DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Fara zvac!, Se opreste in mers

Alcatraz84
post 21 Jul 2009, 08:52
Post #1


Membru Nemuritor


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 January 08




Salut!

Weekendul asta am fost plecat la munte! Urcand o panta, am vrut sa ma bag in depasirea unui camion, dar surpriza: pe la jumatatea camionului sesizez ca, desi eram cu acceleratia in blana, in treapta a 3, nu se accelera! Franez frumos si ma bag din nou in spatele tirului, trag pe dreapta, pornesc din nou masina, care nu mai da semna ca un vrea sa mearga, si dau vina pe diferenta de presiune, aer rarefiat etc...dupa care 400 de km masina nu-mi mai face nici o problema; dar. azi, in bucuresti, surpriza: din nou incerc sa fac o depasire, din nou cu acceleratia in blana, din nou aceiasi belea!!!! Recunosc, ca eu, ca un adevarat inginer, am scos limitatorul ala din plastic din spatele pedalei de acceleratie. Sa fie cumva asta cauza? Sau am ceva problema cu pompa de benzina sau mai stiu eu cu ce?

Va rog, daca aveti ceva idei, sau daca ati mai patit la fel, sa-mi transmiteti opiniile voastre. Multam!


--------------------
Dacia Solenza Confort 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 21 Jul 2009, 12:15
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Vezi ca mai sunt cateva topicuri, unul deschis chiar de mine.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alcatraz84
post 21 Jul 2009, 13:43
Post #3


Membru Nemuritor


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 January 08





Mi-ar fi fost totusi util macar link-ul catre topicul tau!

This post has been edited by Alcatraz84: 21 Jul 2009, 13:44


--------------------
Dacia Solenza Confort 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 21 Jul 2009, 16:00
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA






--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alcatraz84
post 21 Jul 2009, 16:05
Post #5


Membru Nemuritor


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 January 08




Mersi cristi, intre timp am gasit topicurile tale.....pana la urma ai verificat presiunea la rampa de injectie?


--------------------
Dacia Solenza Confort 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 21 Jul 2009, 17:25
Post #6


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Verificarea se face cu un manometru de la un compesor de aer comprimat si un stut in T restu e descris pe acele topicuri.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 21 Jul 2009, 20:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




QUOTE(Alcatraz84 @ 21 Jul 2009, 17:05)
pana la urma ai verificat presiunea la rampa de injectie?
*


Nu.
Dar am facut niste drumuri Constanta - Bucuresti si retur, drumuri in care am cam alergat masina. Per total, merge foarte bine, dar exista niste chestii care nu-mi plac si nu-mi pot explica din ce cauza sunt. Am ajuns sa suspectez si cablurile de acceleratie si ambreiaj, esapament partial infundat si alte cateva, dar ma gandesc si la problema expusa de Bullix cu supapa de la sorbul pompei.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alcatraz84
post 21 Jul 2009, 22:55
Post #8


Membru Nemuritor


Group: Members
Posts: 30
Joined: 30 January 08




Eu cred ca la mine sunt mai multe probleme cumulate:

1. Azi am patit din nou chestia mai sus descrisa, mi-a murit motorul, iar cand am repornit-o mi s-a dus turatia catre 6000 rot/min, fara sa apas pe pedala dew acceleratie si cu ambreiajul calcat; nu si-a revenit decat dupa ce am oprit-o si am pornit-o din nou - suspectez MPP-ul

2. Tot azi am vazut ca toate acele de la ceasurile de bord o iau cateodata razna: oscileaza in sus si in jos, dar nu am sesizat sa fie o eroare sistematica....pur si simplu aleator apare aceasta eroare: probabil un contact imperfect la GND. - nu stiu cum draq sa imi dau seama pe unde e!

Sper sa nu ma lase, ca nici nu am timp sa merg in Service si sambata plec in concediu in Bulgaria....sper sa nu raman pe-acolo!!


--------------------
Dacia Solenza Confort 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 22 Jul 2009, 00:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




S-ar putea sa ai ceva pe partea electrica.
Poate o masa slaba.
Eu in urma a 4 testari nu am gasit absolut nimic si toti care mi-au facut testarile (pentru ca au fost facute in locuri diferite si cu testere diferite) au dat acelasi verdict: pompa de benzina. Daca era pe parte electrica, senzori, s-ar fi vazut ceva la testari.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bullix
post 23 Jul 2009, 19:05
Post #10


Solnitzar fidel


Group: Members
Posts: 655
Joined: 21 June 07
From: Bucuresti




Cristi, eu tot nu pricep un lucru, tu acum ai pompa noua (sau cel putin ai schimbat-o recent - acum o luna jumate parca) si problema persista? (mai putin decat inainte, asta am inteles ideea). Ma gandesc totusi sa n-ai un fir "muscat" care merge la pompa. Varnisul prin care trec cele 4 fire (2 pompa + 2 sonda) e destul de gros si sanatos, dar totusi nu se stie niciodata cum moare un fir. Si de la un contact imperfect, e super posibil sa iti oscileze pompa in functionare, chiar daca la diagnoza nu a iesit nimic. Gandeste-te ca alergand masina cum ai zis, totul vibreaza mai mult sau mai putin, si acel contact imperfect/intrerupere partiala se manifesta doar atunci, nu si pe loc. Banuiesc ca n-ai facut diagnoza in mers, iar doar cu motorul pornit pe loc e egal cu zero.

Inca un lucru mi se pare ciudat, ca pe toti ne apuca problemele astea doar primavara si vara. Si ma gandesc la un lucru: densitatea benzinei scade mult prin incalzire, iar principiul de functionare al pompei l-am mai amintit si in topicurile anterioare:

<Inaintea pornirii motorului, deci si pompei, "paharul" pompei este umplut pana la nivelul benzinei din rezervor, datorita fortei arhimedice, conform principiului vaselor comunicante. Odata cu inceperea functionarii pompei, benzina este trasa din sorb de catre motoras, moment in care nivelul din pahar, pe de-o parte incepe sa scada, dar pe de alta parte creste foarte incet, benzina din rezervor incepand din nou sa umple paharul prin sorb. Insa viteza de soarbere este mult mai mare decat cea de reumplere, astfel incat, dupa maxim 5-10 secunde de functionare nivelul ramane jos de tot. Practic pompa este ca si "secata", benzina fiind trasa in continuare prin soarbere, asa cum tragi cu paiul sucul de pe fundul unui ambalaj PET. Ei, se pare ca acea soarbere se face la un nivel insuficient atunci cand este cerut un debit mult mai mare, la turatii mari prelungite. Si asa incepe motorul sa dea in nas, datorita subalimentarii.>

Prin acelasi procedeu functioneaza limitarea electronica, insa in mod voit: la atingerea vitezei nu stiu care, UCE-ul de injectie taie curentul releului pompei, in acest fel ramanand fara alimentare, iar cand viteza descreste in mod firesc sub acea valoare, pompa este reactivata. Iar ciclul se repeta la infinit, pana cand soferul se plictiseste sa mai dea talpa. tongue.gif

Problema descrisa mai sus am rezolvat-o prin marirea sorbului, lucrare descrisa in detaliu intr-unul din topicurile link-uite de Cristi.
Numai bine!


--------------------
Dacia / Dacia 1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI 1989 / 2004
Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 23 Jul 2009, 19:24
Post #11


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Eu o sa verific cu manometru fiindca l-am facut si o sa vad cum se manifesta la diferite turati daca scade presiunea in rampa. Limitarea la injectoare se pot realiza prin soft sau prin comanda manoala.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristio_79
post 23 Jul 2009, 20:09
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.335
Joined: 28 September 05
From: CONSTANTA




Sa pui si tu poze cu scula (nu te gandi la prostii) si sa spui pe unde tragi furtunul in cazul testarii in mers.

@Bullix - problema nu persista. Cum am spus mai sus, masina merge chiar foarte bine. Daca merg constant cu 130 in viteza a cincea, sa zicem, si calc brusc acceleratia, masina are demaraj bun, nu este puturoasa.
Aacelasi lucru se intampla si la turatii mici, la mersul prin oras.
Cineva mi-a zis sa o duc cu a patra la minim 120 si sa vad cum se comporta. Nu vreau sa o fortez pentru ca nu i-am schimbat niciodata distributia pana acum. A fost turata pe loc pana la limitare in timpul unei testari si-mi venea sa-l musc de jugulara pe electrician.
Sunt doar momente cand apar anumite "senzatii" ca benzina ar avea unele intermitente, sunt foarte discrete, dar le simt dupa niste ani in care am condus o multime de masini in cateva sute de mii de kilometri.
De aceea am zis ca am inceput sa suspectez pana si cablurile de acceleratie si ambreiaj, esapamentul partial infundat (este cel original si in urma ultimelor drumuri mai lungi a inceput sa "sufle" prin unele locuri), dar si alte componente.
Dar poate am devenit eu cam paranoic sau prea pretentios. Un lucru stiu sigur, masina nu prezenta simptomele astea discrete inainte sa cedeze pompa veche.
Ma mai gandesc la un lucru pe care l-a patit un prieten cu Logan.
Acestuia i-a curs electrolit pe cablajul care trece pe sub baterie, iar la un moment dat, masina nu a mai vrut sa porneasca. Electrolitul a facut praf un fir al carui izolator avea un por. I-au devastat toata masina la reprezentanta pana i-au dat de cap, au scos tot bordul, toata instalatia din compartimentul motor.
Si eu am patit acelasi lucru cu electrolitul, a curs pe acel cablaj. Am spalat eu bine pe acolo, dar m-ar bate gandul sa verific fiecare fir in parte.


--------------------
Citroen / Peugeot C3 / 308 SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020
Mai traiti? Bine...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
optyc
post 25 Jul 2009, 21:26
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 8 July 09




scuze dak vb aiurea........ dar ar putea fi si filtrul de benzina care se afla langa pompa de benzina infundat.


--------------------
dacia solenza 2004, confort , - B 72 BMM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:16
Forum Renault