Imperechere pinioane CV 5 trepte
![]() ![]() ![]() |
Imperechere pinioane CV 5 trepte
diaconuliviu |
![]()
Post
#61
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
argon |
![]()
Post
#62
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si diferenta mea de 100 rpm o fi eroare vitezometru combinata cu eraoare turometru.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#63
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Un pic Offtopic : La remat sau pe piatza secand hand cat costa o cutie+fiarele aferenta in 5trepte ?
iar pinioanele de 0.76 + mana de lucru ? This post has been edited by Shosetu: 24 May 2006, 15:01 |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
argon |
![]()
Post
#64
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La remat nu gasesti cu 5, numai daca ai pile, si de 0.76 sigur nu prea gasesti, ca sunt mai rare.
Pe piata se vand cu 4-6 milioane, iar prin fiare se intelege planetare, traversa, asta in cazul in care ai disc de 180, daca ai de 170(cum au vechile 1300) mai trebuie cate ceva. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Chupacabra |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 5 June 05 ![]() |
Pe o Dacie din 88, cu motor de 1300, in tr 4 am la 3000 turatii cam 75km/H.
Inseamna ca am grup conic 8x33 ? Grup de papuc, de demaraj? |
--------------------
Dacia
1310
88-tlx
- bc-03-jte
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#66
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate se potrivesc cele de nova ... (zis si eu ) la nova a 5 a este de 0.76 si pinioanele astea se gasesc
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Alex_84 |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 6 December 07 From: Constanta ![]() |
treaba asta cu pinioane de nova vreau sa o fac si eu am o dacie din 98 si ma lasat cutia originala si am luat una de la dezmembrari si are grupul 8x33 demaraj dar in a 5a nu fac numic la 135km/h am 4700 turati si consuma mult manopera este 1 mil jumate si pinioanele in jur de 1 mil. vreau sa va intreb ar face treaba pinioanele de nova pe grupul conic 8x33 sau trebuie 9x34
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
- CT 04 MXG
|
|
Muttley |
![]()
Post
#68
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Io-te...
QUOTE(viocardu @ 5 Apr 2005, 20:47) ......... eu am o cutie modificata de mine , cuplu conic 8 cu 33 si pinioane viteza 5 raport lung de fuga .Precizez ca am 1300 motor .Si merge de rupe si demaraj si tot ce vrei in viteza 5. Initial am avut cuplu 9 cu 34 si daca voiam sa depasesc sau sa am demaraj in vit 5 ...cucu..plangeai langa ea.Si asa am pus 8 cu 33 si pot sa urc si pe Bran si pe Tranfagarasean linistit. ... post apartinand ACESTUI topic! |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Alex_84 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 6 December 07 From: Constanta ![]() |
mersi
21 Feb 2008, 23:27: astazi mi-am cumparat pinioanele 29x38 a, sa le montez saptamana viitoare. mersi muttley This post has been edited by Alex_84: 21 Feb 2008, 23:27 |
--------------------
Dacia
Berlina
1998
- CT 04 MXG
|
|
gangara |
![]()
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut tuturor.....
sunt foarte entuziasmat de acest topic deoarece am aceeasi problema in materie de turatie vs viteza (120 - 3800..4000 rpm in functie de incarcatura....in a IV-a la 60-2000rpm, iar in a V-a la 2000 rpm 65km/h). Ciudat este ca diferenta de turatie intre 120 si 145 este f mica (cel putin asa cred eu) de cca 350-400 rpm.Intrebarea mea este: ce pinioane sau ce cutie trebuie sa ii pun avand in vedere ca am break 1.6, iar puterea este cel putin teoretic de cca 71 cp. cutia actuala ma omoara mai ales ca fac naveta Pitesti-Bucuresti. se potrivesc pinioane de nova? sper ca poza atasata sa poata fi vazuta multumesc Attached thumbnail(s) Imagine_0481.jpg ( Size: 414.82k ) Number of downloads: 487 |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#71
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E clar că ceva nu e bine... La o anumită viteză, turația trebuie să fie mereu aceeași, indiferent cât de încărcată e mașina.
Dacă diferă, atunci unul din ceasuri e decalibrat, sau patinează ambreiajul. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#72
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca e doar in mintea lui variatia de turatie la o viteza anume...
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
PaulT |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nici eu nu cred ca ai variatii de turatie.Dar ti-ar prinde bine niste pinioane 0,76.Mai ales ca ai motor de 1,6.Sunt ptr cutia de berlina ,nu de nova.Doar raportul e similar.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
gangara |
![]()
Post
#74
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
faptul ca imi trebuie alte pinioane de tr a V-a este clar, insa as fi recunoscator (nu stiu cum
![]() in vederea variatiei de turatie este destul de ciudat, mai ales ca scade in functie cu cresterea incarcaturii, iar asta e sesisabil la viteza mare...ambreajul avand doar vreo 3000 km... multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Muttley |
![]()
Post
#75
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#76
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu zic ca ar trebui sa ai 0.76 in a cincea, tinand cont ca e break si din 97, e posibil ca ori turometrul arata mai mult, ori vitezometrul mai putin cu ~20 km/h?
aia din poza e viteza maxima? sau ajunge relativ usor la 150 pe vitezometru ? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#77
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Ce nu-ti este clar bre argon?
QUOTE(gangara @ 28 Feb 2008, 19:58) gangara, du-te la magazinele alea multe din Pitesti si cauta pana gasesti cele doua pinioane de a 5-a, unul cu 29 si celalalt cu 38 de dinti. Apoi gaseste un mecanic specializat pe cutii sa ti le schimbe fara a da jos cutia de pe masina. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
rba |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
@gangara, hmmm da la ureche motorul se aude de 4000 rpm la 130? dar la 60km/h in tr IV sau 65km/h in tr V se aude la fel de turat (ca ziceai ca are 2000 rpm in ambele cazuri) eu suspectez un raport in tr V de 0.86 combinat cu o functionare defectuoasa a turometrului, despre care am un feeling cum ca ar fi influentat de temperatura si/sau aprindere si in nici un caz de sarcina pe care o pui in masina, mai ales in cazul unui ambreiaj in stare buna de functionare. |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
Alex_84 |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 6 December 07 From: Constanta ![]() |
salut baieti ieri am montat pinioanele de a 5a pe cutie 29/38 initial am intampinat o mica problema. am scos capacul din spate de la cutie am montat pinioanele ca aveam 31/36 cand puneam capacul nu mai intra in viteza a 5a deoarece furca atingea putin pinionul 38 la nr am luat din furca putin la polizor si merge perfect nu am apucat sa o testez la drum lunug dar am bagat a 5a la 90km/h si se cunoaste diferenta.
|
--------------------
Dacia
Berlina
1998
- CT 04 MXG
|
|
gangara |
![]()
Post
#80
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
salut,
raspunzand @rba: este ciudat ca la 130 se aude motorul mai incet decat la 100, iar la turatia de 3000rpm fix, in orice treapta are un sunet mai pregnant insa care trece cu cresterea in turatie cu 200rpm (un mecanic mi-a spus ca e doar sunet de rulaj...) cu toate astea am reusit sa-i dau cam 155-160km/h (cel putin asa imi arata si ajunge relativ usor) si aveam cam 5400 rpm...as exclude posibilitatea functionarii defectuoase a kilometrajului sau turometrului pentru ca in celelalte trepte se respecta raportul turatie viteza... probabil ca cea mai buna solutie sunt pinioanele 29/38,dar cu ramane cu "cica cea de papuc e cea mai economica 38 cu 29"?... multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Muttley |
![]()
Post
#81
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(Alex_84 @ 29 Feb 2008, 15:48) Fix la fel mi s-a-ntamplat si mie. M-asteptam la ce e mai rau. Dar am scos-o din garaj, am dus-o la drum drept si a intrat foarte bine. ![]() A suierat cateva minute pana s-au pasuit pinioanele si asta a fost tot. QUOTE(gangara @ 29 Feb 2008, 16:29) 155-160km/h .... 5400 rpm ............ probabil ca cea mai buna solutie sunt pinioanele 29/38,dar cu ramane cu "cica cea de papuc e cea mai economica 38 cu 29"?... Daca la 160 la ora ai 5400 rpm, atunci daca imparti la doi rezulta ca la 80 la ora ai 2700 rpm. Cam departe de acei 2400 normali ai raportului 0.86. Ai o eroare sigura la unul din ceasuri. Nu grava, dar este. Insa in mod cert 2700 rpm sunt foaaaarte departe de cei 2000 rpm corespunzatori acestei viteze cu un raport de 0.76. Ce inseamna <<"cica cea de papuc e cea mai economica 38 cu 29"?...>> ?!? "38 cu 29" e acelasi lucru cu "29 cu 38" in limbaj neacademic. ![]() Repet. Exista doar DOUA combinatii de pinioane pt treapta 5. - 31 x 36 pt 0.86 (turatie mare la o viteza data); - 29 x 38 pt 0.76 (turatie mica la aceeasi viteza data). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#82
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
gangara, ce dimensiuni au anvelopele de pe puntea față?
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
gangara |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
mersi mult @Muttley...cred ca stiu ce am de facut acum...incerc sa schimb pinioanele si gata
MAERSK: 165/70 R13... |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Muttley |
![]()
Post
#84
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
gangara |
![]()
Post
#85
|
Membru autentic Group: Members Posts: 882 Joined: 30 October 07 ![]() |
revenind: "Daca la 160 la ora ai 5400 rpm, atunci daca imparti la doi rezulta ca la 80 la ora ai 2700 rpm. Cam departe de acei 2400 normali ai raportului 0.86."
raspunzand: la 3000rpm am cca 90km/h deci la 80 km/h chiar imi corespunde turatia de 2700rpm...iar ceasurile chiar cred ca imi functioneaza bine...daca dupa calculele tale la 80km/h corespund 2400 rpm inseamna ca la 160 ar trebui sa am la 4800 rpm pentru raportul 0.86....nici nu am cum sa visez la performatele astea ![]() mersi 29 Feb 2008, 17:06: @Muttley: cred ca asa am sa fac...sper sa ajung cat mai repede in localitatea cu pricina...mersi mult 29 Feb 2008, 17:08: scuze de eroare..Dumbravei probabil este o strada din Bucuresti This post has been edited by gangara: 29 Feb 2008, 17:08 |
--------------------
Renault
Megane
2011/E2
- rosii
|
|
Muttley |
![]()
Post
#86
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Cred c-am gresit eu. Cum ii spune strazii aleia pline de magazine auto din Pitesti?
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
catalin 22 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 28 December 06 From: ploiesti ![]() |
Ce se intampla daca atunci cand masina era noua aveam in tr a 4-a 70 la 2000 de ture si in tr a 5-a 80 la 2000 de ture,iar acum dupa ce am parcurs 40000 de km turatia la aceleasi viteze mi-a crescut cu vreo 200 de ture.Si-a mai pierdut motorul din compresie,poate sa patineze ambreiajul putin sau sa fie si in functie de reglajele facute?
|
--------------------
dacia
1310 L
1995 break
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#88
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
200 de ture e o liniuta, mai mult ca sigur ti se pare. Turatia intr-o treapta anume e fixa in functie de viteza respectiva. Daca-ti patineaza ambreiajul, n-o face in mod liniar, ci ai o urcare rapida in ture la aceeasi viteza.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2025 - 21:13 |