troncanit caseta directie neasistata, problema tachet caseta directie neasistata
![]() ![]() ![]() |
troncanit caseta directie neasistata, problema tachet caseta directie neasistata
canea_dragos |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|||
serviccom |
![]()
Post
#32
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Dar cati km are masina? O caseta rezista chiar si 200 si ceva de mii.
Chiar daca ai gasi sa schimbi tachetul cu unul nou, problema s-ar mai ameliora, nu se va rezolva complet pentru ca uzura se produce si pe cremaliera si pe aia nu poti s-o schimbi, se schimba caseta cu totul. Uzura in caseta dupa cum se cunoaste se produce in pozitia mediana (rotile drepte) moment in care se si aude bataia. Daca se strange surubul la tachet prea tare, bataia v-a disparea, in schimb directia v-a merge greu si nu se va lasa asa usor. Dupa parerea mea singurul remediu sa refaci o caseta si sa mearga corespunzator e sa se rectifice cremaliera (sa aiba acelasi diametru pe toata lungimea ei) care e o treaba de finete, iar tachetul se regleaza pana ce caseta merge corespunzator (jocul sa fie in limita data de producator) adica fara joc. Bine-nteles dantura sa fie buna, daca e ascutita sau e sarita vre-o parte din metal, nu se mai poate face nimic. Faptul ca mai bate pe la cate o groapa mai mare, asta nu inseamna ca nu esti in siguranta cu masina, dar merita inlaturat defectul si din cauza ca e deranjant. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
masina are 57000 km
pe cand avea 45000 km a fost strans un pic tachetele...zgomotul disparuse alaturi de miscare grea a volanului si nerevenire a acestuia pe la 52000 km a inceput iara bataia si a fost strans de tot tachetele...asa a strans-o un prieten care a strans ca melteanu...cand miscam de volan ziceai ca trag de fiare(100 kg)...plus ca poncea de zici ca rupi un fier si se rotea in trepte...dupa 6 luni mergea mai usor caseta dar cand si cand mai pocnea(e adevarat nu asa de des) pe la 56500 km am fost intr-un service si mi-a slabit caseta cum era din fabrica un baiat...merge foarte usor,revine singur volanul..nimic de zis...dar troncane doar cand trec peste linii de tren,tramvai,urc o denivelare gen cand asfaltari...etc....peste unele denivelari mici nu troncane cu masina pe rampa,scutul dat jos pot umbla la setul impingator fara sa dau caseta jos?...am loc de sasiu sa scot tachetele,arcul si dopul filetant? |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
ramsen |
![]()
Post
#34
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
saiba este cit impingatorul in diametru
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
serviccom |
![]()
Post
#35
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Se poate umbla si fara a se da scutul jos. La km astia mie greu sa cred ca s-a dus caseta prin exploatarea normala a masinii, am o banuiala ca altceva a provocat buba asta. Dupa parerea mea nu prea ai ce sa ii faci la tachetul ala, decat sa il strangi pana obtii jocul corespunzator. Volanul nu trebuie sa mearga greu, iar in viraje, cand ii dai drumul trebuie sa revina pe mijloc. Cand caseta e noua nu prea revine, dar in 1000, 2000 km se rodeaza.
|
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
eu am luat masina sh pe cand avea 35000 km,in noiembrie face 2 ani
am mers cu masina cat se poate de normal...fara scarturi,intoarceri cu frana de mana...etc ce banuiala ai?...spune-mi te rog sa stiu daca-l mai injur in plus pe fostul proprietar sau nu:D |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
ramsen |
![]()
Post
#37
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
injural mult si bine...
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
pedros |
![]()
Post
#38
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Eu cred ca treaba cu vaselina din belsug in interiorul casetei este cel mai bun lucru pe care il putem face pentru a o proteja .Intrebare: pe unde am putea introduce suficienta vaselina in caseta pentru a ajunge peste tot in interiorul ei ?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
daca are careva rabdare(eu am avut o data cand am schimbat bucsa de teflon si mi-a ajuns) sa desfaca caseta de pe masina scoate bieletele din caseta,bucsa de teflon si cremaliera si baga pe acolo la greu,apoi mai baga si pe setul impingator+ax+dop filetant
din pacate nu mi-am dat seama sa fi bagat si eu vaselina cand am schimbat bucsa de teflon...my bad:( asa ca am sa incerc sa bag cat pot de bine pe la impingator cu o coada de matura |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
serviccom |
![]()
Post
#40
|
![]() Unii parca au doua maini stangi! Group: Members Posts: 2.031 Joined: 27 September 09 From: Wolverhampton ![]() |
Undeva pe corpul casetei este un dop fixat cu un colier, se desface colierul si se trage dopul afara, iar cu un decalimetru se baga vaselina pe orificiul ala. Pe acolo se baga vaselina si intra exact unde are nevoie.
Trebuie sa il injuri bine pe fostul proprietar, ca la km aia si sa vrei s-o strici si nu poti. Nu mai poti lua nimic de bun, trebuie inspectata binisor o masina inainte s-o cumperi, uzura cauciucurilor de pe pedale, scartait de scaune, mochete, chedere si altele. |
--------------------
Renault
Trafic
SL27 DCI 2006
- PE06 ZXZ
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
da...nu va zic ca mi-a zis ca a doua zi cand si-a cumparat masina a desfacut-o pe toata si a bagat el ulei in usi+praguri,vaselina prin bord...deja ma doare capul....dar nu mai zic nimica....la cate am schimbat si cat am dat pe ea imi luam passat:(...dar barem stiu ca nu am probleme cu ce am schimbat
fostul a avut totusi grija de ea....interiorul arata foarte bine...se vede ca e intretinuta...la fel si tabla....cu exceptia la juma de cm2 de rugina aparuta acum 3 luni la usa sofer la imbinare chedere geam masina nu are gram de rugina...nu a fost deloc lovita... daca bag vaselina doar pe la impingator si incerc cu coada de matura sa indes cat de mult pot se imprastie cat de cat in caseta?....binenteles se mai intinde in timp o data cu miscari stanga-dreapta ale volanului EDIT: Cornel poi eu am sa incerc sa bag doar pe la impingator avand in vedere ca am acces la el fara sa mai dau caseta jos...e multa munca ca sa o dau jos si nu se merita in cazul de fata This post has been edited by canea_dragos: 23 Apr 2010, 22:20 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
ramsen |
![]()
Post
#42
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
la berlina care am avut-o inaintea solenzei am bagat vaselina in caseta pe la impingator si impingeam chiar cu el si pe la bucsa de teflon de pe dreapta...cred eu ca si la solenza merge la fel sa bagi
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
liviu242006 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
sa spargem odata mitul cu bagatul veselinei pe la acel dop.daca bagi pe acolo singurul loc unde va ajunge vaselina va fi la bucsa ati zgomot,noi trebuie sa bagam la cremaliera.pun si o poza ca sa intelegeti mai bine
Attached thumbnail(s) 1YfvM9_fccfa9179f2468485f9291a4e39ee8a4_resize.jpg ( Size: 454.09k ) Number of downloads: 1605 |
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
ramsen |
![]()
Post
#44
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
este bine de bagat vaselina prin amindoua locurile prezentate de tine...chiar si la bucsa antizgomot trebuie sa bagati ca si acolo exista frecare...eu lui Dragos i-am spus sa bage si pe la impingator ca este ok si pe acolo...asta cu vaselina la casetele fara servodirectie
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
pedros |
![]()
Post
#45
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Eu am bagat vaselina peste tot ( praguri , usi , contraaripi , lonjeroane)in felul urmator : am topit vaselina , am traso in seringa ( una mai mare) , si cu ajutorul unui furtunas am introdus vaselina peste tot . Ce parere aveti ? Dar intrebarea mea ramane : pentru a ajunge exact la cremaliera , pe unde trebuie sa bagam vaselina ? Tachetele nu este exact in dreptul cremalierei?
This post has been edited by pedros: 24 Apr 2010, 10:48 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
ramsen |
![]()
Post
#46
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
trebuie sa dai jos caseta sa demontezi la cremaliera si sa bagi...intreaba-l pe Dragos ca stie mai bine el
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
liviu242006 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 334 Joined: 11 May 09 ![]() |
dai roata stinga jos virezi stinga maxim desfaci clipsul la burduful de la bieleta de directie si o sa vezi dantura de la cremaliera acolo pui vaselina multa dupa care faci viraje dreapta stinga si tot asa pui iar vaselina si buduful la loc si gata asta e .e mai simplu decit sa dai jos caseta
|
--------------------
dacia
supernova clima
2002
- gj-69-bic in femeie si in guvern sa nu ai incredere
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
corect liviu242006 dar vaselina aia nu o sa ajunga pana la impingator unde are frecare si el la randul lui cu axul casetei...deci poti baga vaselina si pe la impingator...dar in cazul in care nu-ti troncane caseta la denivelari limiteaza-te a baga doar pe la cremaliera
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
geostanomir |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 21 September 09 ![]() |
Salut! Am si eu o nelamurire si vazand ca aici se discuta intens despre casete de directie v-as cere unele sfaturi. Am solenza cu directie asistata si daca virez scurt pe loc cu motorul pornit cand slabesc volanul din mana se aude un cloncanit metalic chiar daca e spre stanga sau spre dreapta, daca virez cu motorul oprit nu se aude nimic si nici jocu nu are.Multumrsc.
|
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- MH 09 SGM
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
fratilor va anunt ca am rezolvat problema cu troncanitul casetei de directie
cu masina pe o bordura si un lemn peste aceasta(nu am avut curaj sa o las doar pe cric si la fel va sfatuiesc pe toti!) m-am bagat sub masina pe la roata dreapta pana sub cutie exact sub dopul filetat al casetei apoi cu un imbus de 10 am desfiletat acel dop(in acelasi timp injurandu-l incontinuu pe ala care mi-a strambat tablita impotriva desurubarii accidentale din cauza vibratiilor a dopului...o strambase pe toata foarte urat si mult) in acelasi timp numarand sferturile de tura(e foarte greu sub masina...e spatiu fffoarte putin plus pozitia ca e foarte nasoala) buuun...scot dopul...arcul...dar nu puteam scoate impingatorul...avea vaselina in interior si-mi aluneca degetul asa ca rog un prieten sa miste foarte putin si usor de volan(binteles ca brainiacul a miscat juma de tura de volan) si aud deodata un clanck puternic....ma cacasem pe mine...deja ma impacasem cu ideea ca a sarit cremaliera de pe axul casetei(nu mai zic cat injuram:D)...in fine reusesc sa scot impingatorul....ii spun alauia sa nu se mai atinga de volan si ma iau sa bag vaselina in caseta apoi am lungit putin un alt arc(nu pe cel scos...am cumparat eu alt arc si impingator...impingatorul nu avea 2 santuri sus pe margine si am zis sa nu-l schimb pana la urma) si apoi sa vezi durere....nu puteam sa inving forta arcului(o ora m-am chinuit) ca sa insurubez la loc dopul...abia ai loc cu o mana...pozitia naspa...deja ma gandeam sa las masina acolo si vin a doua zi sa vad ce fac(era aproape seara)...dar pana la urma am pus de dupa cap si mana stanga si cu greu am apasat cu 2 maini si am reusit sa-l insurubez:) am insurubat pana la maxim(nu am strans rau..la mana) si apoi am dat sfert de tura inapoi si l-am pus pe ala sa miste de volan...a zis ca e bine desi merge greutz acuma am o intrebare...cand misc pe loc foarte repede si scurt stanga-dreapta se aude un taanc....taanc...in mers nu se mai aude caseta deloc...merge ca noua imi zicea cineva ca desi a schimbat caseta si lui i se aude acel sunet cand misca rapid pe loc stanga-dreapta....asa o fi normal? volanul merge destul de usor in mers...aproape ca revine singur...un pic trebuie ajutat sa revina..o sa-si mai dea e drumul P.S. fara elevator,canal sau rampa...nu va apucati de caseti...o sa ajungeti sa nu mai puteti insuruba dopul si ramaneti cu masina pe butuci! This post has been edited by canea_dragos: 10 May 2010, 14:05 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
pedros |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
De unde ai cumparat arcul si impingatorul si de ce masina sunt ( sau sunt de solenza ) ? Dar am inteles ca impingatorul l-ai folosit tot pe cel vechi si ai schimbat doar arcul . Sa fie arcul acela rezolvarea troncanitului ce se aude de la caseta ?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cand am cumparat impingatorul si arcul i-am zis alauia ca vreau pentru o solenza,iar el mi-a zis ca are ceva dar ca ar fi pentru berlina si din ce stie el s-ar potrivi si la solenza...le-am luat pe nimereala...si uite ca au fost bune
Impingatorul am ezitat sa-l montez din cateva considerente: - V-ul din partea de sus care apasa pe ax era cam ascutit fata de U-ul de la impingatorul original si mi s-a parut ca nu o sa apese rotund si doar in anumite zone...poate asa mi s-a parut mie...nu am riscat - impingatorul original avea 2 tesituri in interior pe laturile U-ului,asta nou nu avea asa ceva...sincer nu vad la ce ajuta - garnitura din partea de jos nu o avea cel nou...aceasta fiind la ras cu toata lungimea impingatorului...la fel nu stiu la ce ajuta fiind la ras si nu iesind in afara...banuiesc sa nu iasa vaselina...dar repet fiind la ras nu vad rostul Arcul in shimb este exact la fel....sunt sigur ca ar merge si impingatorul pana la urma...il pastez oricum...asta nou era cu 1 mm mai lung decat cel original...asadar arcul l-am lungit initial cu vreo 6 mm dar vazand ca nu pot sa insurubez dopul la loc l-am mai "batut" 1 mm...astfel a ramas lungit vreo 4-5 mm. Am avut si 4 seibi de berlina de caseta de directie dar nu le-am mai pus si pe alea,desi pe dop era o saiba pusa...cred ca din fabrica...lungirea arcului a fost suficienta! Eu nu am apucat sa merg cu masina decat vreo 5 km maxim de cand am umblat la ea...dar in astia 5 km nu am auzit nici un fel de bataie la caseta...si am luat multe linii de tramvai...gropi...denivelari...etc. Eu zic ca arcul e o componenta principala in rezolvarea bataii...impingatorul s-a "mancat" dar arcul a ramas la fel de lung astfel apare joc intre impingator si ax...daca se lungeste arcul, impingatorul apasa dinnou la fel de mult pe ax si dispare jocul/bataia. Abia astept cand plec la Ploiesti sa-i dau peste 100km/h sa vad daca mai vibreaza volanul:) This post has been edited by canea_dragos: 13 May 2010, 22:16 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
garlic_dog |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru eutectic Group: Members Posts: 243 Joined: 10 December 04 From: Clipperton Island ![]() |
Si eu mi-am luat una d-asta. Intrebarea este" Pot sa o montez singur? Sau nu este recomandabil.
|
--------------------
Tesla
electrică
2015
- B05NWV Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
poti sa o montezi singur...dar e ceva de munca...daca nu e ai canal,rampa sau elevator ai sa te chinui putin pana desfaci suruburile de pe centru...in rest...spor la treaba!
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
garlic_dog |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru eutectic Group: Members Posts: 243 Joined: 10 December 04 From: Clipperton Island ![]() |
QUOTE(canea_dragos @ 15 May 2010, 22:09) poti sa o montezi singur...dar e ceva de munca...daca nu e ai canal,rampa sau elevator ai sa te chinui putin pana desfaci suruburile de pe centru...in rest...spor la treaba! Am canal betonat si luminat. 3x0.7x1.6 m. M-am mai bagat sub ea. Este destul de comod. Noroc ca am doar 1.70. Dar cum fac cu reglajele ulterioare? Nu se duce naibii geometria directiei? This post has been edited by garlic_dog: 16 May 2010, 18:27 |
--------------------
Tesla
electrică
2015
- B05NWV Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Banuiesc ca nu deoarece bieletele parca intra la fel de mult ca si in caseta veche,asta inseamnand ca nu ar necesara o geometrie...dar pentru linistea ta poti sa faci o geometrie,sau iti poti da seama in mers daca este necesara:
- trage masina intr-o parte in mers desi volanul ramane nimiscat - cauciucurile se tocesc neuniform si pe margini Care stiti mai multe sariti cu pareri! |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
pedros |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Ptr. canea _dragos : Deci inlocuim arcul cu unul de berlina si totul este ok ? Ar fi o treaba buna , ne-ar scuti de o cheltuiala , totusi cat te-a costat acel impingator si arcul ?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Faza e urmatoarea: eu cand i-am cerut vanzatorului impingator si arc a zis ca are dar nu stia sigur daca merge la solenza....ci doar ca ar fi de berlina(parca asa a zis...nu mai sunt 100% sigur)....dar surpriza...este exact la fel.
Poti face foarte simplu o alta chestie...si tu si toti ceilalti...lungiti arcul original ca tot aia e...eu am ales sa-l schimb deoarece aveam unul nou, iar in trecut am avut caseta stransa de tot si am crezut ca s-a mai "decalit" sa spun asa arcul...dar cand le-am pus unul langa altul erau la fel de lungi si de tari...deci eu zic ca merge lungit arcul masinii fara probleme;)...doar impingatorul cel nou era mai lung cu 1 mm fata de cel de pe masina. Impingatorul a costat 10 lei,iar arcul 2 lei parca. Pentru cei din Bucuresti le-am luat de la magazinul de piese auto Dacia de pe Maica Domnului aproape de benzinaria OMV sau MOL nu mai stiu ce e....e verde:D This post has been edited by canea_dragos: 19 May 2010, 17:12 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
pedros |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 December 09 ![]() |
Multumesc, si acum in functie de timpul liber , la treaba ...!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2008
- CL 79 GYA
|
|
garlic_dog |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru eutectic Group: Members Posts: 243 Joined: 10 December 04 From: Clipperton Island ![]() |
QUOTE(canea_dragos @ 19 May 2010, 17:09) Faza e urmatoarea: eu cand i-am cerut vanzatorului impingator si arc a zis ca are dar nu stia sigur daca merge la solenza....ci doar ca ar fi de berlina(parca asa a zis...nu mai sunt 100% sigur)....dar surpriza...este exact la fel. Poti face foarte simplu o alta chestie...si tu si toti ceilalti...lungiti arcul original ca tot aia e...eu am ales sa-l schimb deoarece aveam unul nou, iar in trecut am avut caseta stransa de tot si am crezut ca s-a mai "decalit" sa spun asa arcul...dar cand le-am pus unul langa altul erau la fel de lungi si de tari...deci eu zic ca merge lungit arcul masinii fara probleme;)...doar impingatorul cel nou era mai lung cu 1 mm fata de cel de pe masina. Impingatorul a costat 10 lei,iar arcul 2 lei parca. Pentru cei din Bucuresti le-am luat de la magazinul de piese auto Dacia de pe Maica Domnului aproape de benzinaria OMV sau MOL nu mai stiu ce e....e verde:D Asta-i "pesa"? Attached thumbnail(s) CIMG8986.JPG ( Size: 1.93mb ) Number of downloads: 1565 |
--------------------
Tesla
electrică
2015
- B05NWV Femeile vin de pe Venus, bărbații de la băut.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 04:21 |