Frane solenza
![]() ![]() ![]() |
Frane solenza
WDW |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- DJ65WDW
|
|||
cristio_79 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu nu cred ca este din pompa, ci din servo.
Am vorbit cu cineva care a patit asa ceva, numai ca respectivul nu a mai putut sa urneasca masina din loc. Erau infranate rotile. I se umblase la tija aceea de sub bord. Parca erau niste poze cu distantele la care trebuiesc reglate tijele alea. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
WDW |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 August 09 ![]() |
Multumesc pentru promptitudine, dar nu stiu ce tija se poate regla din interior poate esti mai explicit te rog
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- DJ65WDW
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Sunt doua reglaje care se fac si care implica demontarea servofranei.
servo.JPG ( Size: 21.93k ) Number of downloads: 750 servo2.JPG ( Size: 64.09k ) Number of downloads: 819 Prima poza este mai mare, de aceea am pus-o. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
WDW |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 August 09 ![]() |
Multumesc mult, reglajul 1 este facut deoarece este strans de tot acel surub, o sa incerc sa reglez din interior, sper sa pot fara sa mai demontez. Multumesc mult. O sa va anunt daca s-a schimbat ceva
10 Aug 2009, 15:16: am umblat la acea tija din interior. Nu mai pare ca merge infranata adica dupa vreo 15 km prin oras fara franari violente jantele erau putin calii, dar pedala de frana a scazut cam mult pe la jumate, tine foarte bine, este normal? This post has been edited by WDW: 10 Aug 2009, 14:16 |
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- DJ65WDW
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Eu nu prea cred ca poti sa masori exact acele distante cu servo pe masina. Cel putin nu tija din interior, deoarece ai grosimea tablei pe care este fixata servo. Uita-te bine pe poze ca sa vezi exact ce distante trebuie sa masori.
Una dintre cauzele ce determina "pedala lunga" este si garda prea mare dintre tija de impingere a servofranei si pompa de frana. Jantele se incalzesc oricum din cauza frecarilor, este normal, mai ales daca ai jante de tabla, dar nu trebuie sa se incinga. Verifica foarte atent nivelul lichidului de frana din vas si daca exista scurgeri intre pompa si servo, pe la roti sau pe la racordurile flexibile. Poti face si o aerisire a franelor. This post has been edited by cristio_79: 10 Aug 2009, 15:20 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#7
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
problema rta cred ca este din etrieri ( chiar daca zici ca ai schimbat garniturile pistonaselor foarte des acestia raman blocati. eu am schimbat 2 randuri de garnituri pana am reusit sa degripez pistoanele etrierilor) pentru ca mai trebuie avuta in vedere si culisarea axiala a etrierului. de aceea trebuie curatate penele de fixarea ale etrierului. problema mai poate fi si din pompa centrala ( garnituri defecte care tin lichidul sub presiune nelasand posibilitatea descarcarii circuitului hidraulic).
daca ai schimbat amplificatorul vacuumatic ( servo) ai facut bine ca ai reglat cota tijei intrucat functie de cursa aceasta apasa mai mult sau mai putin pe pistonul pompei centrale, la revenire lasandu-l sa deschida sertarasele prin care lichidul revine in vasul de expansiune. daca acea cota nu este bine reglata sertarasele pompei centrale pot ramane inchise iar lichidul ramane sub presiune in instalatie blocand rotile. unii mecanici apeleaza la o solutie atehnica introducand cate o saiba plata intre pompa centrala si amplificatorul vacuumatic ( pe cele 2 suruburi de prindere) marind astfel cota de 9 mm. daca nici asa nu se deblocheaza rorile , atunci cu siguranta problema este la etrieri. spor la treaba. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
WDW |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 August 09 ![]() |
Pentru moment m-am obisnuit cu pedala mai jos, nu se mai incing rotile, dupa 60 km parcursi rotile din fata erau calii. Frana tine foarte bine. Multumesc celar care m-au sfatuit.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- DJ65WDW
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#9
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(WDW @ 13 Aug 2009, 07:22) Pentru moment m-am obisnuit cu pedala mai jos, nu se mai incing rotile, dupa 60 km parcursi rotile din fata erau calii. Frana tine foarte bine. Multumesc celar care m-au sfatuit. daca pedala de frana tine foarte jos iti recomand urmatoarea verificare: trage frana de mana doi-trei dinti si inceraca sa pleci cu masina de pe loc apoi sa franezi . daca farna tine mai sus atunci cu siguranta ai nevoie de u reglaj al sabotilor spate. intrebare-frana de mana nu urca pea mult cand o tragi? ( in mod normal cursa maxima ar fi de 9 dinti). daca da atunci trebuie rglati sabotii. se poate face si o reglare a ranei de mana direct din calbu ( cablul sta mai tensionat iar sabotii se apopie de tambur lucru ce genereaza automat si o cursa mai mica la pedala de frana. spor la treaba. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
salutare.am si ei o problema la sistemul de franare la o dacia 1310.si cum sistemul e acelasi m-am gandit sa intreb si aici.problema e asta: dupa multe aerisiri si dupa ce am schimbat lichidul de frana,repartitorul si un cilindru dreapta spate frana a inceput sa tine mai bine.initial tinea prea jos si trebuia bruscata pt a fi mai eficienta.deci, dupa ce s-au facut cele de mai sus a inceput sa functioneze mai bine.acum m-a sunat prietena,ea fiind cea care foloseste masina si mi-a zis ca in momentul in care apasa frana aceasta fasaie si se intareste pedala,plus ca se si aprinde becul de avarie a sistemului de franare.am sunat la mecanic si acesta a zis ca daca se manifesta asa s-a spart membrana din tulumba de servofrana.e adevarat sau mai poate fi si altceva?
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#11
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(alexandrusiri @ 14 Aug 2009, 08:56) salutare.am si ei o problema la sistemul de franare la o dacia 1310.si cum sistemul e acelasi m-am gandit sa intreb si aici.problema e asta: dupa multe aerisiri si dupa ce am schimbat lichidul de frana,repartitorul si un cilindru dreapta spate frana a inceput sa tine mai bine.initial tinea prea jos si trebuia bruscata pt a fi mai eficienta.deci, dupa ce s-au facut cele de mai sus a inceput sa functioneze mai bine.acum m-a sunat prietena,ea fiind cea care foloseste masina si mi-a zis ca in momentul in care apasa frana aceasta fasaie si se intareste pedala,plus ca se si aprinde becul de avarie a sistemului de franare.am sunat la mecanic si acesta a zis ca daca se manifesta asa s-a spart membrana din tulumba de servofrana.e adevarat sau mai poate fi si altceva? este posibil , dar se mai intampla sa nu functioneze supapa. aa ca sfatul meu este sa dai jos supapa si s-o probezi. se probeaza simplu tragand aer pe ea. intr-un sens intra aer , in celalalt nu.(iti ramane limba lipita de ea). daca supapa este buna, atunci membrana din amplificatorul vacuumatic este sparta. costa mai mlt. parerea mea este sa cumperi pentru inceput supapa aia de plastic si s-o schimbi. este supapa care se afla chiar pe tulumba servo ( in care intra futunul). becul rosu ramane aprins din cauza senzorului de pe pompa centrala ( ar trebui resetat) spor la treaba. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
cristi87 |
![]()
Post
#12
|
![]() fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii Group: Members Posts: 507 Joined: 2 May 08 ![]() |
vezi sa nu fie furtunul ciupit,misca de el,chiar acolo unde intra in motor.
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.2 1.6 16v 82Kw
2007
- Unknown..yet [COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pun aici un link ce ar putea ajuta pe altii care citesc intamplator acest topic....
http://www.daciaclub.ro/NOVA-Reconditionar...na-t136452.html |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
se pare ca s-a rezolvat problema.a fost de la pompa de frana.s-au facut teste(nu ma intrebati ce treste ca nu stiu pt ca nu am fost eu cu masina la mecanic)si s-a dovedit a fi pompa de frana.s-a luat o pompa noua de asam si s-a inlocuit.acum franele tin mai bine decat cu vechea pompa,asta dupa spusele prietenei mele.pompa noua s-a luat fara bon in casa ca in cazul in care nu functioneaza cum trebuie sa fie inapoiata si pusa o diferenta pt a luat alta de dacia-renault.dar pana acum e bine.mutumesc tuturor pt sfaturi si o sa va tin la curent cum decurg lucrurile,poate va fi si altor colegi de ajutor.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Puteai cumpara set de garnituri sau kit de reparatie in loc sa iei panarame de piese facute de asam.
Daca ai luat-o fara bon si implicit fara garantie, o sa mai recunoasca aia ca au vandut-o repede. |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
alexandrusiri |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 830 Joined: 18 December 07 From: iasi ![]() |
au fost schimbate garniturile la pompa veche dar se pare ca degeaba.sa vedem cum merg lucrurile acum cu pompa noua.
|
--------------------
dacia
Lodgy 1.5 dci 107 cp
2013
- IS-54-SIR
|
|
velceani |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
Salutare,
Intervin si eu cu o problema la frana asta pe care o am sau nu pe Solenza mea. Am observat ca la cald pedala tine sus ca la o masina normala... mai noua sa zic asa, si la rece sau dupa multi kilometri facuti continuu cu ea nu mai tine sus... ci undeva la 3/4 din cursa. Ajutor, pentru ca franele nu poti sa le ignori... Cear pute fi cauza? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pozitia pedalei de frana nu are cum sa difere ! Daca pedala nu revine la pozitia 0 , atunci inseamna ca iti sta apasata , dar cand ti se apre tie ca sta apasata 1/4 , incearca sa o salti cu varful piciorului sau cu mana si vezi daca chiar ai acea joc in sus sau daor ti se pare tie .
Mie mi se pare cam imposibil sa-ti ramana pedala apasata 1/4 din cursa si totul sa mearga ok , sa nu iti incinga franele sau sa mergi infranat . Da eventual cu niste spray lubrefiant pe tija unde este prinsa pedala de frana ... De facut zgomot face ? Adica scartaie la apasare sau la revenire ? |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
velceani |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
Marius,
Nu m-ai inteles... Nu pedala sta sus si jos ... Frina ... adica la cald prinde sus "de te da in nas" cum ar trebui sa fie iar la rece sau dupa ce merg mult cu ea e pedala moale si prinde frana cam de la jumatate si aproape de cursa maxima prinde bine. Ce sa fie? am schimbat pompa si dupa catva timp la fel a facut. mecanicul mi-a zis atunci ca pompa veche e arsa pe spate. deci nu pedala e problema si frana... ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Cat timp asa face mereu , cu acele diferente , incearca sa te obisnuiesti , altceva nu stiu ce sa-ti spun . Poate si uzura isi spune cuvantul si in afara de a schimba lichidul si a face o aerisire ( daca placutele si sabotii sunt ok ) , nu ai ce sa-i faci . Nu cred ca se merita sa-i schimbi pompa de frana sau servo din cauza asta .
Acum 45 de min am trecut pe la un magazin de piese Dacia si am gasit repartitor original Dacia la 169 ron ... asa ca la mine o sa mai astepte cativa ani pana sa se vada schimbat . 0,5 l de lichid de frana Dacia Dot 4 - 17 ron ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
i96nds |
![]()
Post
#21
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
La cald se poate ca lichidul tau de frana sa inceapa sa se comporte ciudat. Eu as aerisi franele + schimbarea lichidului in acest mod.
Mai erau pe forum oameni ce erau experti in servofrane - poate e legata de temperatura aerului folosit pt depresiunea de la servofrana / supapa.... asteptam pareri. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
velceani |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 953 Joined: 29 May 09 From: C de Arges ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri
Pai sa inteleg ca pana la urma asa fac toate si e ceva mai mult sau mai putin normal la Solenza???? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 2
Sl plus 1.2 16v 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 12:38 |