DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Renault: Transmisia cu dublu ambreiaj, va debuta in martie 2010

mihai_dorin
post 17 Dec 2009, 13:39
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Renault va dezvalui la Geneva prima sa transmisie cu dublu ambreiaj, botezata Efficient Dual Clutch. Aceasta va debuta pe versiunea 1.5 dCi a modelelor Megane CC si Scenic.

Renault se pregateste sa introduca in gama sa de modele o transmisie cu dublu ambreiaj, mult asteptata de publicul larg. Se pare ca noua tehnologie va debuta in premiera mondiala pe cel mai nou model al francezilor, varianta decapotabila a actualului Megane. Noua transmisie, care se va numi Efficient Dual Clutch (EDC), a fost dezvoltata in colaborare cu specialistii de la Getrag si promite performante bune in materie de raspuns dar mai ales de consum.

Cutia cu dublu ambreiaj se va ocupa mai intai de resursele unitatii diesel de 1.5 litri si 105 cai putere, ce va fi instalata pe Megane CC, insa va fi mai apoi regasita pe toate versiunile gamei Renault. Tehnologia va fi dezvaluita oficial in primavara acestui an, in cadrul Salonului de la Geneva, unde ar putea sa echipeze si noul Scenic, nu numai noul Megane CC. Comercializarea va incepe imediat dupa lansare.

Noul Megane CC va reuni aspectul frontal al coupe-ului cu o parte posterioara mai voluminoasa, capabila sa gazduiasca acoperisul metalic retractabil.


sursa:autoblog


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 17 Dec 2009, 13:41
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.211
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




mai pe intelesul meu ce face asta ? E un fel de automata ?


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 17 Dec 2009, 13:47
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.109
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




E manuala dar are avantajul ca schimbi mai repede
treptele .

Grig


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 17 Dec 2009, 13:52
Post #4


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




E o cutie manuală ca și sistem de funcționare, dar robotizată, în sensul că nu mai există pedală de ambreiaj, și nici mestecător de viteze.
Spre deosebire de o manuală clasică, există 2 discuri de ambreiaj, fiecare antrenând un ax secundar din cutie. Schimbarea treptelor se realizează mai rapid și mai eficient decât ar putea să o facă un șofer obișnuit.

Treptele se pot schimba automat, sau manual, din padele sau selectorul transmisiei.

------------------------------------------------------------------------------------
Cam târziu s-a mișcat Renault cu această tehnologie, dar tot e bine că apare până la urmă... În România probabil ajunge în vreo 3 ani așa... smile.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 17 Dec 2009, 14:07
Post #5


-


Group: Members
Posts: 22.743
Joined: 19 April 05
From: Romania




Asta se stie de la Frankfurt. Au spus atunci toate detalile, nu este nimic nou.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eduardsebe
post 18 Dec 2009, 09:14
Post #6


Membru Expressionist


Group: Members
Posts: 2.151
Joined: 19 September 08
From: Bucuresti




QUOTE(C a t a l i n @ 17 Dec 2009, 13:52)
Spre deosebire de o manuală clasică, există 2 discuri de ambreiaj, fiecare antrenând un ax secundar din cutie.
*



Adica un disc de ambreiaj pentru treptele 1/3/5 si alt disc pentru vitezele 2/4/6(daca va avea 6 viteze blink.gif )



--------------------
BMW 330e 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 18 Dec 2009, 09:29
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




adica ceva de genul: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Doppelku...sgetriebe-A.svg

DSG-ul celor din grupul VAG este cel mai cunoscut model de cutie cu dublu ambreiaj


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bardu
post 18 Dec 2009, 10:16
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 602
Joined: 21 March 08




E bine daca schimba mai repede, masina ar deveni mai eficienta, economica.
Ar fi un lucru bun cu o singura conditie: costuri de intretinere si fiabilitate apropiate.


--------------------
Renault Symbol Fidji - MS-08-?MS
Intrebare: Cum se pune la loc dopul la o sampanie?
Raspuns: Intrebati-l pe Geoana.
1,4L, 8V @ 75Cp | aprilie 2008 @ 6,8Km!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 18 Dec 2009, 10:23
Post #9


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




si ar mai fi o problema - sa nu coste cu 2000E in plus cum e la vw.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Dec 2009, 11:10
Post #10


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




vorbeam cu un coleg cu golf gti, si zicea ca regreta ca a dat banii pe optionale gen scaune incalzite, cd changer si alte mizerii de genul asta, cand trebuia sa-si ia DSG smile.gif

Cei care au mirosit macar despre ce e vorba, cu siguranta ca prefera sa dea aia 2000 de euroi in plus smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valikris2002
post 18 Dec 2009, 11:22
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 946
Joined: 11 November 05
From: roman,neamt




cu 2 ambreaje oare scutura mai bine? cool.gif


--------------------
megan sedan manager 1.5 dci, 85 cp 26-10-2007 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 18 Dec 2009, 11:24
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Iti inchipui ca lucreaza amandoua simultan?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Dec 2009, 11:28
Post #13


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




si de cat te usuca astia de la reno cand incepe sa patineze pe la 100.000 km?


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 18 Dec 2009, 11:29
Post #14


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Ov, colegul cu GTI-ul e om cu bani, pt el nu sunt probleme. Insa cutia asta, cel putin in varianta Renault, ar trebui sa se adreseze si unui segment mai sarac, adica perosane care cumpara Megane 1.5 dci.
Daca pentru un GTI care costa ~25.000E 2000E in plus nu e o tragedie, pentu un Megane3 dci care ar costa 14-15 mii eu zic ca 2000E sunt o piedica destul de importanta, mai ales ca cine ia dci vrea economie.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 18 Dec 2009, 12:15
Post #15


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




@Andy_ACS: eu oricum nu vad utilitatea unei cutii atat de performante pe o masina slab dotat dpdv al puterii. La 100 de cai, din punctul meu de vedere, nu se justifica un "dsg"


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 18 Dec 2009, 12:51
Post #16


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




e manuala da nu are mestecator ?
Pai nu cumva are o maneta care are doar plus si minus ?


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eduardsebe
post 18 Dec 2009, 12:59
Post #17


Membru Expressionist


Group: Members
Posts: 2.151
Joined: 19 September 08
From: Bucuresti




pai iti dai seama ca va avea padele cu +/-


--------------------
BMW 330e 2021
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 18 Dec 2009, 13:20
Post #18


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




exemplu opel corsa sunt tot asa fara ambreiaj da are mestecator.da merge doar in fata si spate scurt.adica plus minus smile.gif .Nu cumva asta se numeste cutie tiptronic ? tongue.gif
Asa va fi si pe reno


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 18 Dec 2009, 13:31
Post #19


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Cred ca la Opel e EasyTronic, nu stiu daca dpdv constructiv e la fel ca cea pe care o va introduce Renault.

Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vdaniel
post 18 Dec 2009, 13:56
Post #20


Dacia si atat


Group: Members
Posts: 267
Joined: 24 March 09
From: moldova di nord




DSG -rules biggrin.gif

Sa speram ca pretul nu va fi un impediment pt a cumpara aceste masini .




--------------------
dacia 1310 1999 - bt-www
respir deci traiesc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Dec 2009, 14:03
Post #21


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(Ov @ 18 Dec 2009, 13:15)
@Andy_ACS: eu oricum nu vad utilitatea unei cutii atat de performante pe o masina slab dotat dpdv al puterii. La 100 de cai, din punctul meu de vedere, nu se justifica un "dsg"
*




VW vinde pe golf cutia asta cu 1.9 TDI de 105 cai parca, si masina merge mai mult decat onorabil.
Ajuta la scaderea emisiilor de CO2.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 19 Dec 2009, 08:31
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(C@talin @ 18 Dec 2009, 13:51)
e manuala da nu are mestecator ?
Pai nu cumva are o maneta care are doar plus si minus ?
*



sunt cutii robotizate. adica au la baza o cutie manuala, dar schimbarea vitezelor e efectuata de motorase electrice, comandate la randul lor de un computer.
pot functiona si in mod "manual" (adica schimbi +/- de la facalet sau de la padele) dar si in mod "automat" (in functie de cum accelerezi/franezi, computerul alege singur in ce viteza vrea sa fie).

de obicei schimbatorul la astea arata cam asa: http://www.mobilemag.com/wp-content/upload...geimagefile.jpg
cand il pui in D merge pe automat, cand il pui in D si il impingi in dreapta merge pe manual.

ps: majoritatea controleaza un pic si modul manual. adica nu te lasa sa retrogradezi daca prin asta ar creste turatia prea mult.

This post has been edited by Smiley: 19 Dec 2009, 08:34


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Dec 2009, 15:43
Post #23


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




QUOTE(Ov @ 18 Dec 2009, 12:15)
...eu oricum nu vad utilitatea unei cutii atat de performante pe o masina slab dotat dpdv al puterii. La 100 de cai, din punctul meu de vedere, nu se justifica un "dsg"
*



Păi o astfel de cutie oferă:

-Confort
-Economie de carburant
-Utilizarea mai eficientă a ambreiajului - durată de viață mai mare

Toate astea fără a penaliza în vreun fel dinamica mașinii, așa cum o fac cutiile automate clasice.

Mă scuzi că nu văd legătura cu puterea motorului... Mașina pe care e montată poate să aibă 1 CP sau 1001 CP, avantajele de mai sus rămân valabile, față de o transmisie manuală.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 21 Dec 2009, 15:44
Post #24


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




E vorba ca nu e economic sa montezi o cutie scumpa pe un motor ieftin. Nu de alta, insa s-ar putea sa nu se vanda.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 21 Dec 2009, 15:51
Post #25


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Și cam care e diferența aia enormă de preț între 75 și 150 CP? Preț de producție, că de vânzare poate fi oricât, în funcție de... cumpărători...

This post has been edited by C a t a l i n: 21 Dec 2009, 15:55


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smiley
post 22 Dec 2009, 13:31
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.138
Joined: 12 August 04
From: Bucuresti




Catalin, o cutie cu dublu ambreiaj e ceva destul de sofisticat, scump si pretentios. fata de o cutie robotizata cu ambreiaj simplu (adica o manuala normala + motorase si computer care sa schimbe vitezele) nu aduce in plus decat viteza cu care schimba (DSG-ul, de exemplu, schimba in ceva gen 8 milisecunde). iar de viteza enorma la schimbarea treptei ai nevoie in general la curse sau la conducere sportiva.
din cauza asta o astfel de cutie nu-si prea gaseste locul pe o masina cu 100 CP. pe o astfel de masina poti pune linistit o cutie robotizata cu un singur ambreiaj, rezultatele vor fi aceleasi iar costurile (atat de achizitionare, cat si de intretinere ulterioara) vor fi mai mici.

This post has been edited by Smiley: 22 Dec 2009, 13:32


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Dec 2009, 13:39
Post #27


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.652
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Exact.
Mai ales ca renault are ceva talent in a robotiza cutii mecanice (vezi JH1 pe Twingo, JA5 pe clio si modus, PA6 pe Master). Si cutiile alea sunt mmuult mai simple si ieftine decat matahala cu 2 ambreiaje, ba la o adica se mai si repara in service (rulmenti, sincroane, chestii din astea).


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 22 Dec 2009, 13:46
Post #28


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




hmm. Probabil ca asta face parte din colaborarea cu Mercedes. Nimic rau in asta.

This post has been edited by RaduNG: 22 Dec 2009, 13:46


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Coro
post 22 Dec 2009, 13:53
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 18 May 07
From: Bucuresti




eu inclin sa cred ca nu va fi echipare de serie ci doar ca optiune si se adreseaza celor care doresc cele mentionate de C a t a l i n, asa ca eu nu vad de ce dezbatem utilitatea atat timp cat nu ne-o baga pe gat

e la fel ca senzorii de parcare: ce rost au pe o masina care nu e sedan ?


--------------------
Renault MEGANE 1.5 dCi 2008 EXTREME
Renault Safrane 2.0 Vi 1993 RT BVA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 23 Dec 2009, 19:46
Post #30


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.526
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




eu zic ca renault are masini care se preteaza la aceasta cutie, sa nu uitam de RS, chiar si de noul Gordini smile.gif

Ziceam ca aceasta cutie merita pe un motor puternic, ca argument dau timpii din brosurile VW pt Jetta iubire.gif 2.0 TSI (aka motorul de pe GTI) 200cp unde 0-100 se face cu 7.5 manuala / 7.2 dsg.

Tot din aceeasi brosura se constata ca timpul pt 1.9TDI PD(rullz frate mancati-as) 105cp sau noul 1.6TDI CR tot de 105cp, este acelasi indiferent de cutie smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 22nd July 2025 - 14:57
Forum Renault