Peste 5 ani vor aparea masini electrice, Care se vor incarca de la priza
![]() ![]() ![]() |
Peste 5 ani vor aparea masini electrice, Care se vor incarca de la priza
axabrt |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Unde e energia electrica gratis?
|
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
axabrt |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Argon, ce garaj ? Ce subsol comun ? trebuie sa construim alte blocuri. Imi imaginez 2 variante, sau luam bateriile in casa ca pe vremea daciei 1300 sau o sa lasam jemii de metri de fire de la balcon in fata blocului. Sa vezi distractie cand vine ploaia. Si nici nu mi surade ideea de a alimenta la statie electrica, pai se fac acuma cozi la Peco ca dureaza alimentarea 5 minute pe masina, da la alimentari de 3 ore inseamna ca o lasi acolo cu 2 luni inainte...deci vezi de ce zic ca totusi se vor alimenta de la priza ?
<span class='edit'>12 Jan 2010, 09:33:</span> pe la rusii aia si in nordul europei nu e chiar scumpa. Comparativ cu preturile practicate la noi e chiar gratis ceva de genu 50$ pe 1000 kwh. This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:34 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
viorelu |
![]()
Post
#5
|
LoganClubPitesti Group: Members Posts: 49 Joined: 15 October 07 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2010, 10:19) .................. Cat va trece pana cand baietii destepti vor face si aceasta alternativa de "nesuportat" fiindca deja cumparam energie electrica la preturi colosale, stiind ca in unele tari energia electrica e gratis ??? Da' chiar unde este energia electrica gratis?...sau gratis pentru cine?...acu' eu stiu unele tari unde te si platesc sa consumi dar nu le spun.Dar gratis!?...nu am auzit. ...masinile electrice sunt(chiar si in productie de serie),foarte scumpe si mai este de lucrat la ele...deocamdata sunt un moft.Poate de cele hibride te mai poti atinge sa zic... This post has been edited by viorelu: 12 Jan 2010, 09:36 |
--------------------
Dacia
Logan
2007/logan kiss/1.4 mpi
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
Problema mare e cu incarcarea.
Daca luam cazul de mai sus cu 30 kWh inseamna ca priza trebuie sa dea un curent de 30kWh/230V=130 Amperi. Cred ca trebuie un bransament trifazat la fiecare utilizator. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(LuluMOB @ 12 Jan 2010, 09:30) QUOTE(viorelu @ 12 Jan 2010, 09:33) Da' chiar unde este energia electrica gratis?...sau gratis pentru cine?...acu' eu stiu unele tari unde te si platesc sa consumi dar nu le spun.Dar gratis!?...nu am auzit. pentru cei ce lucreaza in domeniu e gratis. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
vezi chestia cu amperaju nu o luasem in calcul...deci valoarea de 30kwh pentru motorul masinii ti se pare rezonabila ?
Plus ca, intr-adevar asa este, si se pare ca reteaua nu va suporta incarcarrea masinilor de la priza. Deci, mi-am ratat viitorul, poate ma pun sa fac o facultate de energetica... This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:37 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu sunt inginer, dar am impresia ca unul real s-ar speria de ce debitati p'aici.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
axabrt |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Mda, deci de ce nu, exista locomotive electrice ? Abia astept sa vad un pionier d-asta cum arde reteaua, sa il alerge gospodinile din bloc ca li se strica mancarea in congelator.
![]() Aaa, eu asta astept un inginer din asta electronist, sa intre aici si sa indrepte discutia in directia corecta. Cred ca cineva care se pricepe face calculul in 3 minute. This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:41 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2010, 09:19) Chiar si asa se pare ca_costurile de productie vor fi mai mici la o masina electrica (nu va mai exista bloc motor, pistoane , ulei , instalatie de racire, etc) deci pana si masina in sine ar fi mult mai ieftina decat Loganu de 5000 de euro. Altfel vorbind ar fi, conform calculului meu de PATRU ori mai ieftina. Da si nu. Masina electrica nu-i mai ieftina. motoru-i scump, controller-ul ii scump, iti mai trebuie instalatie de incalzire pe timp de iarna, pompa electrica de vacuum pentru servo, AC electric. Bateriile usoare sunt litiu polimer, ( litiu ion au darul de a face putin poc ![]() Cele grele (plumb-acid) nu-s groaznic de scumpe, dar te penalizeaza la greutate rau de tot. Si si mai mult de atat la autonomie. Apropo, desi seamana cu cele de la masina, nu-s chiar aceeasi marie... sunt versiuni deep-cycle. Deh, trebuie sa traga de motor cat se plimba propritarul prin oras, nu' 2-3 secunde ca electromotorul. Intr-adevar, sistemul este foarte robust... La motor in afara de perii, n-ai ce sa schimbi, si astea se schimba la ceva de genu' 100.000. km. Frana regenerativa functioneaza suficient de bine incat in 90% din cazuri sa nu ajungi sa atingi placutele de discurile de frane. La mers prin oras nu ai nevoie sa schimbi viteze (nici macar la pornire/oprire). Daca mergi mult prin oras, si nu te impiedici asa tare de rezistenta vantului, autonomia e un pic mai mare. Singurele probleme in tarisoara noastra sunt cele legate de alimentare. Ori stai la casa, ori ai garaj cu curent... Ca pana se vor face statii de alimentare electrice, ii mancam pomana unui anumit premier. Si astea pot functiona in 2 feluri. - Statii care-ti schimba bateria cu una incarcata. Ideea o fi buna, da' nu la romani ![]() - Statii fast-charge, care in ~15 minute iti aduc bateria de la 30% la 80% - La bateriile cu electrolit mai era o teorie foarte draguta... sa se schimbe electrolitul. Fara sa pomeneasca cineva cum se incarca dupa aia atata amar de electrolit fara sa moara pompagii... Ca si cost total anual, masina probabil iese mai ieftin. Si poate, ceva mai putin poluanta. Uitati-va pe facturile de la Enel, sa vedeti cat curent se obtine din combustibil fosil. La poluarea asta, se mai adauga poluarea produsa de baterii, cand trebuie schimbate... n-am idee ce se recicleaza din ea. L.E. da, pentru o incarcare intr-un timp rezonabil e nevoie de trifazic... pentru fast-charge, e si mai rau ![]() This post has been edited by bucatzel: 12 Jan 2010, 10:01 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
axabrt |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
deci ma agit debeaga sa strang de polo full electric ?
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai sincer...
a. mai devreme de 10 ani, ma indoiesc ca o sa ochesti statii de incarcare in tarisoara noastra. Daca americanii (de-aia mai destepti, recunosc, nu prostovanii lor standard) se descurca sa mearga cu masini electrice convertite de ei pana la lucru si inapoi, cu bateri Pb-acid, pe autostrada, etc, etc, daca poti s-o incarci acasa, te-oi descurca si tu. b. La cam toate masinutele electrice, masina o cumperi, dar batteriile sunt in leasing. Chestie de intrebat inainte. c. Daca o faci din motive ecologice... Ia-ti scuter. (Banui ca si alea trebuie sa respecte normele Euro). |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#14
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Newsflash, amerticanii aveau masini electrice care se incarcau la priza de acum 10-15 ani. Unii francezii idem. Si masini omologate, facute de GM, FORD, RENault sau Citroen nu pe genunchi.
This post has been edited by einstein1984: 12 Jan 2010, 10:48 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
eu sunt inginer electronist:
mi-am facut si eu un calcul cam cat m-ar costa sa fac o solenza electrica: baterii LiFeP de la A123 Systems de 2.3Ah/3.3V bucata 3600 bucati in total (118V/ 230Ah) 252Kg --40000 dolari motor Warp9 70CP 120V/435A 5500rpm 1750 dolari 64kg controller motor (cu intrare potentiometru pedala de acc.) logi systems 1200 dolari incarcator 2000 dolari. Autonomia este de 216km datorita faptului ca am facut calculele astfel incat sa nu depasesc masa totala autorizata a masinii. la pretul de azi al curentului si al benzinei ar fi de 2 ori mai ieftin sa mergi cu o masina electrica. link-uri utile:http://www.evalbum.com/ http://www.killacycle.com/ pe ultimul site va uitati la sponsors si gasiti tot ce vreti. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
axabrt |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.971 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
cam scumpe bateriile alea nu crezi ?
|
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
driverx |
![]()
Post
#17
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Pai tot ce a calculat el acolo ii cat doua solenze noi
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pai ce, benzina se da gratis pe la colturi?
Da' totusi.... patrujdemii... nu-i cam mult? Vezi ca iti da ceva cu virgula... QUOTE(einstein1984 @ 12 Jan 2010, 10:34) Newsflash, amerticanii aveau masini electrice care se incarcau la priza de acum 10-15 ani. Unii francezii idem. Si masini omologate, facute de GM, FORD, RENault sau Citroen nu pe genunchi. Yeah, right... mai citeste, ca prea le invarti din condei pana ajungi sa pari detinatorul adevarului absolut... GM da. le-au retras de pe piata si le-au distrus. toate, ca erau inchiraiate, nu vandute. Ford... hmm nope. Renault... nope... Dar "Electrica" americanilor a cumparat cateva careoserii de Renault Dauphine pe care le-au facut masini electrice. Henney Kilowatt. Fara prea mult succes. Chiar si cateva Renault 12 au fost convertite prin Canada. Dar nu de catre Renault... Citroen... Astia au scos acu' vreo 10 ani un berlingo electric... Singura masina electrica cu nu pic de cap deasupra gatului. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bucatzel, ia pune mana pe goagal si cauta Ford ranger electric sau Kangoo electric . Sau uita-te aici si aici daca ti-e asa lene sa verifici inainte de a vorbi. Eu ma mai si documentez uneori inainte sa contrazic pe cineva. Si dupa aia vino pe aici sa-mi dai peste nas. Oricum, ideea era ca asemenea masini s-au facut si au functionat zeci de mii de km fiecare. Deci se poate. Ca anumite interese au vrut sa fie retrase e alta. Pentru alea retrase de GM se batea lumea sa le poata cumpara si nu au vandut nici un EV1, Ford a renuntat la unele Ranger-uri. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
axabrt, pai e vreo 10 dolari o singura baterie inmultit cu 3600 baterii............
prima data facusem calculul pentru o autonomie de 800 km si iesise vreo 80 000 de dolari. Astept pana o sa apara rectoare nucleare de buzunar si atunci o sa imi fac masina electrica. O sa apara la stiri: un user de pe dacia club si-a reglat relantiul la reactorul nuclear de la masina in spatele blocului si a facut un crater de 2 km. ![]() Intrati pe link-ul pe care l-am pus eu (http://www.evalbum.com/) ca sunt vreo 2000 de masini electrice printre care si o supernova facuta de unii......... culmea........ din Kuweit. ia vedeti ce zice baiatul asta din Londra ca sunt si cateva puncte de incarcare la el in oras : http://www.evalbum.com/3035 This post has been edited by ianacosti: 12 Jan 2010, 11:32 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#21
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Adica asta? ?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
da
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
bucatzel |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Sorry... Tot uit ca nu numai Toyota o facut pickup-uri electrice.
Oricum, toate erau pe Pb-acid... lucru al dracu' de penalizant... Ca sa nu uitam ca la bateriile alea trebuia completat nivelul cu apa, chestie care nu ar fi fost in stare s-o faca orice american (greu dom'le) De renaultul ala nu stiam... Ianacosti.... tu gresesti ceva... de baza... cine basca mea iti lipeste 3600 de baterii? Ia refa-ti calculele cu baterii mai dedicate. MODEL NO:TS-LFP60AHA Nominal Capacity :60AH Operating Voltage:2.5V~4.25V weight:2.5kg±100g Dimensions:115Ś203Ś61(mm) 66$ bucata http://www.everspring.net/product-battery-LFP60AHA.htm http://www.evcomponents.com/ProductDetails...e=TS%2DLFP60AHA |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista sisteme centralizate de adapat bateriile. Europenii avea Ni CD care aveau si ele nevoie de apa iar unele au racire cu apa.
Cauta si o baterie Zebra, sa vezi acolo tehnologie dedicata pentru auto. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#25
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
facusera unii la mine la facultate o super nova din asta "electrica" pacat ca nu am avut de unde sa fac rost de detalii.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
bucatel am facut calculul, la aceeasi capacitate (118V 230Ah) am nevoie de
140 bucati din bateriile pe care mi le-ai aratat mai sus. Care costa 10 000 dolari, deci mai ieftine cu 30 000 de dolari, dar mai grele cu 100 kg. dezavantajul lor e ca sunt mai mari si nu am undwe sa le bag. Cele de la a123 le bag peste tot: in bord, in praguri, sub scaune, in usi, la motor, in locul rezervorului etc. 3600 baterii le lipesc intr-o saptamana problema e cine-mi da 50 000 de dolari? Are cineva nr. lui Becali sa-l sun? |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
MihaiD |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 691 Joined: 21 July 05 From: Ro ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 12 Jan 2010, 09:58) Bateriile usoare sunt litiu polimer, ( litiu ion au darul de a face putin poc ![]() Litiu Polimer (LiPo) au darul de a exploda daca nu sunt incarcate corect, sunt gaurite sau sunt scurtcircuitate. Stiu asta din experienta, ca le folosesc la modele RC,si am distrus asa un avion rc de vreo 1000 de para. Uite si un film despre cat de safe sunt Acumulatorii de care zice ianacosti, Li-Fe sunt cei mai buni la ora actuala, sunt foarte siguri, chiar daca sunt gauriti nu explodeaza, au o durata de viata de pana la 5 ori mai mare decat LiPo si o durata de incarcare muuult mai scurta. Ca un mic exemplu, folosesc un pack de 4 celule (4x3.3V), adica de 13.2 V la 2300 mAh, si se pot incarca la 10A in aprox 15 minute.Pack-ul de Li-Po de 11.2V se incarca in 2 ore. Dezavantajul ar fii ca Li-Fe sunt un pic mai grei decat LiPo. A, si au o rata de descarcare de vreo 3 ori mai mare decat la LiPo... QUOTE(bucatzel @ 12 Jan 2010, 09:58) Intr-adevar, sistemul este foarte robust... La motor in afara de perii, n-ai ce sa schimbi, si astea se schimba la ceva de genu' 100.000. km. Intre timp s-au inventat motoarele brushless, nu mai trebuie sa schimbi nimic... Visul o cu masina electrica ieftina o sa devina real cand acumulatorii o sa se ieftineasca de cel putin 10 ori... This post has been edited by MihaiD: 12 Jan 2010, 14:03 |
--------------------
Renault
Megane R26
2008
- XX-xx-xxx
|
|
LuluMOB |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu pedale. Group: Members Posts: 1.136 Joined: 28 October 05 From: Iași ![]() |
Asta e problema reala in cazul energiei electrice: nu putem s-o stocam.
E valabil si in cazul centralelor eoliene, solare, hidro sau de orice alt fel, inclusiv cele clasice. Nu avem capacitatea de a stoca energia electrica intr-o forma la fel de concentrata si usor de utilizat cum sunt combustibilii fosili. Ne-ar trebui niste AV ca cei din „Picnic la marginea drumului”. |
--------------------
Dacia
Logan
ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(MihaiD @ 12 Jan 2010, 13:58) Litiu Polimer (LiPo) au darul de a exploda daca nu sunt incarcate corect, sunt gaurite sau sunt scurtcircuitate. Stiu asta din experienta, ca le folosesc la modele RC,si am distrus asa un avion rc de vreo 1000 de para. My bad, m-am grabit... LiFePo. Ca si Thundersky-urile din linKul dat de mine QUOTE(MihaiD @ 12 Jan 2010, 13:58) Visul o cu masina electrica ieftina o sa devina real cand acumulatorii o sa se ieftineasca de cel putin 10 ori... Problema n-ar fi pretul, ca deja se amortizeaza datorita pretului curentului... problema va fi reciclarea lor, ca s-ar putea sa polueze mai rau decat cu gazolina. Plus ca o sa depindem de chinezi big-time... La ei sunt cele mai mari zacaminte de Litiu... Ca in principiu ea exista... Conversiile bazate pe baterii de Pb-acid sunt destul de fiabile, dar cum ziceam, sunt penalizate puternic la autonomie. Ca si masini exclusiv de oras insa sunt perfecte... @ianacosti... 100 kg nu-i un capat de tara... Un rezervor plin are si el 50 kg. Daca le distribui 3/4 in portbagaj si 1/4 in fata la motor (ca sa pastrezi ceva echilibru de mase intre punti) nici macar n-ar trebui sa schimbi arcurile cu unele mai potente (lucru obligatoriu la conversiile cu Pb-acid ![]() Plus ca daca ai probleme cu cateva din alea 3600 de baterii, ai dat de naiba, ca n-o sa ai cum sa indentifici defectiunea... Ideea asta cu multe baterii mici peste tot suna sexy la partea cu coborarea centrului de greutate a masinii, dar in rest... va striga numai probleme. Oricum... daca astia reusesc sa treaca de la concept la realitate si sa nu exagereze cu pretul.... ![]() This post has been edited by bucatzel: 12 Jan 2010, 14:30 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
Nu se poate stocarea ei pentru ca nu se doreste. Sunt convins ca exista tehnologia necesara pt asa ceva bine pazita si gata de scos pe piata la momentul oportun. Sunt de parere ca masini de genul acesta se pot incarca de la priza de 220 fara probleme...dar pe instalatie din cupru sau aluminiu cu sectiunea marita, ori la noi in tara stiti si voi ce instalatii electrice infecte avem, facute pe vremea lu` ceasca cu mare dorinta de economie.
This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 12 Jan 2010, 14:37 |
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 01:52 |