Cum stati cu caldura? / problema bloc motor /
![]() ![]() ![]() |
Cum stati cu caldura? / problema bloc motor /
ab05mlw |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|||
CGDBZ |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Referitor la prima intrebare : depinde de ce fel de radiator ai , daca ai dinacela lung , situat sub grila din fata parbrizului sunt mai multe de verificat :
-in primul rand trebuie sa speli radiatorul -apoi sa-l asezi bine pa suporti , are 3 suporti . -sa verifici daca robinetul deschide complet -unde este radiatorul trebuie sa ai o perdeluta ce vine pe gaurile acelea ovale , daca este tare si deformata trebuie sa o inlocuiesti cu ceva elastic , eu am pus o fata de masa din cauciuc. -tot pe acel perete pe care este perdeluta trebuie sa fie deasupra burete pentru a etansa bine (se poate pune burete tip banda autoadeziv de care se pune la geamuri (se gaseste in comert) -sa-ti functioneze aeroterma si clapetele ce se actioneaza din masina , sa nu ramana pe pozitia inchis. Intrucat masina e din 1990 banui ca astfel de radiator . La a doua intrebare : eu niciodata nu m-am bagat la aceasta operatiune , de cate ori am umblat la chiuloasa am chemat un mecanic priceput care are si cheie dinamometrica findca facuta gresit (strangerea) pot sa strici foarte multe. Bafta |
--------------------
-
-
-
|
|
kog |
![]()
Post
#3
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
la mine merge caldura, dar nu cum vreau eu. Am de aerisit circuitul de racire al motorului si de demontat aeroterma aia nenorocita ca in primele 4-5 secunde scoate o haraiala din ea de zici ca se dezmembreaza, probabil ca e plina de gunoi si cere si o ungere sanatoasa. Radiatorul functioneaza ok ca aerul e destul de cald, dar nu are debitul pe care il vreau eu...
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
ab05mlw |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
si cum pot sa maresc debitul ?
|
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
Alexio |
![]()
Post
#5
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Eu unu am caldura industrial. Pornesc motorul dimineata dau drumu la aeroterma la 4 pe circuit inchis (sa nu traga din exterior) in 3 minute am mai cald in masina decat in casa cu incalzire centrala. Bine bordul este si CN e drept... Nu am nici o modificare decat robinet nou, si o capsula vacuumatica noua dar dupa 11 ani e normal. Am un prieten cu un Matiz 2003 cu AC pe el si sincer e mic copil la caldura fata de bordul CN. O sa ma uit pe termometru sa iti zic exact dar ca idee daca stau mai mult de 15 min cu caldura la 4 incep sa aud plasticele prin masina cu se dilata si trosnesc.
18 Oct 2009, 22:18: Ca idee imi face de vreo 2 ori mai multa caldura Dacia ca Mazda. Numai ca la Mazda am distribuirea aerului cald mai "desteapta". Probleme am cu motorul ca se incalzeste ceva mai greu dar e datorat gleriei (saxofon/intermediara/finala,tubulatura) inox-sport. Evacuarea prea rapida. This post has been edited by Alexio: 18 Oct 2009, 22:18 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
tocmai asta e ideeaa ca eu nu vreu sa pun radiatoare suplimentare... ca asa am si eu o aeroterma dinaia.. dar nu vreau sa fac modificari:D
|
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
Dacä-i bine aerisitä instalatia si radiatorul curat ( adicä sä nu fi bägat apä de robinet în instalatie ca sä-l colmatezi ) singurul lucru ce trebuie sä faci e sä desfaci grila si sä lipesti perdeluta ce vine pe gaurile acelea ovale , s-o lipesti etans ptr cä pe acolo scapä aerul bägat de ventilator înapoi înspre exterior - pe acolo se pierde debitul ventilatorului.
Grijä la asezarea radiatorului în locasul säu - cu cît îndoi mai putine foite de tablä cu atît mai bun transfer de cäldurä vei obtine = mai bunä cäldurä în masinä . Clapetele de dirijare a aerului trebuie sä fie de asemenea în bunä stare , ca si ventilatorul dealtfel ![]() ordinea indicatä de @CGDBZ e corectä , singura diferentä e cä eu recomand obturarea acelor orificii ( e opinia mea care poate fi luatä în considerare ... sau nu ) Succes ! This post has been edited by mecanick_maverick: 19 Oct 2009, 00:11 |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
MojoGaby |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 78 Joined: 26 March 09 ![]() |
Am dacie de 2 ani dar niciodata nu m-am prins care e treaba cu maneta de aer: dreapta e aer rece,stanga aer cald...la mijloc ce este?
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1998
|
|
AdrianSavu |
![]()
Post
#9
|
![]() Supernovist Group: Members Posts: 353 Joined: 28 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut !
Am un pieten care are o dacie din 1998 si nu are caldura deloc ![]() Am incercat sa ii fac aerisire ...dar degeaba , ii da bule de aer in borcan si nu are nici presiune pe instaltie. Ce sa fie ? garnitura de la chiuloasa ? In august i s-a blocat termostatul (inchis) si i s-a inchins motorul, se poate sa se fi ars garnitura ? Aa.. si ii mai dai si apa pe toba. This post has been edited by AdrianSavu: 19 Oct 2009, 18:53 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 - Clima Conduc o Dacia si asta imi ocupa tot timpul
|
|
panter1 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(MojoGaby @ 19 Oct 2009, 17:32) Am dacie de 2 ani dar niciodata nu m-am prins care e treaba cu maneta de aer: dreapta e aer rece,stanga aer cald...la mijloc ce este? La dreapta este aer rece recirculat din cabina(adica recircula aerul din habitaclu), la mijloc este aer rece de afara(se deschid niste clapete si baga mereu aer proaspat). Spre stanga pe partea rosie dar nu pana in capat baga aer cald de afara, iar la maxim pe rosu recircula aerul din cabina si il incalzeste, dar la un moment dat simti ca nu mai ai aer.. asa ca.. pe caldura nu o da pana la capat. Asta daca ai bord CN QUOTE(AdrianSavu @ 19 Oct 2009, 18:52) Salut ! Am un pieten care are o dacie din 1998 si nu are caldura deloc ![]() Am incercat sa ii fac aerisire ...dar degeaba , ii da bule de aer in borcan si nu are nici presiune pe instaltie. Ce sa fie ? garnitura de la chiuloasa ? In august i s-a blocat termostatul (inchis) si i s-a inchins motorul, se poate sa se fi ars garnitura ? Aa.. si ii mai dai si apa pe toba. Claaaar, deci bule in borcan si cu apa pe toba s-a impuscat garnitura de chiulasa si nici acum nu o sa aibe racire cum trebuie la motor si nici caldura nu o sa dea pentru ca in chiulasa in loc sa circule apa circula aer, si mai intra si apa in cilindri cand masina sta pe loc, se scurge printre segmenti si se duce in baia de ulei, spune-i sa schimbe urgent garnitura de chiulasa, uleiul si filtru de ulei, daca mai vrea sa mai tina masina si daca tine la motorasul ala ![]() pentru ab05mlw> in primul rand nu mai lucra sarbatoarea la masina ca ai sa patesti multe.. si eu cand fac ceva duminica stric, sau daca e neaparat nevoie te apuci dupa ora 12.00 dupa ce iese popa din Biserica, dar asta este alta discutie.. Garnitura se strange incepand cu suruburile de la mijloc pe diagonala lor, cand incepi cu stransul incepi in forma de X dar nu strangi foarte tare prima data, apoi strangi pe cele din margini tot asa cand pe unul cand pe altul din partea opusa, apoi revii iar la cele din mijloc si strangi mai tare apoi cand ai terminat de strans o iei de la capat si strangi si mai tare cat se poate dar nici sa strici filetul. Chiulasa se strange la 500 km si apoi la 10.000. This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 19:26 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#11
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
panter1 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
daca snt baieti destepti cu simt practic vor avea
![]() This post has been edited by panter1: 19 Oct 2009, 19:32 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Daca ai instalatia pusa la punct baga caldura si cea de 1300 , nu sa nu poti sta in masina dar asta e si ideia : sa poti sta in masina .
|
--------------------
-
-
-
|
|
AdrianSavu |
![]()
Post
#14
|
![]() Supernovist Group: Members Posts: 353 Joined: 28 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc panter1.. stiam eu ceva , da nu era sigur
![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova
2003 - Clima Conduc o Dacia si asta imi ocupa tot timpul
|
|
kog |
![]()
Post
#15
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
imi aduc aminte de Dacia pe care am facut scoala... Dadea o caldura pe gurile alea... una era orientata spre volan exact unde tineam mana. Pur si simplu ma ardea si a trebuit sa o reglez sa trimita aerul in alta directie.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Buna ziua domnilor, intentionez sa imi montez o aeroterma pe dacia din semnatura si am o intrebare: Daca leg aeroterma dupa calorifer(in serie), pentru ca asa este mult mai comod si practic, mai ajunge apa calda in ea? Sau in zilele friguroase se racete toata apa in calorifer si in aeroterma mea ajunge apa rece.....cel mult calduta? Multumesc
|
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Tu de ce crezi ca-i zice AEROterma? Sti cum arata o aeroterma?
Aia se poate monta doar in locasul ei, sau atarnata pe sub bord. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Da stiu foarte bine ce`ì aia o AEROterma!. Iti da caldura pe baza de curent de AER cald!!! Adica un radiator+ventilator. In princiupiu un ventilator care sufla aer peste o sursa de caldura. Cred ca ai intels foarte bine ce am vrut eu si nu vad rostul postului tau dar ma rog....toti au dreptul sa spuna ce vor.
Si da.....vreau sa o atarn in dreapta jos sub bord si imi este mult mai usor sa ma leg la apa dupa calorifer. Si acuma domnule bogdyMND.......imi ajunge apa calda in acel radiator....sau se raceste prea mult in calorifer si in aeroterma mea ajunge doar apa rece. This post has been edited by shakaluxxxx: 20 Oct 2009, 14:50 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Dc sti ca sufla aer, cum vrei sa ajunga apa calda in aeroterma.
Citeste inca o data ce ai scris. Ce vrei tu sa faci ar merge cu aeroterma suplimentara, nu cea pe care o ai pe masina. Si trebuie sa pui calorifer pt cele cu bord CN, asta dc e vorba de masina din semnatura ta. Dc nu e infundat si e dechis circuitul de ce nu ar ajunge. Altii au pus 2 calorifere, cel original + cel pt bord CN. Problema la dacie nu e apa din calorifer (dc e curatat bine si nu sunt indoite lamelele), ci cat e de etans locul. La maj le baga aerul afara, nu in masina. Plus ca aeroterma originala e de ... This post has been edited by bogdyMND: 20 Oct 2009, 14:54 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
![]() SI vreau ca acel radiator sa il leg in serie cu caloriferul masinii dar dupa el ( apa intra prima data in calorifer care este in exeriorul masnii si apoi ajunge in radiatorul meu) Si aici apare nedumerirea mea.......se raceste apa prea mult in caloriferul exterior???? Am "pus la punct" sistemul standard de incalzire....dar nu ma multumeste si vreau pur si simplu sa`mi pun acel radiator in masina.Vreau sa pastrez sistemul standard dar vreau sa adaug si acel radiator. This post has been edited by shakaluxxxx: 20 Oct 2009, 15:10 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
bogdyMND |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 24 May 07 From: Timisoara ![]() |
Apa circula prin calorifer, nu ramane destul sa se raceasca.
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2.0 dci - 150 - 4Control
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
E normal ca apa sa se mai raceasca dar in nici un caz nu o sa fie rece dar nu o sa ai eficacitate maxima pe noul radiator da le montezi in serie.
|
--------------------
-
-
-
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Si atunci ce-i de facut? Sa ma leg inainte de calorifer....chiar daca-i putin mai dificil( mai multe furtune de tras).Merita efortul castigul de temeratura?
This post has been edited by shakaluxxxx: 20 Oct 2009, 16:09 |
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu asa as face si ar fi bine daca ai avea aeroterma completa (in carcasa) .
|
--------------------
-
-
-
|
|
shakaluxxxx |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 10 August 08 From: Arad ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri. Din pacate am primit aeroterma cu carcasa sparta.
|
--------------------
Dacia
1310 TL
1986
|
|
Alexio |
![]()
Post
#26
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Pune bord CN si ai rezolvat problema (glumeam)
Avea o ruda pe vremuri la o Dacie veche o continuare din plastic petnru bord gen CN si in aia avea integrata o aeroterma+calorifer si sincer avea caldura ca un CN-u. Nu stiu daca se mai gasesc continuarile acelea dar sigur era cumparata in intregime nu era nimic conceput de el. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
ab05mlw |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
la ce forta se strange chiuloasa. vreau valoarea in newton. pentru ca pe cheie nu are da.N. cine stie?
vreau daca cineva are cumva o lista pentru fortele cu care se strang: biele, vibrochen etc. tot in newton. This post has been edited by ab05mlw: 21 Oct 2009, 00:30 |
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
aeroterma cu debit majorat, calorifer curat, instalatie aerisita bine si grilajele izolate corespunztor sunt destul pt o dacie 1300 din 1900 toamna ca sa ai caldura la - 20 de grade. Asta si chederele, gaurile si toate celelalte posibile gauri prin care ar putea intra aer rece sa fie cat de cat etansate.
Aeroterma de CN are 2 palete, este mult mai bine echilibrata si are un motor mai potent dar si mai sugativa de energie electrica. Din cate am observat eu, ventilatorul de pe CN (motor + paleta) = nova/supernova. eu va zic sa studiati principiul de functionare al sistemului de incalzire original de 1300 si sa il reconditionati, nu sa improvizati tot felul de prostii din calorifere de nova si ventilatoare de pc la 12v pt ca o sa obtineti un aer cald umed si parbriz, luneta si geamuri aburite toata iarna. |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
ab05mlw |
![]() ![]()
Post
#29
|
Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 20 April 08 ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1990
- ab05mlw
|
|
DACU' |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 327 Joined: 1 October 07 ![]() |
Inainte de caldura eu zic ca e vizibilitatea.Deci in primul rand caldura trebuie sa iti vina pe parbriz,ca sa nu fie aburit,nu?Apoi,daca nu vrei sa modifici nimic la instalatie,urmeaza sfaturile colegilor de forum si eventual,monteaza pe grila de admisie a aerului dintre capota si parbriz niste "captatoare" de aer,se zice ca ar fi bunicele.Personal nu le-am folosit,nu am avut nevoie.Daca te hotaresti sa modifici ceva,adica sa iti pui un radiator suplimentar in interior,pe polita,racordeaza-l dupa aeroterma originala,ca sa nu ii scazi acesteia randamentul si mai mult(ce spuneam la inceput de aburirea parbrizului)-asta pot sa iti zic ca functioneza destul de bine.Toate cele bune!
|
--------------------
DACIA
1310,1300
1989,1972
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st May 2025 - 16:17 |