Frana de motor si consumul
![]() ![]() ![]() |
Frana de motor si consumul
panzerjager |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 November 09 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1300
1979
|
|||
gangara |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
1. Nu se rulează cu mașina scoasă din viteză.
2. Depinde de sarcină. Sunt momente în care poți urca o panta cu treaptă superioară, dar oricît ai apăsa pedala de acc vei constata că nu îți crește viteza. Aici cu siguranță o să ai consum ridicat. Totodată, cu siguranță dacă urci o pantă turată în 3500-4000 nu o să ai consum scăzut. |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
de ce nu se ruleaza scos din viteza? eu o vad ca pe viteza a 6-a, rar da se mai merge, subturat nu-i bine de mers
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
se ruleaza si scoasa din viteza, dar la viteze mici, la mai mari ai sanse sa-ti omori cutia.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
1. Frana de motor, fir-ar mama ei de treaba. Consumul in frana de motor, sau scoasa din viteza, la ralanti e acelasi.(*) Doar ca iti omori franele _degeaba_ ca sa tii masina sub control.
(*) Asta pe carburator. La masinile cu injectie, in frana de motor ai consum zero. 2. Daca subturat inseamna a IV-a in loc de a III-a la 50 km/h, atunci da, faci ceva economie. Daca inseamna o viteza mai mica, o sa bagi toata economia asta, plus cate ceva bonus in reparatii. This post has been edited by bucatzel: 9 Nov 2009, 17:38 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#7
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
..inertie? gravitatie?
This post has been edited by ArtVandelay: 9 Nov 2009, 18:48 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
za_kristake |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
Art eu stiu ca pompa de injectie e legata pe curea de distributie cu vibrochenu si axu cu came,deci cat timp se invart aceste doua anexe pompa va consuma conbustibil
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Normal ca scade consumul daca mergi pe liber dar nu e recomandat plus ca faci economie la benzina dar uzezi tot sistemul de franare mai rapid si nu vad unde-i economia , ce castigi la benzina dai la frane si mai e si periculos.
|
--------------------
-
-
-
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#10
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
livacana |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 27 January 09 ![]() |
Imi dau si eu cu parerea acum...
In frana de motor: consum scazut,acelasi fenomen ca la injectie insa in loc ca ecu sa taie alimentarea....clapeta este inchisa si nu se sprituie nimic deci...o cantitate f mica de benzina intra in cilindrii Pe liber: consum scazut....insa cu timpul apar probleme la cutie,desi am 120.000 cu daciuta...si mult mers la liber..pana acum NU am desfacut-o.si da,intradevar...chinui mult mai tare franele,si chiar nu faci nici o economie. Subturat: acum depinde ce inseamna subturat,pe la 1800-2000-2200 eu zic ca nu e rau si prea turat...depinde din nou de situatie....daca e vorba de o rampa...consuma mult..insa daca moturul e mai turat la o viteza mai mare de ex treapta a 5-a la 90-100 consumul nu e atat de mare. Sper sa nu sariti pe mine insa asta cred This post has been edited by livacana: 9 Nov 2009, 19:02 |
--------------------
dacia 1310
break
1993
|
|
Merced |
![]()
Post
#12
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
La masinile pe benzina cu injectie consumu' in frana de motor, daca nu e 0, e infim.
La Dacii pe carburatie e acelasi consum ca la relanti in principiu, insa mai intervin si alti factori, s-a mai vorbit p-aici, depinde de frana de motor, cat de violenta e, consumul poate creste putin daca e vorba de coborat ditamai panta intr-a doua de exemplu, la 4000rpm, datorita unei diferente de presiune ce se formeaza si care "trage" un pic mai multa benzina decat ofera carburatoru' in mod normal. Insa nu vad de ce trebuie sa fie violenta frana, pana la urma la coborari lungi masina o poti pune si in ultima sau penultima treapta, astfel "tine" si motorul destul de ok, poti tine si un picior pe frana. In general o se coboara cu in aceeasi treapta in care s-a urcat, un drum d-asta abrupt. E o vorba din batrani pe care am auzit-o inclusiv de la instructor, si dupa ce faci niste drumuri de genu' asta iti dai seama ca are destul de multa logica. In caz ca mergi normal, nici nu gonesti, nici nu te tarasti... Decat sa mergi pe liber la relanti, in caz ca-i o Dacie fara servofrana, mergi direct cu motoru' oprit si aia e, daca consideri ca merita riscu'. Am mai povestit in alt topic mai vechi, cum era sa ne "prapadim" sase insi intr-o Dacie cand abia luasem carnet(conducea un amic care luase la o luna dupa mine), coborand Transfagarasanul la relanti considerand ca face noi economie. S-au incins franele pana la punctul in care n-au mai tinut aproape deloc, asta inainte de un "ac" de par. Noroc ca stiam totusi de frana de motor, si a apucat omu' sa schimbe a doua, la vreo 70km/h, si cand a incetinit suficient, a intaia chiar si asfel a luat curba aia. A doua oara n-as mai face asta, chiar si daca ar implica o economie serioasa de benzina. ![]() This post has been edited by Merced: 9 Nov 2009, 19:09 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 9 Nov 2009, 17:37) gresit! in frana de motor consuma mai mult ca la ralanti, pentru ca se face vacum, mare, si ala trage le greu prin circuitul de ralanti. Da-i cautare dupa EEBIO(se monteaza la carburator) si te lamuresti, cu ala se rezolva problema consumului in frana de motor. QUOTE(za_kristake @ 9 Nov 2009, 18:45) Asta mi-e greu sa cred, adica motorul ala arde doar aer si produce energie, daca ziceai ca e consum de relantiu mai mergea poti sa crezi linistit, e fix 0, dar peste o anumita viteza care variaza de la marca la marca, 30 km/h de exemplu. Scanteia se da, dar amestec nu intra deloc in cilindrii. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mar10may |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
eu am la serviciu un fiat doblo cu calculator de bord.cosumul la relanti in mers este acelasi ca si atunci cand este in viteza si iei piciorul de pe acceleratie,adica 2 l la suta de km.deci consumul este cam acelasi si pe liber si in viteza.in ceea ce priveste uzura sistemului de franare si a cutiei de viteze nu vreau sa spun decat ca am avut pana acum vreo 2 luni dacie papuc diesel iar placutele de frana le am schimbat la 64 de mii de km iar pana la 155 de mii de km cutia de viteze nu dadea nici un semn de uzura in contextul in care nici uleiul din cutie nu a mai fost schimbat de la 80 000 de km de cand a iesit din garantie si eu am obiceiul sa o scot din viteza cand ma apropii de vreo intersectie sau vreau sa opresc.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
argon |
![]()
Post
#15
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
depinde cum e proiectat computeru de bord, unele dau 0, altele un minim, la functie ii zice consum instant, si e orientativ, nu sa te iei dupa el 100%.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
livacana |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 27 January 09 ![]() |
argon...poti prefigura un consum in litrii la frana de motor,carburatie?
|
--------------------
dacia 1310
break
1993
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu, de frana de motor de 100 de km nu am prea auzit, stiu sigur doar ca e mai mare ca la ralanti, EEBIO care taie alimentarea in frana de motor arata cam asaindex.php.jpg ( Size: 193.34k )
Number of downloads: 534
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Adica face cam ce face si calculatorul la o masina pe injectie. Daca turatia este mai mare de (sa zicem) 1500 rot/min si acceleratia neapasata taie injectia. In cazul daciei trage "aer fals" si scapi de depresiunea din carburator.
|
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
panter1 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
Daca imi amintesc eu din ce am citit in urma cu multi ani cand am dat de permis si invatam pentru sala, undeva in carte scria asa: "coborarea pantelor se efectueaza cu o viteza cu care ai urca", foarte adevarat, inainte coboram si eu pante lugi la relanti si aproape ca iesea fum din cauciucuri deoarece jantele se incingeau din cauza discurilor si tamburilor care se frecau cu placutele respectiv ferodourile, pot aparea pene de cauciuc sau explozii. Franele daca se incing puternic, pot ceda, caldura etrierului se transmite catre furtunase, iar furtunasele flexibile au in componenta lor cauciuc, se poate slabi ca rezistenta si scapa presiune de lichid sau imbatranirea prematura a lor, + solicitarea continua a pompei de frana, garnituri etc.. numai probleme.. cauciucurile daca se incing nu mai au aderenta buna, va creste presiunea in ele, am patit-o, nu stiam de ce imi faceau cei din vale cu farurile, si cand am oprit rotile fumegau. te bucuri ca faci economie de benzina dar o dai apoi pe reparatii.
Optim dupa parerea mea este ca daca cobori o panta cu incliare mare se merge in a 3-a sau chiar a 2-a daca mai este si curba, motorul tinut pana in 2800 de rotatii iar daca se ambaleaza mai mult se apasa frana usor pentru a mai reduce din viteza si a-l ajuta sa se mentina la turatii acceptabile.. Este cea mai sigura coborare, oricum masina in frana de motor consuma extraordinar de putin, si nu merita sa risti viata ta si a pasagerilor pentru 0.5L consumati la 30 de km. Pantele mai usoare cu drum drept se coboara cu a 4-a ajutata nitel din frana daca turatia sare calu.. dar la noi cum la munte sunt numai serpentine, curbe multe.. ... This post has been edited by panter1: 10 Nov 2009, 00:19 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
panzerjager |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 November 09 ![]() |
observ si eu ca parerile sunt impartite am tot citit si eu posturi, dar nu este o parere unanim acceptata. si in plus e vorba de o biata dacie 1300 care n-are nici in clin nici in maneca de-a face cu un computer de bord.
Chiar daca e in frana de motor motoru' suge mai multa benzina din cauza vacuumului care se produce? sau care e concluzia? Si un eebio d-asta cat costa acuma si de unde se poate achizitiona? nu de alta dar eu cobor/urc Feleacu(sunt din Cluj-Napoca) aproape zilnic si cred ca mi-ar fi tare folositor. |
--------------------
dacia
1300
1979
|
|
Ov |
![]()
Post
#21
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.510 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 20:25) gresit! in frana de motor consuma mai mult ca la ralanti, pentru ca se face vacum, mare, si ala trage le greu prin circuitul de ralanti. La greu pe naiba. Pot accepta un consum vag mai mare, dar sa n-o dam in balarii. Daca tin bine minte, EEIBO ala avea avantajul ca taia de tot alimentarea cu benzina in frana de motor, si aia era marea diferenta. @panzerjager. Si cand cobori dealu' ala nu scrie mare tot la 500 de metri "folositi frana de motor"? Ce zici, tablele alea sunt puse de o conspiratie a benzinarilor din Cluj? Sau ca urmare a accidentelor "fara numar" ale altor "economi"? Un foarte bun prieten de-al meu e medic de urgenta in Cluj, si stiu de la el cat de des se ramane fara frane pe coborarea aia. Consumul mare il faci oricum urcand panta aia, si de consumul ala nu scapi. L.E. Am coborat prin cluj acu' vreo doi ani. Masina imi dadea niste rateuri demne de luat in seama pe frana de motor (poveste lunga, imi dereglasem singur avansul), asa ca am avut intentia sa cobor doar din frane. Cand am vazut cat e de sus pana jos, am renuntat la idee. Pana la urma am coborat pe acolo intr-o combinatie de frana de motor si frana "la liber", chiar daca intorceam capetele cand foloseam frana de motor. Cand am ajuns jos, rotile erau fierbinti de puteai sa iti incalzesti mancarea pe ele. Oare cum ar fi fost daca nu foloseam deloc frana de motor? Culmea e ca daca as fi folosit exclusiv frana de motor puteam cobora dealul ala fluierand. This post has been edited by bucatzel: 10 Nov 2009, 15:58 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
driverx |
![]()
Post
#23
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(argon @ 9 Nov 2009, 20:25) .... poti sa crezi linistit, e fix 0, dar peste o anumita viteza care variaza de la marca la marca, 30 km/h de exemplu. Scanteia se da, dar amestec nu intra deloc in cilindrii. Prostii. De unde le scoti? Depinde de turatia motorului, indiferent de treapta de viteza. Si treaba se invarte in jurul turatiei de 1500 rot/min. Iar la lancer de exemplu nici macar nu e prea fixa turatia asta. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#24
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Eu as zice ca, consumul nu e chiar 0 in frana de motor, ci 0.0ceva, dar CB-ul nu arata cu atatea zecimale
daca e 0 de ce se mai aude motorul ? scoate capul pe geam in frana de motor la o dacie pe injectie, motorul se aude la fel ca la una pe carburatie |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
panzerjager |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 108 Joined: 6 November 09 ![]() |
si totusi? unde gasesc un eeibo in zilele noastre si la ce pret?
|
--------------------
dacia
1300
1979
|
|
driverx |
![]()
Post
#26
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 10 Nov 2009, 16:34) Eu as zice ca, consumul nu e chiar 0 in frana de motor, ci 0.0ceva, dar CB-ul nu arata cu atatea zecimale ... Si de ce ar fi asa ? Si de ce ai crede tu ca e asa? In frana de motor nu mai comanda injectoarele, ignora ce returneaza senzorii de oxigen. Multe se intampla, dar nu cum zici tu. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(panzerjager @ 10 Nov 2009, 15:16) observ si eu ca parerile sunt impartite am tot citit si eu posturi, dar nu este o parere unanim acceptata. si in plus e vorba de o biata dacie 1300 care n-are nici in clin nici in maneca de-a face cu un computer de bord. Chiar daca e in frana de motor motoru' suge mai multa benzina din cauza vacuumului care se produce? sau care e concluzia? Si un eebio d-asta cat costa acuma si de unde se poate achizitiona? nu de alta dar eu cobor/urc Feleacu(sunt din Cluj-Napoca) aproape zilnic si cred ca mi-ar fi tare folositor. Am explicat ce se intampla nu altceva. Feleacul nu este Everestul, nu te mai agita atata. Mai mult consumi la trei semafoare in Cluj decat pe Feleac. Ia incearca tu sa cauti "EEBIO" sa vezi ce gasesti pe la imbunatatiri - dacia clasic. Sau aici http://www.okazii.ro/cautare/EEBIO.html?pe...iew_type=simple This post has been edited by vi_escu: 10 Nov 2009, 22:07 |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(mar10may @ 9 Nov 2009, 21:26) eu am la serviciu un fiat doblo cu calculator de bord.cosumul la relanti in mers este acelasi ca si atunci cand este in viteza si iei piciorul de pe acceleratie,adica 2 l la suta de km.deci consumul este cam acelasi si pe liber si in viteza.in ceea ce priveste uzura sistemului de franare si a cutiei de viteze nu vreau sa spun decat ca am avut pana acum vreo 2 luni dacie papuc diesel iar placutele de frana le am schimbat la 64 de mii de km iar pana la 155 de mii de km cutia de viteze nu dadea nici un semn de uzura in contextul in care nici uleiul din cutie nu a mai fost schimbat de la 80 000 de km de cand a iesit din garantie si eu am obiceiul sa o scot din viteza cand ma apropii de vreo intersectie sau vreau sa opresc. si eu am acelasi obicei Am mers cu un opel astra care la relanti arata 0.8 % iar in frana de motor 0,0% , probabil se taie alimentarea |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
vladut88 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
nu probabil ci chiar se taie motorul se aude ca practic el este condus nu conducator de miscare
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:57 |