problema CV
![]() ![]() ![]() |
problema CV
![]()
Post
#61
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Marty |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
QUOTE Nu sariti si pe mine, va rog. Eu sunt de acord cu Dumitru, sa stiti. El a zis clar ca e vorba doar de cazul drumului drept si LIBER. BINE !!! ATUNCI SA TE-NTILNESTI CU DUMITRU DE-ACU INCOLO, IN FIECARE JOI! DA ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#63
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am mai explicat pe forum de ce nu este bine sa se ruleze cu masina scoasa din viteza. Se vor suprasolicita rulmentii din cutia de viteze. In situatia in care maneta de schimbare a vitezelor se afla in punctul mort motorul functioneaza la turatia de mers in gol (800 rpm), turatie care se transmite la arborele primar. Daca automobilul ruleaza cu o viteza mare, cum a spus si I96NDS arborele secundar al cutiei primeste o turatie corespunzatoare vitezei automobilului iar pinioanele de pe arborele secundar se rotesc la turatia mai mare decat cele ale arborelui primar, corespunzatoare regimului de mers in gol. Ca rezultat se creeaza o viteza relativ mare care conduce a gripari sau la distrugerea inelelor distantiere. Deci, morala ar fi ca transmisia sa nu fie decuplata niciodata, decat la schimbarea treptelor de viteza. Daca se vrea o economie de combustibil sau liniste apasati mai bine ambreiajul dar si asta se strica la folosire indelungata in regimul acesta. Deci una din doua: economie la combustibil sau cutie pe butuci.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]()
Post
#64
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE QUOTE Nu sariti si pe mine, va rog. Eu sunt de acord cu Dumitru, sa stiti. El a zis clar ca e vorba doar de cazul drumului drept si LIBER. BINE !!! ATUNCI SA TE-NTILNESTI CU DUMITRU DE-ACU INCOLO, IN FIECARE JOI! DA ? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A fost buna; JOI nu sunt pe LIBER, sunt in VITEZA; Bine ca unii dintre noi isi pastreaza umorul ![]() |
-------------------- |
|
BBC |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
QUOTE Eu am mai explicat pe forum de ce nu este bine sa se ruleze cu masina scoasa din viteza. Se vor suprasolicita rulmentii din cutia de viteze. In situatia in care maneta de schimbare a vitezelor se afla in punctul mort motorul functioneaza la turatia de mers in gol (800 rpm), turatie care se transmite la arborele primar. Daca automobilul ruleaza cu o viteza mare, cum a spus si I96NDS arborele secundar al cutiei primeste o turatie corespunzatoare vitezei automobilului iar pinioanele de pe arborele secundar se rotesc la turatia mai mare decat cele ale arborelui primar, corespunzatoare regimului de mers in gol. Ca rezultat se creeaza o viteza relativ mare care conduce a gripari sau la distrugerea inelelor distantiere. Deci, morala ar fi ca transmisia sa nu fie decuplata niciodata, decat la schimbarea treptelor de viteza. Daca se vrea o economie de combustibil sau liniste apasati mai bine ambreiajul dar si asta se strica la folosire indelungata in regimul acesta. Deci una din doua: economie la combustibil sau cutie pe butuci. In acest caz eu propun folosirea cutiilor de viteza cu o singura treapta. Nu pot fi de acord cu teoria ta. Pinioanele sunt in angrenare permanenta. daca eu merg cu o viteza de 130 kmh in treapta a V-a, rotile dintate corespunzatioare treptei I ce fac? |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
![]()
Post
#66
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
Hai sa bag si eu un post, ca sunt un infocat sustinator al mersului cu CV cuplata. Si argumentele mele sunt (s-au mai auzit in acest topic, dar se pare ca unii domni nu le vad daca nu sunt stranse la olalta)
- Economie de combustibil si placute de frana atunci cand drumul are o inclinatie. Nu exista pierdere de combustibil atunci cand drumul nu are inclinatie, pt. ca spre deosebire de unii domni care nu stiu decat sa accelereze sau sa incetineasca cu motorul cuplat (strategia "pedala de acceleratie e un comutator cu doua pozitii"), eu stiu sa merg si constant si chiar cu 1/2 sau 1/3 frana de motor, mai ales ca motorul nostru reactioneaza f. precis la pozitia pedalei de acceleratie. Deci cosum cam la fel ca si la relanti pe distanta pana la semafor. - Reducerez uzurii sincroanelor (nu cuplezi cu diferenta mare de viteza intre arbori) si a abreiajului (per total decuplezi si cuplezi mai rar). Usoara crestere a uzurii pinioanelor cantareste mult mai putin pt. ca nu uzura lor e cea care creeaza problemele cele mai dese la CV si ale sincroanelor si rulmentilor. - Uzura redusa (cel mult egala) a motorului datorata mentinerii unui debit mare de ulei multumita turatiei crescute. In special dupa o accelerare puternica, cand piesele sunt infierbantate si au nevoie de racirea eficienta data de fluxul mare de ulei (uleiul evacueaza cea mai mare parte a caldurii din motor, nu direct peretii ciuloasei) - Control asupra vitezei f. simplu actioanand doar o pedala (fara frana, ampreiaj, schimbator de viteze, etc). Asta face condusul mai putin obositor. Pur si simplu ai mai putine lucruri de facut la volan. Acuma cei care au reflexul fosilizat de a scoate din viteza si opri motorul la Dacia de 25 ani pt. care fiecare miscare a vreunei piese e inca un pas spre dezmembrare, n-au decat sa conduca asa, treaba lor, desi mi-e cam frica sa ma gandesc ca jumatate din cei care coboara panta in serpentine venind din fata spre mine merg cu frana calcata si masina scoasa din viteza, si cu lichidul de frana la 10C de punctul de fierbere si placutele la un pas de a plesni si garniturile de la etriere fumegand deja... P.S. Catre guvern: Pensionati-i o data pe bosorogii din era glaciara care mai predau prin scoli de soferie, si voi simti o satisfactie de fiecare data cand platesc CAS-ul. |
-------------------- |
|
i96nds |
![]()
Post
#67
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE P.S. Catre guvern: Pensionati-i o data pe bosorogii din era glaciara care mai predau prin scoli de soferie, si voi simti o satisfactie de fiecare data cand platesc CAS-ul. Hai ca asta cu CAS-ul e tare de tot ![]() ![]() ![]() Cat despre explicatie - inclin sa cred ca ai dreptate. Multumesc mult. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
BBC |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
1. Nu sunt adeptul coborarii pantelor cu schimbatorul in punctul mort.
2. Sunt adeptul mersului pe liber pana la semafor. 3. Am reflexul fosilizat de a folosi dublul debraiaj la schimbarea dintr-o treapta superioara intr-o treapta inferioara. |
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
SGN_1310 |
![]()
Post
#69
|
![]() sgn_1310 Group: Banned Posts: 484 Joined: 9 June 03 From: Buftea, judetul CALIFORNIA ![]() |
Mi'a facut ko falsele impresii cum ca daca scot din viteza shi rulez din inertie fac un bine masinii.
Sa fi sincer sunt de acord cu tine pentru ca am vazut pe propria'mi piele ca daca fac aceasta "economie" masina mea devine automat mai instabila(foarte greu de controlat). O alta bucurie pe care o faceam era sa scot la trecerile peste calea ferata(pazita), la fel crestea viteza masinii, de franat nu prea puteam sa franez pt ca faceam shi mai mult rau. Cat despre solicitarea sistemului de franare, ai mare dreptate, chiar mi se face teama cand ma gandesc ca unii controleaza viteza masinii numai din frana de serviciu. |
--------------------
Dacia
1310
- B-xx-XSK Inaction it's a weapon of mass destruction.....
Agitatorul sef! |
|
bzip2 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Corect, nu cred ca exista un sofer constient care traverseaza calea ferata cu masina scoasa din viteza (nici nu s-a zis aici ca ar face asa cineva).
Cat despre stabilitatea masinii scoasa din viteza, e foarte clar: la orice fel de viraj (evitare obstacol, curba, etc), masina avand tractiune zero, pe nici o roata, nu-si va putea mentine traiectoria dorita de sofer, si f. probabil va derapa. Daca ar fi sa vorbim comparativ despre 2x4 vs. 4x4 (in viteza binenteles), si stabilitatea lor pe asfalt uscat, dar mai ales in cond. de aderenta scazuta, am mai umple cateva pagini, in alt topic. ![]() Tudor: nu sunt sigur daca ar trebui sau nu sa intre usor in a V-a dupa ce ai lasat-o liber de la 130kmh. Dar cred ca e o viteza normala pt. a cupla a IV-a, si dupa ce accelerezi putzin, ii dai si a V-a. Nu stiu pt. ce ai avea nevoie sa faci manevra asta, de la 130, la 100. In mod normal nu ai de ce sa debraiezi intr-o treapta, liber, ca apoi sa o recuplezi dupa ce ai mai pierdut ceva viteza. |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Treaba cu scosul din viteza (a V-a in cazul de fatza) este un prost obicei de al meu mostenit de la scoala de soferi, fac asta destul de rar si nu rulez in mod normal fara a fi in viteza cand ma aflu in trafic. Chestia am constat-o mergand pe un drum de la marginea orasului, relativ drept si nu prea circulat, unde ma duc sa mai imi testez frinele, acceleratia masinii, sunete ciudate, etc. Intr-adevar la 100 km/h intra fara nici o problema in IV si apoi pot sa-i dau V. De intrat intra si in V dar tre sa fortez un pic mai mult (daca ma pot exprima asa).
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 20:17 |