa nu o spal mai devereme de o luna dar a plouat asa ca...
Eu am programat aceasta cheltuiala(masina+intretinere) pentru imbunatatirea confortului personal si pentru ca pe zi ce trece devine o necesitate deci urmand rationamentul o cheltuiala necesara ceea ce nu pot spune de alcool in exces, tigari si cafea pe care unii poate consuma lunar mai mult decat pe intretinerea masinii. Masina o am din 5 octombrie si am in prezent 950km. Cheltuielile marete au fost cand am ridicat-o de la dealer ~16000000lei vechi (inmatriculare provizorie,RCA, CASCO). Mai urmeaza o cheltuiala de 2500000lei vechi pentru inmatriculare. Cheltuieli pe care le anticipez sunt benzina (care a fost si pana acum), lichid pentru curatarea parbrizului si eventual ulei de motor + filtru ulei + manopera pe la 2000Km sau 7500Km ca nu m-am hotarat inca. Alte neprevazute sper sa nu apara, deocamdata masina merge foarte bine si sper sa reusec sa ii evit in trafic pe toti cei care conduc sportiv si nervos. |
--------------------
Dacia
Duster 1.5 dci, / ex Logan 1.6 MPI 2005 Ambition
/ 2012, Laureate
- TM People are simply not predictable
|
|
DigitalScribe |
![]()
Post
#84
|
![]() Scribul Digital Group: Members Posts: 1.249 Joined: 5 October 04 From: Iasi ![]() |
Cea mai mare cheltuiala pe care o faci cu masina dupa ce o cumperi e combustibilul si spalatul. Eu deja intr-o luna am fript vreo 5 mil si ceva pe benzina si spalat. E incredibil cum se duc banii pe benzina... 1.5m, 1.5m, 800k, 700k, 500k numai asa o tine ... iar cu spalatul fiindca-i noua mi-am facut moftul si am spalat la OMV TopWash de vreo cateva ori de toti banii... (160k spalare de 2 ori cu sampon + ceara, 55k interiorul, 19k aspirator si inca nu mai stiu cat dezlipit insecte de pe masina).
Nu mai pun in calcul CASCO, inmatriculari si alte chestii. In 3 zile imi expira placutele rosii si am de pus numere definitive ... alti bani ... alta distractie. |
--------------------
Renault Espace V
Renault Zoe
D-Max 2022
- n/a
|
|
gallax |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 20 April 05 ![]() |
Ai grija cu spalatul, nu o baga la perii, doar spalare "cu jet de apa"...
|
--------------------
Opel
Corsa 1.5DTI
- :)
|
|
bion |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Conform anuntului facut de oficialii de la Renault, Logan va necesita cele mai mici costuri de intretinere dintre modelele propuse de Dacia. Astfel, pina la 100.000 de kilometri, indiferent de motorizare sau de nivelul de echipare, costurile nu depasesc suma de 350 de euro.
Restul ce se tot spune de sase luni pe aici nu sunt costurile legate de reparatii si revizii obligatorii.Capisci! : ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
SiloS |
![]()
Post
#87
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Pt unii dintre voi :
voi luati in calcul pentru intretinerea masinii cate odorizante cumparati pe an ? covorase , huse , solutie de spalat parbriz ??? Cel putin pe prima pagina numai mesaje din-astea sunt . "De cand mi-am luat ZKR am cheltuit cu ea : -odorizante -benzina - o piele de caprioara sa imi sterg sigla de la masina . A , si sa nu uit , am cheltuit xxx lei grei pentru numere . " Spuneti , daca se poate , cat costa o revizie , un impozit , diferite piese [ un stop , un cheder , ceva ] . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
DFA |
![]() ![]()
Post
#88
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Iată ce am primit de la Vocea Clientului la întrebarea mea despre costurile de revizie pentru Logan cu motorizare 1,5dCi:
QUOTE Stimate domnule ............, Am primit cu interes mesajul dumneavoastra si va multumim pentru increderea pe care ne-ati acordat-o apeland la serviciile noastre. Pentru Logan 1.5dCi costul cumulat al reviziilor periodice pana la 100 000 km este : - pentru modelul care nu este dotat cu instalatie de aer conditionat a aerului : 884 euro - pentru modelul dotat cu instalie de aer conditionat : 894 euro Costul reviziilor este calculat pe baza tarifului de manopera clasa A si a tarifelor de piese de schimb recomandate de Dacia . Acesta contine piesele de schimb, consumabilele si manopera necesara operatiunilor incluse in desfasurarea reviziilor pana la 100 000 km , inclusiv TVA-ul . In cel mai scurt timp vor fi disponibile si pachetele revizii periodice Logan 1.5 dCi, precum si pachetele de intretinere si uzura pentru acest model. Ramanem la dispozitia dvs. pentru orice informatie , sesizare si ne puteti contacta de luni pana duminica intre orele 8.00 - 20.00, la numarul de telefon : 0248.500.000, fax : 0248.500.076, e-mail : vocea.clientului@daciagroup.com sau prin intermediul site-ului www.daciagroup.com. Cu stima, Agent Servicii Client Elena Ponea Conform cu aceste date, întreținerea obligatorie pentru un Logan 1,5dCi la 90.000Km este mai scumpă cu 31% decât cea pentru MPi (doar pentru că revizia la dCi se face la 10.000Km, în loc de 15.000Km, ca la MPi-uri), dar consumul de carburant tot pentru 90.000Km parcurși este cu 34/40% mai mic decât la MPi-uri (80% urban, 20% extraurban). Deci dacă se ține seama și de prețul de achiziție, o motorizare 1,5dCi este mai ieftină cu 7/13% decât una MPi la 90.000Km. Dacă se ține seama doar de prețul de întreținere (revizii și combustibil) atunci un 1,5dCi este mai ieftin cu 29/35% față de un MPi, la aceiași număr de Km parcurși (90.000Km) (tot 80%/20%). Pentru cei care încă mai cred că un diesel e mai scump decât o benzinară, iată dovada oficială că un Logan Diesel NU ESTE MAI SCUMP decât variantele sale pe benzină!!! În ciuda faptului că Dacia a micșorat intervalele de revizie pentru dCi la 10.000Km, deși aceiași motorizare la Renault are reviziile la 15.000Km... Pentru calcule detaliate, citiți PDF-ul de la adresa: http://daciaclub.tehnoplus.net/DaciaClub/L...ari%20Logan.pdf Am ajustat prețul reviziilor la 1,5dCi astfel încât ca nr. de Km să fie identic față de MPi-uri, pentru o comparație cât mai aproape de realitate, dar 10.000, respectiv 15.000Km în plus (cu diferența de 5.000) nu schimbă decât cu 1% rezultatele - nesemnificativ. Celor care doresc, le pot pune la dispoziție foaia de calcul Excel, să se joace cu cifrele... This post has been edited by DFA: 21 Nov 2005, 14:43 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
testike |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Nu este cumva diferenta si intre dotari? ( nu stiu sigur, dar intreb si eu, nu dau cu parul..)
Daca faci comparatie intre modele, ar trebui sa aibe dotari similare, sau sa socotesti si pretul acelor dotari - cred eu. This post has been edited by testike: 21 Nov 2005, 14:06 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
DFA |
![]()
Post
#90
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.559 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(testike @ 21 Nov 2005, 15:05) Nu este cumva diferenta si intre dotari? ( nu stiu sigur, dar intreb si eu, nu dau cu parul..) Daca faci comparatie intre modele, ar trebui sa aibe dotari similare, sau sa socotesti si pretul acelor dotari - cred eu. Nu, nu este. După cum se poate vedea din PDF-ul din link, comparația am făcut-o cu aceleași variante, adică Logan Laureate cu vopsea metalizată, în cele 3 variante de motorizare: 1.4mpi, 1.6mpi și 1.5dCi. Deci singura variabilă este motorul. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:30 |