caldura in masina, cald si rece
![]() ![]() ![]() |
caldura in masina, cald si rece
Maskatu |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|||
ti3sto |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 518 Joined: 7 December 08 From: Bucuresti-Berceni ![]() |
QUOTE(GrOzOy @ 4 Jan 2010, 20:55) Nu ca ma laud , dar vreau sa zic ca imi baga toata caldura din motor in habitaclu ! Si daca sta acul jos ,da , e foarte bine ! Se cunoaste cand inchid caldura si merg cativa km incepe a urca deoarece caldura din motor este eliminata mai greu din circuit !! Mecanic m-a facut mama ![]() Din ce scrii tu acolo deduc ca habar n-ai cum se incalzeste habitaclu la masina ta..... si vara si iarna teoretic masina iti da aceeasi caldura ... problemele tale sunt altele daca nu-ti indica temperatura . |
--------------------
Dsn
SuperNova
2000 1.4 -----------Tractari Auto Non Stop -------
Cel mai mic pret, Bucuresti 100Lei Tel :0769797963 |
|
GrOzOy |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru cu Dacie ! Group: Members Posts: 839 Joined: 8 September 09 From: Ramnicu Sarat,Buzau ! ![]() |
Ce naiba e atat de aiurea??? M-am referit ca daca merg cu masina cu caldura oprita ( iarna ) creste temperatura apei ca nah dar cand eu cand am plecat cu masina si la 2 minute am pornit caldura ( ca se aburesc geamurile ) ce naiba sa se mai ridice la apa daca toata caldura din motor este adusa in habitaclu?? Cand mergi sute de km normal ca trece acul de jumate ca nu o sa stai tu cu caldura tot timpul in fuctiune si motorul ala trage ca nah , nu mergi cu 10 km /h ... acum ce mai e aiurea??
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 , fara piele :D
- BZ 52 MTG Cazan Romanesc !
Pasionat de fiarele vechi care merg mai spectaculos ca plasticele de ultima generatie ! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#34
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Tot ce zici e aiurea. Mai bine taci.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#36
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
QUOTE(GrOzOy @ 8 Jan 2010, 00:00) Ce naiba e atat de aiurea??? M-am referit ca daca merg cu masina cu caldura oprita ( iarna ) creste temperatura apei ca nah dar cand eu cand am plecat cu masina si la 2 minute am pornit caldura ( ca se aburesc geamurile ) ce naiba sa se mai ridice la apa daca toata caldura din motor este adusa in habitaclu?? Cand mergi sute de km normal ca trece acul de jumate ca nu o sa stai tu cu caldura tot timpul in fuctiune si motorul ala trage ca nah , nu mergi cu 10 km /h ... acum ce mai e aiurea?? Asa, si cand mergi cu masina cu caldura pornita (iarna) nu mai creste apa? ![]() Nu are nici o legatura pornirea caldurii sau nepornirea ei cu "ridicatul acului" sau mai bine zis cu cresterea temperaturii motorului. Si tu nu "pornesti caldura". Cand actionezi comutatorul din dreapta, pornesti defapt AEROTERMA, adica un ventilator aflat in carcasa aerotermei, care "sufla" in caloriferul de caldura si prin urmare "primesti" caldura pe gurile din bord, sau la picioare sau sus la parbriz. Daca mergi "sute de km" adica in afara orasului, acul de temperatura trebuie sa stea undeva la jumatatea cadranului, nu sa treaca de jumatate. Acul trece de jumatate si "ajunge" sus, atunci cand circuli prin oras, si bagi semafoare la greu, porniri de pe loc, viteza mica, aerul nefiind suficient de puternic sa raceasca radiatorul. Nu mai debita atatea ineptii cu atata nonsalanta, ca incepe lumea sa te creada pe bune... |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
b13mat |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 9 March 08 ![]() |
good point maskatu
|
--------------------
Renault
Laguna 2 phase 2
1.9 dCI 2005 privilege
- B 13 MAT
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#38
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Din discutiile avute la "bula daciotul" se pare ca motorul s-ar incalzi mai rapid cu ... cateva minute, daca nu pornesti caldura (aeroterma) . Asta datorita faptului ca aeroterma sufla in calorifer (radiatorul din interior) si actioneaza ca un "racitor". Cand apa deja este calda pe instalatie, ventilatorul nu mai afecteaza temperatura acesteia si doar "dirijeaza" fluxul de caldura catre tubulatura din bord.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
harry |
![]()
Post
#39
|
![]() E-TECH tester Group: Members Posts: 414 Joined: 3 July 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(GrOzOy @ 8 Jan 2010, 00:00) Ce naiba e atat de aiurea??? M-am referit ca daca merg cu masina cu caldura oprita ( iarna ) creste temperatura apei ca nah dar cand eu cand am plecat cu masina si la 2 minute am pornit caldura ( ca se aburesc geamurile ) ce naiba sa se mai ridice la apa daca toata caldura din motor este adusa in habitaclu?? Cand mergi sute de km normal ca trece acul de jumate ca nu o sa stai tu cu caldura tot timpul in fuctiune si motorul ala trage ca nah , nu mergi cu 10 km /h ... acum ce mai e aiurea?? ![]() "toata caldura din motor este adusa in habitaclu" ![]() ![]() caloriferul nu are "capacitatea" de a tine motorul rece nici macar iarna ![]() ![]() daca tie-ti sta acul jos, problema este cu totul alta.... verifica termostatul sa nu-l ai blocat pe deschis.... . ![]() |
--------------------
Renault
Captur 2 E-TECH plugin hybrid
2021 Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013 |
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Pentru curiosi/doritori de aeroterma mai eficienta, atasez niste poze ale aerotermei desfacuta. Poze cu "imbunatatirile" pe care i le-am adus nu am mai facut.
IMG_0365.JPG ( Size: 379.07k ) Number of downloads: 965 IMG_0366.JPG ( Size: 333.28k ) Number of downloads: 1114 IMG_0367.JPG ( Size: 348.16k ) Number of downloads: 1099 IMG_0368.JPG ( Size: 499.37k ) Number of downloads: 1053 IMG_0369.JPG ( Size: 344.75k ) Number of downloads: 1046 IMG_0370.JPG ( Size: 438.66k ) Number of downloads: 450 Sfatul meu este sa demontati totusi si sa spalati macar o data aeroterma(de preferat vara). Motivul se vede in una dintre poze. Spor la treaba! Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
tixti |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 25 September 07 ![]() |
QUOTE(Maskatu @ 8 Jan 2010, 10:31) Din discutiile avute la "bula daciotul" se pare ca motorul s-ar incalzi mai rapid cu ... cateva minute, daca nu pornesti caldura (aeroterma) . Asta datorita faptului ca aeroterma sufla in calorifer (radiatorul din interior) si actioneaza ca un "racitor". Cand apa deja este calda pe instalatie, ventilatorul nu mai afecteaza temperatura acesteia si doar "dirijeaza" fluxul de caldura catre tubulatura din bord. Pai e cam normal sa nu pornesti aeroterma daca nu s-a ridicat un pic acul de la apa, pentru ca iti sufla rece la chelie si nu e deloc confortabil. Inca un mic truc: pentru o dezaburire mai rapida a geamurilor, dati drumul un pic si la aer conditionat. |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003, 1,4 MPI, alb Boreal
- BR 06 BOG am masina mica neamuleeee...
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#42
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă tot e cu poze, cam astea sunt componentele ce ar necesita o spălare, fără pisică:
![]() Attached thumbnail(s) DSC02526.jpg ( Size: 108.24k ) Number of downloads: 465 DSC02525.jpg ( Size: 148.92k ) Number of downloads: 403 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
variable_dynamics |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 976 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Tocmai ce-mi cenzurasem si eu piciorul in una dintre poze(un patrat gri).
Sa-ti traiasca felina, Catalin! ![]() Sincer, cam toata plasticaraia ar trebui spalata. La ce prafuit e aerul pe care-l circula aeroterma...eu as recomanda spalarea anuala a aerotermei. Chiar si cu filtru de hota(in cantitati generoase) la admisie tot intra mult praf in aeroterma. Numai bine. |
--------------------
EX Dacia
Nova GTi
2000 A little less conversation, a little more action.
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
eu acu cateva luni cand am schimbat caloriferul am spalat si aeroterma, nu era asa mult praf si mizerie dar am spalat-o ca sa dispara mirosul de antigel
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
cristi87 |
![]()
Post
#45
|
![]() fa-te viteaz knd esti singur in masina...nu chinui si p altii Group: Members Posts: 507 Joined: 2 May 08 ![]() |
ce rol are rezistenta de langa motorasul de aeroterma??
|
--------------------
RENAULT
Megane 2.2 1.6 16v 82Kw
2007
- Unknown..yet [COLOR=blue][SIZE=7]omul este dator sa sculte, nu sa si creada....
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#46
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai imparte viteza la aeroterma cand ai tu de comutator iar la cele straine au aeroterma controlata electronic .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
cristi_supernova |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru Dacia Club! Group: Members Posts: 344 Joined: 5 August 08 From: Pitesti/ Brasov ![]() |
Nu mai deschid alt topic si imi cer scuze daca nu e tocmai potrivit ceea ce fac.
Am si eu o problema, imi baga aer cald / rece asa cum vreau eu, dar imi baga si pe la picioare si pe sus pe la parbriz si pe gurile din jumatate, pot sa ii dau sa bage pe la picioare, dezaburire si picioare si prin guri si tot degeaba, el baga peste tot. De ce oare? S-o fi rupt ceva care bloca aerul sa nu il trimita peste tot? Multumesc! Drum bun! |
--------------------
Dacia
SuperNova
Clima 2001 Drumuri bune!
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#48
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Pe prima pagina uita-te la postul 23, a doua poza. Acela este cablul ce vine de sus de la rotita ce dirijeaza fluxul de caldura. Verifica ca nu cumva tubul din jurul cablului sa se fi desprins din lamela metalica ce o tine pe pozitie.
Desfaci surubul lamelei si poti sa prinzi mai bine tubul cablului, astfel incat sa functioneze mai normal la cursa maxima stanga si dreapta. Mie intr-un an mi-a scapat de 2 ori. Pana la urma am pus banda izolatoare in zona respectiva, si am strans mai tare lamela metalica peste tub. Cablul din tub misca acel plastic stanga si dreapta. Plasticul intra in aeroterma si inchide sau deschide anumite membrane din ea, astfel incat aerul sa se "Duca" sus, la parbriz, in mijloc adica bord sau jos adica picioare. Sau cel putin asta ar trebui sa faca. Eu am reusit sa reglez cablul astfel incat daca mut rotita pe parbriz, sa nu mai imi sufle decat foarte putin aer jos la picioare, respectiv invers. Daca mut pe picioare sa nu mai sufle deloc in bord si parbriz. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
la are doar 2 functii:
sus si peste tot, si nu ma deranjeaza; caldura o folosim doar iarna si e ok sa bage peste tot ![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
clau_24bcd |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 12 November 09 ![]() |
exact asa baga si la mine,tot peste tot..nu sunt multumit de cum imi baga.cosmine chiar asa de tare iti baga caldura?
|
--------------------
dacia
supernova
2001 clima
- gj 24 cla
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
imi baga destul de tare chiar si in treapta a doua de caldura
![]() ![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#52
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai dar nu mai lasa pe recirculare si lasa sa traga din exterior aer proaspat altfel o sa stai in abur tot timpul.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
daca tot suntem la capitolul aeroterma, si eu am dat-o jos in toamna sa-i schimb caloriferul, am spalat-o impreuna cu toata tubulatura si am uns lagarele ventilatorului cu vazelina cu calciu sa nu mai scartaie la pornire (cateva minute).
problema cu scartaiala aparut din nou, parca mai insuportabila, doar la temperaturi negative, parca ar avea un prag cum ar fi inghetul, face asa cateva minute timp in care el probabil ajunge la temperatura de dezghet, din cauza asta cand face asa dau pe caldura si recirculare sa traga aer cald intrebarea mea este ce se mai poate face? sunt bucsele uzate prea mult? se pot schimba? sau se poate schimba tot ventilatorul? ori mai pun un ulei si gata ma multumesc asa ca-s putine zilele cu inghet? |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#54
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@Cosmin.nova: Daca ti se aburesc geamurile, exista 2 cauze. Prima, ai clapeta pentru aer comutata pe recirculare sau a doua, caloriferul (radiatorul) de caldura fisurat.
|
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
da il am putin putin fisurat...jos in dreapta lui. nu curge apa dar e mereu umed si in cealalta e uscat! cred ca am aerul pe recirculare..sincer nu prea ii dadeam importanta manetei aleia de stanga-dreapta
![]() |
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
chiar de e pe recirculare nu mi se aburesc geamurile abia baga caldura mai repede ca daca o dau in dreapta vine aer rece de afara pana se incalzeste radiatorul
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#57
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
@cosmin: are mare importante clapeta. Am vazut multe persoane chiar cu masini straine, care aveau geamurile aburite... multi nu stiu ca stand cu aerul pe recirculare, se formeaza condens, aeroterma nemaitragand aer "curat" de afara.
@relu: Cand abia pornesti motorul, intr-adevar aerul de afara este mai rece decat cu clapeta pe recirculare. Cand motorul este deja cald, nu mai are importanta, aerul avand aceeasi temperatura, sau chiar daca ar fi vreo diferenta de cateva grade, aceasta nu se mai simte. Daca abia iti baga caldura, s-ar putea sa fie antigelul vechi, deci si-a pierdut propietatile, sau chiar caloriferul de caldura infundat. Eventual verifica si cablurile ce actioneaza rotitele, impreuna cu capetele lor. Am pus poze pe prima pagina cu detalii. Bafta This post has been edited by Maskatu: 13 Jan 2010, 19:40 |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
asta ti se pare ca arata a antigel vechi ? http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627582431
antigelul si caloriferul sunt noi, schimbate in noiembrie nu am absolut nici o problema, e normal ca in primi km 1-2 cand e ger caldura degajata de calorifer sa fie mai slaba si daca clapeta e pe recirculare aerul e cald, daca o deschid aerul ce iese din aeratoare devine mai rece decat pe recirculare, este ceva normal pt ca intra aer rece de afara, dupa vreo 2km pozitia manetei nu mai influneteaza cu nimic aerul ori deshis ori inchis la fel de cald baga aer This post has been edited by Relu_GT: 13 Jan 2010, 20:08 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
Maskatu |
![]()
Post
#59
|
![]() Logan 0.9 TCE Group: Moderatori DaciaClub Posts: 13.974 Joined: 2 July 08 From: zuzu ![]() |
Cand este ger afara, abia dupa 5-8 km, apa din instalatie ajunge la o temperatura mai decenta, de peste 30-40 de grade. Este normal ca in acest interval "caldura" sa nu prea isi faca simtita prezenta.
Si oricum nu are sens sa dai drumul aerotermei in primele minute sau in primii km de rulaj pentru ca faci si mai frig in interior. |
--------------------
Dacia
Logan
0.9 TCE - 2019
- ---
|
|
Relu_GTT |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.502 Joined: 11 May 08 From: BRASOV ![]() |
nu chiar imediat, dar mai incolo tot trebuie dat drumul ca se aburesc geamurile chiar si daca e dat pe aer de afara
Eu dupa ce merg putin dau drumul pe treapta 1 deobicei cu maneta pe recirculare ca sa nu vina aer prea rece de afara si incet incepe sa bage si caldura, apoi o dau pe aer de afara, astfel nu mi se abureste nici un geam nici luneta nefiind nevoie sa folosesc degivrarea, o solutie mai este sa fie lasate jos parasolarele pentru a tine caldura in partea de sus a parbrizului, dar asta cand e foarte frig Si caldura abia dupa 8km poate doar in bucuresti unde se sta mai mult in loc, la mn dupa 5 km pe timp de ger pot sta in maieu This post has been edited by Relu_GT: 13 Jan 2010, 20:28 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Confort
- BV 27 GTT BMW e46 FL 2.0i
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:26 |