Frana de relanti (dash-pot) la carburator de 1400, Amortizarea inchiderii clapetei de acceleratie
![]() ![]() ![]() |
Frana de relanti (dash-pot) la carburator de 1400, Amortizarea inchiderii clapetei de acceleratie
G I M |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|||
burtik4u |
![]()
Post
#2
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
am tinut legatura cu ionut, si mi-a zis ideea, mi se pare destule de buna, merita sustinuta si ajutata
![]() mie inca nu mi-a venit o idee la cum am putea face asa ceva, dar, o sa ma uit si eu la carbucatorul dublu poate vin si eu cu vreo idee:D |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
Muratu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Eu am carburator simplu de dacie iar turatia scade lent adica sa zicem in o secunda scade turatia la 1000~900RPM iar de aici pana la turatia de relantiu(la mine sta undeva la 550~600) scade in 2 secunde aproape. E taman bine ca ma ajuta foarte mult la opriri si decalajul dintre accelerare si frana de motor.
A inceput sa se comporte asa dupa ce am facut o curatare si o reglare ca la carte a clapetei de acceleratie. Inainte cadeea turatia instant de parca luam contactul si se oprea abea in turatia de relantiu. |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
G I M |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Da, dar nu scade lin de la 4000 de ex pana la relanti.Tie iti scade brusc pana la 1000 si dupaia mai usor pana la 700 sau 800. Si la mine este la fel numai ca turatia scade brusc pana pe la 1200 si apoi are un fel de prag si scade mai lent putin.
Pentru a fi eficienta acea frana de relanti trebuie masurat timpul de trecere a turatiei de la 4000 de rpm la 800; acesta trebuie sa fie cuprins intre 2 si 4.5 secunde. Eu spun ca 3.5-4 secunde ar fi ideale. |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#5
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am vazut la un audi din 89 pus pe clapeta de acc un telescop mic...ca alea de portbagaj..dar mic de tot....tot cu scopul de a amortiza caderea de turatie
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
G I M |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Exact despre asta este si vorba. Sunt mai multe modele...ce am studiat si eu si am citit, cele mai bune ar fi capsulele de la carburatoarele de oltcit acelea cu arc, nu cele care arata ca o capsula de dezinecare de la carburatorul de nova. Eu am o frana de relanti de la carburatorul de nova, dar trebuie sa vad ce mod de a o prinde gasesc...
Mai studiati si voi problema poate gasim o solutie...mai priviti si pe site-ul oltcit.ro la descriere->circuit aer-benzina ca explica si pe acolo, sunt si poze... |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#7
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Știu că vă deranjează adevărul, dar, chiar de sună crud, soluția este injecția.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#8
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 19 Sep 2009, 01:38) 1 Coboara mai lent si mult mai frumos in ture. 2 Previne opririea motorului la decelarari bruste ( nu stiu daca a patit cineva pana acum, dar se simte uneori cum relantiul scade pana pe la 400-500 de rpm dupa care se ridica la cat e reglat relantiul). 3 O schimbare mai lina a treptelor de viteza. 1) la ce te ajuta? 2) nu mi s-a-ntamplat absolut niciodata 3) de acord in teorie, dar se obtine schimbare lina a treptelor tinand acceleratia, si-n general daca stii sa conduci. De 4) creste consumul 5) scade drastic eficienta franei de motor (la limita chiar dauneaza franarii de urgenta cand nu se calca ambreiajul) ...ati uitat? This post has been edited by Muttley: 20 Sep 2009, 22:50 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
G I M |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
MAERSK
Nu ma deranjeaza adevarul, dar tu ai un fix cu injectia asta, eu incerc sa fac ceva si am nevoie de idei asa ca te-as ruga ceva, ori incerci sa ne ajuti ori mai bine abtine-te de la astfel de comentarii. Muttley 1 Pe bine nu ma ajuta la nimic, poate ii ajuta pe cei care au tobe finale sport. 2 Tie poate nu, nici mie nu mi s-a intamplat sa-mi moara motorul dar de scazut relantiul la 300-400 rpm da (poate ca si carburatorul de 1400 montat pe motorul de 1600 este o cauza, dar am observat problema asta si la alte dacii cu motor de 1400 respectiv carburator de 1400) 3 Da se poate, eu asta fac acum, dar este mult mai placut cand coboara singur fara sa o ti tu din acceleratie. 4 Consumul nu pot sa spun ca va creste si acum cand schimb treptele de viteza ating acceleratia; sa zicem ca e posibil un 0.1-0.2%. 5 O scadea drastic, dar lasa ca sunt destule carburatoare cu asa ceva si cred ca "incultii" aia s-au gandit si ei putin inainte de a le proiecta. Din cate stiu asa ceva a fost montat pe nova, oltcit, tico, brigada_diverse zice ca a vazut pe un audi din '89...si in plus de asta la toate mesinile cu injectie turatia motorului scade mai lent; ce zici Muttley o fi bine sau o fi rau? ![]() This post has been edited by Neagu Ionut: 20 Sep 2009, 23:34 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#10
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mi se pare inutil, si cum folosesc intotdeauna frana de motor, pe mine m-ar deranja teribil. Iar modu-n care o taraganeaza un motor cu injectie cand eliberezi acceleratia, mie nu-mi place
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
C@talin |
![]()
Post
#11
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
tico are un carburator de vis pe el
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
burtik4u |
![]()
Post
#12
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
pai da, mai are si socul electronic la tico, si e cu 2 camere, si gandeste-te ca si carburatorul de nova, cel dublu e tot cu frana de asta de relanti, cum are si tico..
|
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Neagu Ionut @ 20 Sep 2009, 23:31) [...] 2 Tie poate nu, nici mie nu mi s-a intamplat sa-mi moara motorul dar de scazut relantiul la 300-400 rpm da (poate ca si carburatorul de 1400 montat pe motorul de 1600 este o cauza, dar am observat problema asta si la alte dacii cu motor de 1400 respectiv carburator de 1400) [...] Caderea aia sub turatia de relanti e de la carburator dereglat, benzina putina in camera, etc. Adica tu compensezi o eroare sau greseala de reglaj cu un dashpot? Aceeasi tendinta gen "ii pun aprindere electronica fiindca acum merge intrerupt" in loc de "o repar si dupa aia pun aprinderea" |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
G I M |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Muttley
Asta este alta treaba ca nu-ti place deoarece coboara prea lent...acum depinde si de la masina la masina. C@talin Da, intr-adevar asa este; foarte fiabil nu se compara nici pe departe cu cel de nova dublucorp ![]() diaconuliviu Crede-ma ca am pierdut destul timp cu reglajul carburatorului. Carburator dereglat? Nu prea ai ce regla in afara de surubul de aer la mersul in gol, turatia la relanti si nivelul in cnc. Nivelul in cnc este la jumatatea planului inclinat, jigloarele sunt pereche, plutitor nou, membrana de sprit noua. Acum nu iti imagina ca accelerez in gol pana la 3000 si in decelerare se duce la 300-400 si se ridica la 750. Daca accelerez pe liber pana la 4000 coboara pana pe la 700 si apoi foarte putin se mai ridica, deci nu ar fi o problema. Problema mea este ca atunci cand merg sa zicem cu 50 km/h pe la 2500-3000 de rpm si trebuie sa franez mai brusc si calc frana si apoi ambreiajul motorul incepe si dardaie pentru 2-3 secunde, turatia lui ajungand pe la 300 dupa care isi revine (asta nu se intampla mereu si nu bagam aici in discutie servo frana care este in perfecta stare de functionare). Am spus si mai repet, nu vreau sa compensez o greseala de reglaj, vreau sa compensez un neajuns dat fiind faptul ca am carburator de 1400 pe motor de 1600. This post has been edited by Neagu Ionut: 21 Sep 2009, 12:27 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#15
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si eu am carburator de 1400 pe motor de 1600 si nu face nimic din ce spui tu.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#16
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pe audi montase proprietaru un telescop....nu era din fabrica....
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
G I M |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Muttley esti norocos
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
Si eu am carburator de 1400 pe 1600 si nu face cum zici tu din 2500 in 4/500 rpm, mai jos de 750 nu cade sau sa dardaie ceva eu cresd ca tu ai ceva probleme din aprindere
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
bla-bla-bla.....acea frana de relanti are rol ecologic(da,nu radeti) si de reducere uzura motor(indirect)....
so...im primele momente ale decelerarii,depresiunea in cilindrii este mare...si atunci motorul cauta in continuare sa traga aer..insa clapeta obtureaza difuzorul carburatorului...si nexam aer...doar prin circ de relanti...care nu-i suficient...si astfel motorul,ptr a-si satisface setea de aer gaseste o solutie....din carter....cu vapori de ulei...si cica da...reuseste sa se strecoare pe langa segmenti....si de aici calamina...uzura...blablabla...sti cum e...n-ai bani,te apuci de bautura....te apuci de bautura,ramai fara bani...si tot asha so...cred ca frana aia de relanti ai putea sa o rezolvi cu reciproca...cica cu supapa ai de vacum(discutata pe topiculcu 'ebio') ...depresiune mare("frana de motor")...supapa deschisa...permite aer in cilindrii...adevarat,scade ef frana motor,fff necesara celor de la deal si munte... so..sper ca m-am facut inteles... pls pls...in cazul in care gresesc,pls,corectati-ma... |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
Muratu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 505 Joined: 25 June 06 ![]() |
Daca tot vrei sa te faci bine inteles poate ne spui si noua ce se intampla in frana de motor diferit fata de frana de relanti?
Nu zic ca ce spui tu acolo nu este corect, doar ca asa e conceputa masina sa functioneze. Ca doar gazele din carter tot in camera de ardere ajunge prin carburator. |
--------------------
Daewoo Hyundai
Tico Accent
0.8SX 1998 2007 1.5 CRDI
- B-##-JSP B-##-SAK
|
|
ment |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Poate nu inteleg eu exact cum ar trebui sa 'arate' acest dashpot pe un carburator normal, dar am vazut pe ceva carburatoare SU HIF (de tip stromberg - carburatoare de depresiune constanta) ca aveau pe clapeta de acceleratie o 'supapa' - un disc taiat in clapeta dar mentinut in pozitie de un arc destul de tare, calibrat totusi sa se deschida in frana de motor, ca motorul sa-si poata trage ceva aer..
712072_110_1_.jpg ( Size: 196.88k ) Number of downloads: 801 Mi s-a parut destul de ingenios si simplu ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
sau nu inteleg io bine da motor care sa moara in frana de motor n-am vazut. Partea cu scaderea turatiei brusc cand lasi de acceleratie iarasi n-am vazut-o, la mine si in treapta 1 daca las dintr-o data de acceleratie coboara pana pe la 700 de ture si acolo ramane propulsand masina incet. In viteza a 4-a ajunge mai greu la turatia asta, de obicei apas pedala de frana pana pe la 20 la ora si duc eu motorul pe la 600 de ture iar apoi apas ambreajul si revine la 800.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
G I M |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Nu stiu de ce nu merge sa atasez poze aici.
Iata un link cu 3 poze http://www.99poze.ro/Dash_pot/1/# Eu nu v-am intrebat daca ati mai intalnit sau nu problema asta, daca va scad sau nu turatiile sau daca va moare motorul sau nu cand franati sau schimbati viteza... etc, v-am rugat sa-mi dati cateva sfaturi cum as putea adapta asa ceva pe acest carburator. Astea cu protejarea motorului, prevenirea opririi motorului la decelerari bruste, reducerea cantitatii de compusi poluanti scrie si pe site-ul oltcit.ro asa ca vizitatorul stie el ceva. This post has been edited by Neagu Ionut: 22 Sep 2009, 01:38 |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
vizitatorul |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 10 May 09 ![]() |
QUOTE(Muratu @ 21 Sep 2009, 23:32) poate ne spui si noua ce se intampla in frana de motor diferit fata de frana de relanti? Ca doar gazele din carter tot in camera de ardere ajunge prin carburator. in frana de relanti motorul nu este saracit BRUSC de amestec aer benazina(cred,un factor de uzura)...clapeta inchizanduse treptat la capat de cursa mai permite trecerea aerului pe langa ea si de asemenea curgerea benzinei prin cele trei gauri de progresiune(pana la inchiderea completa) la pct 2.....hm...oltcitul are un ....hai sa-i spune epurator ...sau mai bine spus un decantor care intoarce uleiul condensat in carter QUOTE(ment @ 21 Sep 2009, 23:56) Poate nu inteleg eu exact cum ar trebui sa 'arate' acest dashpot pe un carburator normal, dar am vazut pe ceva carburatoare SU HIF (de tip stromberg - carburatoare de depresiune constanta) ca aveau pe clapeta de acceleratie o 'supapa' - un disc taiat in clapeta dar mentinut in pozitie de un arc destul de tare, calibrat totusi sa se deschida in frana de motor, ca motorul sa-si poata trage ceva aer.. ![]() si daca tot ne dam cu parerea...cam ce se intampla cu vacumaticul in asa-zisa frana de motor?...eu cred ca induce un defazaj mult prea mare,implicit socuri puternice in capul pistonului..so...cred ca supapa pe furtunasul de vacum ar avea o dubla realizare...permite aer in cilindrii si nu ingaduie cresterea exagerata a avansului...so...ma repet...este parerea mea neagu ionut...scuze...ai dreptate...deja ne jucam fiecare pe cont propriu...ai cerut un sfat pur mestesugaresc si se pare ca obti un volum de blablauri...deci...raspunsul este simplu...fa-ti rost de acea capsula plus suportul ei si cu putina pricepere vei gasi o pozitie de fixare ...se pare ca inca nu a adaptat inca nimeni acea capsula,din moment ce nu apar raspunsuri directe... Bafta l.e....revin...ups...vad ca ai deja capsula.. ![]() in cazul in care reusesti montajul,sa ne spui cum se comporta masina in momentul schimbarii vitezelor This post has been edited by vizitatorul: 22 Sep 2009, 17:49 |
--------------------
Dacia
1310 L
1998
- B453SCU
|
|
radu_ |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
am vazut si io o capsula vacumatica,treaba era ca pe baza de vacum trage membrana ce deschide o supapa ce permite aerului sa intre in galerie, nu prea am inteles io ce-i acolo, are 3 furtune si se monteaza in galeria de admisie sub carburator, si nici nu am putut sa o testez ca avea o problema de etansare la surubul de reglare a arcului din capsula
si la partea cu clapeta de acceleratie, am observat la un prieten ce are computer de bord ca daca in mers apas ambreiaju si las acceleratia, turatie scade lin, la fel si consumul, treptat pana ajunge la 0,7 litrii pe ora, afisajul de relanti, da la frana de motor baga 0 instant |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
G I M |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Hm....0.7 l pe ora sau 0.7 l %?
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In anumite conditii (viteze si turatii scazute sub o valoare, la care ECU nu mai poate calcula in valori uzuale - ceva gen 0,05l%, irelevant), ECU arata consumul in litri pe ora. In stationare, de exemplu. Si pentru ca trebuie sa fie o limita, se pune sub v=15km/h sa spunem. Peste afiseaza in l %.
Ideea aia cu supapa in obturator e cea mai buna daca vrei consum mic. Aia cu capsula va creste consumul. In alta ordine de idei, daca vreti EEBIO cumva, uitati de capsula. This post has been edited by diaconuliviu: 23 Sep 2009, 06:58 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
radu_ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
ideea era ca scade lin turatia, la apasare de ambreiaj, si se vede clar pe computeru cum scade de la 5% la 3% la 1,5% si asa mai departe
capsula vacumatica creste consumul? cel la care a vazut-o zicea ca vine pusa pe galeria de admisie in locul furtunulu cu stutu ala de 2 mm sau cat are(cel putin la mine ca nu am stut pe pata calda am direct in flansa galeriei) si zicea ca pe acolo intra aer normal ca inainte doar in frana de motor capsula vacumatica deschide gaura aceea de 2mm sa intre mai mult aer This post has been edited by radu_: 23 Sep 2009, 11:38 |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Deci, radu, eu ma refer la capsula de dashpot, nu la ce spuneai tu. Aia de care spui tu era un fel de eebio pneumatic sau ceva in genul "teu economizor". Din surubul ala de care spui se regleaza depresiunea la acre ea va deschide in frina de motor, asa incit la mers normal (la relanti, unde depresiunea e maxima) ea sa stea inchisa, iar in frina de motor sa se deschida. Din masuratori pe fosta dacia am ajuns la concluzia ca diferenta intre depresiunea de relanti si cea de frina de motor e destul de mica, ca atare si acea capsula trebuie reglata cam "pe muchie".
Revenind la "dashpot", daca acea capsula "dashpot" trage de clapeta mentinind-o deschisa mai mult (revenire lenta) e clar ca si prin orificiile de benzina/amestec expuse depresiunii prin deschiderea clapetei va curge benzina. ca atare EEBIO e de pomana, oricum pierzindu-se benzina prin alte orificii mai mari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
G I M |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
diaconuliviu merci pentru informatii, am mai aflat ceva nou. De aceea am pus intrebarea pentru ca am un prieten cu un ford focus si la relanti ii arata 0.2-0.0 %.
In sfarsit s-a inteles ce si cum sta treaba...acum cum o adaptam ![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 16:44 |