Formatarea bateriei de la telefon, mit sau realitate !?
![]() ![]() ![]() |
Formatarea bateriei de la telefon, mit sau realitate !?
bolidu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
|
||
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
se face fix ce scrie in carte, adica incarcarea completa inainte de prima folosire. Nu te mai lua dupa toti inteligentii, care mai grav mai si lucreaza la magazine mari de profil si recomanda formatarea acumulatorilor n ore de n ori.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#3
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Doar cele Ni-Mh necesitau formatare. Restul nu.
Trebuie doar să faci ce scrie în manual, adică nimic special. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#4
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
La Li-Ion (sau Li-Pol) dupa ce se incarca complet exista un circuit care decupleaza bateria de la incarcare. Daca vrei sa te convingi pui mana pe transformator (alimentator) la 10-15 min dupa ce il pui la incarcat si vezi ca e cald, dupa 2-3-4 ore cand se termina incarcarea daca pui mana pe el e rece.
Deci - formatarea nu isi are sensul, practic nu il poti tine la incarcat 14 ore (il tii in priza degeaba). Insa recomandarea mea e ca la inceput primele 2-3 incarcari sa lasi tel sa se descarce de tot (ma rog, pana apare avertismentul de baterie descrcata), apoi sa il incarci la max. Capacitatea maxima a acumulatorului o vei obtine dupa 5-7 cicluri de incarcare, asa ca sa nu te sperii daca la inceput tine mai putin. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#5
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din câte știu eu în cazul Li-Ion și Li-Polymer NU SE RECOMANDĂ descărcarea completă, aceasta ducând la scăderea duratei de viață a acumulatorului. E fix invers decât la Ni-Mh.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
stii bine, dar nu e cazul, n'ai cum sa le descarci complet doar daca desfaci acumulatorul si faci by-pas la electronica. Eu il pun la incarcat de multe ori dupa ce s-a stins singur, de ani de zile, si n'am avut nici o problema, cand le-am schimbat, telefoanele tineau fix ca in prima zi.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tribunul |
![]()
Post
#7
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
Dupa incarcare se decupleaza dar daca nu-l scoti din priza imediat ce incepe sa se consume bateria incepe automat iar sa-l incarce.
"Formatarea" aia cred ca-i bine s-o faci cu telefonul inchis, daca tot vrei s-o faci. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Agrig |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.064 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nu mai conteaza descarcat total sau alte manevre.
Incarcat din prima si goooooo! Oricum la ora asta nici acumulatoarele nu mai au preturi prohibitive mai ales daca mergi pe firme alternative. De multe ori am avut cite o petarda de acumulator luat cu 24-30 lei care a ners mai bine decit originalul. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#9
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 5 Dec 2009, 21:28) Din câte știu eu în cazul Li-Ion și Li-Polymer NU SE RECOMANDĂ descărcarea completă, aceasta ducând la scăderea duratei de viață a acumulatorului. E fix invers decât la Ni-Mh. Stii corect, asa e, nu se recomanda nici descarcarea completa (la 0) nici incarcarea full (100%). Majoritatea (daca nu toti) acumulatorii au niste circuite interne care nu permit scaderea incarcarii sub pragul de risc (sa zicem 3-5%) sau incarcarea 100%. Cand tie ti se inchide telefonul in mana de fapt acumulatorul ala mai are ceva viata in el. Si am zis doar primele 2-3 incarcari asa, sa se faca ciclu complet, apoi il incarca cum vrea. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Liviu |
![]()
Post
#10
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Deci, CHIMIC vorbind, sunt mai multe modele de Li-Ion.
Marginea generala de tensiune de incarcare descarcare in care se incadreaza TOATE bateriile Li-Ion (doar unele putand merge in afara acestei marje) este de 4V pentru incarcare si 3V pentru descarcare. Acesti parametri sunt monitorizati foarte precaut de un circuit de protectie aflat chiar in baterie. Acest lucru e valabil pentru TOATE bateriile de la telefoanele mobile. Cand se scade sub valoarea de minim sau cand se creste peste valoarea de maxim apar in elementi fenomene chimice care pot duce la metalizarea electrolitului sau explozia elementilor, in functie de anumiti parametri. Deci, un element Li-Ion se va considera GOL la 3V (cu limita inferioara la unele modele de 2.5V) si plin la 4V (unele modele impingand limita la 4.25V). Caracteristica de incarcare a bateriilor Li-Ion este ca ajung la cca 80-85% din capacitate relativ repede (cca 1-2 ore, in functie de model), moment in care indicatorul de baterie o arata ca fiind incarcata (la Nokia cel putin). Daca se lasa peste acest interval inca pe atat telefonul la incarcat, bateria va asimila si restul de 15-20% de energie pana la incarcare 100%. De abia dupa acest punct circuitul de incarcare taie complet curentul catre baterie. Mai mult, chimia bateriilor Li-Ion le face imune la efectul de memorie, deci practic pot fi incarcate oricand si oricat fara a-i afecta performantele. Ceea ce nu se spune mereu este faptul ca bateriile Li-Ion se stabilizeaza chimic dupa 2-3 cicluri de incarcare-descarcare, pana atunci ele neinmagazinand 100% din energia pentru care sunt proiectate. Ceea ce iar nu prea se spune mereu este ca bateriile Li-Ion imbatranesc in timp, perioada medie de functionare fiind de cca 2 ani, dupa care capacitatea lor de stocare scade sub 70% si apoi tot scade ... Bateriile Li-Po sunt niste baterii Li-Ion cu un electrolit putin schimbat, avand performante electrice putin mai slabe decat Li-Ion (datorita rezistentei interne mai mari). La bateriile Ni-Mh, apare efectul de memorie, efect ce se indeparteaza prin formatare. Bateriile Ni-Mh au ca tensiune minima pe eleent 0.9V, punct sub care se distrug chimic. Deci la 0.9V, un element Ni-Mh este considerat GOL. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Agrig |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.064 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Daca va pasioneaza subiectul :
http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=173 http://www.radioamator.ro/articole/view.php?id=178 Atentie acuma iarna cum tii bateria la frig! Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#12
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Dupa aceste postrui bine explicate si argumentate, am si eu o mica observatie - acumulatorii Li-Ion se uzeaza mai repede daca au mai multe cicluri de incarcare descarcare. Din acest motiv mai logic ar fi o utilizare pana cand acumulatorul se descarca suficient de mult (sa zicem macar 15-20%) apoi incarcare completa, facand astfel mai putine cicluri.
De asemenea la laptopuri in general (cel putin la mine am configurat asta) incarcarea acumulatorului nu incepe imediat la 99%, ci se asteapta pana mai scade putin, pentru a nu face multe cicluri de incarcare. (ma refer la folosirea laptopului cu bateria in el conectat la priza cand in timp se mai pierde din incarcarea acumulatorului). Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Micutzu_BH |
![]()
Post
#13
|
![]() Driving around Group: Members Posts: 283 Joined: 11 September 06 From: D'aci ia ![]() |
Am lucrat in domeniu si am oares(h)ce experienta; zi ce telefon ti-ai luat, ce tip de baterie si ce capacitate are. In functie de raspunsuri iti pot da un sfat (cat de cat) competent. Ceea ce e sigur (indiferent de raspunsuri) e ca trebuie sa "termini" bateria din fabrica si ca telefonul se pune la incarcat "inchis".
|
--------------------
Dacia
Logan
Ambition - 2005 Este mai bine sa dezbati o intrebare fara sa o rezolvi, decat sa o rezolvi fara a o dezbate!
|
|
bolidu |
![]()
Post
#14
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Mi-am luat un samsung s5230 cu baterie li-ion de 1000 mha si 3.7V si 3.70Wh (asta nu stiu ce )
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu am procedat asa cu orice telefon nou si anume cind l-am cumparat si l-am pornit , l-am lasat sa mearga pina s-a stins singur (nu a contat tipul bateriei ), apoi l-am pus la incarcat oprit pina la incarcarea completa , de obicei cind era incarcat acumulatorul lumina unui led rosu se schimba in verde
asa m-au tinut cam 4-5 ani este adevarat ca acumulatorii LI- ION au in baterie un montajel care nu lasa sa se descarce acumulatorul sub un prag critic , in plus partea de incarcare a acumulatorului se afla in telefon , transformatorul , adaptorul ii furnizeaza doar tensiune si curent la o anumita valoare , un telefon nu va merge doar cuplat la priza , trebuie sa aibe si acumulatorul (are legaturi electrice altele decit cele de alimentare) de obicei un minim de 3 This post has been edited by bygy007: 6 Dec 2009, 01:30 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Micutzu_BH |
![]()
Post
#16
|
![]() Driving around Group: Members Posts: 283 Joined: 11 September 06 From: D'aci ia ![]() |
OK! "Termina"-i bateria din fabrica si pune-l la incarcat 14-16 ore (depinde de cat timp ai la dispozitie); intre timp sa nu-l deschizi. Il folosesti pana la epuizare (pana se inchide singur) si apoi il pui la incarcat timp de 12 ore (evident ca-l lasi inchis). Repeti ciclul asta (descarcat complet si incarcat 12 ore, inchis) inca o data si gata formatarea.
![]() Pentru ca bateria sa te tina cat mai mult (in timp) e bine sa-i faci descarcari complete si sa-l pui la incarcat, peste noapte (6-8 ore), inchis. Multi iti vor spune ca avand baterie Li-Ion poti pune telefonul la incarcat si daca nu e descarcat complet chiar si deschis. E adevarat, dar cu cat mai rar cu atat mai bine. Sa fii sanatos si sa te folosesti de telefon cat mai mult timp! L.E: Iti (mai) recomand sa-ti iei o husa sau macar o t(z)ipla de protectie pentru ecran! This post has been edited by Micutzu_BH: 6 Dec 2009, 01:09 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition - 2005 Este mai bine sa dezbati o intrebare fara sa o rezolvi, decat sa o rezolvi fara a o dezbate!
|
|
bolidu |
![]()
Post
#17
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Merci de info. Mi-am luat o husa dar e stresant rau sa tot scoti din husa sa te uiti la ceas, ca scri un sms etc si tipla daia de care ai zis nu cred ca se gasesc (screen shield). Mai am pe ecran tipla din fabrica care se observa doar daca te uiti atent si o mai las pe aia cu toate ca touch screen-ul nu este asa de sensibil.
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#18
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Ai SIM de Cosmote in el?
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#19
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#20
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Mai, adevarul e ca am scris absolut degeaba textul ala despre baterii ... unii nici nu il citesc.
Fratilor, terminati cu prostiile ... interesati-va in amanunt inainte sa debitati aberatii. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Marty |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Sa-ti rozi unghiile in timpul asta ca ai jucarie noua si nu o poti butona.
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#23
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Asa se intampla mereu, dup ce 7 insi explica de ce nu e nevoie sa il formateze vine al optulea si iti explica cum se face formatarea.
Dupa mine poate sa il tina si 30 de ore inchis la incarcat, nu ii face nici bine nici rau. E tot una, doar ca are omul telefon nou si l-ar butona ![]() Formatarea se impunea la Ni Mh care aveau efect de memorare. Intre timp lucrurile au mai evoluat. Bafta! This post has been edited by Andy_ACS: 6 Dec 2009, 14:46 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#24
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dragi colegi, am citit tot ce s-a scris aici (asta în cazul în care la mine faceți referire), sunt curios doar să aud explicația unui om care spune:
QUOTE(Micutzu_BH @ 5 Dec 2009, 22:11) Am lucrat in domeniu si am oares(h)ce experienta; zi ce telefon ti-ai luat, ce tip de baterie si ce capacitate are. In functie de raspunsuri iti pot da un sfat (cat de cat) competent. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#25
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Si eu sunt curios sa ascult explicatia. Probabil va fi ceva de genul "asa ne-a instruit la Shop"
![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Micutzu_BH |
![]()
Post
#26
|
![]() Driving around Group: Members Posts: 283 Joined: 11 September 06 From: D'aci ia ![]() |
![]() ![]() In momentul in care-ti cumperi un telefon nou acesta vine cu putin (sau mai mult, dupa caz) curent in baterie pentru ca i s-au facut niste probe de functionare in fabrica. Pentru ca o baterie (acumulator, de fapt) sa fie incarcat in conditii cat mai bune e de preferat sa nu exista consum in momentul in care se face incarcarea. In fine... vad ca suntem 10 oameni cu 15 pareri asa ca prefer sa nu intru in conflict cu voi; oricum colegul nostru (bolidu) va face ce vrea indiferent de ceea ce ii vom spune noi. "Copilul cu multe moașe ramane cu buricul netaiat!" In alta ordine de idei daca vrei o t(z)ipla de calitate gasesti aici! Nu sariti ca nu e reclama, e doar un gest altruist fat(z)a de un coleg de forum. This post has been edited by Micutzu_BH: 6 Dec 2009, 15:30 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition - 2005 Este mai bine sa dezbati o intrebare fara sa o rezolvi, decat sa o rezolvi fara a o dezbate!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#27
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Bateria este parțial încărcată când vine din fabrică, pentru că astfel se conservă optim. Mă îndoiesc că acea baterie a fost pusă vreodată în telefonul din pachet, mai ales că de multe ori e fabricată în altă parte...
Repet rugămintea de a detalia treaba cu 14-16 ore. Merci. This post has been edited by C a t a l i n: 6 Dec 2009, 15:48 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bolidu |
![]()
Post
#28
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
QUOTE(StefanT @ 6 Dec 2009, 14:52) Da, este cu cipul patrat, stiu la ce te referi, au fost editi de cartele sim de la cosmote cu cipul dreptunghiular si cu alea te tinea bateria 1-2 zile la telu` asta, mi-e mi-a dat dala patrat si nu cred ca am probleme. Cand l-am luat avea 2 liniute din 6 parca si l-am butonat de l-am zapacit, muzica, poze, vorbit maxim si ma tinut 2 zile. Legat de formatare... pana la urma l-am lasat stins de la ora 23 pana pe la 10 dinimeata. Cand l-am scos de la incarcat, incarcatorul era rece, deci mai mult de juma` de noapte a stat degeaba in priza. Urmatoarele doua cicluri de reicarcare, o sa il las in priza pana se incarca complet si atat cu mentiunea ca o sa il pun la incarcat cand este bateria golita complet. Merci pt. link-ul cu tiple de display. Am un prieten care a gariat rau un IPhone, noroc cu tipla de pe display. |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
Micutzu_BH |
![]()
Post
#29
|
![]() Driving around Group: Members Posts: 283 Joined: 11 September 06 From: D'aci ia ![]() |
E bine sa obisnuiesti telefonul cu presiunea exterioara (curentul electric). Nu o sa-ti spun explicatii tehnici pentru ca nu ma pricep, dar asa e bine. In fine, fiecare face ce vrea si cum vrea.
@bolidu: Ma bucur ca ti-am fost de folos! ![]() ![]() This post has been edited by Micutzu_BH: 6 Dec 2009, 15:59 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition - 2005 Este mai bine sa dezbati o intrebare fara sa o rezolvi, decat sa o rezolvi fara a o dezbate!
|
|
Liviu |
![]()
Post
#30
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Micutule .... te rog frumos sa nu mai vorbesti pe langa subiect .. caci e clar c ce stii stii din cartea "leacuri babesti pentru telefoane". Altfel nu imi explic. Te rog doar un lucru: CITESTE SI INVATA lucruri noi, te vor ajuta pe viitor.
QUOTE(Micutzu_BH @ 6 Dec 2009, 15:55) EXACT, nu te pricepi, dar dai sfaturi! Cataline, la micutul ma refeream mai sus. Si acum, micutule, hai sa iti spun si cum se incarca bateriile Li-Ion, asa, pentru cultura ta generala. Li-Ion se incarca in 2 stagii. Stagiul 1: curent constant. Se ijecteaza un curent de valoare 1C (C=capacitatea acumulatorului) si se monitorizeaza tensiunea pe baterie. Cand tensiunea pe baterie ajunge la un prag setat ca fiind maxim de catre producator (de ex. 4.2V cum am scris mai sus), circuitul de incarcare trece in stagiul2. Stagiul 2: tensiune constanta. Se mentne tensiunea respectiva maxima la valoare constanta si se monitorizeaza curentul care trece prin baterie. Cand curentul scade sub o valoare minima setata ( in general e undeva intre 10-50mA), se taie incarcarea si acumulatorul se considera INCARCAT 100%. Acum, la stagiul 2 se ajunge relativ repede (cam 1 ora). In timpul stagiului 2, cand curentul prin baterie atinge valoarea de 10% din capacitatea bateriei, bateria este incarcata cca 85-90%. Acest punct se atinge in cca 2 ore de la inceperea incarcarii de la gol. Restul de 10-15% de capacitate se incarca in inca 1-2 ore (asta e sistemul). Repet, majoritatea telefoanelor vor arata telefonul ca fiind incarcat cand bateria atinge acel prag de 85-90%. A, sa nu uit, sa iti spun si despre diferenta dintre Li-Ion si Li--Po. Li-Po este o baterie Li-Ion dar care foloseste un electrolit diferit, fapt ce permite elementului de baterie sa ia ORICE FORMA FIZICA. Practic, baterie poate fi modelata sa ocupe un anume volum dat, marind astfel capacitatea bateriei ce poate fi bagata intr-un aparat cu ceva spatiu de rezerva neutilizat. Problema electrolitului asta special este ca are rezistenta interna mai mare decat a electrolitului folosit in mod normal in Li-Ion, ceea ce face bateria mai putin performanta in ceea ce privete curentii maximi debitati. Li-Ion clasic nu poate fi construit decat in forme cilindrice sa paralelipipedice. Gata ... e ultima preleere despre Li-Ion ... sper ca nu mi-am batut tastele degeaba. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 20:46 |