Turbina 1.5 dCI, ce efect are tija aia de reglare
![]() ![]() ![]() |
Turbina 1.5 dCI, ce efect are tija aia de reglare
Agrig |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|||
rayn3 |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru Group: Members Posts: 123 Joined: 3 May 07 ![]() |
Scuzati de offtopic:
O intrebare...Loganurile de 1,5dci, au turbina?? Asa cum sunt motoarele TDI de la VW?? Din cate stiam, nu au, dar m-am contrazis cu cineva(care n-are logan) si spunea ca inclusiv acestea au turbina....In caz ca au, n-ar fi trebuit denumite TDCi, ceva ca si la Ford spre exemplu. Altceva, TDI este denumire specifica doar masinilor din grupul VW?? sau este o denumire generala, care specifica ca este Turbo Diesel Injection..... |
--------------------
Dacia
Logan
2007/1.6 MPI
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#123
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, da, pot fi turbo si fara T in denumire, da.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
electrod |
![]()
Post
#124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 8 September 10 ![]() |
Fiecare Firma isi denumeste motoarele cum vrea...toata gama Renault-Nissan-Dacia au la diesel motoare dCi...sunt turbo diesel-uri dar denumite de ei in felul lor....nu se mai fac motoare diesel aspirante de vreo 8 ani....bine mai putin Solenza...si cred ca si Skoda Fabia a avut pana acum vreo 6 ani SDI
This post has been edited by electrod: 15 Sep 2010, 20:13 |
--------------------
Dacia
Logan
2006,Ambiance,1.5 dci,65 cp.
|
|
noyz |
![]()
Post
#125
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 12 July 07 ![]() |
QUOTE(Johnny91 @ 9 Sep 2010, 14:37) Sunt 2 coduri, depinde de motorizare ( 65 cai sau 85) Cred ca difera numarul de pale la elice intre ele. Uite si codurile: 54359880000 penntru 65 54359880005 pentru 85 de cai daca tot sunt 2 feluri, cea de 85 de cai merge pe flansa de 65 de cai - galerie evacuare, catalizator.. vad ca tot asa arata tot cu wastegate mecanic, ma gandeam ca daca tot schimb turbina sa iau una cu performante marite |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dCi
2004
- B
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Pai din cate stiu turbina de 65/70cai difera de cea de 85 de cai la prindere.
Si mai multa putere nu ii dai de acolo, ii dai in soft. |
--------------------
-
dizl
-
|
|
cosmintr |
![]()
Post
#127
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 22 October 06 ![]() |
Imi place intrebarea de mai sus cu turbina, si mai tare e cei de la VW au preluat si ei tehnologia dci preluata de la francezi la motoarele diesel mai noi, TDI e depasit de cativa ani. De fapt au pastrat numele pe masini dar tehnologia este cea folosit-a de dci-uri. Asta c-am din 2008 incoace.
This post has been edited by cosmintr: 16 May 2011, 17:08 |
--------------------
Dacia
MCV 1.5 dci
2006 Laureate
|
|
Schumy2 |
![]()
Post
#128
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 14 March 10 ![]() |
Am o intrebare de baraj , dar daca piulita este prea slaba ce se poate intampla?
|
--------------------
Aro
10,4
1993
|
|
mk2 |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Probabil pierzi putere, intrand limitarea turbinei mai devreme decat normal.
|
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
mdaa2k |
![]()
Post
#130
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 2 December 09 From: Bucuresti ![]() |
Si scoti fum, pentru ca nu ai suficient oxigen ca sa arzi motorina injectata, iar consumul va creste.
S-au consumat mii de ore in laboratoare dotate cu aparate de masura precise alea fortelor si presiunilor ca sa stabileasca presiunea optima de lucru a turbosuflantei de pe motoarelor voastre . Puterea este data de marirea volulmului amestecului carburant, adica ai nevoie de combustibil, nu doar de oxigen. Este o linie foarte fina pe care ai putere, randament (adica consum mic d combustibil) si uzura minima. Eu personal nu cred ca un pusti cu laptop si CLIP chinezesc luat de pe alibaba.com poate sta pe acesta muchie. ------------------------------------------------------------------ Injectia cu rampa comuna totusi nu a fost inventata si nici folosita in premera de Renault, Primi ce au produs autoturisme cu rampa comuna au fost italienii de la Alfa Romeo cu "Alfa Romeo 156 2.4 JTD" in 1997 dar Mercedes-ul le-a cumparat patentul si o vreme au fost singurii ce au vandut masini cu motoare CDI. Acum... puteti va rog sa terminati cu certurile copilaresti si sa scrieti ceva util? caut si eu procedura de demontare a turbosuflantei de pe un logan cu facelift si am pierdut un sfert de ora sa citesc speculatii despre ture ale piulitei si invitatii de a duce masinile la REMAT! |
--------------------
Volskwagen
Passat
2005 2l e4 B5.5 100Kw
|
|
GIC |
![]()
Post
#131
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Atata risipa de energie si timp pierdut pentru a raspunde la niste discutii de acu' un an jumate.
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
mdaa2k |
![]()
Post
#132
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 2 December 09 From: Bucuresti ![]() |
ups! la data nu m-am uitat! totusi sper ca cei ce vor posta pe aceasta tema sa stea la obiect!
|
--------------------
Volskwagen
Passat
2005 2l e4 B5.5 100Kw
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#133
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
sunt o gramada care nu au pus in viata lor mana pe o cheie (scula) si tu te chinui sa le explici chestiilea acestea de fine-tuning
![]() |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
gabiganci |
![]()
Post
#134
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 December 14 ![]() |
Care este presiunea minima a uleiului la turbosuflanta? Corespunde cu cea a motorului?
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
gabiganci |
![]()
Post
#135
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 December 14 ![]() |
Poate fi adusa la valorile din fabrica (sau aproape) a unei turbosuflante (acea supapa) daca se măsoară dimensiunile de pe o alta tija filetata reglata pe stand?
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
P-A-C-O |
![]()
Post
#136
|
![]() What you see is what you get! Group: Members Posts: 2.350 Joined: 3 October 10 ![]() |
pe aprope poti cat de cat insa sa fie reglajul corespunzator niciodata..... totul depinde de:
- constanta elastica a arcului (care nu este aceeasi nici macar cand este nou arcul respectiv) - de tendinta de mini / maxi a ansamblului TC care este influentata de suprafata si inclinarea paletilor de la tubina respectiv compresor - de forma si compozitia carcasei ansamblului TC Reglajele respective se fac doar pe un banc special care masoara parametrii precum: turatia, presiunea, temperatura, etc. PS: ciudat, n-am auzit pe nimeni pana acum cu tija dereglata de la WG; piulita-contrapiulita respectiva are chiar si pasta de blocare pe filet ![]() This post has been edited by P-A-C-O: 11 Jan 2015, 13:45 |
--------------------
-
-
- Ziua de 16 nov 2014 a ramas in istoria Romaniei ca fiind ziua in care omul politic Victor Ponta a fost cel mai aproape sa devina Presedintele Romaniei
|
|
eddy_motors |
![]()
Post
#137
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 29 December 14 ![]() |
Am umblat eu la golf 6 din 2012, laguna 1,9 dci 2004, si la logan.Pe golf si laguna is garreturi cu geometrie variabila. Pe logan e tot ceva garret dar cu supapa si turbina in sine e mai slaba. Exista un senzor de presiune pe coloana ce duce de la turbina la intercooler si admisie care iti citeste presiuna pe admisie iar corelat cu ce citeste debitmetrul si turatia motorului ,calculatorul stie cata motorina sa dozeze in injectoare. Pana la o limita(depinde de masina) se poate "da turbina mai tare", care dupa acea limita intra pe sistem de avarie iar calculatorul sisteaza alimentarea injectoarelor. Asta merge combinat cu remapare sau cipuire care pe logan nu o recomand foarte mult pe considerent ca se duce turbina in 20.000 km, desi merge de rupe. Cipuirea de fapt pacaleste calculatorul, citeste o valoare de pe senzorul de presiune de la rampa comuna (common rail) si trimite o valoare mai mica a semnalului catre calculator, iar acesta tinde sa dozeze mai mult,implicit si un surplus de putere.
|
--------------------
reno
laguna
2004
- de tabla
|
|
gabiganci |
![]()
Post
#138
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 31 December 14 ![]() |
Salutare, turb. De pe mașină e reglata pe banc dar am inca un corp de turb ce trebuie reparat iar la montare o sa folosesc tot capacele astea. Pt asta am întrebat de reglaj prin măsurare.
|
--------------------
dacia
logan
2007
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
N-am Diesel, dar uite in atasament cum se regleaza supapa de presiune turbo. Iti trebuie o pompa si un ceas comparator.
Attached File(s) ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
eddy_motors |
![]()
Post
#140
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 29 December 14 ![]() |
Nu e asa complicat sa reglezi un turbo, mai ales daca ai un manometru, sau daca ai interfata corespunzatoare a masinii sacitesti pe calculator in timp real presiunea citita de pe coloana de admisie.
|
--------------------
reno
laguna
2004
- de tabla
|
|
gabi_g |
![]()
Post
#141
|
Membru autentic Group: Members Posts: 286 Joined: 21 November 05 From: Targoviste ![]() |
Merge si asa cum zici tu, dar trebuie sa stii la fiecare regim de turatie care ar trebui sa fie presiunea in colectorul de admisie.
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
2003
- B-20-PFU
|
|
eddy_motors |
![]()
Post
#142
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 29 December 14 ![]() |
Clar! Acu ne rezumam la scule la care avem acces in ograda
![]() |
--------------------
reno
laguna
2004
- de tabla
|
|
surube |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#144
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
Poti folosi Schaeffers supreme 5w40 de la Arad sau Citgo Citgard Syndurance 5w40 de la Cluj, pe site-ul uleidemotor...
|
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 09:50 |