Imbunatatiri motor
![]() ![]() ![]() |
Imbunatatiri motor
sobolan |
![]()
Post
#181
|
||
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
||
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#182
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
total, ne abtinem putin?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#183
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(sobolan @ 25 Jun 2010, 23:43) acuma i-am poluat topicul lui minel dar fara sa vreau... astept raspuns la intrebarea cu bielele ! banuiesc ca ai montat pistoanele cu sageata la volant si ca "cheia" de la biela e pe directia partea dreapta fata.... Chiar m-as bucura daca un moderator sa stearga posturile , sa zic asa offtopic .... despre uleiuri ,etc ,aveti topic dedicat domnilor .... ![]() Sa iti raspund incerc pe rand ....setul, arborele , distributia, a fost luata de pe un motor C1J , tocmai ce a spus si Nelu mai sus, ( daca se citesc si posturile de mai sus se va observa ce si cum ) .. Singurul lucru si imi este ciuda acum de mor a fost ca nu am masurat diametrele interioare ale alezajelor bielelor inainte de montare si am masurat doar arborele .. Cand o sa ma lase vremea , baia o dau jos ... si o sa masor la fiecare biela in parte, cu subitoul din 2 masuratori decalate cotele .... - se va masura fara cuzineti biela cu capacul strans la cuplu ,4,5 daNm , se vor efectua 2 masuratori ( la fiecare biela in parte ) , depistam o evetuala ovalitate ansamblului biela-capac biela ... - cu cuzinetii montati se va strange la cuplu , si se vor efectua din nou 2 masuratori decalate , putem depista o eventuala ovalitate , iar cota rezultata o comparam cu cota arborelui ,rezultand astfel toleranta arbore-cuzineti biela ....... ![]() Cartea da : -cota nominala de arbore 43,98 mm ,toleranta 0,02 mm ( eu am cota arborelui 43.96mm ) - cota nominala cuzinet 44 mm .... Practic toleranta admisa intre cuzinet si arbore este de 0,04 , exact ca si la mine ....tocmai de aceea doresc sa masor cuzinetii cat si bielele cum am scris mai sus, ca sa numai spun ca arborele il voi masura din nou ,dar acum in 4 puncte, decalate la 45 grade .... Timpul si vremea sa imi permita si operatiunile vor fi facute , va voi tine la curent ce si cum ...... |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#184
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
1) motorul de pe care ai luat tu piesele NU era C1J. Ce memorie ai si tu...
2) daca tu desfaci baia de ulei si capacele de biela ca sa masori "alezajele" unde se aseaza semicuzinetii in biele, eu caut o biserica si mai vad eu dup-aia. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#185
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Muttley @ 26 Jun 2010, 23:13) 1) motorul de pe care ai luat tu piesele NU era C1J. Ce memorie ai si tu... 2) daca tu desfaci baia de ulei si capacele de biela ca sa masori "alezajele" unde se aseaza semicuzinetii in biele, eu caut o biserica si mai vad eu dup-aia. Bah ce ma enervezi la nervi .... ![]() 1. QUOTE(Minel @ 28 Sep 2009, 13:15) Azi am avut timp si am facut o inspectie detaliata a "maruntaielor" motorului si am gasit pe alt RENAULT 11 GTL , placuta motorului ( motoarele celor 2 fiind identice ) . C1JJ7/15 D 022752 -Arborele cotit se prezinta impecabil , la fel si discul de ambreiaj si placa de presiune ( sunt de 180 , VALEO ) -Camasile nu prezinta urme de uzura ( acel prag care se formeaza la partea de sus a camasii ) , le-am si masurat cu sublerul electronic pt a observa daca exista diferente in uzura lor , si nu au existat -Pistoanele la fel , se prezinta foarte bine, nu au joc in ax, masurate nu mi-au dat diferente - 2. Eu chiar ma rog ca sa gasesti o biserica , nu de alta, dar sper sa pot sa masor .... ![]() This post has been edited by Minel: 26 Jun 2010, 22:32 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#186
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Scuze. C1J e codul pentru celebrul 1.4 turbo de r5gtt. In fine...
Desfaci bielele alea degeaba, diametrele alea nu au ce sa pateasca decat daca se schimba capacele de biela intre ele. Idem paliere. Da' aici e problema de "eroare umana". Edit: il vad ca citeste, pcostica nu scrie nimic? ![]() Alt edit: parca ai zis ca ai desfacut baia si ai verificat cuzinetii, si ziceai ca se prezinta perfect. Gresesc? Daca s-a si intamplat treaba asta, nu are cum sa fie ovalizat sau decalibrat alezajul bielei. Cuzinetii au o acoperire de aliaj antifrictiune pe baza de Sn de 0.2mm grosime. Daca ai fi avut probleme, s-ar fi deteriorat acoperirea aia si s-ar fi vazut. Apoi... Asta stiu sigur, ai spus ca incepe sa se auda la cald. Deci nu cred sa fie de la linie. This post has been edited by Muttley: 26 Jun 2010, 23:06 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#187
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Muttley @ 27 Jun 2010, 00:00) Scuze. C1J e codul pentru celebrul 1.4 turbo de r5gtt. In fine... Desfaci bielele alea degeaba, diametrele alea nu au ce sa pateasca decat daca se schimba capacele de biela intre ele. Idem paliere. Da' aici e problema de "eroare umana". Da' aici mi frica , cand am demontat de pe motorul frantuzesc , nu mi-s 100 % convins ca am pastrat ordinea capacelor de la biela ..... ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#188
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Vezi ca am editat mai sus.
In conditiile-n care tu nu ai marcat cu un punctator perechile biela-capac... Desfa ![]() Da' sa intelegi ca esti cascat si ametit. Nu pentru ca ai amestecat capacele, asta se poate intampla oricui, ci pentru ca nu le-ai verificat daca aveai dubii. 26 Jun 2010, 23:11: PS: daca tot desfaci, schimba panaramele alea de Romlag. This post has been edited by Muttley: 26 Jun 2010, 23:11 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
pcostica |
![]()
Post
#189
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
scriu azi
![]() inainte de montarea cuzinetilor am verificat pozitia capacului bielei( un deget trecut prin alezaj in zona planului de separatie tradeaza orice deplasare a capacului) ,chiar daca ar exista aceasta deplasare ar fi trebuit sa blocheze rotirea arborelui cotit in nici un caz sa apara o bataie. Ca si parere personala tacaneala cu pricina nu este de acolo. Minel a desfacut motorul dupa 200 si ceva de km, a facut verificari si masuratori in toate partile mai fara rezultat, dar a sarit peste ansamblul piston-camasa. Camasile au fost honuite la cota 76,05 pentru eliminarea zonelor de coroziune aflate pe suprafata interioara. Din cele 4 camasi una singura prezenta o ovalitate de 0,02 mm inspre chiulasa. masuratori.JPG ( Size: 135.11k ) Number of downloads: 747 acestea sunt masuratorie lui Minel, desi jocul de imperechere intre piston si camasa ar trebui sa fie de 0.055-0.065 mm in cazul de fata depaseste 0.1 mm si ajunge chiar la 0,15 mm la camasa cu ovalitate. In concluzie tacaneala este de la jocul dintre piston si camasa cel putin de la cea ovala. Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Minel |
![]()
Post
#190
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Aoleuu ...
![]() ![]() Ca daca ii asa , verificam camasile de la vechiul set cat si pistoanele , daca este nevoie si din masuratori reies ca sunt mai bune, le bagam pe alea ... ![]() This post has been edited by Minel: 27 Jun 2010, 10:25 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ghitza |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
din cele spuse de PCOSTICA si ce ai facut tu reiese ca asta e jocul la tine si acel tacanit .piston -camasa.sper sa nu spun prostii
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Minel |
![]()
Post
#192
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Da mah, dar acel tacanit ,cel putin teoretic ar trebui sa dispara la cald , nu sa fie cel mai intens la cald ...
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#193
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Deci dinnou segmenti daca folosesti setul vechi (daca nu chiar set), cuzineti, ulei, garnituri, multa munca si rodaj...........e groasa rau
![]() |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
pcostica |
![]()
Post
#194
|
Membru autentic Group: Members Posts: 627 Joined: 5 February 08 From: Resita,CS ![]() |
QUOTE(Minel @ 27 Jun 2010, 11:15) Aoleuu ... ![]() nu te speria! Acel joc de 5-6 sutimi ajunge repede la o zecime dupa perioada de rodaj, deci nu ar fi o problema si cum la tine pistoanele sunt deja lustruite se incadreaza in jocul maxim mai putin cel din camasa ovala. Tacanitul apare la cald din cauza vascozitati diferite a uleiului la rece si la cald. Bafta! |
--------------------
dacia
1300
-cs
- -------
|
|
Minel |
![]()
Post
#195
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Si daca schimbam doar acea camasa, sau ...masuram camasile cele vechi si le punem pe alea ....
![]() Ca de circulat asa, nu pot sa mai circul ....sunetul asta de dizal ma omoara ..... ![]() P.S. Pistoanele fiind in cote, cred ca singura solutie ar fi sa schimbam camasile ... This post has been edited by Minel: 27 Jun 2010, 14:12 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Muttley |
![]()
Post
#196
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ti-ai facut-o cu labuta ta. Eu ti-am zis sa nu folosesti set motor second.
Edit: totusi nu-s de acord. Bataia piston - camasa trebuie sa dispara la cald. N-are treaba uleiul, el se afla acolo in cantitate mica. This post has been edited by Muttley: 27 Jun 2010, 15:33 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Minel |
![]()
Post
#197
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Hmm, ce sa zic , oricum trebuie desfacut , om vedea noi ce-o fi in final .....
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
sobolan |
![]()
Post
#198
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Minel |
![]()
Post
#199
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Dupa niste calcule elementare care trebuiau facute inainte sa fac orice ..concluzia nu este inbucuratoare deloc pt mine ...
![]() -pistoanele de R11 , 75.92 mm -camasile de R11 , 76.06 mm Toreranta maxima admisa intre piston si camasa la rece este, daca nu ma inseala memoria intre 0.045-0.065 , iar eu am ..... 0.14 ![]() ![]() Bonn, masurat acum vechiul set romanesc... -pistoane 75.945 mm, -camasi 76.03 mm Precizez ca motorul a functionat foarte okey, inainte de al demonta, silentios, nu batea ,nu nimic, manca doar vreo 600-700 grame ulei la mie ( in functie de picior ) si presiune slaba la ulei .... in rest tragea foarte bine , compresia pe clindrii era 10 pe linie ... Intrebarea intrebatoare ar fi (setul frantuzesc va pica din start ...camasile le voi prelucra si le voi face pt. 1,6 ) sa folosesc aceleasi camasi , ( la demontare am poansonat fiecare piston si camasa unde vin ) practic acelasi set, sau ... camasi NOI daca as gasi SETCAR si m-am scos .... ma incadrez in toleranta , cam la limita dar ma incadrez ... Segmentii actuali de pe pistoanele de R11 , am inteles ca se pot refolosi fara probleme, inainte de montarea pe piston , se verifica din nou fanta segmentului in camasa ,undeva la 0,22-0,4 ..... This post has been edited by Minel: 29 Jun 2010, 06:28 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#200
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
eu sincer nu inteleg de ce te-ai complicat cu setul frantuzesc. oricat de frantuzesc ar fi el, are niste km facuti si nu stii cine a condus masina aia si in ce fel. mai bine cauti un set de 1.4 vechi, ramas pe la careva de mult timp. garantat tin foarte mult, deoarece piesele de uzina (uzina pe bune, nu porcariile care se vand in magzin acum) tineau foarte bine. eu am desfacut un motor de 1.4 cu 100.000 de km si camasile aratau impecabil.
exista de vanzare pe un site de licitatii (iti dau pm, ca altfel sar in sus moderatorii ca fac reclama) vreo 2 sau trei anunturi cu piese din astea. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#201
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Minel @ 29 Jun 2010, 06:40) Intrebarea intrebatoare ar fi (setul frantuzesc va pica din start ...camasile le voi prelucra si le voi face pt. 1,6 ) sa folosesc aceleasi camasi , ( la demontare am poansonat fiecare piston si camasa unde vin ) practic acelasi set, sau ... camasi NOI daca as gasi SETCAR si m-am scos .... ma incadrez in toleranta , cam la limita dar ma incadrez ... Segmentii actuali de pe pistoanele de R11 , am inteles ca se pot refolosi fara probleme, inainte de montarea pe piston , se verifica din nou fanta segmentului in camasa ,undeva la 0,22-0,4 ..... Gasesti camasi noi de Setcar,pentru 1,6 -140-160 de ron,vezi ca pretul e si in functie de etansare,cauciuc sau cupru.Eu aveam pistoane bune si am luat doar segmenti si camasi. Sa stii ca daca le alezezi te duce tot cam pe acolo 100 de ron,mai bine iei noi si esti mai sigur pe ele. This post has been edited by freeman30: 29 Jun 2010, 12:41 |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
sobolan |
![]()
Post
#202
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(payty @ 29 Jun 2010, 07:49) eu sincer nu inteleg de ce te-ai complicat cu setul frantuzesc. oricat de frantuzesc ar fi el, are niste km facuti si nu stii cine a condus masina aia si in ce fel. subscriu...un set nou bun tine mult tare.... da' pistoane la set s-or fi gasind ? This post has been edited by sobolan: 29 Jun 2010, 12:41 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#203
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
Se gaseste set de camasi, set de pistoane, set de bolturi, set de segmenti, set de biele, practic totul se gaseste pe subansamble.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
sobolan |
![]()
Post
#204
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
care stie sa puna aici si preturi...
![]() ce ai facut tu minele e crima...acuma nu dau cu paru' da' io n-avaeam curaj sa fac asta...un set nou e mai bun...si unul ordinar dar cu un ulei bun si talpa controlata tot tine..... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#205
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 29 Jun 2010, 16:30) care stie sa puna aici si preturi... ![]() ce ai facut tu minele e crima...acuma nu dau cu paru' da' io n-avaeam curaj sa fac asta...un set nou e mai bun...si unul ordinar dar cu un ulei bun si talpa controlata tot tine..... gasesti cam tot ce vrei,la magazin daca nu au pe stoc desfac din seturi complete. isi fac ei niste socoteli...iti dau orice vrei dintr-un set. |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Minel |
![]()
Post
#206
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Oricum , maine o sa ma consult cu Pcostica si in functie de rezultat vom lua o hotarare , speram sa fie ultima .... si sa ma pot bucura de inima "roscatei " ....
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
payty |
![]()
Post
#207
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
am eu o intrebare: poate s-a discutat, poate nu.
ai montat pistoanele respectand orientarea lor (adica cu sageata spre volanta?) ca daca nu, stii ca axa pistonului e un pic decalata fata de bolt tocmai pt a elimina bataile. |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
Minel |
![]()
Post
#208
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Ecsact, asa au fost montate ....sageata spre volanta ....dar oricum toleranta intrre piston si camasa ii aproape de 3 ori mai mare decat maximul admis..
![]() Azi il fac bucati si hotaram ce si cum bagam ...... eu unul as opta pt pistoanele din setul romanesc cu camasi noi si segmentii actuali care sunt pe pistoanele frantuzesti ....( in prealabil masuram fanta segmentului in fiecare camasa ) ... |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#209
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
[quote=Minel,30 Jun 2010, 09:21]
Azi il fac bucati si hotaram ce si cum bagam ...... eu unul as opta pt pistoanele din setul romanesc cu camasi noi si segmentii actuali care sunt pe pistoanele frantuzesti ....( in prealabil masuram fanta segmentului in fiecare camasa ) ... Ai face o alta prostie,pistoanele merg refolosite daca sunt bune,dar segmenti deja rodati pe camasi noi... cumpara macar un set de segmenti de uzina sunt la jumate de pret fata de Goetze.Daca tot iei camasi noi e pacat sa pui segmenti vechi indiferent de fanta pe care o au.Iti pun ca si eu am incercat sa ma carpesc cu 2 motoare de 1,6 si in final am renuntat. |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
Minel |
![]()
Post
#210
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Minel @ 30 Jun 2010, 09:21) eu unul as opta pt pistoanele din setul romanesc cu camasi noi si segmentii actuali care sunt pe pistoanele frantuzesti ....( in prealabil masuram fanta segmentului in fiecare camasa ) ... Solutia castigatoare ..... ![]() ![]() Presiune foarte buna de ulei ,3,5 bari in ralanti de 1200 rpm , motorul ,l-am lasat sa functioneze vreo 45 minute la vreo 1200 ture si atat ,poate a noapte o iau la o tura prin oras asa vreo 40 km sa il rodez putin ........ Partea cu masuratul , cotele de la pistoane , camasi , etc ...o las in seama lui PCOSTICA care, o sa aibe bunavointa si le va scrie .... ![]() This post has been edited by Minel: 2 Jul 2010, 15:32 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd June 2025 - 22:35 |