despre SLZ electrice, discutii in urma unui topic de la Stiri
![]() ![]() ![]() |
despre SLZ electrice, discutii in urma unui topic de la Stiri
FLEX |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|||
costi |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
si eu cred acelasi lucru; idea conteaza;
oricum au inceput cam cu stingul, solutia tehnica fiind una de acum 30 de ani. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
Sony |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
QUOTE(driverx @ 16 Mar 2005, 11:55) eu cu 50 de cai de abia ma tin in trafic. Si asta fara sa incalc (prea mult) cei 50km/h dati de lege. solnita de la muma natura are vreo 900 k (nu dati cu pietre ca nu stiu), cu bateriile alea a sarit de tona de binelea, distributia greutatii a fugit in spate, desi suspensii etc au fost gandite pentru bot greu, nu spate greu. MAAAARE realizare. Intrebare pertinenta....un motor dinasta electric poate genera cei 13CP si la turatii mici? Stiu ca troleele au forta mare si la turatii mici, fiind mult mai nervoase decat fix acelasi autobuz dar cu motor cu combustie interna. Nu puterea te face sa te tarai in trafic urban, ci cuplul scazut. Motoarele electrice au cuplu foarte mare, ceea ce le faca sa se miste destul de bine in localitate. Inainte sa huliti initiativele altora e bine sa incercati si voi sa intreprindeti ceva! Poate v-ati mai schimba parerile! Din fotoliul de acasa e usor sa ii critici pe cei care fac ceva. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Diferenta majora la motoarele electrice, in afara de randament, e faptul ca , cuplul este maxim de la turatia imediat peste 0, adica cam instantaneu, spre deosebire de otto/diesel unde trebuie atinsa o anumita turatie de cuplu maxim.
Nu stiu cat de ecologica mai e masina, avand in vedere ca bateriile sunt cu plumb (f. probabil) si tin doar 1000 reincarcari (desi sunt aprox. 100*1000=100.000km). Daca motorul ala poate functiona si pe principiu de dinam, atunci ceva energie cinetica se poate recupera si poate marii autonomia... Solutia cu bateriile in portbagaj e simpla, dar cu costuri, in primul rand de manevrabilitate, cand loc ar fi fost si sub bancheta spate plus compartiment motor. O varianta evoluata ar fi fost cu fuell cell (pile de combustie parca s-ar traduce) cu un randament mai mare, deci si autonomie dar si costuri mai mari de productie. Banuiesc ca nu prea are cutie viteze, realizand viteza maxima la 2000 rpmi. Marsariere probabil ca are, inverseaza polaritatea... |
-------------------- loose bits sink chips
|
|
StefanT |
![]()
Post
#5
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
ca sa nu mai vorbim ca la inceput acumulatoarele au autonomie de 100km...dupa cca 100 de reincarcari scade bineinteles...doar nu tine la fel toate 1000 de incarcari si apoi se termina brusc....normal ca deaj la 900 de reincarcari is cam gata....cred or sa aiba autonomie de maxim 60 km
![]() LATER EDIT: 1.daca faceau eva cu baterii solare, tot respectul..si chiar, bateria originala pt ce isi are rostul? 2.spunea cineva ceva referitor la greutate, cum ca ar fi mai mare....e mai mica!! motorul avea in jur la 400-450 kg....16 baterii au 16*14=225 kg..aproximativ...deci la jumate...numai ca apare problema repartitiei greutatii, care le-a iesit absurd ![]() This post has been edited by Steffyx: 16 Mar 2005, 21:58 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
bzip2 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 151 Joined: 5 September 02 From: Bucuresti ![]() |
bateria din compartimentul motor e pt. consumatori, separata de cele pt. alimentarea motorului electric.
|
-------------------- loose bits sink chips
|
|
os |
![]()
Post
#7
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
StefanT |
![]()
Post
#8
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#9
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bzip2 @ 17 Mar 2005, 00:04) bateria din compartimentul motor e pt. consumatori, separata de cele pt. alimentarea motorului electric. ceea ce spui tu e imposibil... sunt puse in paralel toate...deci sunt un intreg...daca aia era doar pt consumatori insemna sa aiba incarcare separata ![]() ![]() deci ori sunt 16 baterii puse in paralel, pt a obtine aprox 800 A si incarcare simultanta la toate cele 16, sau 15 in paralel pt propulsia masinii, adic 750 A, si una de 50/55 A pt consumatori, ceea ce ar insemna ca nu se pot incarca simultan.... adica se pot dar cu 2 incarcatoare, ceea ce nu mi s-ar parea normal.. de ce sa faca asta? |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Uncle-Sam |
![]()
Post
#10
|
![]() MEMBRU DE PARTID Group: Members Posts: 1.377 Joined: 1 April 04 From: Bucuresti ![]() |
ce sa mai, au pus in practica o ipoteza veche de 30 de ani! e laudabil ca s-au miscat totusi si ca poate or sa aduca imbunatatiri.
|
--------------------
DACIA 1100
1971 / DAEWOO
TICO 1999
- B ** *** Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
|
|
SYL |
![]()
Post
#11
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(bzip2 @ 16 Mar 2005, 21:02) Banuiesc ca nu prea are cutie viteze, realizand viteza maxima la 2000 rpmi. Marsariere probabil ca are, inverseaza polaritatea... Tot din articolul din AMS: cutia de viteze a fost pastrata; deci are cele 5+1 trepte, singurul treaba e ca motorul e limitat la 2000rpm. Ce ma mira e viteza maxima de 60km/h. Adica la DSN in tr 5 la 1000rpm are 35km/h, deci la 2000rpm are 70km/h, iar din cate stiu eu la SLZ e aceeasi cutie de viteza, deci tot pe la 70 ar fi trebuit sa fie viteza maxima. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Adrian_Solenza |
![]()
Post
#12
|
![]() Solenza... prima iubire! Group: Members Posts: 912 Joined: 4 July 04 From: Buc (Ap. Patriei) ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 22:26) Hmmm.. Toata masina are 900 de kg, iar motirul are 450? Da-mi voie sa nu pun la socoteala roata de rezerva, banchetele, scaunele, bordu si volanu.. Astea au ele minim 100kg ![]() ![]() |
--------------------
Citroen
C3
1.4Hdi 2011
- Inca numere rosii...
|
|
viperfox |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru de la electronica in transporturi Group: Members Posts: 254 Joined: 15 March 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 22:31) ceea ce spui tu e imposibil... sunt puse in paralel toate...deci sunt un intreg...daca aia era doar pt consumatori insemna sa aiba incarcare separata ![]() ![]() deci ori sunt 16 baterii puse in paralel, pt a obtine aprox 800 A si incarcare simultanta la toate cele 16, sau 15 in paralel pt propulsia masinii, adic 750 A, si una de 50/55 A pt consumatori, ceea ce ar insemna ca nu se pot incarca simultan.... adica se pot dar cu 2 incarcatoare, ceea ce nu mi s-ar parea normal.. de ce sa faca asta? daca te uiti mai bine in poza bateriile sunt legate in serie 2 cate 2, deci 24v, daca nu cumva sunt si mai multe grupuri de 2 legate in serie (nu se vede prea bine) |
--------------------
Dacia
1310 CL
1999 Motor "DACIA 102-13": 4 Inline, 8V, 62CP@5000RPM, 102Nm@3500RPM
|
|
StefanT |
![]()
Post
#14
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(viperfox @ 17 Mar 2005, 01:16) daca te uiti mai bine in poza bateriile sunt legate in serie 2 cate 2, deci 24v, daca nu cumva sunt si mai multe grupuri de 2 legate in serie (nu se vede prea bine) asa este, vina mea..recunosc, ai dreptate...2 cate 2...probabil ca sa nu le trebuiasca un cablu prea gros, sa reziste la asemenea amperaj.. orcium au facut o varza......dar totusi nu inteleg...bateria aiai rombat din fata, totusi are un sistem de incarcare? adica nu trebuie si ea banuiesc incarcata separat, pt ca mi s-ar parea o idiotenie ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#15
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
P.S.: oricum nu cred ca ar folosi o tensiune mai mare de 24V, pt ca ar incepe sa fie periculos in caz de scurt, ceva..e drept, corpul uman simte socurile de la 80 V in sus, dar cand vine vorba si de un scurt, ca sa nu mai vorbim ce show ar fi la un scurt de 24 V sau > la cateva sute bune de A..
![]() mai ales ca le-au amplasat deaspura rezervorului...sau ma insel?..da, cred ca ma insel...ca la SLZ acolo e locul rotii de rezerva, doar nu e berlina.. This post has been edited by Steffyx: 16 Mar 2005, 23:28 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
<<motorul de berlina are 450 kg...nu cred ca cel de solenza e un sfert>>
Tu ai idee ce inseamna 450 Kg? Inseamna cel putin 5 oameni bine facuti sa il poata ridica. Te anunt ca un motor de berlina il poate ridica cu putin efort (din cauza ca este incomod ce prins) un singur ins. Dupa aprecierile mele are in jur de 80 Kg, chiar mai putin. Iar cutia nu depaseste nici aia 30 kg. In total sa zicem 110. Si ca sa nau crezi ca te mint am dat motorul jos de vreo 3 ori si nu m-a ajutat decat tata si fara scripeti. Doar forta bratelor. <<corpul uman simte socurile de la 80 V in sus>> Conteaza amperajul ci nu voltajul. Corpul uman este afectat de curentul electric la un amperaj de cel putin 50 mA (asa am invatat la electrotehnica dar totusi am o banuiala ca de fapt sunt 50 A - rog pe cineva care stie sigur sa ma lamureasca). Sunt persoane care si la 380 V nu se electrocuteaza (electricieni trecuti de 60 de ani cu mainile pline de batatuiri ![]() <<mai ales ca le-au amplasat deaspura rezervorului...sau ma insel>> Chiar daca te inseli sau nu nu prea conteaza fiind masina electrica deci .... nu are benzina ![]() This post has been edited by TheSaiLor: 16 Mar 2005, 23:57 |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
StefanT |
![]()
Post
#17
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
chiar mah ca nu are benzina
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
QUOTE(Steffyx @ 16 Mar 2005, 23:27) P.S.: oricum nu cred ca ar folosi o tensiune mai mare de 24V, Din cauza cresterii numarului de consumatori electrici din masina si pentru ca se incearca trecerea cat mai multor echipamente (directie, frana) pe solutii electrice, se pregateste deja trecerea la sistem de 42 V pentru partea electrica a masinii. |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
os |
![]()
Post
#19
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
O adaugire poate neasteptata: unul din motivele pentru care tensiunea instalatiei este inca 12V (ma rog, 14,4) sunt... becurile. La tensiuni mai mari (care au de fapt o multime de avantaje), filamentele au tendinta sa devina prea subtiri si sa se scuture.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
StefanT |
![]()
Post
#20
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Liviu M @ 17 Mar 2005, 15:39) Din cauza cresterii numarului de consumatori electrici din masina si pentru ca se incearca trecerea cat mai multor echipamente (directie, frana) pe solutii electrice, se pregateste deja trecerea la sistem de 42 V pentru partea electrica a masinii. 42 de V chiar nu vad cum ar putea obtine ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
google e prietenul tau
![]() |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
StefanT |
![]()
Post
#22
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
StefanT |
![]()
Post
#23
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
eh, vroiai tu ceva de genul 14*3 care fac 42..dar aceasta tensiune o ai pe baterii doar in mers, cand se incarca si ma indoiesc ca cele 15 baterii beneficiaza si de sistem de incarcare...deci nu ai cum 14*3..ca sa bagi un motor electric care functioneaza la 42 de volti ma indoiesc ca va functiona just si la 36
![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Liviu M |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 14 September 04 From: Germania ![]() |
Pai cine a zis de folosirea bateriilor actuale?
42v au rezultat dintr-un compromis intre cat mai multi volti si norme de securitate contra electrocutarii. Nu se va refolosi mare lucru, ci vor fi echipamente noi, special pentru 42V. |
--------------------
Ford
Mondeo
|
|
StefanT |
![]()
Post
#25
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Liviu M @ 17 Mar 2005, 20:23) Pai cine a zis de folosirea bateriilor actuale? 42v au rezultat dintr-un compromis intre cat mai multi volti si norme de securitate contra electrocutarii. Nu se va refolosi mare lucru, ci vor fi echipamente noi, special pentru 42V. ok am inteles ce vrei sa zici...oricum cred ca suntem putintel off-topic. imi place ca m-ai contrazis intr-un mod f civilizat, cu argumente.. |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
IsNa |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.147 Joined: 11 July 02 From: Timisoara ![]() |
Ce fel de baterii credeti ca sunt? De astea obisnuite de pornire? Ca astea nu rezista la 1000 de descarcari complete... La o masina de asta ar trebui folosite baterii "cu ciclu adanc" (traducere directa din "deep-cycle-battery" - nu stiu cum se numesc in romana). |
--------------------
Skoda
Fabia Combi + Citigo ASG
2007 / 2013 Forta sa fie cu voi !!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#27
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IsNa @ 18 Mar 2005, 15:48) Ce fel de baterii credeti ca sunt? De astea obisnuite de pornire? Ca astea nu rezista la 1000 de descarcari complete... La o masina de asta ar trebui folosite baterii "cu ciclu adanc" (traducere directa din "deep-cycle-battery" - nu stiu cum se numesc in romana). tot aceeasi branza sunt...intra pe site la bateriile caranda si ai sa vezi modelul acolo...sunt bateriile pe care le cumparam si noi pt masina.... ![]() ![]() |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
os |
![]()
Post
#28
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Stie cineva daca acumuatorii folositi la electrocarele industriale erau (sunt ?) speciali? Cel putin pe vremuri se foloseau acumulatori cu plumb, iar masinariile erau frecate zilnic. E drept, n-am idee cīt de mult mergeau (km) pe zi.
|
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca va aflati in niste serii de erori.
In primul rind motorul de pe dacia nu depaseste 100 kg. Si asta e valabil pentru cam orice motor otto "normal" cu patru pistoane pina in 2 litri. In al doilea rind 50A te spulbera de pe fata pamintului. A fost chiar un episod pe Discovery - Mythbusters care vehiculau si ei ceva de genul 70 mA. Cum nu prea le iesea figura cu aruncatul feonului in cada de baie plina cu apa -> omorit omul care se spala, au intrebat in electrician care le-a stricat fundamental parerile initiale. Se pare ca inima unui om obisnuit nu rezista daca curentul care trece prin ea depaseste 9 mA (asta pe linga ca la amperaje mai mici tot poti obtine o perioada de fibrilatii si prostii). Ce e deasupra in principiu te omoara daca trece prin inima. Daca te electrocutezi intre degete bineinteles ca rezisti pina la punctul la care tzesutul prin care trece curent se prajeste si necrozeaza (motivul pentru care majoritatea celor care se electrocuteaza la troleibuz reusesc sa scape doar pirlitzi). Ca idee feonul aruncat in cada de baie genera prin "inima" manechinului folosit cam 25 mA. La 50 A cred ca faci arc electric de la juma' de metru. |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#30
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Depinde de cati volti se discuta. De-abia atunci se poate discuta de amperi. bateria de la masina are 13-14V si 55Ah. Si nu m-am curentat niciodata, nici chiar daca am tinut mainile pe borne. Deci treaba cu 70mA pica pana nu se stabileste voltajul. Pai un amarat de transformator scoate cam 500mA si e inofensiv. Bine, daca se dicuta de 200V si 50A atunci da, te prajesti.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th June 2025 - 22:52 |