alt motor, motor pt solenza
![]() ![]() ![]() |
alt motor, motor pt solenza
Bullix |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|||
iuliano_smile |
![]()
Post
#62
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(sorcer @ 1 Nov 2009, 00:00) Deci alezajul la 1600 este de 76 mm si cursa de 83.6 mm . La solenza alezajul este 75,8 mm iar cursa 77 mm . Sa imi spui si mie care este castigul daca pui camasi si pistoane de 1600 ?? de unde vei scoate cu vibrochenul de solenza cei 6,6 mm de cursa? sau acum o sa vii sa imi spui ca pui vibrochen tot de 1600 si dupa aia poti sa iti bagi ceva in ea de solenza . <span class='edit'>1 Nov 2009, 00:08:</span> ps. inainte sa vii sa imi spui ca diametrele palierelor la vibrochen sunt la fel , gandeste-te ca acesta nu este singurul impediment ![]() <span class='edit'>1 Nov 2009, 00:10:</span> si inca ceva nu ai citit atent eu nu am zis nimic despre frezarea blocului de logan . Cautam vibrochen de logan si un set de pistoane de berlina. Si djasu a zis prima oara chestia cu frezarea. Nu a specificat ca ai scris tu ceva. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
solenzaxjg |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 21 August 09 ![]() |
Auzi puneti si tu deala de golf si asa poti da si cai multi prin cip si il omoleghezi daca tot vrei.Am vast pe supernova aia din cluj cu motor de golf 3 apai tot rupe merge de rupe pamantul.Oricum bafta la modificare
|
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- CJ 07 JBY EU SI VISINIA MEA
|
|
sorcer |
![]()
Post
#64
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
din nou gresit ! loganul de 1.6 are alezaj 79,5 si si cursa 80,5 .
1.6 de "berlina" are 77 cu 83,6 . Si astfel iara nu se rezolva , tot este lipsa de 3 mm de cursa ! si inca o mica problema diametrul palierelor la loganu de 1.6 fata de solenza difera. Ps. pt mai multe informatii downloadati manualele de reparatie pentru solenza , logan si berlina , cititile si apoi reganditi problema. |
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Ma dau si eu cu parerea... Nu cumva motorul 1,9D are acelasi bloc cu 1,8 16v? Din moment ce "baietii veseli" monteaza pe berlina 1,8 16v cu suportii de papuc diesel, nu s-ar putea incerca si la Solenza asa ceva? Daca e acelasi bloc si cutia ar trebui sa se potriveasca, ar trebui refacut traseul de evacuare si instalatia electrica, in rest...(alte 1000 de maruntzushuri). Si uite asa ai 130+ pe Solenza.
Acu o sa incepeti toti cu frane, directie, siguranta... Luati o gura de aer si evitati butonul de Reply. Alte sugestii referitor la alt motor pe Solenza? |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#66
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
sorcer nu am inteles dar tu vrei sa translatezi pistoanele de pe 1,6 pe 1,4 ? ... s-au facut deja cursa sa pastrat cea veche iar arborele cotit s-a montat de 1,6 si asta pe motorul de 1,4 . Daca vrei sa pui alt motor adica de logan 1,6 si vrei sa-i aduci imbunatatiri aici am specificat ... In fine fiecare face ce vrea cu banul oricat ai investi mai bine iti cumperi una straina si oricum nu ai unde sa o fugaresti !
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
sorcer |
![]()
Post
#67
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
1. 1.8 16v?? nu te referi la motoru de logan de 1.6 16v? nu dau cu paru poate e vb de alt motor.
In principiu , dupa parerea mea , motoru de 1.6.16v s-ar putea monta pe solenza , dar nu sunt sigur , pt a fi sigur ar trebui sa studiez pozitia si aseazarea sub capota , dar totusi cred ca e posibil . Bine pe partea cealalta teoretic se poate monta orice motor cu tractiune fata care intra in spatiul destinat motorului. Cat despre frane nu ar fi foarte greu de pus niste discuri mai mari si etrieri cu 2 pistoane. |
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
1,8 16v, de pe Reno 19/Clio. 1,6 16v are prea multa electronica, si daca nu ma insel se poate monta numai cu contactul de pe Megane/Logan, care la randul lui nu poate sa stea decat pe axul volan special destinat lui, s.m.d...
|
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
Bullix |
![]()
Post
#69
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai tot ce-ti trebuie sa "vina" pe axul volan este bucsa antidemaraj, daca poti s-o bagi pe aia care trebuie in locul celei de Solenza e perfect. Nu stiu daca se potriveste cea de Solenza cu UC(E/H)-ul de Megane/Logan, dar in rest e ok la partea asta. Da' tu vrei sa zici ca motorul de 1.8 16V nu are antidemaraj? Ca sincer m-as indoi, eu sunt convins ca e mult mai performant la capitolul electrica.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
psychoo |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
bucsa respectiva este doar o bobina. daca se comunica pe aceeasi frecventa se poate pastra bucsa de solenza.
bafta. |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Bullix @ 3 Nov 2009, 10:02) Pai tot ce-ti trebuie sa "vina" pe axul volan este bucsa antidemaraj, daca poti s-o bagi pe aia care trebuie in locul celei de Solenza e perfect. Nu stiu daca se potriveste cea de Solenza cu UC(E/H)-ul de Megane/Logan, dar in rest e ok la partea asta. Da' tu vrei sa zici ca motorul de 1.8 16V nu are antidemaraj? Ca sincer m-as indoi, eu sunt convins ca e mult mai performant la capitolul electrica. E o generatie mai veche si se poate "pacali" mai simplu... (a fost pus pe Reno5, Dacia 1300, Nova, deci se poate) QUOTE(psychoo @ 3 Nov 2009, 10:31) bucsa respectiva este doar o bobina. daca se comunica pe aceeasi frecventa se poate pastra bucsa de solenza. bafta. Pai tocmai asta e, nu e vorba doar de bobina aia acolo... e mult mai avansata treaba si nu prea se baga nimeni acolo... EU am vorbit cu cineva care lucreaza intr-o reprezentanta Renault si a zis ca pt un transplant de 1,6 16v trebuie schimbat cam tot, cadru fata, bascule, amortizoare, caseta directie, ax volan, sistem franare fata si apoi ramane softul care e de kkt si inca nu multi si-au bagat nasul acolo. Problema e ca nu e nimic "bolt on", adica sa scoti tot de pe Solenza si sa pui de Reno, nu se potrivesc la prinderi, gaurile au alt diametru etc. In plus sunt alte 1000 (daca nu mai multe) functii de dezactivat din calculatorul masinii, ABS, Clima, Airbag (Renaultul e renumit pt gadget-urile lui). Cel mai convenabil ar fi un motor de generatie mai veche... SI inca ceva, 1,6 16v Megane nu e acelasi lucru cu 1,6 16v Logan, la fel cum nici 1,4 de pe Supernova/Solenza/Logan nu sunt identice. |
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#72
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Bogyciu @ 3 Nov 2009, 10:44) E o generatie mai veche si se poate "pacali" mai simplu... (a fost pus pe Reno5, Dacia 1300, Nova, deci se poate) Pai tocmai asta e, nu e vorba doar de bobina aia acolo... e mult mai avansata treaba si nu prea se baga nimeni acolo... GRESIT. Cei care au montat asa ceva au renuntat la injectie, au pus carburatoare care sunt gestionate electronic. QUOTE(Bogyciu @ 3 Nov 2009, 10:44) In plus sunt alte 1000 (daca nu mai multe) functii de dezactivat din calculatorul masinii, ABS, Clima, Airbag (Renaultul e renumit pt gadget-urile lui). Cel mai convenabil ar fi un motor de generatie mai veche... SI inca ceva, 1,6 16v Megane nu e acelasi lucru cu 1,6 16v Logan, la fel cum nici 1,4 de pe Supernova/Solenza/Logan nu sunt identice. Ce are clima, airbagu cu zamfira? Tu trebuie sa sincronizezi uch cu ecu. Si vezi ca nu e rentabil d.p.d.v. al performantelor, pentru ca pe mine m-a depasit un break si pana la 90km/h nu s-a lasat. Deci ti-ar trebui un motor cu tehnologie mai noua ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
Bogyciu |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta ![]() |
Nova FLY, care are motor 1,8 16v iti spun sigur ca a avut motorul pe ea cat se poate de stock. Acum are turbo, alta poveste. Ideea cu un motor mai vechi e ca pe acel motor s-au experimentat mai multe, si ca de-a lungul timpului s-au dezvoltat o gramada de chestii care pot up-grada putere/cuplu. Si mai e ceva, motor 1,8 16v cu instalatie electrica, fara evacuare si cutie am gasit in Franta la 200 de euro, un 1,6 16v... Si sincer prefer sa dau 200 de euro pe el, sa mai bag inca 300 sa il fac nou pe interior (segmenti, distribuite, supape, lustruiri & stuff) si tot ies mai ieftin decat un 1,6 16v... Despre omologare nu se pune problema, nimeni nu omologheaza asa ceva in Romania, doar pt ca sunt prea comozi sa "limpezeasca" putin legislatia in domeniu (de aici nu prea se poate castiga cum se castiga din asfaltari, constructii, incasari de taxe si impozite), asa ca nu e diferenta in fata RAR-ului daca te gaseste cu un 1,8 sau un 1,6 pe masina. Si inca ceva, daca e cineva interesat de transplant e bine sa pastreze motorul original, in caz de amenda+retinere cretificat e nevoie de motorul din carte pt a primi certificatul inapoi, in plus sa aveti si ceva acte de provenienta a motorului schimbat, sa nu va incadreze la furt pt nush ce maghernita furata si gasita dezmembrata in vre-o padure. SPOR!
|
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
sorcer |
![]()
Post
#74
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
problema asta e prea mult teoretizata . Cine vrea intr-adevar sa fac ceva se poate , cu teorie mai putin practica mai multa .
Pana la urma ajunsesem la un subiect interesant adica : bloc motor de 1.4 solenza , pistoane+segmenti+camasi de papuc benzinar de 1.6 , insa ramane problema vibrochenului, daca s-ar gasi un vibrochen pt cursa de 83.6 mm ar fi un proiect viabil . Dar nush cine s-ar incurca sa cu asa ceva . |
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
akz0r |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 12 October 09 ![]() |
QUOTE(andr3y_yoo @ 6 Oct 2009, 17:45) nu ai specificat daca loganu era de 1.4 sau 1.6 16v ![]() adevarat nui dam 6200 rpm , ii dam (cel putin eu) 6500 ![]() ![]() ideea asta ma intereseaza si pe mine dar vorba a 6500 plus ca la mine e decalat deci depaseste:)) cam 6700 sau 800 QUOTE(djasu82 @ 29 Oct 2009, 21:26) raru omologheaza ideea e sa nu se depaseasca cu 30cp puterea dar cu bani si cu alte chesti se poate face orice. Nu dati cu parerea mergeti si intrebati ... chestia e ca te omoara hartugaraia .... prea multe pentru un rahat de motor. si raru iti omologeaza acu mai mult poti pune un motor de 1.8 poti mari cu 400 cc un motor si nu ai probleme la rar! |
--------------------
Dacia
Solenza
2005/ EUROPA
- b74ksm
|
|
Bullix |
![]()
Post
#76
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Trebuie sa recunosc ca ma obsedeaza si pe mine de mult timp aceste aspecte de tot felul, chiar mai putin privind motorul, mai mult privind restul detaliilor, in ceea ce priveste compatibilitatea intre Solenza si Clio, ca piese. Si ca dotari. Si ca performante.
Sunt luni de zile de cand studiez aceasta problema a asemanarii intre Solenza si Clio, referitor atat la compatibilitati directe, cat si la posibilitati de adaptare. Unul dintre subiectele larg dezbatute a fost acela al tabloului de bord, care - fie el si de Logan - tot de pe Clio e mostenit. Ca si cel de Solenza, de altfel. Problema in mare parte rezolvata. Cu modificari/adaptari minime, dar niciodata nule. Tot ceea ce pot eu sa va spun este ca in ultimele luni am facut tot posibilul sa ma sui in zeci de Clio-uri, chiar sa montez/modific cate ceva pe unele dintre ele, si marea surprindere mi-a fost urmatoarea: in ceea ce priveste finisajele si obiectele ce tin de "visual aspects", desi ochiometric cel putin 70% din ele par identice cu cele de Solenza, mereu exista cate un detaliu ascuns, ce tine de cativa milimetri, care face diferenta, care nu iti permite compatibilitatea directa in ele. De la suruburi si pana la elementele de imbinare, de la mufe si pana la calitatea firelor folosite, totul difera macar in proportie de 10%, cat sa te incurce mai mult sau mai putin. In ceea ce priveste motoarele, va puteti da si singur seama ca acele detalii care fac diferenta vor fi cu atat mai dure, mai de impact, cu cat vorbim deja de cea mai importanta componenta a masinii. Stati linistiti, nimic nu le-a scapat celor de la Dacia cand au facut Solenza, sau Loganul, sau Sandero-ul, sau tot ce vreti voi. Credeti ca in momentul in care stiau ca ei creeaza niste copii mai mult sau mai putin fidele dupa numeroase modele Renault, nu s-au gandit si la cei care vor tinde sa puna pe aceste copii (numite Dacii), piesele originare, de Renault? Si acei ingineri care au creat aceste ultime modele de Dacia (in special incepand cu SN/SLZ) erau clar subordonati celor de la Renault si au fost obligati sa respecte anumite reguli de marketing. Clar, nu? Altfel ar fi fabricat direct Symbol-uri si Megane-uri si le numeau Solenza si Logan. Vai, ce simplu ar fi fost. Dar oare nu s-au gandit? Hehe... Sa va fie clar ca orice componente ale unei firme-mama, minore sau majore dar mai ales majore au fost gandite si special proiectate ca, la montarea fortata (adaptata, sa zicem) pe modele secundare si improprii, fie sa nu permita prea usor manevra, incat sa fii nevoit sa scoti sute de euro pe elemente de adaptare si mana de lucru incat poate, poate renunti (in prima faza), fie sa crape urgent in cel mai scurt timp in cazul in care manevra a avut succes (in ultima faza) Sau altfel spus, nicio minune nu tine mai mult de 3 zile. This post has been edited by Bullix: 4 Nov 2009, 22:45 |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
sorcer |
![]()
Post
#77
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
la plastice sincer nu stiu cum e . Dar la motor totusi sunt sanse sa fie la fel , adica cel putin cartilor tehnice. Motorul avand acelasi cod teoretic nu ar trebui sa difere , acum practic nu bag mana in foc . Oricum de un lucru sunt convins daca iei tot motoru complet de pe clio il poti pune pe solenza.
|
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
Bullix |
![]()
Post
#78
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Pana acum n-am auzit niciun Clio cu motor E7J. Pe de alta parte, motorul 1.4MPI de pe Logan si Clio este K7J, care este absolut diferit, chiar daca e tot aia. La o adica, si Skoda Octavia are varianta de 1.4MPI, care iti dai seama ca nu e tot aia.
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
QUOTE(sorcer @ 3 Nov 2009, 19:58) problema asta e prea mult teoretizata . Cine vrea intr-adevar sa fac ceva se poate , cu teorie mai putin practica mai multa . Pana la urma ajunsesem la un subiect interesant adica : bloc motor de 1.4 solenza , pistoane+segmenti+camasi de papuc benzinar de 1.6 , insa ramane problema vibrochenului, daca s-ar gasi un vibrochen pt cursa de 83.6 mm ar fi un proiect viabil . Dar nush cine s-ar incurca sa cu asa ceva . confirm ca nu sunt sigur de ceea ce zic, dar nu sep poate adapta o garnitura de 6,6 mm sub corp motor a.i sa rezolvi aceasta problema? in modul asta ai avea un volum mai mare cand pistonul e in timp admisie (punctul superior) permitand si o compresie mai mare? eu facusem niste calcule pt o compresie de maxim 0.7 pe admisie si trebuia majorat camera de ardere cu cam 5 mm in inaltime... la naiba nu mai gasesc calculele... |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
driverx |
![]()
Post
#80
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(Bullix @ 4 Nov 2009, 23:40) ... Sa va fie clar ca orice componente ale unei firme-mama, minore sau majore dar mai ales majore au fost gandite si special proiectate ca, la montarea fortata (adaptata, sa zicem) pe modele secundare si improprii, fie sa nu permita prea usor manevra, incat sa fii nevoit sa scoti sute de euro pe elemente de adaptare si mana de lucru incat poate, poate renunti (in prima faza), fie sa crape urgent in cel mai scurt timp in cazul in care manevra a avut succes (in ultima faza) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Moama....ce analize. Moamaaaaa...ce concluzii ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Bullix |
![]()
Post
#81
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
slider2 |
![]()
Post
#82
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
QUOTE(Bullix @ 4 Nov 2009, 22:40) Unul dintre subiectele larg dezbatute a fost acela al tabloului de bord, care - fie el si de Logan - tot de pe Clio e mostenit. Ca si cel de Solenza, de altfel. ambele tablouri de bord vin de pe megane1, cel de solenza de pe ph1, respectiv ph2 pentru logan. este adevarat ca si la clio2 (ph1/ph2) tot aceleasi borduri au folosit, dar acest model a fost lansat posterior primei generatie de megane... This post has been edited by slider2: 7 Nov 2009, 14:04 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
sorcer |
![]()
Post
#83
|
Kamikaze Group: Members Posts: 234 Joined: 2 September 05 From: Petrosani ![]() |
QUOTE(pskint25 @ 7 Nov 2009, 03:43) confirm ca nu sunt sigur de ceea ce zic, dar nu sep poate adapta o garnitura de 6,6 mm sub corp motor a.i sa rezolvi aceasta problema? in modul asta ai avea un volum mai mare cand pistonul e in timp admisie (punctul superior) permitand si o compresie mai mare? eu facusem niste calcule pt o compresie de maxim 0.7 pe admisie si trebuia majorat camera de ardere cu cam 5 mm in inaltime... la naiba nu mai gasesc calculele... Aici nu e vorba de compresie. E vorba de cursa pistonului. Faptu ca maresti camera de ardere inseamna ca decomprimi motoru. Cursa nu se poate modifica , decat prin schimbarea vibrochenului. |
--------------------
mazda
626 , vw t2 , renault master , dacia solenza
1986-2003
- -----
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#84
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(Bullix @ 4 Nov 2009, 23:40) Trebuie sa recunosc ca ma obsedeaza si pe mine de mult timp aceste aspecte de tot felul, chiar mai putin privind motorul, mai mult privind restul detaliilor, in ceea ce priveste compatibilitatea intre Solenza si Clio, ca piese. Si ca dotari. Si ca performante. Sunt luni de zile de cand studiez aceasta problema a asemanarii intre Solenza si Clio, referitor atat la compatibilitati directe, cat si la posibilitati de adaptare. Unul dintre subiectele larg dezbatute a fost acela al tabloului de bord, care - fie el si de Logan - tot de pe Clio e mostenit. Ca si cel de Solenza, de altfel. Problema in mare parte rezolvata. Cu modificari/adaptari minime, dar niciodata nule. Tot ceea ce pot eu sa va spun este ca in ultimele luni am facut tot posibilul sa ma sui in zeci de Clio-uri, chiar sa montez/modific cate ceva pe unele dintre ele, si marea surprindere mi-a fost urmatoarea: in ceea ce priveste finisajele si obiectele ce tin de "visual aspects", desi ochiometric cel putin 70% din ele par identice cu cele de Solenza, mereu exista cate un detaliu ascuns, ce tine de cativa milimetri, care face diferenta, care nu iti permite compatibilitatea directa in ele. De la suruburi si pana la elementele de imbinare, de la mufe si pana la calitatea firelor folosite, totul difera macar in proportie de 10%, cat sa te incurce mai mult sau mai putin. In ceea ce priveste motoarele, va puteti da si singur seama ca acele detalii care fac diferenta vor fi cu atat mai dure, mai de impact, cu cat vorbim deja de cea mai importanta componenta a masinii. Stati linistiti, nimic nu le-a scapat celor de la Dacia cand au facut Solenza, sau Loganul, sau Sandero-ul, sau tot ce vreti voi. Credeti ca in momentul in care stiau ca ei creeaza niste copii mai mult sau mai putin fidele dupa numeroase modele Renault, nu s-au gandit si la cei care vor tinde sa puna pe aceste copii (numite Dacii), piesele originare, de Renault? Si acei ingineri care au creat aceste ultime modele de Dacia (in special incepand cu SN/SLZ) erau clar subordonati celor de la Renault si au fost obligati sa respecte anumite reguli de marketing. Clar, nu? Altfel ar fi fabricat direct Symbol-uri si Megane-uri si le numeau Solenza si Logan. Vai, ce simplu ar fi fost. Dar oare nu s-au gandit? Hehe... Sa va fie clar ca orice componente ale unei firme-mama, minore sau majore dar mai ales majore au fost gandite si special proiectate ca, la montarea fortata (adaptata, sa zicem) pe modele secundare si improprii, fie sa nu permita prea usor manevra, incat sa fii nevoit sa scoti sute de euro pe elemente de adaptare si mana de lucru incat poate, poate renunti (in prima faza), fie sa crape urgent in cel mai scurt timp in cazul in care manevra a avut succes (in ultima faza) Sau altfel spus, nicio minune nu tine mai mult de 3 zile. E ca sa vezi ca motorul de clio 1,2-16 valve se pupa foarte frumos pe blocul motor de sn-solz-logan . Problema e alta piesa sa o ai si cunostiinte tehnice in afar de scule . Motoarele se pot modifica ca sa storci si mai multi cp din ele dar nu avem cunostiinte avansate mai ales la scriera chipurilor pentru controlul avansului ,injectiei de aceea costa asa de mult modificarea unui motor de strada. Nu mai vorbesc ca s-au potrivit tablourile de logan , clio pe sn-slz si logan. Motorul e facut de rancezi de la a la z sau daca nu dupa proiectul orginal . Cum am spus nu se merita o putere asa de mare fiindca nu ai unde sa o asterni , hop groapa, hop trecerea ,de pieton ,hop ambuteiajul mai noi chiar si pe autostrada ! |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
andr3y_yoo |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru ma Group: Members Posts: 1.060 Joined: 18 November 08 From: Bucuresti ![]() |
daca "sti sa conduci" , nu doar sa apesi pedala la fund ai unde si cum sa ii dai prin oras si atat ma mult prin afara
|
--------------------
Dacia
Solenza
1.4 GT Turbo
- B-68-BMD Daca Ai cap Iese Altfel Dacia 4 ever :X |
|
Vladd |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru Banatean Group: Members Posts: 1.453 Joined: 19 May 09 From: Resita, Caras-Severin ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 9 Nov 2009, 21:57) E ca sa vezi ca motorul de clio 1,2-16 valve se pupa foarte frumos pe blocul motor de sn-solz-logan . Problema e alta piesa sa o ai si cunostiinte tehnice in afar de scule . Motoarele se pot modifica ca sa storci si mai multi cp din ele dar nu avem cunostiinte avansate mai ales la scriera chipurilor pentru controlul avansului ,injectiei de aceea costa asa de mult modificarea unui motor de strada. Nu mai vorbesc ca s-au potrivit tablourile de logan , clio pe sn-slz si logan. Motorul e facut de rancezi de la a la z sau daca nu dupa proiectul orginal . Cum am spus nu se merita o putere asa de mare fiindca nu ai unde sa o asterni , hop groapa, hop trecerea ,de pieton ,hop ambuteiajul mai noi chiar si pe autostrada ! Djasu82 vad ca tot susti pe aici ca se potriveste chiuloasa de pe 1.2 16v pe 1.4 8v, asa ca dovedeste asta. Parerea mea decat sa schimbi chiloasa mai bine direct motorul de 1.4 16. |
--------------------
Dacia/Bmw
Solenza/320
Europa cu A/C si DA/ E90
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#87
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Si de ce sa te complici atata, cand poti pur si simplu sa iei o chiuloasa de 1.2 16valve.
De exmplu la tine nu se merita, tu ai pus direct 1.6 16valve. Apropo sa ne zici si noua daca o ai trecuta in talon si cat de usor a fost. |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
pskint25 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru de ieri pe maine Group: Members Posts: 500 Joined: 15 June 07 From: Aproape ![]() |
QUOTE(iuliano_smile @ 10 Nov 2009, 20:44) Si de ce sa te complici atata, cand poti pur si simplu sa iei o chiuloasa de 1.2 16valve. De exmplu la tine nu se merita, tu ai pus direct 1.6 16valve. Apropo sa ne zici si noua daca o ai trecuta in talon si cat de usor a fost. ma sa fie ?? cat de pur si cat de simplu e sa pui chiulasa da 1.2 16v pe motorul 1.4 8v??? te implor explicaa!!!! |
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala 1.4 MPi... vreau RS
- B81PSK Always ahead!
|
|
driv3r |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 14 September 04 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(slider2 @ 7 Nov 2009, 15:03) ambele tablouri de bord vin de pe megane1, cel de solenza de pe ph1, respectiv ph2 pentru logan. este adevarat ca si la clio2 (ph1/ph2) tot aceleasi borduri au folosit, dar acest model a fost lansat posterior primei generatie de megane... Am si Solenza si Megane 1 ph1, dar bordurile nu seamana nici pe dinauntru, nici pe dinafara de nici o culoare (am desfacut deci stiu). In plus la Megane 1, ceasul de la km si trip e analogic. Acuma nu stiu cum o fi la Megane 1 phase 2, dar tot nu-s la fel. Eu stiam ca bordul de Solenza era de pe primul Kangoo parca...sau nu ? |
--------------------
Renault
megane 2.2
1.5 DCI Megane RN 1.9D oldschool
|
|
solenzaxjg |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 317 Joined: 21 August 09 ![]() |
Daca toti vreti putere puneti cum si-o pus Vladd motor si daca nici asa nu va multumeste puneti motor cum ii pe nova aia FLY sau cum are unul aici la mine la cluj motor pe supernova de golf 3 si rupe solul.Asa ca fiecare cu parerile dar dupa mine motorul ala de 14 16v ar fi destul cu chip si alte chestii pe el
|
--------------------
dacia
solenza
2004 confort
- CJ 07 JBY EU SI VISINIA MEA
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 20:15 |