Frina de motor, Cum punem frina de motor
![]() ![]() ![]() |
Frina de motor, Cum punem frina de motor
ageana |
![]()
Post
#31
|
||
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|||
argon |
![]()
Post
#32
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
las sa aiba astia cu masina de 1000 de euro gume de iarna, ca aia cu masini bengoase nu-si permit. La Dacie aveam 4 X GoodYear Ultra Grip 6.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 17 Dec 2009, 01:33) ce rol are frana de motor, de ce o folosim? nu cumva sa incetinim fara sa blocam rotile? pai abs-ul ce face ![]() Iti raspund imediat dupa ce-l bestelesc pe omu' aista de mai jos. QUOTE(dr_mKe @ 17 Dec 2009, 02:01) Frana de motor ? Adjuvant al franei de serviciu, folosita corect cu sprit de gaz pentru protejarea ambreiajului si nu numai. Te poti opri pe alunecus bine mersi cu frana de serviciu daca ai incaltari corespunzatoare. In zapada afanata de opresti mult mai repede daca blochezi rotile si se le dai drumul doar cat sa faci corectii daca masina fuge pe o parte. Nu frana de motor te salveaza pe zapada, polei sau gheata ci gumele corespunzatoare. Eu am circulat astazi peste 100 km, mare parte pe zapada, ultimul drum de seara, circa 20 km pe zapda afanata cu polei ca strat de baza ![]() Frana de motor o folosim cu succes pentru reducerea consumului de benzen ![]() dom' doctor... stiu ca ai facut fizica in scoala. multa, ca alfel nu intrai la facultate... Dar tot nu seamana mecanica din teorie cu mecanica din practica... Oricat ai regla franele, cand pui frana cu dreptu' n-o sa franeze rotile perfect egal. => derapaj. Cu orice caucioace ai avea, ca problema e in sistemul de franare. oricare ar fi el, perfect sigur nu e... Frana de motor inseamna pur si simplu ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. motorul o lasa mai moale, si transmite aceasta dorinta de lene si rotilor. in mod egal, ca in comunism. Cand motorul a atins o turatie suficient de joasa, se mai si retrogradeaza o treapta in cutia de viteze. Facandu-se ceea ce foarte multi numesc frana de motor. Pe uscat, poti sa retrogradezi direct, chestie pe care o fac de obicei aia care numa' ce-au ramas fara frane sau micii schumacheri. Daca faci o retrogradare de-asta virila pe aderenta precara, o sa se blocheze rotile fata de ti-i mai mare dragu. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
MihaiD |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
corbex |
![]()
Post
#35
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Io am vazut la un motor de taiat lemne un platband captusit cu ferodou pus in jurul volantei si actionat de o pirghie. Se pune ca fiind frina de motor?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
nairam |
![]()
Post
#36
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(driverx @ 17 Dec 2009, 10:05) Pai io sunt ala care are 5 cauciuce de iarna pe toate 5 rotile ... cand au auzit neamurile (socru si tata) era sa iau bataie.... "Iete nene asta nu are ce face cu banii .... Ce cauciucuri de iarna... Pai pe vremea noastra era mare chestie daca GASEAI cauciucuri." E drept ca de vreo 4 ani nu am mai facut pana dar pentru 150 lei in plus ... ABS-ul functioneaza super, si esp-ul (trc, vsc etc...) la fel... Inca nu am reusit sa aflu ce fac toate alea dar ideea este ca nu am derapat deloc si m-am oprit de fiecare data exact acolo unde am vrut... si folosesc si frana de motor.... De obicei retrogradez in a III-a sau a II-a in functie de viteza si ajut un pic si cu frana de serviciu. In tot cazul este indicat sa calci un pic si fana de picior macar atat cat sa se aprinda stopul pe frana. Nu de alta dar risti ca cel din spate sa fie surprins de frana ta de motor si sa te pupe'n.... dos.... Conditia esentiala este sa functioneze (sa nu fie becul ars la) stopul pe frana... ca atunci ![]() This post has been edited by nairam: 17 Dec 2009, 11:07 |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
corbex |
![]()
Post
#37
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
In realitate exista doua frine de motor. Aia in care frineaza motorul si aia in care frinezi CU motrul. Proptit in curu' celui din fata.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#38
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Când vreau frână de motor apăs padela "minus" de pe volan.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
corbex |
![]()
Post
#39
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Si tu ai limuzina de 2000 de E, cu comenzi Hycomat?
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#40
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.641 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa spuna tata bulan in cate feluri poate frana camionul.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#41
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
2000 e casco.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#42
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 17 Dec 2009, 00:10) Daca faci o retrogradare de-asta virila pe aderenta precara, o sa se blocheze rotile fata de ti-i mai mare dragu. Pai aici e buba, vad ca toti stiu teoretic despre ce-i vorba, dar practic majoritatea bruscheaza prin ridicarea completa a piciorului de pe acceleratie. Eu abuzez de frana asta de motor indiferent de anotimp, asa m-am invatat de la motocicleta, ca sa nu blochez roata chiar si pe frana. Insa, daca frana de motor e "virila" trebuie dozata din acceleratie, adica nu ridici piciorul si o bagi pur si simplu in a 2-a ca sa ai un soc de la turatia de relanti pana pe la 3000-4000 de ture. E ca si cum ai pune frana brusc. E drept ca la masini inertia e mare si frana de motor e inexistenta, dar la motocicleta daca faci o d-asta, esti jos in secunda 2. De ce merg si vara abuzand de frana de motor? Pt ca sa pot accelera imediat ce intru in curba ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
bion |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Io atata am bagat la neuron dupa 32 de ani de condus auto. Cand e gheata tre` sa uiti de pedala din mijloc . Poti sa ai abs tractiune controlata gumele lui peste.Te ajuta 4X4 si gumele tintuite(daca mai sunt legale). Frana de motor e sfanta daca schimbi cu duhul blandetii.Si vara e f. utila.
Restul sunt cei care se inghesuie la tinichigerie ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#45
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mai e ceva util, puterea de anticipație! (ce pompos sună
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.506 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
@vis-a-vis
Vezi ca pui vorbele mele in gura altora ![]() Pe aderenta precara nu retrogradezi cat inca nu e nevoie. Si da, cand in sfarsit retrogradezi, mai ajuti un pic si cu sprit din acceleratie. Acu' mai e o problema... io n-am condus niciodata prin bucale. ni' nu prea ma trage inima, dupa ce am vazut cat de "la beregata" se conduce pe-acolo. Dar pe-aici imi pot permite sa incetinesc mai din timp, fara sa se mute jumate din trafic in fata mea. This post has been edited by bucatzel: 17 Dec 2009, 12:02 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
axabrt |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.206 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
frana de motor este folositoare oricand. Daca n-ar fi frana de motor la pariu ca toti ati avea consum de 15-17 % in oras ? Eu folosesc frana de motor tot timpul, indiferent ca e soare, ploaie sau zapada. Doar de cateva ori am retrogradat din IV-a in a II-a ca solutie de urgenta in cativa ani...in rest am reusit sa fac 50.000 km cu placutele originale ale masinii si mai tin cred ca pana la 80.000 fara probleme.
In service anu trecut : Ei : doriti sa schimbam placutele ? Eu,razand (stiam cat sunt de uzate ca avusesem o pana) : Sa vedem... Ei: Folositi si frana ??? Cand mi-au zis ca schimba la altii placutele la 15.000 mi-am facut cruce . Deci ... |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#48
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Păi sunt mulți astfel de "șoferi", care înfundă piciorul drept fie în accelerație, fie în frână, poziție "de mijloc" nu există pentru ei, lăudăndu-se că astfel conduc agresiv.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
axabrt |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.206 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
aaa, am mers si eu odata cu un "sofer"d-asta. Dupa 1 km prin oras si 10 minute de mers , desi nu mancasem nimic de ore bune, va rog sa ma credeti ca mi-a venit rau. Ma infigea in scaun, dupa maxim 2 secunde ma dadea cu capu in parbriz. Mie care in alte conditii pot sa merg ore in sir fara probleme.
Era atat de bun incat oprea la maxim 5 cm de masina din fata. Cand l-am intrebat pe unde il ocoleste p-ala, daca i se opreste masina, sau daca cumva are chef sa repare si fata in caz ca vine unu tare din spate, a ras ca prostu. Mi-a aratat claxonu... This post has been edited by axabrt: 17 Dec 2009, 12:24 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
Merced |
![]()
Post
#50
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu nu pun frana de motor niciodata, doar fac frana de motor.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
C@talin |
![]()
Post
#51
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#52
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci nu mai poooot
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
eu ridic picirul de pe acceleratie... si incep sa calc usor frana.....
coafura rezista cu sau fara anvelope de iarna..... |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
corbex |
![]()
Post
#54
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ala trebuie ca era patron de service si-si facea front de lucru.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Arhimede |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru inferior, lung si tare Group: Members Posts: 2.294 Joined: 5 March 05 ![]() |
Tanti aia se daduse jos din masina sa nu cumva sa faca accident? Si era cat pe aproape sa o calce un mertzan?
![]() This post has been edited by Arhimede: 17 Dec 2009, 19:19 |
--------------------
dacia
lgn
2005 Ambition 0% avertisment=0% divertisment
|
|
vladrehau |
![]()
Post
#56
|
![]() Instalator Group: Members Posts: 918 Joined: 22 January 07 From: middle moldova ![]() |
ca sa puneti frana de motor se ridica capota si se cauta manerul ala rosu....zilele astea fiind multa gheata pe asfalt recomand sa il inchideti cam 80 % ...
![]() |
--------------------
logan
1.5 DCI
SUPERCHARGED
|
|
Agrig |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.105 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
T0xic |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 10 October 08 From: Constanta ![]() |
"QUOTE(IRONICK @ 17 Dec 2009, 02:03)
Pai si varianta opresc motorul din cheie nu este?" da cea mai buna varianta e sa le scoti din contact... ca sa ti se blocheze volanul si sa faci ca tanti aia din filmulet ![]() |
--------------------
Dacia
1310L
1993
- CT-02-AGZ All the power in the universe can't change destiny
|
|
kog |
![]()
Post
#59
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
trist e ca stiu o persoana care a facut treaba asta. Cobora o panta si a zis omul sa faca economie la combustibil. Partea buna e ca gardul din curba era de lemn...
This post has been edited by kog: 31 Dec 2009, 01:16 |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
TheFastOne |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 18 Joined: 28 December 06 From: Brasov ![]() |
Ingrijoratoare cele 4 si respectiv 6 procente
![]() |
--------------------
VolksWagen
Golf Mk4 Variant Highline
2004 1.9 TDI 131 CP
- BV 11 WUW STOP ACCIDENTELOR ! Viata noastra are prioritate ! Nu mai eliberati permisele de conducere ca pe buletine !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 17:53 |