DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Din nou caloriferul

Adrian_Boy
post 7 Nov 2009, 10:51
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Stiu si eu ca sunt doua gauri pentru directionare apei, furtune poti pune la capatul lor, pnetru a directiona apa.

Ai scris ca ai verificat caloriferul, te intreba cineva daca poti tine mana pe el, tu zici ca "etc." ... ce-i aia ???

Daca tot nu rezolvi, ca si mine de altfel, am trecut la a monta o aeroterma suplimentara.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teoX
post 7 Nov 2009, 14:20
Post #32


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 54
Joined: 15 May 09
From: Iasi




QUOTE(Adrian_Boy @ 7 Nov 2009, 11:51)
Stiu si eu ca sunt doua gauri pentru directionare apei, furtune poti pune la capatul lor, pnetru a directiona apa.
Ai scris ca ai verificat caloriferul, te intreba cineva daca poti tine mana pe el, tu zici ca "etc."  ... ce-i aia ???


La mine pare ca e OK... dar sunt persoana diferita de cel care a deschis topicul.

Ieri am izolat cit am putut compartimentul caloriferului; am schimbat voletul ( la asta mai ceva de lucru, cred ca se poate imbunatati modul cum lucreaza); am verificat turbina (sau cum i-o spune).
Dar aveam dubii asupra gaurilor de care am intrebat pentru ca n-am mai vazut la alta dacie cum ar trebui sa fie acolo si nici n-am gasit o poza sa ma dumireasca. La mine sunt gaurile si atit.
Daca m-as duce sa cumpar ce trebuie sa pun acolo nici macar nu stiu ce sa cer. blush.gif

Edit:
Si daca tot se discuta despre acel compartiment. Am studiat cit de cit si cauza aburului din timpul ploii si cred ca se poate imbunatati situatia.
Am o idee dar n-am ajuns s-o implementez.


This post has been edited by teoX: 7 Nov 2009, 14:25


--------------------
ex-Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 7 Nov 2009, 16:03
Post #33


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




scuze de neintelegere...furtunele si radiatorul sunt calde,insa nu atat incat sa nu pot tine mana pe ele...la fel si caloriferul...se incalzeste destul de bine...insa cand dau drumul la aeroterma....2-3 sec,baga aer la temp caloriferului,apoi nu mai incalzeste atat de bine aerul si il baga usor caldut...


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 7 Nov 2009, 16:13
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




QUOTE(livacana @ 31 Oct 2009, 15:46)

de cald nu e foarte cald..pot sta foarte usor cu mana pe el,desi e curatat si aerisita instalatia
*



Un calorifer bine pus la punct:

- se da jos si se curata cu o solutie buna, adica tind sa cred ca detartrantul este foarte bun la capitolul acesta.
- dupa spalara, nu trebuie sa-ti permita sa ti mana pe el mai mult de 2 secunde cu apa la 50 grade.
- dupa ce atinge apa 50-60 grade, masina trebuie sa-ti dea caldura in momentul cand aerul sufla prin radiaor.
- pe timp de iarna, recoamand un electroventilator, poti controla termparatura apei (din termocupla si din carton pus in fata radiatorului)


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 7 Nov 2009, 17:33
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




l-am curatat cu tot felul de solutiii,l-am montat si l-am aerisit...insa in mom in care il pun pe masina.....se incalzeste,pot tine mana pe el....dar cand dau drumul la aer....2-3 secunde baga aer cald(cata caldura are in jur...) apoi doar caldut si compartimentul e foarte bine etansat...asta e problema....scuze ca nu am explicat prea bine de la inceput...


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrianne
post 8 Nov 2009, 06:19
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




nu are debit, adica nu circula repede apa prin el, sau e colmatat, astfel incat el nu preia suficienta caldura din lichidul de racire


--------------------
Dacia 1310 L 1996 - B44UCJ
parerea unui amator...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gaby-cta-ro
post 8 Nov 2009, 08:31
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 14 March 06




Bine, dar furtunul asta la regimul normal de temp al motorului ( adica dupa ce s-a incalzit la maxim) poti tine mana pe el ??! ( ar trebui sa aibe 90 grade)

Attached thumbnail(s)
index.jpeg ( Size: 1.75mb ) Number of downloads: 468


--------------------
dacia 1310/1410 1987/1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 8 Nov 2009, 10:35
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




Tocmai am constatat ca nu e bine sa lasi masina pe mana mecanicilor de mana a 2-a..... Prin vara am dus masina la un garaj pentru o revizie mai lunga,si aseara am zis sa dau jos termostatul,insa surpriza,nici macar nu mai am termostat.asta era problema,imi cer scuze pentru neatentie insa,eu nu stiam ca a fost scos.acum am pus un carton in fata radiatorului si incalzeste aerul,luni o sa cumpar un termostat....multumesc mult inca o data


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 8 Nov 2009, 11:08
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




radmasa.gif

hai ca a fost buna asta, e bine, uite asa mai inveti.

Vezi sa iei vernet, nu romanesti, pe urma o dai din una in alta wink.gif


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 8 Nov 2009, 18:07
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Bre,ce oameni!!Cata neglijenta!Si ignoranta tehnica!Se discuta pe doua pagini de forum,fiecare se zbate sa vina cu solutii,ca sa-i bage masina caldura iar initiatorul topicului ne spune dupa o saptamana ca .......n-are termostat!!! mad.gif
Sa nu fii suparat pe mine dar asta e realitatea! smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alexu7
post 8 Nov 2009, 18:14
Post #41


zân


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 20 February 07
From: Europa




am si eu o problema constatata azi, aer cald, baga de-ti ies ochii... insa pe partea soferului, in dreapta, e mai degraba ca o adiere calduta?


e de la calorifer? unsure.gif


--------------------
DACIA POPnituita 1310 L 1998 - B6
incurajez efractia de bine in mintea omeneasca
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 8 Nov 2009, 18:21
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Ia vezi,tu ai termostat?
Glumeam. smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
livacana
post 8 Nov 2009, 23:11
Post #43


Membru incepator


Group: Members
Posts: 90
Joined: 27 January 09




scuzati-ma,intradevar e vina mea...da chiar nu ma asteptam din moment ce stiam ca era montat de mine cu 2-3 luni inainte...


--------------------
dacia 1310 break 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panter1
post 10 Nov 2009, 01:22
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 792
Joined: 26 February 09
From: Bucuresti




mda, eu ti-am zis de mult ca si termostatul poate fi o cauza si sa umbli la el sa vezi ce-i acolo in postul #24 dar n-ai avut rabdare sa citesti tot, m-am obosit degeaba sa scriu atat.. sad.gif
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2104335

This post has been edited by panter1: 10 Nov 2009, 01:25


--------------------
Dacia 1310 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panzerjager
post 10 Nov 2009, 16:51
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 6 November 09




chestiile alea de plastic puse pe grila de aerisire la exterior care directioneaza curentu de aer spre calorifer in fata parbrizului au vreun efect benefic? sau
"frectie la picior de lemn"?


--------------------
dacia 1300 1979
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CodeXS
post 11 Nov 2009, 00:19
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 179
Joined: 30 May 07
From: Timisoara




"chestiile alea de plastic puse pe grila de aerisire la exterior" nu sunt "frectie" atata timp cat automobilul se afla in miscare cu viteza v mai mare de 40km/h, ele directionand fluxul de aer care "curge pe capota" prin calorifer catre habitaclu.
In cazul in care automobilul nu se afla in miscare sunt doar pentru design.

(mie nu imi place partea de design asa ca nu le suport pe grila masinii mele, compensand gradientul de temperatura prin optimizarea compartimentului in care se afla caloriferul, folosirea unui termostat care deschide mai tarziu si cuplul reusit electroventilator-termocupla)

This post has been edited by CodeXS: 11 Nov 2009, 00:21


--------------------
DACIA 1300 1973
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BILIXON
post 19 Nov 2009, 18:45
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 22 March 09




Eu am etasat cu simt de raspundere compartimentul caloriferului asta dupa ce l-am curatat de frunze,crengute si altele,si i-am mai facut o inventie in sensul ca deasupra compartimentului pana la tisnitori am montat o bucata de polistiren din acela verde mai tare care se foloseste la tencuieli,am siliconat tot ce se putea,am schimbat vechea banda de burete cu Purfix iar peste toate garniturile de cauciuc am pus silicon si apoi capacul cu captatoarele de aer.De asemeni am lipit cu silicon in capatul unde intra apa in calorifer si o aripioara tot din polistiren pentru dirijarea aerului exact in calorifer.Ceva de genul aceleia din plastic din dreptul aerotermei,am montat si o rezistenta pentru treapta a doua de viteza de fapt ea functionand ca si o trapta inferioara iar rezultatul este maxim.Mentionez ca si acei voleti functioneaza fara cusur efectiv este o caldura in masina cum am simtit la alte masini straine.Multumesc tuturor celor care au mai postat despre acest subiect personal fiindu-mi de folos absolut orice idee.


--------------------
Dacia Sandero Prestige 2009 - TL 02 LPO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 5 Dec 2009, 19:41
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




cine imi zice si mie unde asez cartonul dintre radiator si masca, in stanga (spre alternator), la mijloc, in dreapta? cartonul sa ocupe juma' de radiator, un sfert (am radiator dinala mai mic)? vreau sa pun cartonul pentru ca indicatia de pe ceasul de temperatura e mai jos cu 2-3 mm fata de cum era in zilele calde (cu caldura n-am probleme, stau si in tricou biggrin.gif )
imi ziceti si cate grade corespunde fiecarei liniute?




Attached thumbnail(s)
temperatura.JPG ( Size: 12.45k ) Number of downloads: 334


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Boy
post 6 Dec 2009, 11:34
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.849
Joined: 31 October 07




Daca intradevar arata corect acul tau, eu zic sa nu mai pui nici un fel de carton wink.gif

risiti sa-ti fiarba apa, daca era pe la jumate acul, poate ca da.


--------------------
Opel Astra Z16XE 2001 - B
16V 101 caluti de rasa!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rusu_i
post 8 Dec 2009, 13:28
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 226
Joined: 27 May 07
From: Timisoara




azi dupa un drum de 20 KM, am desfacut busonul de la radiator si am bagat un termometru si indica o temperatura de 80.9 grade? e buna temperatura asta pe timp de iarna a lichidului de racire (n-am carton la radiator)?


--------------------
FORD FIESTA V 1.25 + GPL BRC SQ24.11 2008 - TM-..-...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Dec 2009, 13:31
Post #51


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




temperatura lichidului de racire o masori(daca ai cum) in chiulasa, nu in radiator.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koolariz
post 26 Jan 2010, 09:52
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 August 06
From: Arad




salut..
imi puteti da si mie niste sfaturi?
ca mor de frig in masina tongue.gif

am schimbat recent garnitura de chiuloasa si am rectificat chiuloasa..
din cauza ca mi-a plesnit cureaua, si a fiert apa..
am schimbat la service si aia mi-au inlocuit si termocupla sau termostatul.. "sa fie siguri" :| mellow.gif

dar mi-a indicat temp foarte mare si l-am scos.. ca era vara.
acuma iarna, mi-e frig si frica sa las termostatul acela ca indica temperatura la 3 sferturi, aproape de rosu..
inainte, nici vara nu arata asa cu termostatul vechi, care nu il mai am, evident :|..

ce sa fac sa am caldura?
carton? sau sa dau alti bani pe un termostat? sunt cu deschideri la diferite temperaturi?
cum verific daca si la ce temp inchide/deschide termostatul..

multumesc anticipat...

This post has been edited by koolariz: 26 Jan 2010, 10:19


--------------------
Dacia Berlina 1310 din '97 - xx'97'klz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
deceneu32
post 26 Jan 2010, 18:18
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.371
Joined: 7 February 08




Cand s-a rupt cureaua,tu n-ai remarcat pe termometrul din bord ca-ti creste indicatia la apa?

This post has been edited by deceneu32: 26 Jan 2010, 18:18


--------------------
Dacia 1300 1970 - DJ 70 ABC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
koolariz
post 27 Jan 2010, 01:48
Post #54


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 28 August 06
From: Arad




am mentionat ca am schimbat deja garnitura..
imprejurarile nu prea conteaza, in fine...
eram la 3 noaptea in afara orasului la vreo 10 km de oras, si am observat ca masina trage mai bine..

tu ce ai fi facut in locul meu, daca nu ai fi avut habar ca din cauza curelei motorul trage mai bine.. cand am ajuns acasa ajunsese pe rosu pana a doua zi sa imi dau seama ca era imprastiata cureaua peste tot smile.gif

oricum lectia mi-am invatat'o. daca masina merge bine, ceva e in neregula. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by koolariz: 27 Jan 2010, 08:51


--------------------
Dacia Berlina 1310 din '97 - xx'97'klz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 07:55
Forum Renault