Probleme cu presiunea de ulei, Presiune aproape "lipsa"
![]() ![]() ![]() |
Probleme cu presiunea de ulei, Presiune aproape "lipsa"
Luca_Stanciu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
1,4 MPI
2006 Laureat Polonia
- DB-98-RAL
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Depinde si cati km ai facut in anul acela...apropo..uleiul se schimba la nr de km, nu la ani
![]() E recomandat ca daca circuli sub termenul de schimbare intr-un an sa-l schimbi oricum ca-si pierde proprietatile in timp..deaia te intreb cat ai circulat cu vechiul ulei.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Luca_Stanciu |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 February 05 ![]() |
Sorry... am omis sa mentionez ca nu cred ca am facut 5000 si i-am bagat si ulei bunicel Panter
|
--------------------
Logan
1,4 MPI
2006 Laureat Polonia
- DB-98-RAL
|
|
Ov |
![]()
Post
#4
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
panter nu e un ulei bunicel. Schimba-l ca i-a venit vremea.
Eu am o alta problema la a mea. Am presiune prea mare, adica la relanti cu motorul cald este ~2,5 - 3 bari si in sarcina e la maxim. M-am uitat la tacheti si zboara ulei pe acolo, deci nu cred ca e infundat vre-un canal de ungere care ar cauza o supra-presiune in circuitul de jos. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Devils |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
@Ov, tu ai presiune mare?
Eu am la relanti 4,5 si in sarcina aproape de rosu...si sunt foarte multumit. Daca trece pe rosu e problema...cum am eu si tu e foarte bine. This post has been edited by Devils: 22 Aug 2005, 10:36 |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Devils
Ce ulei ai? 20w50? Am avut si eu si nu imi scadea sub 4 nici cu uleiul incalzit bine. Acuma am 15w40 si cam la 2.5-3 sta Mai, poate omul a pus ceva sintetic. Luca_Stanciu, ce ulei ai pus si ce indicativ are? |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Ov |
![]()
Post
#7
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
o presiune prea mare poate insemna un canal de ungere pe la axa cu came infundat. D-asta ma uit cu rezerva
![]() driverx: am 20w50, s-ar putea sa ai dreptate This post has been edited by Ov: 22 Aug 2005, 10:42 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(Ov @ 22 Aug 2005, 10:41) OV pune 15w40..o presiune prea mare in timp duce la uzura rotilor zimtate din angrenajul pompei de ulei!! Daca esti sigur ca sonda e buna, si ai presiune prea mare cu 20w50 pune linistit 15w40. 20W50 e bun la Dacie numai daca motorul e deosebit de uzat... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Devils |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 394 Joined: 20 April 04 From: Targu-Mures ![]() |
QUOTE(driverx @ 22 Aug 2005, 12:40) Devils Ce ulei ai? 20w50? Am avut si eu si nu imi scadea sub 4 nici cu uleiul incalzit bine. Acuma am 15w40 si cam la 2.5-3 sta Mai, poate omul a pus ceva sintetic. Luca_Stanciu, ce ulei ai pus si ce indicativ are? Uleiul este 20w50, dar nu stiu sa iti spun exact cum ii zice numai daca ma duc sa ma uit pe cutie...in orice caz am dat pe el 48 de lei si era set de 4 l + filtru. This post has been edited by Devils: 22 Aug 2005, 10:47 |
--------------------
Audi
- B4
- 1994 1.9 TDI Z1 90CP
- MS 03 CNP Cei care sunt buni FAC, ceilalti VORBESC despre asta.
|
|
Luca_Stanciu |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 February 05 ![]() |
Tot 20W50 am si eu, poate i-a sunat ceasul si tre schimbat. Dar tot este ciudat sa scada asa brusc...
|
--------------------
Logan
1,4 MPI
2006 Laureat Polonia
- DB-98-RAL
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
fa o proba..cu motorul la relanti scoate joja si capacul de ulei(ala de plastic)
Daca stropeste inseamna ca e presiune si sonda e de vina. Incearca sa o schimbi si vezi atunci. Uleiul oricum ar trebui schimbat..Panter nu e ulei..e untdelemn..e mai bun Lubrifinul sau cel de Peco.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Slider |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.279 Joined: 5 December 03 From: Cernavoda ![]() |
Iti miroase uleiul a benzina? Sa nu cumva sa se diluat in asa hal....ca parca spuneai ceva si de benzina pe acolo....
|
--------------------
LOGAN
Ambiance
- CT-xx-xxx
|
|
cristidb |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
20W50 e foarte bun si nu strica nimic. Eu pun doar iarna 15W40. Sondele de presiune au o calitate indoielnica. Ar putea sa arate mai mult. Eu am 2 la relanti si 4,5- 5 in sarcina cu uleiul cald (elf 20W50).
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 22 Aug 2005, 11:46) 20W50 e foarte bun si nu strica nimic. Eu pun doar iarna 15W40. Sondele de presiune au o calitate indoielnica. Ar putea sa arate mai mult. Eu am 2 la relanti si 4,5- 5 in sarcina cu uleiul cald (elf 20W50). La mine cu 20w50 facea ca un diesel, se simtea ca se chiunuie, mai ales la relati. Daca motorul e in stare buna si merge vara cu 15w40 cu presiune corespunzatoare de ce sa-l chinui cu 20w50??sa-i faci jocuri si sa-i grabesti uzura? 20w50 e pentru motoare foarte uzate.....cand 15(20)w40 nu mai face fata sa tina presiunea la limitele prescrise. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#15
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Deci
1) Ulei dus ![]() 2) Pinion delcou dus ... neaparat verificat ... ca de obicei asa ramai subit fara presiune prea mare, sau deloc 3) Benzina in ulei. Daca iar apare dintr-o data, sigur vei gasi crater in membrana pompei. Se schimba membrana/pompa |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#16
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cata23 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 6 July 05 From: Tg-Jiu ![]() |
trebuie sa dai delcoul jos si sub el este un pinion, il scotio si verifici starea danturii, vezi ca e una si in interior care angreneaza pompa de ulei.
Edit: Cred ca trebuie tinut cont si de pozitia pinionului, sa-l pui inapoi la fel, eu asa am facut cand am schimbat la cineva pt ca nu mai avea presiune deloc, dar nu sunt sigur ca conteaza. This post has been edited by cata23: 22 Aug 2005, 21:24 |
--------------------
Dacia
Nova
- GJ-03
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#18
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
presinue normala cat tre sa fie?la ulei 10w40 la relantiu?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
simon |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
QUOTE(Luca_Stanciu @ 22 Aug 2005, 10:06) imi scade presiunea pana la prima linie....dar aseara a fost mai aiurea mi-a scazut mai jos de prima linie aproape de rosu. Si ma i este ceva se strange cam multa benzina in corpul carburatorului Nu ai spus ce motor ai si cit de veche este masina dar pot sa-ti spun ca la mine cind aveam berlina, in 16 ani, nu a avut niciodata mai mult de 1.5-2 la presiunea de ulei cind era calda. Rece, urca la 6. Din cauza aceasta mi-au schimbat in garantie bloc motor si arbore cotit dar fara folos. Despre pompe ulei nu mai spun. Presiunea de ulei a fost totdeauna o boala la berline. Pe linga altele ![]() |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
Luca_Stanciu |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 February 05 ![]() |
Cred ca se rezolva ... am vorbit cu mecanicul meu si mi-a spus ce are (este convins) PINIONUL DE LA DELCOU aia cica este buba.
Schimbul de ulei oricum era propus pe saptamana asta. Tot respectul pentru voi in special pentru DRIVERX. Daca gaseste si altceva va anunt. |
--------------------
Logan
1,4 MPI
2006 Laureat Polonia
- DB-98-RAL
|
|
andu911 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(tragedy @ 22 Aug 2005, 11:50) 20w50 e pentru motoare foarte uzate.....cand 15(20)w40 nu mai face fata sa tina presiunea la limitele prescrise. Asta de unde ai scos-o ? vara se subtiaza prea tare 15W40... Si mie imi sta bine presiunea la ralanti, numai ca dupa ce i-am dat 170km/h cateva minute, aproape imi statea pe rosu la ralanti, din cauza ca s-a incalzit f tare uleiul si s-a subtiat.(apa era peste 90 grade) Probabil tu mergi cu 120 maxim, si e normal sa nu ti se subtieze uleiul. Nu mai da sfaturi aiurea, in cartea tehnica scrie clar : VARA 20W50 Nu vreau sa te contrazic, dar vino cu argumente tehnice...nu ca asa ti se pare tie ca e bine, sau ai auzit pe la colt. |
--------------------
-
-
-
|
|
andu911 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
QUOTE(Luca_Stanciu @ 22 Aug 2005, 10:06) Salutare! Pana acum stateam bine cu presiunea de ulei dar de la un timp imi facea figuri, imi scade presiunea pana la prima linie....dar aseara a fost mai aiurea mi-a scazut mai jos de prima linie aproape de rosu. Uleiul si filtrul nu leam schimbat de aproape 1 an si sambata am mai completat putin). Aveti fro' idee de la ce sa fie ? Si ma i este ceva se strange cam multa benzina in corpul carburatorului (am vazut deasupra clapetei de acceleratie o gramada de benzina) asta ce mai este ? (cui pontou...., nivelul...) Nu-ti face probleme, daca vrei neaparat fa-i un schimb de ulei, dar daca aveai benzina in ulei ti se aprindeau becurile alea rosii, ca scadea presiunea prea mult. Ti-a scazut din cauza caldurii de afara, ulei slab si racirea proasta de la dacie. Schimba-i doar pinionu si pune 20W50, in mers sa ai presiune, la ralanti poate sa stea jos, becurile sa nu se aprinda. This post has been edited by andu911: 24 Aug 2005, 01:50 |
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 Aug 2005, 01:43) Asta de unde ai scos-o ? vara se subtiaza prea tare 15W40... Si mie imi sta bine presiunea la ralanti, numai ca dupa ce i-am dat 170km/h cateva minute, aproape imi statea pe rosu la ralanti, din cauza ca s-a incalzit f tare uleiul si s-a subtiat.(apa era peste 90 grade) Probabil tu mergi cu 120 maxim, si e normal sa nu ti se subtieze uleiul. Nu mai da sfaturi aiurea, in cartea tehnica scrie clar : VARA 20W50 Nu vreau sa te contrazic, dar vino cu argumente tehnice...nu ca asa ti se pare tie ca e bine, sau ai auzit pe la colt. Cu 1310 mergi cu 170?? ![]() ![]() As vrea sa stiu cum ai reusit performanta. Aici e vorba de Dacie, si cu 15w40 i-am dat 130 viteza de croaziera pe autostrada de la Pitesti la Fetesti(exluzand Bucurestiul) si presiunea a stat la maxim pe tot parcursul. Nu am avut probleme cu caderea presiunii cu motorul incins la relanti niciodata. Si nu am motorul uzat..a mers cu Aral toata viata lui. Cu ulei 20w50 la relanti scade, si motorul parca nu mai trage asa bine la viteze mari, cel putin in cazul meu. A..si iarna ii pun 5w40 si nu papa o picatura. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
andu911 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
|
--------------------
-
-
-
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(andu911 @ 24 Aug 2005, 10:07) Andule..te credeam om serios..ar cam trebui sa verifici si tu vitezometru' ala ca a luat-o prin balarii. Cu motor nou sau nu , cu orice fel de benzina, Dacia 1310 cu motor de 1400 nu trece de 150..sub nici o forma..revino cu picioarele pe pamant..numai pe Oltcit Club am citit ca au ajuns la 180 cu Oltcit stock..dar aici suntem de Daciclub....imi place sa cred ca e un forum realist... ![]() Si asa la peste 130 la ora te ia frica...apropo..viteza maxima constructiva e 142 km/h This post has been edited by tragedy: 24 Aug 2005, 10:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
andu911 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
probabil aveti dreptate, nu am mania contrazicerii, era vorba de subtierea uleiului la viteza maxima...stay on topic
|
--------------------
-
-
-
|
|
Marian_2004 |
![]()
Post
#28
|
membru Group: Members Posts: 71 Joined: 7 August 05 ![]() |
Daca va bagati nasul prin motor, si demontati baia de ulei, verificati supapa limitatoare de presiune de la pompa. Cred ca si cele noi au asa ceva, eu vorbesc de modelul de pompa de la 1300.
Are o bila si un arc. Daca presiunea creste peste o anumita valoare (4,5 kgf) , bila invinge forta acului si se ridica. Astfel da drumul la ulei inapoi in baie (pompa lucreaza "cu pierdere") . Cand presiunea scade sub limita, arcul impinge bila inapoi si astupa gaura. Pompa nu mai lucreaza cu pierdere... De ce va zic sa verficati asta? Pentru ca pe acolo se aduna murdarie, si daca intre bila si gaurica ei a intrat mizerie, sau daca arcul e rupt/slabit, pompa pierde ulei pe acolo si nu mai poate baga presiune. Si puteti voi sa tineti motorul si la 5000 ture, tot 0,7 kgf baga, ca la relanti, daca e deschisa supapa aia. Verificati-o. Puteti verifica si pinioanele pompei, sa nu fie uzate. Daca dintre corpul pompei si pinioane este mai mare de 0,2, este posibil sa nu mai bage ulei din cauza uzurii. Luati o lera si verificati. Pentru cei care nu stiu, dar ii mananca pielea sa se bage, pompa de ulei, in afara de cele 3 suruburi care o tin fixata de blocul motor, mai are inca (5?) suruburi , pe corpul ei. Daca le desfaceti, aveti acces la pinioane si la supapa limitatoare de presiune. Si, bineinteles, aveti si ocazia de a cumpara o noua pompa. Don't worry... it's cheap... 20 dolars. |
--------------------
Dacia
1300
'82
|
|
superino |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 2 September 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 24 Aug 2005, 10:34) Andule..te credeam om serios..ar cam trebui sa verifici si tu vitezometru' ala ca a luat-o prin balarii. Cu motor nou sau nu , cu orice fel de benzina, Dacia 1310 cu motor de 1400 nu trece de 150..sub nici o forma..revino cu picioarele pe pamant..numai pe Oltcit Club am citit ca au ajuns la 180 cu Oltcit stock..dar aici suntem de Daciclub....imi place sa cred ca e un forum realist... ![]() Si asa la peste 130 la ora te ia frica...apropo..viteza maxima constructiva e 142 km/h Si eu am mers cu dacia mea cu 160 , putin chiar peste 160, cel putin asa indica. Depinde cat de capabila este masina, daca are directia si rotile reglate calumea ca sa nu tremure prea tare. Si eu presiunea mica la ulei, cateodata scade si mi se cam aprinde ledul rosu , arata cam asa: DSC03592_.jpg DSC03592cropped.jpg e ok? This post has been edited by superino: 2 Sep 2005, 21:36 |
--------------------
Dacia
1310
- bc-96-zce
|
|
Luca_Stanciu |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 February 05 ![]() |
Masina avea o singura problema : Avansul prea mic si incingea uleiul (intradevar pornea cam greu, tragea cam greu). Oricum uleiul tre si el schimbat ca este dus, acum scade presiunea dar nu mai scade sub prima gradatie iar cand o accelerez creste.
|
--------------------
Logan
1,4 MPI
2006 Laureat Polonia
- DB-98-RAL
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 00:50 |