DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Frina de motor, Cum punem frina de motor

Cum punem frina de motor
 
Punem frina cu pedala de ambreiaj apasata [ 8 ] ** [7.02%]
Retrogradam treptat de la viteza cea mai mare spre cea mai mica apoi cind ajungem la viteza a 2 a (a 1 a),calcam frina fara a apasa ambreiajul pina aproape de de turatia de relanti a motorului [ 97 ] ** [85.09%]
In viteza care sintem apasam pedala de frina fara a apasa ambreiajul [ 9 ] ** [7.89%]
Total Votes: 114
Guests cannot vote 
ageana
post 17 Dec 2009, 10:14
Post #31


->


Group: Members
Posts: 1.885
Joined: 9 September 06




Ideea e ca sigur se gasea un inteligent sa zica: "asa-i ca nu ai cauciucuri de iarna" god_hand.gif


--------------------
Ideal Pro Rider 2009
Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner.
Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 17 Dec 2009, 10:15
Post #32


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




las sa aiba astia cu masina de 1000 de euro gume de iarna, ca aia cu masini bengoase nu-si permit. La Dacie aveam 4 X GoodYear Ultra Grip 6.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Dec 2009, 10:21
Post #33


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(ArtVandelay @ 17 Dec 2009, 01:33)
ce rol are frana de motor, de ce o folosim? nu cumva sa incetinim fara sa blocam rotile? pai abs-ul ce face nedumerire.gif
*



Iti raspund imediat dupa ce-l bestelesc pe omu' aista de mai jos.

QUOTE(dr_mKe @ 17 Dec 2009, 02:01)
Frana de motor ? Adjuvant al franei de serviciu, folosita corect cu sprit de gaz pentru protejarea ambreiajului si nu numai.
Te poti opri pe alunecus bine mersi cu frana de serviciu daca ai incaltari corespunzatoare. In zapada afanata de opresti mult mai repede daca blochezi rotile si se le dai drumul doar cat sa faci corectii daca masina fuge pe o parte.
Nu frana de motor te salveaza pe zapada, polei sau gheata ci gumele corespunzatoare.
Eu am circulat astazi peste 100 km, mare parte pe zapada, ultimul drum de seara, circa 20 km pe zapda afanata cu polei ca strat de baza  wink.gif  si nu m-am bazat pe frana de motor pentru oprire.
Frana de motor o folosim cu succes pentru reducerea consumului de benzen  wink.gif
*



dom' doctor... stiu ca ai facut fizica in scoala. multa, ca alfel nu intrai la facultate... Dar tot nu seamana mecanica din teorie cu mecanica din practica...

Oricat ai regla franele, cand pui frana cu dreptu' n-o sa franeze rotile perfect egal. => derapaj. Cu orice caucioace ai avea, ca problema e in sistemul de franare. oricare ar fi el, perfect sigur nu e...

Frana de motor inseamna pur si simplu ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie. motorul o lasa mai moale, si transmite aceasta dorinta de lene si rotilor. in mod egal, ca in comunism.

Cand motorul a atins o turatie suficient de joasa, se mai si retrogradeaza o treapta in cutia de viteze. Facandu-se ceea ce foarte multi numesc frana de motor. Pe uscat, poti sa retrogradezi direct, chestie pe care o fac de obicei aia care numa' ce-au ramas fara frane sau micii schumacheri. Daca faci o retrogradare de-asta virila pe aderenta precara, o sa se blocheze rotile fata de ti-i mai mare dragu.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 17 Dec 2009, 10:24
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




QUOTE(Shush @ 17 Dec 2009, 00:07)
Mai e si aia in care scoti un picior afara sa incerci sa opresti happy.gif
*




Nu este la fel de eficienta ca saritul din masina wink.gif


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Dec 2009, 10:47
Post #35


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Io am vazut la un motor de taiat lemne un platband captusit cu ferodou pus in jurul volantei si actionat de o pirghie. Se pune ca fiind frina de motor?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nairam
post 17 Dec 2009, 10:55
Post #36


Posesor de bebelus...


Group: Members
Posts: 570
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




QUOTE(driverx @ 17 Dec 2009, 10:05)
.... Daca aveai 5 roti de iarna, sa ai si pentru roata de rezerva, atunci chiar era ceva ....
*


Pai io sunt ala care are 5 cauciuce de iarna pe toate 5 rotile ... cand au auzit neamurile (socru si tata) era sa iau bataie.... "Iete nene asta nu are ce face cu banii .... Ce cauciucuri de iarna... Pai pe vremea noastra era mare chestie daca GASEAI cauciucuri."
E drept ca de vreo 4 ani nu am mai facut pana dar pentru 150 lei in plus ...
ABS-ul functioneaza super, si esp-ul (trc, vsc etc...) la fel... Inca nu am reusit sa aflu ce fac toate alea dar ideea este ca nu am derapat deloc si m-am oprit de fiecare data exact acolo unde am vrut... si folosesc si frana de motor....
De obicei retrogradez in a III-a sau a II-a in functie de viteza si ajut un pic si cu frana de serviciu. In tot cazul este indicat sa calci un pic si fana de picior macar atat cat sa se aprinda stopul pe frana. Nu de alta dar risti ca cel din spate sa fie surprins de frana ta de motor si sa te pupe'n.... dos.... Conditia esentiala este sa functioneze (sa nu fie becul ars la) stopul pe frana... ca atunci plange.gif

This post has been edited by nairam: 17 Dec 2009, 11:07


--------------------
Toyota Avensis 2009 Executive - 1.8 129 horses
Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....

Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Dec 2009, 11:06
Post #37


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




In realitate exista doua frine de motor. Aia in care frineaza motorul si aia in care frinezi CU motrul. Proptit in curu' celui din fata.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 11:26
Post #38


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Când vreau frână de motor apăs padela "minus" de pe volan. tongue.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Dec 2009, 11:35
Post #39


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Si tu ai limuzina de 2000 de E, cu comenzi Hycomat? radmasa.gif


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Dec 2009, 11:36
Post #40


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.641
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Sa spuna tata bulan in cate feluri poate frana camionul.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 11:38
Post #41


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




2000 e casco.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Dec 2009, 11:45
Post #42


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




QUOTE(ArtVandelay @ 17 Dec 2009, 00:10)
Daca faci o retrogradare de-asta virila pe aderenta precara, o sa se blocheze rotile fata de ti-i mai mare dragu.
*


Pai aici e buba, vad ca toti stiu teoretic despre ce-i vorba, dar practic majoritatea bruscheaza prin ridicarea completa a piciorului de pe acceleratie.
Eu abuzez de frana asta de motor indiferent de anotimp, asa m-am invatat de la motocicleta, ca sa nu blochez roata chiar si pe frana. Insa, daca frana de motor e "virila" trebuie dozata din acceleratie, adica nu ridici piciorul si o bagi pur si simplu in a 2-a ca sa ai un soc de la turatia de relanti pana pe la 3000-4000 de ture. E ca si cum ai pune frana brusc. E drept ca la masini inertia e mare si frana de motor e inexistenta, dar la motocicleta daca faci o d-asta, esti jos in secunda 2.
De ce merg si vara abuzand de frana de motor? Pt ca sa pot accelera imediat ce intru in curba biggrin.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bion
post 17 Dec 2009, 11:55
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.711
Joined: 1 May 04
From: TM




Io atata am bagat la neuron dupa 32 de ani de condus auto. Cand e gheata tre` sa uiti de pedala din mijloc . Poti sa ai abs tractiune controlata gumele lui peste.Te ajuta 4X4 si gumele tintuite(daca mai sunt legale). Frana de motor e sfanta daca schimbi cu duhul blandetii.Si vara e f. utila.
Restul sunt cei care se inghesuie la tinichigerie wink.gif


--------------------
Dacia SLZ Scala 2003 - TM54
Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin,
Căci n-au păreche-n lume blestemații
Crîșmarii care toarnă apă-n vin !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eXtenSion
post 17 Dec 2009, 11:57
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.260
Joined: 10 January 05




QUOTE(Serje @ 17 Dec 2009, 00:51)
Sau ...nu
*




de ce nu? in situatia spusa de mine nu e cel mai eficient sa franezi asa? Sau e mai bine sa apesi ambreiajul? Ca timp de retrogradat in niciun caz nu mai ai.


--------------------
facebook groups e mult mai naspa decat un forum
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 11:58
Post #45


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Mai e ceva util, puterea de anticipație! (ce pompos sună radmasa.gif)


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 17 Dec 2009, 12:01
Post #46


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.506
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




@vis-a-vis

Vezi ca pui vorbele mele in gura altora tongue.gif

Pe aderenta precara nu retrogradezi cat inca nu e nevoie. Si da, cand in sfarsit retrogradezi, mai ajuti un pic si cu sprit din acceleratie.

Acu' mai e o problema... io n-am condus niciodata prin bucale. ni' nu prea ma trage inima, dupa ce am vazut cat de "la beregata" se conduce pe-acolo. Dar pe-aici imi pot permite sa incetinesc mai din timp, fara sa se mute jumate din trafic in fata mea.

This post has been edited by bucatzel: 17 Dec 2009, 12:02


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 17 Dec 2009, 12:05
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.206
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




frana de motor este folositoare oricand. Daca n-ar fi frana de motor la pariu ca toti ati avea consum de 15-17 % in oras ? Eu folosesc frana de motor tot timpul, indiferent ca e soare, ploaie sau zapada. Doar de cateva ori am retrogradat din IV-a in a II-a ca solutie de urgenta in cativa ani...in rest am reusit sa fac 50.000 km cu placutele originale ale masinii si mai tin cred ca pana la 80.000 fara probleme.

In service anu trecut :
Ei : doriti sa schimbam placutele ?
Eu,razand (stiam cat sunt de uzate ca avusesem o pana) : Sa vedem...
Ei: Folositi si frana ??? Cand mi-au zis ca schimba la altii placutele la 15.000 mi-am facut cruce . Deci ...


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 12:14
Post #48


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Păi sunt mulți astfel de "șoferi", care înfundă piciorul drept fie în accelerație, fie în frână, poziție "de mijloc" nu există pentru ei, lăudăndu-se că astfel conduc agresiv. radmasa.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 17 Dec 2009, 12:22
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.206
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




aaa, am mers si eu odata cu un "sofer"d-asta. Dupa 1 km prin oras si 10 minute de mers , desi nu mancasem nimic de ore bune, va rog sa ma credeti ca mi-a venit rau. Ma infigea in scaun, dupa maxim 2 secunde ma dadea cu capu in parbriz. Mie care in alte conditii pot sa merg ore in sir fara probleme.
Era atat de bun incat oprea la maxim 5 cm de masina din fata. Cand l-am intrebat pe unde il ocoleste p-ala, daca i se opreste masina, sau daca cumva are chef sa repare si fata in caz ca vine unu tare din spate, a ras ca prostu. Mi-a aratat claxonu...

This post has been edited by axabrt: 17 Dec 2009, 12:24


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Merced
post 17 Dec 2009, 16:47
Post #50


No fear. No limit. No equal.


Group: Members
Posts: 8.281
Joined: 24 June 07




Eu nu pun frana de motor niciodata, doar fac frana de motor. radmasa.gif


--------------------
Ford Ka 2012 1.2 benzina 69 cai Titanium
it's a kind of peace.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 17 Dec 2009, 17:16
Post #51


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(MihaiD @ 17 Dec 2009, 11:24)
Nu este la fel de eficienta ca saritul din masina  wink.gif

*



pasta nu-l stiti tongue.gif
&NR=1


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vis-a-vis
post 17 Dec 2009, 17:42
Post #52


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Deci nu mai poooot radmasa.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 17 Dec 2009, 17:48
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




eu ridic picirul de pe acceleratie... si incep sa calc usor frana.....

coafura rezista cu sau fara anvelope de iarna.....


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 17 Dec 2009, 19:07
Post #54


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ala trebuie ca era patron de service si-si facea front de lucru.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Arhimede
post 17 Dec 2009, 19:19
Post #55


Membru inferior, lung si tare


Group: Members
Posts: 2.294
Joined: 5 March 05




Tanti aia se daduse jos din masina sa nu cumva sa faca accident? Si era cat pe aproape sa o calce un mertzan? radmasa.gif



This post has been edited by Arhimede: 17 Dec 2009, 19:19


--------------------
dacia lgn 2005 Ambition
0% avertisment=0% divertisment
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladrehau
post 17 Dec 2009, 22:04
Post #56


Instalator


Group: Members
Posts: 918
Joined: 22 January 07
From: middle moldova




ca sa puneti frana de motor se ridica capota si se cauta manerul ala rosu....zilele astea fiind multa gheata pe asfalt recomand sa il inchideti cam 80 % ... biggrin.gif


--------------------
logan 1.5 DCI SUPERCHARGED
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 17 Dec 2009, 22:14
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.105
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




QUOTE(IRONICK @ 17 Dec 2009, 02:03)
Pai si varianta opresc motorul din cheie nu este?
*



Da , asta e cea mai buna varianta!
Aia perfecta e sa arunci cheile pe geam
acolo unde`i zapada mai mare !
radmasa.gif

Grig


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
T0xic
post 31 Dec 2009, 01:12
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 10 October 08
From: Constanta




"QUOTE(IRONICK @ 17 Dec 2009, 02:03)
Pai si varianta opresc motorul din cheie nu este?"

da cea mai buna varianta e sa le scoti din contact... ca sa ti se blocheze volanul si sa faci ca tanti aia din filmulet smile.gif)


--------------------
Dacia 1310L 1993 - CT-02-AGZ
All the power in the universe can't change destiny
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 31 Dec 2009, 01:16
Post #59


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




trist e ca stiu o persoana care a facut treaba asta. Cobora o panta si a zis omul sa faca economie la combustibil. Partea buna e ca gardul din curba era de lemn...

This post has been edited by kog: 31 Dec 2009, 01:16


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheFastOne
post 31 Dec 2009, 16:10
Post #60


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 18
Joined: 28 December 06
From: Brasov




Ingrijoratoare cele 4 si respectiv 6 procente blink.gif


--------------------
VolksWagen Golf Mk4 Variant Highline 2004 1.9 TDI 131 CP - BV 11 WUW
STOP ACCIDENTELOR ! Viata noastra are prioritate ! Nu mai eliberati permisele de conducere ca pe buletine !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st July 2025 - 17:53
Forum Renault