Avarii conectate la marsarier, Cum se face operatia asta?
![]() ![]() ![]() |
Avarii conectate la marsarier, Cum se face operatia asta?
paulp |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|||
nightxpress |
![]()
Post
#32
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 23 March 05 ![]() |
QUOTE(paulp @ 23 Mar 2005, 12:07) Eu am avariile legate la marsarier prin alarma. Astfel face si zgomot cind dau inapoi. Avnatjul e ca daca nu vreau sa deranjez, pot dezactiva din telecomanda optiunea si ramine doar sa ciplaie, dar nu mai face si Piu-piu-piu. Iti recomand sa vorbesti cu cineva care monteaza alarme, si o sa stie ce trebuie sa faca ![]() PS. Eu am o alarma Alcar 31, nu prea grovaza nici asta ![]() Salut.. intrebare.. pot face ceva daca nu am alarma? Senzoru de la marsarier cred ca ii numa un contact nu? ar trebui sa mearga legat pe avarii... cred... ma refer legat in paralel pe contactul de avarii.. |
--------------------
Dacia
1310
- AR-05-VCB
|
|
paulp |
![]()
Post
#33
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Senzorul de la marcharier e un contact la cutie.
Intraba totusi un electrician cum se poate face, ca totusi improvizatiile nu-s cele mai stralucite pentru o masina. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
asmodeus_ |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 8 February 05 ![]() |
QUOTE(nightxpress @ 23 Mar 2005, 12:31) Salut.. intrebare.. pot face ceva daca nu am alarma? Senzoru de la marsarier cred ca ii numa un contact nu? ar trebui sa mearga legat pe avarii... cred... ma refer legat in paralel pe contactul de avarii.. nightexpress, daca faci asta, gandeste-te... cand cuplezi avariile dupa ce ai oprit pe marginea drumului, o sa fii surprins ca se aprind si becurile de la marsarier. Si, intr-adevar, improvizatiile, mai ales la partea electrica, nu-s prea bune. Este recomandabil a le evita. O sa vad ce pot face cu treaba asta... merg azi poate unde monteaza alarme sa vad ce verdict imi dau si revin cu un ms. |
--------------------
Dacia 1310
1.6 l
- CJ-??-??? Constant compromise... Endless sacrifice...
|
|
Devils |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
da da mai poti insera o dioda de putere si lucrul acesta nu se mai intampla
![]() This post has been edited by Devils: 23 Mar 2005, 18:22 |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
vierme_ha |
![]()
Post
#36
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 386 Joined: 6 January 04 From: Fetesti/Bucuresti ![]() |
la care fir din butonul de avarii leg plusul de la sonda din cutie?
si cam ce valoare are dioda aia?si un nume ca sa stiu ce cer la piese eletrice ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX fost 1.8 16v 99kw
1990
- IL-02-XFP Semnat: eu
|
|
Slider |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Nu cred ca la cutie ai plus. Verifica mai intii sa nu te trezesti cu un scurtcircuit frumusel....
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Slider @ 24 Mar 2005, 10:38) Sonda de la cutie "pune la masa" acel fir cind e cuplata. ca sa faci asta cu legatul la avarii ar trebui sa pui un releu cu bobina legata intre + contact si acea sonda; releul trebuie sa aiba doua perechi de contacte "normal deschise" legate intre cele doua contacte ale semnalizatorului si centralul sau (la semnalizare se intercaleaza becul in circuit, becul are un pin la masa) Adica, unesti contactele de pe contactul mobil si le legi la firul central de pe semnalizator; celelalte doua contacte le unesti unul cite unul cu cite un fir din cele doua ramase pe semnalizator. asa elimini si diodele. Edit: am facut repede o schema, cam urita dar te descurci SD, SS, SC sint pinii de pe semnalizator, "semnal dreapta, semnal stinga, semnalizare central" This post has been edited by diaconuliviu: 24 Mar 2005, 14:22 Attached thumbnail(s) Marsarier_cu_avarii.jpg ( Size: 33.25k ) Number of downloads: 1216 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
AG72GBY |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 19 March 04 ![]() |
QUOTE(paulp @ 23 Mar 2005, 14:07) Eu am avariile legate la marsarier prin alarma. Astfel face si zgomot cind dau inapoi. Avnatjul e ca daca nu vreau sa deranjez, pot dezactiva din telecomanda optiunea si ramine doar sa ciplaie, dar nu mai face si Piu-piu-piu. Iti recomand sa vorbesti cu cineva care monteaza alarme, si o sa stie ce trebuie sa faca ![]() PS. Eu am o alarma Alcar 31, nu prea grovaza nici asta ![]() Am gasit de curand pe un harb o alarma Alcar 31 insa la iesire avea toate firele taiate. Imi poti spune, te rog, care sint conexiunile care vin in cutiuta pt ca vreau sa o folosesc in alta parte dar imi trebuie neaparat intrarile, alimentarea si iesirile? Multumesc! |
-------------------- |
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Mar 2005, 14:03) Sonda de la cutie "pune la masa" acel fir cind e cuplata. ca sa faci asta cu legatul la avarii ar trebui sa pui un releu cu bobina legata intre + contact si acea sonda; releul trebuie sa aiba doua perechi de contacte "normal deschise" legate intre cele doua contacte ale semnalizatorului si centralul sau (la semnalizare se intercaleaza becul in circuit, becul are un pin la masa) Adica, unesti contactele de pe contactul mobil si le legi la firul central de pe semnalizator; celelalte doua contacte le unesti unul cite unul cu cite un fir din cele doua ramase pe semnalizator. asa elimini si diodele. Edit: am facut repede o schema, cam urita dar te descurci SD, SS, SC sint pinii de pe semnalizator, "semnal dreapta, semnal stinga, semnalizare central" Asa am si eu numai ca eu am folosit 2 relee dalea cu 87 si 87a ca se gasesc mult mai usor, dar mai putei sa puneti 2 diode cu dunga alba la iesire ( spre semnal) si nu o sa aveti prodleme. |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(paulp @ 23 Mar 2005, 15:10) Senzorul de la marcharier e un contact la cutie. Intraba totusi un electrician cum se poate face, ca totusi improvizatiile nu-s cele mai stralucite pentru o masina. La mine contactul de pe cutie functioneaza cand vrea el . Daca vreau sa-l schimb o sa curga uleiul din cutie ? Daca e asa , trebuie sa ma duc la service . This post has been edited by B31AYZ: 7 Sep 2005, 07:50 |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 7 Sep 2005, 07:45) La mine contactul de pe cutie functioneaza cand vrea el . Daca vreau sa-l schimb o sa curga uleiul din cutie ? Daca e asa , trebuie sa ma duc la service . Nu nene, ca nu trebuie sa il lasi tu sa curga, pentru ca atunci canu il desfaci pe cel vechi sa fi in mana cu cel nou si il pui imediat, nu lasi sa curga uleiul si oricum uleiul la cutie cand e rece nu curge asa repede ca este mai viscos. |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
andu911 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
eventual puneti sa cante lambada, am auzit eu lambada pe marcharier
|
--------------------
-
-
-
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
Hmm s-au spus multe in topicu asta, ia sa zic si io cate ceva :
1. bulbu de mers inapoi de pe cutie are doi papuci, pe unu vine + cuntact iar pe celalalt firu de la becurile de mers inapoi, deci nu faci masa cu nimeni 2. avarii pe mers inapoi : cu 2 rele simple de far, primu leaga impreuna semnalizarile stanga si dreapta, iar ce de al doilea leaga impreuna releul de semnalizare cu semnalizarile deja legate impreuna de primul releu(aici nu m-am exprimat chiar bine da nu gasesc alta formula acum), iar releele sant comandate de bulbu de pe cutie, destul de simplu zic io. Spor. |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
Slider |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Sigur vine "+ contact" acolo? Nu cumva se comuta minus-ul de la lampa marsarier?
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
Sigur, fa o masuratoare, ia un bec(de pozitie nu mai mare), pune contactu, pui becu pe - baterie, o parte, iar cealalte parte cu un fir la bulb
o sa arda becu pe unu din contacte daca bagi marcharriere(sau cum se scrie) si e bun bulbu,o sa-ti arda becu pe ambele contacte sper ca ai inteles ce am vrut sa zic ![]() ![]() a si inca ceva tu nu ai nici un + permanent la stopurile din spate care cu un bec si cu un eventual - de la bulb sa faca lumina acum vad ca ai Logan, posibil sa fie ceva difernte dar nu prea cred This post has been edited by bdaniy: 8 Sep 2005, 14:06 |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(bdaniy @ 8 Sep 2005, 15:49) Hmm s-au spus multe in topicu asta, ia sa zic si io cate ceva : 1. bulbu de mers inapoi de pe cutie are doi papuci, pe unu vine + cuntact iar pe celalalt firu de la becurile de mers inapoi, deci nu faci masa cu nimeni 2. avarii pe mers inapoi : cu 2 rele simple de far, primu leaga impreuna semnalizarile stanga si dreapta, iar ce de al doilea leaga impreuna releul de semnalizare cu semnalizarile deja legate impreuna de primul releu(aici nu m-am exprimat chiar bine da nu gasesc alta formula acum), iar releele sant comandate de bulbu de pe cutie, destul de simplu zic io. Spor. O schema pentru avarii de mers inapoi dupa cum ai explicat poti sa pui te rog ? |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
|
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
cam asta o iesit, sper sa se inteleaga
notatii: - = masa "+" = plusu care vine de la bulb si mere la becurile de mers inapoi (pe mufa unde se leaga instalatia spate) 1,2 = semnalizari stanga, dreapta(pe maneta de semnalizare) 3 = releu semnalizare (pe maneta de semnalizare) Attached thumbnail(s) avarii.JPG ( Size: 6.36k ) Number of downloads: 1237 |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(bdaniy @ 8 Sep 2005, 16:42) cam asta o iesit, sper sa se inteleaga notatii: - = masa "+" = plusu care vine de la bulb si mere la becurile de mers inapoi (pe mufa unde se leaga instalatia spate) 1,2 = semnalizari stanga, dreapta(pe maneta de semnalizare) 3 = releu semnalizare (pe maneta de semnalizare) Sincer , nu prea inteleg. Daca poti sa reprezinti cele doua relee cu cele 4 contacte pt. fiecare si cum sunt legate , releul semnalizare cu contactele repective si eventual legatura cu butonul de avarii . Nu inteleg ce lagatura are maneta de semnalizare cans se foloseste butonul ? Stiu ca e complicat dar nu se merita sa strici ceva ce functional sau sa iei foc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 8 Sep 2005, 15:28) Sincer , nu prea inteleg. Daca poti sa reprezinti cele doua relee cu cele 4 contacte pt. fiecare si cum sunt legate , releul semnalizare cu contactele repective si eventual legatura cu butonul de avarii . Nu inteleg ce lagatura are maneta de semnalizare cans se foloseste butonul ? Stiu ca e complicat dar nu se merita sa strici ceva ce functional sau sa iei foc . nu ai nici o treaba cu butonul de avarii la maneta de semnalizare gasesti cele 3 fire rosu si albastru pt semnalizari si verde comunu care vine de la releu de semnalizare(care nu e reprezentat in schema) |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(bdaniy @ 8 Sep 2005, 17:58) nu ai nici o treaba cu butonul de avarii la maneta de semnalizare gasesti cele 3 fire rosu si albastru pt semnalizari si verde comunu care vine de la releu de semnalizare(care nu e reprezentat in schema) Ok cu asta . Nu inteleg legatura cu cele 2 relee . Fiecare are 4 contacte . Nu este prea clar . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
bdaniy |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 5 November 04 From: tg-mures ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 8 Sep 2005, 16:04) ok fiecare are cate 4 contacte: 2 contacte bobina(comanda), iar celelalte 2 contactul normal-deschis...bun , deci in total 8 contacte pe 2 relee bobinele celor 2 relee sant legate in paralel pentru a functiona simultan, deci 2 contacte la borna "+" si 2 contacte la borna - , astea-s 4 contacte mai raman 4 primul releu(cel de sus din schema )are contactul normal deschis intre bornele 1 si 2 care se leaga la semnalizari si astfel, prin inchiderea lui se "leaga" impreuna semnalizare stanga cu semnalizare dreapta au mai ramas 2 contacte ale releului 2 unul din ele este borna 3 iar celalat este legat impreuna cu unul din contactele primului releu, in cazul de fata borna 2 Sper ca am fost destul de explicit Atentie la releele cu 5 contacte.......pinul din mijloc nu se utilizeaza in aceasta schema |
--------------------
-mercedes
-w 123
1980
- -
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
QUOTE(bdaniy @ 8 Sep 2005, 18:15) ok fiecare are cate 4 contacte: 2 contacte bobina(comanda), iar celelalte 2 contactul normal-deschis...bun , deci in total 8 contacte pe 2 relee bobinele celor 2 relee sant legate in paralel pentru a functiona simultan, deci 2 contacte la borna "+" si 2 contacte la borna - , astea-s 4 contacte mai raman 4 primul releu(cel de sus din schema )are contactul normal deschis intre bornele 1 si 2 care se leaga la semnalizari si astfel, prin inchiderea lui se "leaga" impreuna semnalizare stanga cu semnalizare dreapta au mai ramas 2 contacte ale releului 2 unul din ele este borna 3 iar celalat este legat impreuna cu unul din contactele primului releu, in cazul de fata borna 2 Sper ca am fost destul de explicit Atentie la releele cu 5 contacte.......pinul din mijloc nu se utilizeaza in aceasta schema Da este ok acum .Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
ciprianeduard |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru agitat Group: Members Posts: 743 Joined: 16 June 05 From: PLOIESTI ![]() |
Daca nu ati inteles va explic eu asa,
La releu daca va uitati la partea cu pini o na vedeti niste notatii 86 cu 85 este alimentarea releului, 30 face contact cu 87a cind nu este alimentat releul (unele relee nu il au), iar cind esta alimentat releul 30 face contact cu 87 , deci: voi puneti releele sa feca contact in locul comutatorului de semnalizare, dar ambele semnale odata ( atunci cind mergeti in marsalier) , adica, in cazul daciei , (la culori m-a refer) 30-urile celor doua relee se leaga la verde , si separat 87 de la releul 1 se leaga la albastru si 87 de la releul 2 se leaga la rosu. Pentru comanda releelor trebuie legate asa: 85 de la ambele se leaga impreuna la minus (-) si 86 se leaga impreuna la iesirea sondei de marsalier (+) care o gasiti la mufa instalatiei de spate ( acolo langa axul volan sub bord ) care cred ca este verde daca i-mi aduc bine aminte , si gata , asta e , simplu ca BUNA ZIUA ![]() |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 DCI, SOLENZA 1.4 MPI
2008, 2004
- ...... _____________________________________________________________________
|
|
clau lcf |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta ![]() |
La papucii sondei de marsarier este plus 100%. Ia dati voi capacul lampii din spate si uitati-va la fire? Nu cumva e un fir de masa (minus) la toate becurile? Sigur sigur asa e. Daca ar fi minusul trecut prin sonda de marsarier ar trebui ca masa la becul de mers inapoi sa fie separat,si nu prea este. Si alt exemplu: Daca era fir de masa la sonda ce rost mai aveau 2 papuci? Ca nu mai vreau rost 2, pt ca ar lua masa de pe cutie si ar trimite-o la papuc care ar trimite-o la bec. Sper ca ati inteles. Cu respect.
|
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, schema mea de mai sus era gresita, pe pinul 2 al sondei iese +..am corectat-o.
Attached thumbnail(s) Marsarier_cu_avarii.jpg ( Size: 51.51k ) Number of downloads: 1074 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
hremus |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 29 March 06 ![]() |
QUOTE(dorucioby @ 5 Feb 2005, 18:41) Salut. Cu intarziere, si cu scuzele de rigoare, revin cu schema pe care o am eu facuta pe masina si merge de vre o 4 ani.Am modificat schema din Caleodoscop de electronica a lui george D. Oprescu. Practic, clasicul montaj astabil cu 2 leduri, este pus la treaba sa comande un tranzistor de putere BD135 care la randul sau comanda un releu ce trimite +12 v prin doua diode de putere carte cele 2 ramuri ale circuitului de semnalizare. Tranzistoarele flsite la realizarea astabiluluisunt BC 171 B se gasesc in diferite montaje gen aparate de radio vechi sau chiar daca se cumpara nu sunt scumpe. O varianta mai eleganta decat aceasta este inlocuirea montajului tranzistorizat cu un circuit u=integrat CDB400 E, care face aceeasi treaba. Treaba cu diodele pe mine personal nu m a incantat si am ilnocuitdiodele modificand releul,in sensul ca am adaugat o lamela astfel incat la anclansare, releul sa scoata 2 plusuri separate care sa alimenteze cele doua circuite stanga dreapta. Principalul scop de urmarit este ca in repaus, adica releu in stare contact normal deschis, cele 2 circuite sa nu se intersecteze. Sperand ca va este de folos ,va salut Cu stima, Doru Ciobanu Ce ai facut tu este de fapt inca un releu de semnalizare (electronic) pt mers inapoi. Problema este ca ai folosit un releu care totusi costa ceva. Cred ca mai interesant ar fi ca aceasta schema electronica sa inlocuiasca releul clasic de semnalizare. O schema care sa aiba ca intrare comanda de semnalizare stg/dr avarie, mers inapoi, iar la iesire sa nu folosesti nici un fel de releu electromagnetic doar cate un tranz de putere pe fiecare circuit(stg respectiv dr). This post has been edited by hremus: 13 May 2006, 10:10 |
--------------------
DACIA
1310 L
1994 Vara
- BV XX YYY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 24th May 2025 - 00:29 |