Intra apa in lonjeron, cu poze
![]() ![]() ![]() |
Intra apa in lonjeron, cu poze
argon |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 33.29k ) Number of downloads: 1460 2.jpg ( Size: 38.75k ) Number of downloads: 1496 |
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#2
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
FIX problema asta o am si eu. Cred ca apa ajunge acolo dupa ce se scurge prin gaurile alea doua din compartimentul caloriferului si se prelinge pe peretele despartitor dintre compartimentul motor si habitaclu.
Solutia la care m-am gandit eu e urmatoarea: stii ca initial, in gaurile alea de care zic eu erau fixate 2 chestii din plastic (forma cilindrica) cu 2 picioruse fiecare, avand atasate de ele cate un furtun de cauciuc turtit. Ei bine, eu, la fel ca orice proprietar de dacie am scos piesele alea pt ca se infundau furtunele. In schimb, o idee ar fi inlocuirea furtunelor turtite cu furtune normale dar mult mai lungi care sa ajunga pana sub lonjeron. Pt a nu se afecta "climatizarea" (nu de alta, da' furtunasele originale-s turtite din acest motiv cred), la capetele de sub masina, furtunele se pot taia oblic astfel incat sa nu intre aer pe ele la inaintarea masinii... PS: la imbunatatiri ti-ai gasit? ![]() This post has been edited by Muttley: 4 May 2006, 16:06 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai e imbunatatire..
Normal ca si eu am scos furtunele alea, dar apa nu vine de acolo..la mine capota e putin departata in stanga, si intra apa pe oala amortizorului, de acolo se scurge frumos fix in gaura aia. Nu am de gand sa pun furtunele de care zici, ca nu o sa scap de problema, m-am gandit sa astup gaura respectiva..ar fi vreo problema? sau sa ridic cumva marginile gaurii...sa nu mai curga apa inauntru...sa se scurga pe langa lonjeron direct pe jos... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Si cam ce roi de lacuste crezi ca se abate asupra breakului tau daca astupi gaura aia ma rog?!?
![]() Ete alta imperfectiune constructiva legata de zona aia: capota se sprijina pe aripa prin intermediul a 4 tampoane de cauciuc, cate 2 pe fiecare aripa. Constructiv, acele tampoane ar trebui sa permita scurgerea apei pe acel canal pe care-s montate. Insa, si alea se "infunda" cu mizerii. O solutie dupa parerea mea ar fi montarea de cheder de port-bagaj pe muchia aripii. Asta pe linia far-colt superior al capotei. Cu ocazia asta se rezolva si problema apei patrunse-n compartimentul motor in special cu ocazia spalarii masinii cu jet puternic de apa. Si se rezolva si problema lui argon(el)... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
danS22 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
puteti baga spuma din aia polixxxx ,care se foloseste pt montarea geamurilor termopan
|
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu are nimic ca intra apa in lonjeroane daca aveti bagat ulei si vaselina. Oricum uleiul sta la fund pe lonjeron si in prag ca are densitatea mai mare si apa oricum se scurge si din usi si de peste tot ramanand vaselina si uleiul.
Eu am bagat ulei si vaselina la greu in ea prin toate locurile pe care mi le-a indicat taicameu si nu am avut probleme cu ea. Bine mai are rugina pe ici pe colo dar nu cine stie ce; o sa curat dau grund si mai vedem. Pentru astuparea/obturarea gaurilor folositi silicon-mastic universal e foarte bun da nush cum il mai dai jos de acolo. Imi fac impresia ca e casant nush sigur. This post has been edited by ionutctn: 4 May 2006, 16:50 |
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#7
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
danS22 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 623 Joined: 14 February 06 ![]() |
..in lonjeron
|
--------------------
dacia,vw scirocco
gt,kr,Li
1984,1988,2001
- bh... Dacia1300('82),Vw Scirocco Gli MK1 ('79),Vw Scirocco Gt MK2 ('84)Dacia 1410 ('01)
|
|
northwood |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
kristalloz |
![]()
Post
#10
|
Dacia Pimp Group: Members Posts: 220 Joined: 24 November 05 From: Tot in Romania... ![]() |
aahha corect northwood.... in fine... ideea e ca puteti sa puneti si silicon transparent ca ar tine... de ce silicon? in cazul in care gaurile alea nu sunt facute pentru a fii astupate, se poate indeparta f. usor...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1982
- TM-06-DLA Cretzu' for President!
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Va dau o tema.
O sticla de plastic de jumatate. O gaura in fund, de 5 mm, sa zicem. Umpleti-o cu apa, puneti-i dopul. Scoteti-i dopul. Ce se intampla in cele 2 cazuri? ______ In alta ordine de idei. Vaselina se imbiba cu apa si rezulta o pasta destul de ciudata, uleiul sta deasupra apei, spuma poliuteranica etanseaza dar pe termen indelungat retine apa. Eu unul n-as recomanda niciuna din solutiile astea. Cel mai probabil as curata zonele ruginite de la suprafata, as grundui si apoi as umple cu ulei ars lonjeroanele si apoi le-as lasa sa se scurga, la fel ca si in usi si praguri. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
gheghe |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 209 Joined: 24 May 05 From: Campina, PH ![]() |
Ma fratilor, va legati si voi de toate gaurelele
![]() Lonjeroanele au zeci de gaurele si gaurici. Toate, sau majoritatea de fapt pt. ca sunt cateva si tehnologice, sunt facute pentru scurgerea apei. Asta e soarta lor, cand mergi pe ploaie, perdeaua fina de apa se insinueaza peste tot in lonjeroane si praguri si ulterior, daca toate sunt neobturate, se scurge bine mersi. E chiar indicat sa verificati periodic, in special la praguri si usi, daca aceste gauri sunt desfundate. Am ceva experienta pentru ca in curtea mea s-a aflat o berlina 30 de ani, de la cumparare si pana la eutanasiere. A suferit cateva operatii estetice de tinichigerie si face lifturi, inclusiv de lonjeroane. La un moment dat acestea au fost rupte si va garantez ca nu in zona unde a gasit Argon o gaurica se rup, ci undeva in zona podelei. Acolo ruginesc din interior spre exterior. Asta daca nu faci acea operatie ingrata cu bagat ulei, ars sau nu, sau si mai bine, ulei tectil. Asta nu e un lucru prea usor dar va garantez ca d.p.d.v. al ruginii e o chestie salvatoare. Dupa ce am facut asta nu am mai avut probleme. Pe scurt, cu dopulete din lemn si cauciuc, chiar si antifon pe la anumite incheieturi fine, am obturat toate susnumitele gaurele. Am pus ulei ars in lonjeroane si praguri (va recomand una din celelalte variante daca aveti bani, fie si pentru mirosul ulterior din masina) si apoi am plimbat masina pe un drum forestier cu denivelari si pante. Am scurs apoi uleiul ars in niste ligheane si am scos apoi toate dopurile. Cateva zile, cei drept, au mai curs ceva picaturi ![]() La fetele de usi am folosit ulei tectil care nu se scurge (picura putin vara cand e foarte cald daca e mai mult) si nu se intinde pe marginea inferioara a usilor, dand aspectul acela atat de urat. Pacat ca nu am avut destul si pt. praguri si lonjeroane. Tectilul adera bine la tabla, se intareste si nu are miros puternic. Urmarea, la 30 de ani am dus la Remat, in programul rabla, o dacie in stare destul de buna in ceea ce priveste caroseria. Asa ca eu zic sa lasati in pace gaurica aia, e numai buna sa bagati prin ea ceva tectil in lonjeroane. In interior, in podeaua masinii, in zona cea mai joasa si exact in dreptul lonjeroanelor, ulterior operatiei de mai sus, chiar eu am dat patru gauri, prin care se scurgea apa care uneori, din diferite cauze, nu le discutam aici, mai ajungea in masina. Apa se scurgea fix in lonjeroane si de acolo jos. Asta e! |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- PH 99 xxx Caut pareri pertinente si argumentate. Ofer recompensa!
|
|
SiloS |
![]()
Post
#13
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.290 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
... ducktape . It really solves all the problems
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
am reusit sa scot din vaselina aia, noroc ca nu am bagat multa, si am turnat apa in gaura,,,se scurge prin alta gaura de sub lonjeron, gaura care e situata exact deaupra capului de planetara dinspre cutie..dar totusi nu se scurge toata, mai ramana in lonjeron ca se vede...asa ca bag ulei (nears) acolo din cand in cand si o las asa...dar mi se pare idioata rau conceptia Daciei, cu scurgerea aia prin lonjeronul superior...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
De ce nu le astupi pe toate, bagi ulei sau vaselina cu ulei, o plimbi citeva zile dupa care scoti doapele de dedesubt? Iar cel de deasupra sa ramina..
Asa va intra eventual apa de pe strada care se va scurge tot pe unde intra. Si e de Tehnice, nu de Imbunatatiri |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mesagerid |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 4 April 06 From: cluj-napoca ![]() |
am si eu aceasi problema dar e pe partea dreapta .... deocamdata nu am bagat-o in seama pentru ca daca nu spal masina si nici nu ploua si nici nu trec prin balti timp de vreo 4-5 zile imi dispare ... si apropo de faza cu uleiul eu am inteles ca este ilegal sa faci asa ceva ...am fost la un service si am intrebat pentru cat imi baga ulei peste tot in masina ( lonjeroane, praguri, usi, sau alte incheieturi ) si mi-sa raspuns ca nu este admis asa ceva (omu zicea ca daca il prind astia, probabil cei de la mediu, ii inchid service-ul )
scuze pentru off topic .... daca se poate considera asa ps argon eu zic sa ii dai pace asa in cel mai rau caz pentru linistea ta pune ceva ulei mai gros acolo si urmeaza sfatul lui diaconu liviu spor ![]() This post has been edited by mesagerid: 5 May 2006, 11:36 |
--------------------
dacia
berlina 1310
- cj10ykx
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
pai tre sa-ti bage la service ulei? baga tu , ca nu are nimic, si eu am bagat, si in usi, si in praguri..si de curand in lonjeroane, dar nu bag ars niciodata, de obicei bag t90, sau M40 nou, sau amestec din ele.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mesagerid |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 4 April 06 From: cluj-napoca ![]() |
pe usi la interior am vaselina (cadou de la vechiul proprietar) si acuma vorba ta las ca bag io si o sa pun un t90 de ala ieftin ...cam cat imi trebuie?
daca pun si la praguri cu ce infund gaurile de acolo ? ps de unde fac rost de un autocolant cum ai tu pe usa din spate ![]() |
--------------------
dacia
berlina 1310
- cj10ykx
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Autocolant de aici
Ulei eu am in praguri, bag odata pe an, toamna de obicei, astup cele 3 gauri de scurgere(3 pe fiecare parte) din praguri, si torn prin interior, este o gaura in partea din fata mascata de mocheta si ornamentul ala. La mine intra cam 1,5-2 litri in fiecare prag(pana sa se reverse in interior), astup si gaura pe care am bagat si merg asa putin, cu frane, panta..sa se amestece bine..si dau drumul dupaia. In usi am vaselina, care tine de multi ani...e inca buna. This post has been edited by argon: 5 May 2006, 12:07 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#21
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(mesagerid @ 5 May 2006, 12:35) mi-sa raspuns ca nu este admis asa ceva (omu zicea ca daca il prind astia, probabil cei de la mediu, ii inchid service-ul ) Mare adevar! Eu cand am turnat ulei, si am turnat, nu gluma, lonjeroane, traverse, praguri, desi am astupat TOT, a curs ulei de m-am manjit in ultimul hal si eu si locul de sub masina. Serios ca m-au apucat remuscarile. Argon, pe la ce gaura torni tu uleiul in praguri ca n-am inteles? Eu il torn prin gaura de la surubul inferior al centurii de siguranta. Si inca ceva, crezi ca e recomandata operatiunea asta-n fiecare an? ![]() Eu n-am mai turnat de vreo 3... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu nu bag pe la stalp, ca e mai incomod, bag prin fata, sti ca e un ornament care mascheaza cablajul, pe stanga, si pe dreapta e numai ornamentul...dai jos ornamentul, si chiar unde incepe el, in fata, este o gaura cam cat o moneda de 5000.
Nustiu daca e necesar in fiecare an..important e sa fie un ulei mai gros care sa adere la metal cat mai bine..ca dupa ce dai drumul, nu mai balteste acolo..protejeaza pelicula....deci din punctul asta de vedere un ulei ars e mai lichid, si nu face o pelicula asa buna...de aia eu pun T90...sau M40..deala infect de peco, dar e nou... E foarte important sa fie gaurile desfundate...ca daca sta apa in praguri urgent se mananca din interior. Nu fa si tu operatiunea in fata blocului ca e dezastru..faci o pata cat masina..mergi si tu la tara undeva, sau pe un camp...eu odata am bagat ulei, mers sa se amestece si am dat drumu ca prostu in fata blocului...am vazut ca e nasol, si am plecat repede cu masina de acolos a nu vada nimeni...am facut o dara de 2 km pe toata strada..si acum dupa un an e vizibila ![]() This post has been edited by argon: 5 May 2006, 12:22 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mesagerid |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 4 April 06 From: cluj-napoca ![]() |
este o gaura jos in interiorul masini ...dai mocheta la o parte si apare o gaura de vreo 5cmp .... ii gaura pe unde ca ai gaurile de la praguri infundate iti intra apa in masina ...... tu pe la surubu de la centura te chinui de numa ...cand pe acolo intra sa torni direct din sticla
![]() P.S.pt argon am scris la tipu cu autocolantul dar inca nici un raspuns am scris de o data ...la mine gaura aia ii mare ..incape gura la sticla de 2l lejer ![]() This post has been edited by mesagerid: 5 May 2006, 12:24 |
--------------------
dacia
berlina 1310
- cj10ykx
|
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Mai, da' de ce sunteti hoti?
Eu de gaura aia nici nu stiam ca exista, dublura pragului in zona aia a fost inlocuita la mine. Si are si de ce sa-mi para rau, pe la gaura centurii e destul de chinuitor de turnat... Am o juma' de sticla de 2l dotata cu un furtun de cauciuc si la capat o teava facuta dintr-un pix de plastic. Pixul intra-n gaura, sticla se aseaza pe cupola pe un suport confectionat dintr-o cutie de carton. Rolul cutiei este sa tina "palnia" in pozitia de lucru. Apoi apuca-te si toarna ulei in sticla si stai s-asteapta sa se scurga... Ultima oara am pus 20W50 romanesc, cel mai ieftin pe care l-am gasit in magazin. La urmatoarea umplere am sa incerc cu T90, teoretic ar fi de 2 ori mai vascos, dar mi-e teama c-o sa-mbatranesc pana se scurge ala-n prag... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
mesagerid |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 4 April 06 From: cluj-napoca ![]() |
eu zic sa incerci asa mergi la un vecin de-al tau care are si el dacie si te uiti unde are gaura ...... iei masina de gaurit si dai sa mearga dai gaura acolo si ai rezolvat problema ... sau ar mai fi o solutie sa nu trebuiasca sa astepti acolo pana iti creste barba .... faci rost de o pompa de pus ulei in cutii sau de gresat diverse ansamble sau subansamble si bagi uleiul cu aia 2l in maxim 40 sec
![]() sau cel putin atata imi ia mie sa il bag in cutie 1 data la 2 luni e ranita saraca urmeazasa ii schimb toate garniturile si semeringurile ce le mai are pe acolo cand schimb si discu de ambreaj @ argon tipu ala cu autocolantul nu raspunde ....pe messenger cum pot sa dau de el ? id de mess de la 08-16 sc_cotaco_srl de la 18-04am mesagerid |
--------------------
dacia
berlina 1310
- cj10ykx
|
|
argon |
![]()
Post
#26
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ai si tu rabdare ca nu stau toti pe forum non stop
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#27
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Gandeste-te ca daca dau gaura-n dublura pragului, tot spanul fuge-n prag, si ala e un foaaaarte bun declansator de rugina! Mai degraba schimb "instalatia'...
![]() QUOTE(argon @ 5 May 2006, 13:42) Io-te cine si-a gasit... ![]() This post has been edited by Muttley: 5 May 2006, 12:49 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#28
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Vedeti ca pe stalp, in dreptul balamalelor usiilor din spate sunt niste gauri cat toate zilele.
Nu trebuie decat sa scoateti putin chederul si sa dezlipiti putin vinilinul sau panza de la tapiteria stalpului. Simplu! |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Tine cont ca in acele gauri triunghiulare, in partea lor de jos exista cate o tabla. Rolul ei este probabil acela de a nu scapa piulite, saibe samd in prag. Risti sa-ti dea uleiul p-afara daca torni p-acolo.
In plus, mie nu mi se pare deloc simplu sa dezlipesti tapiteria de pe muchia stalpului, s-o lipesti la loc... bleah |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si bagi pe acolo, avand alte gauri ,la nivel mai jos decat alea de care zici, bagi pe acolo, creste nivelul pana la gaurile mai joase...si se revarsa in masina...
Ideal e sa bagi pe cea mai de jos gaura.... This post has been edited by argon: 5 May 2006, 12:56 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:35 |