DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Peste 5 ani vor aparea masini electrice, Care se vor incarca de la priza

axabrt
post 12 Jan 2010, 09:19
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Deci toata lumea cunoaste subiectul. Dar eu nu sunt electrician si notiunile de electricitate au ramas la nivelul fizicii de liceu, pe care acum nu mi-o amintesc foarte bine. Daca am gresit grav va rog sa ma corectati ...

1 KW = 1,34 CP, o astfel de masina electrica va avea viteza max (rezonabil) 100 kmh, deci necesar un motor de aprox 40 CP ~ 30 KW
Deasemeni din cele citite pana acum acumulatorii vor fi incarcati la prize normale in 3-4 ore. Sa zicem 4 ore.
Deci 30KW*4 ore = 120 KWh pentru o autonomie de 150 km. Deci aproximativ
1 kWh pe 1 km fara costul masinii.
Daca acum kw este cam 1 Ron nu stiu, probabil ca vor aparea abonamente diferentiate pentru diverse tarife...kw mai ieftin noaptea, habar nu am. Exista deja.
Chiar si asa se pare ca_costurile de productie vor fi mai mici la o masina electrica (nu va mai exista bloc motor, pistoane , ulei , instalatie de racire, etc) deci pana si masina in sine ar fi mult mai ieftina decat Loganu de 5000 de euro.
Altfel vorbind ar fi, conform calculului meu de PATRU ori mai ieftina.

Poate incerc sa anticipez putin viitorul, daca ele se vor incarca de la priza apar 2 probleme:
Cum vor face incarcarea cei ce stau la bloc,
Cat va trece pana cand baietii destepti vor face si aceasta alternativa de "nesuportat" fiindca deja cumparam energie electrica la preturi colosale, stiind ca in unele tari energia electrica e gratis ???


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jan 2010, 09:26
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2010, 09:19)
Cum vor face incarcarea cei ce stau la bloc,
*




simplu, in garajul proriu, sau comun la subteran, asa cum au in toate tarile normale.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 12 Jan 2010, 09:30
Post #3


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Unde e energia electrica gratis?


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Jan 2010, 09:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Argon, ce garaj ? Ce subsol comun ? trebuie sa construim alte blocuri. Imi imaginez 2 variante, sau luam bateriile in casa ca pe vremea daciei 1300 sau o sa lasam jemii de metri de fire de la balcon in fata blocului. Sa vezi distractie cand vine ploaia. Si nici nu mi surade ideea de a alimenta la statie electrica, pai se fac acuma cozi la Peco ca dureaza alimentarea 5 minute pe masina, da la alimentari de 3 ore inseamna ca o lasi acolo cu 2 luni inainte...deci vezi de ce zic ca totusi se vor alimenta de la priza ?

<span class='edit'>12 Jan 2010, 09:33:</span>
pe la rusii aia si in nordul europei nu e chiar scumpa. Comparativ cu preturile practicate la noi e chiar gratis ceva de genu 50$ pe 1000 kwh.

This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:34


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
viorelu
post 12 Jan 2010, 09:33
Post #5


LoganClubPitesti


Group: Members
Posts: 49
Joined: 15 October 07
From: Pitesti




QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2010, 10:19)
..................
Cat va trece pana cand baietii destepti vor face si aceasta alternativa de "nesuportat" fiindca deja cumparam energie electrica la preturi colosale, stiind ca in unele tari energia electrica e gratis ???
*


Da' chiar unde este energia electrica gratis?...sau gratis pentru cine?...acu' eu stiu unele tari unde te si platesc sa consumi dar nu le spun.Dar gratis!?...nu am auzit.

...masinile electrice sunt(chiar si in productie de serie),foarte scumpe si mai este de lucrat la ele...deocamdata sunt un moft.Poate de cele hibride te mai poti atinge sa zic...

This post has been edited by viorelu: 12 Jan 2010, 09:36


--------------------
Dacia Logan 2007/logan kiss/1.4 mpi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2010, 09:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




Problema mare e cu incarcarea.

Daca luam cazul de mai sus cu 30 kWh inseamna ca priza trebuie
sa dea un curent de 30kWh/230V=130 Amperi.

Cred ca trebuie un bransament trifazat la fiecare utilizator.


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jan 2010, 09:34
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(LuluMOB @ 12 Jan 2010, 09:30)
Unde e energia electrica gratis?
*




QUOTE(viorelu @ 12 Jan 2010, 09:33)
Da' chiar unde este energia electrica gratis?...sau gratis pentru cine?...acu' eu stiu unele tari unde te si platesc sa consumi dar nu le spun.Dar gratis!?...nu am auzit.
*


pentru cei ce lucreaza in domeniu e gratis.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Jan 2010, 09:36
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




vezi chestia cu amperaju nu o luasem in calcul...deci valoarea de 30kwh pentru motorul masinii ti se pare rezonabila ?
Plus ca, intr-adevar asa este, si se pare ca reteaua nu va suporta incarcarrea masinilor de la priza. Deci, mi-am ratat viitorul, poate ma pun sa fac o facultate de energetica...

This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:37


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 12 Jan 2010, 09:37
Post #9


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




nu sunt inginer, dar am impresia ca unul real s-ar speria de ce debitati p'aici.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Jan 2010, 09:39
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




Mda, deci de ce nu, exista locomotive electrice ? Abia astept sa vad un pionier d-asta cum arde reteaua, sa il alerge gospodinile din bloc ca li se strica mancarea in congelator. radmasa.gif

Aaa, eu asta astept un inginer din asta electronist, sa intre aici si sa indrepte discutia in directia corecta. Cred ca cineva care se pricepe face calculul in 3 minute.

This post has been edited by axabrt: 12 Jan 2010, 09:41


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 12 Jan 2010, 09:58
Post #11


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(axabrt @ 12 Jan 2010, 09:19)
Chiar si asa se pare ca_costurile de productie vor fi mai mici la o masina electrica (nu va mai exista bloc motor, pistoane , ulei , instalatie de racire, etc) deci pana si masina in sine ar fi mult mai ieftina decat Loganu de 5000 de euro.
Altfel vorbind ar fi, conform calculului meu de PATRU ori mai ieftina.
*



Da si nu. Masina electrica nu-i mai ieftina. motoru-i scump, controller-ul ii scump, iti mai trebuie instalatie de incalzire pe timp de iarna, pompa electrica de vacuum pentru servo, AC electric.

Bateriile usoare sunt litiu polimer, ( litiu ion au darul de a face putin poc tongue.gif ), care, desi mai ieftine decat acu' 5-10 ani, sunt inca scumpe.

Cele grele (plumb-acid) nu-s groaznic de scumpe, dar te penalizeaza la greutate rau de tot. Si si mai mult de atat la autonomie. Apropo, desi seamana cu cele de la masina, nu-s chiar aceeasi marie... sunt versiuni deep-cycle. Deh, trebuie sa traga de motor cat se plimba propritarul prin oras, nu' 2-3 secunde ca electromotorul.

Intr-adevar, sistemul este foarte robust... La motor in afara de perii, n-ai ce sa schimbi, si astea se schimba la ceva de genu' 100.000. km.
Frana regenerativa functioneaza suficient de bine incat in 90% din cazuri sa nu ajungi sa atingi placutele de discurile de frane.
La mers prin oras nu ai nevoie sa schimbi viteze (nici macar la pornire/oprire).

Daca mergi mult prin oras, si nu te impiedici asa tare de rezistenta vantului, autonomia e un pic mai mare.

Singurele probleme in tarisoara noastra sunt cele legate de alimentare. Ori stai la casa, ori ai garaj cu curent...

Ca pana se vor face statii de alimentare electrice, ii mancam pomana unui anumit premier.
Si astea pot functiona in 2 feluri.
- Statii care-ti schimba bateria cu una incarcata. Ideea o fi buna, da' nu la romani tongue.gif
- Statii fast-charge, care in ~15 minute iti aduc bateria de la 30% la 80%
- La bateriile cu electrolit mai era o teorie foarte draguta... sa se schimbe electrolitul. Fara sa pomeneasca cineva cum se incarca dupa aia atata amar de electrolit fara sa moara pompagii...

Ca si cost total anual, masina probabil iese mai ieftin. Si poate, ceva mai putin poluanta. Uitati-va pe facturile de la Enel, sa vedeti cat curent se obtine din combustibil fosil. La poluarea asta, se mai adauga poluarea produsa de baterii, cand trebuie schimbate... n-am idee ce se recicleaza din ea.


L.E. da, pentru o incarcare intr-un timp rezonabil e nevoie de trifazic... pentru fast-charge, e si mai rau tongue.gif Daca nu, in 8 ore, peste noapte se can descurcau americanii, si cu prizele lor de 110.

This post has been edited by bucatzel: 12 Jan 2010, 10:01


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Jan 2010, 10:05
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




deci ma agit debeaga sa strang de polo full electric ?


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 12 Jan 2010, 10:31
Post #13


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Pai sincer...

a. mai devreme de 10 ani, ma indoiesc ca o sa ochesti statii de incarcare in tarisoara noastra. Daca americanii (de-aia mai destepti, recunosc, nu prostovanii lor standard) se descurca sa mearga cu masini electrice convertite de ei pana la lucru si inapoi, cu bateri Pb-acid, pe autostrada, etc, etc, daca poti s-o incarci acasa, te-oi descurca si tu.

b. La cam toate masinutele electrice, masina o cumperi, dar batteriile sunt in leasing. Chestie de intrebat inainte.

c. Daca o faci din motive ecologice... Ia-ti scuter. (Banui ca si alea trebuie sa respecte normele Euro).


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Jan 2010, 10:34
Post #14


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Newsflash, amerticanii aveau masini electrice care se incarcau la priza de acum 10-15 ani. Unii francezii idem. Si masini omologate, facute de GM, FORD, RENault sau Citroen nu pe genunchi.

This post has been edited by einstein1984: 12 Jan 2010, 10:48


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2010, 10:34
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




eu sunt inginer electronist:

mi-am facut si eu un calcul cam cat m-ar costa sa fac o solenza electrica:

baterii LiFeP de la A123 Systems de 2.3Ah/3.3V bucata 3600 bucati in total

(118V/ 230Ah)

252Kg --40000 dolari

motor Warp9 70CP 120V/435A 5500rpm 1750 dolari 64kg

controller motor (cu intrare potentiometru pedala de acc.) logi systems

1200 dolari

incarcator 2000 dolari.

Autonomia este de 216km datorita faptului ca am facut calculele astfel
incat sa nu depasesc masa totala autorizata a masinii.

la pretul de azi al curentului si al benzinei ar fi de 2 ori mai ieftin sa mergi
cu o masina electrica.

link-uri utile:http://www.evalbum.com/
http://www.killacycle.com/

pe ultimul site va uitati la sponsors si gasiti tot ce vreti.


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
axabrt
post 12 Jan 2010, 10:45
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.971
Joined: 15 February 05
From: Ploiesti




cam scumpe bateriile alea nu crezi ?


--------------------
Ford Focus mk3.5 Ecob00st
.dracnev si boboru’ este viitoru’.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 12 Jan 2010, 10:57
Post #17


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pai tot ce a calculat el acolo ii cat doua solenze noi biggrin.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 12 Jan 2010, 11:02
Post #18


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Pai ce, benzina se da gratis pe la colturi?

Da' totusi.... patrujdemii... nu-i cam mult? Vezi ca iti da ceva cu virgula...

QUOTE(einstein1984 @ 12 Jan 2010, 10:34)
Newsflash, amerticanii aveau masini electrice care se incarcau la priza de acum 10-15 ani. Unii francezii idem. Si masini omologate, facute de GM, FORD, RENault sau Citroen nu pe genunchi.
*



Yeah, right... mai citeste, ca prea le invarti din condei pana ajungi sa pari detinatorul adevarului absolut...

GM da. le-au retras de pe piata si le-au distrus. toate, ca erau inchiraiate, nu vandute.
Ford... hmm nope.
Renault... nope... Dar "Electrica" americanilor a cumparat cateva careoserii de Renault Dauphine pe care le-au facut masini electrice. Henney Kilowatt. Fara prea mult succes.
Chiar si cateva Renault 12 au fost convertite prin Canada. Dar nu de catre Renault...
Citroen... Astia au scos acu' vreo 10 ani un berlingo electric... Singura masina electrica cu nu pic de cap deasupra gatului.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Jan 2010, 11:21
Post #19


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti





Bucatzel, ia pune mana pe goagal si cauta Ford ranger electric sau Kangoo electric . Sau uita-te aici si aici daca ti-e asa lene sa verifici inainte de a vorbi. Eu ma mai si documentez uneori inainte sa contrazic pe cineva.
Si dupa aia vino pe aici sa-mi dai peste nas.
Oricum, ideea era ca asemenea masini s-au facut si au functionat zeci de mii de km fiecare. Deci se poate. Ca anumite interese au vrut sa fie retrase e alta. Pentru alea retrase de GM se batea lumea sa le poata cumpara si nu au vandut nici un EV1, Ford a renuntat la unele Ranger-uri.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2010, 11:24
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




axabrt, pai e vreo 10 dolari o singura baterie inmultit cu 3600 baterii............

prima data facusem calculul pentru o autonomie de 800 km si iesise vreo
80 000 de dolari.

Astept pana o sa apara rectoare nucleare de buzunar si atunci o sa
imi fac masina electrica.

O sa apara la stiri: un user de pe dacia club si-a reglat relantiul
la reactorul nuclear de la masina in spatele blocului si a facut un crater de
2 km. smile.gif

Intrati pe link-ul pe care l-am pus eu (http://www.evalbum.com/) ca sunt vreo
2000 de masini electrice printre care si o supernova facuta de unii.........
culmea........ din Kuweit.

ia vedeti ce zice baiatul asta din Londra ca sunt si cateva puncte
de incarcare la el in oras :

http://www.evalbum.com/3035

This post has been edited by ianacosti: 12 Jan 2010, 11:32


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Jan 2010, 11:31
Post #21


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Adica asta? ?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2010, 11:33
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




da


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 12 Jan 2010, 11:52
Post #23


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Sorry... Tot uit ca nu numai Toyota o facut pickup-uri electrice.
Oricum, toate erau pe Pb-acid... lucru al dracu' de penalizant... Ca sa nu uitam ca la bateriile alea trebuia completat nivelul cu apa, chestie care nu ar fi fost in stare s-o faca orice american (greu dom'le)
De renaultul ala nu stiam...

Ianacosti.... tu gresesti ceva... de baza... cine basca mea iti lipeste 3600 de baterii?

Ia refa-ti calculele cu baterii mai dedicate.

MODEL NO:TS-LFP60AHA
Nominal Capacity :60AH
Operating Voltage:2.5V~4.25V
weight:2.5kg±100g
Dimensions:115Ś203Ś61(mm)

66$ bucata

http://www.everspring.net/product-battery-LFP60AHA.htm
http://www.evcomponents.com/ProductDetails...e=TS%2DLFP60AHA


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 Jan 2010, 12:23
Post #24


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Exista sisteme centralizate de adapat bateriile. Europenii avea Ni CD care aveau si ele nevoie de apa iar unele au racire cu apa.
Cauta si o baterie Zebra, sa vezi acolo tehnologie dedicata pentru auto.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_90
post 12 Jan 2010, 12:28
Post #25


baiatu' cu apa


Group: Members
Posts: 1.467
Joined: 16 January 08




facusera unii la mine la facultate o super nova din asta "electrica" pacat ca nu am avut de unde sa fac rost de detalii.


--------------------
ford focus 2007 - xxx
plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ianacosti
post 12 Jan 2010, 13:55
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 307
Joined: 6 August 07
From: Brasov-Campulung AG




bucatel am facut calculul, la aceeasi capacitate (118V 230Ah) am nevoie de
140 bucati din bateriile pe care mi le-ai aratat mai sus.

Care costa 10 000 dolari, deci mai ieftine cu 30 000 de dolari, dar mai grele cu 100 kg.

dezavantajul lor e ca sunt mai mari si nu am undwe sa le bag.

Cele de la a123 le bag peste tot: in bord, in praguri, sub scaune, in usi, la motor, in locul rezervorului etc.

3600 baterii le lipesc intr-o saptamana problema e cine-mi da 50 000 de dolari? Are cineva nr. lui Becali sa-l sun?


--------------------
DACIA SOLENZA 2005 - BV 78 EDM
SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MihaiD
post 12 Jan 2010, 13:58
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 691
Joined: 21 July 05
From: Ro




QUOTE(bucatzel @ 12 Jan 2010, 09:58)
Bateriile usoare sunt litiu polimer, ( litiu ion au darul de a face putin poc tongue.gif ), care, desi mai ieftine decat acu' 5-10 ani, sunt inca scumpe.


Litiu Polimer (LiPo) au darul de a exploda daca nu sunt incarcate corect, sunt gaurite sau sunt scurtcircuitate. Stiu asta din experienta, ca le folosesc la modele RC,si am distrus asa un avion rc de vreo 1000 de para.

Uite si un film despre cat de safe sunt


Acumulatorii de care zice ianacosti, Li-Fe sunt cei mai buni la ora actuala, sunt foarte siguri, chiar daca sunt gauriti nu explodeaza, au o durata de viata de pana la 5 ori mai mare decat LiPo si o durata de incarcare muuult mai scurta.
Ca un mic exemplu, folosesc un pack de 4 celule (4x3.3V), adica de 13.2 V la 2300 mAh, si se pot incarca la 10A in aprox 15 minute.Pack-ul de Li-Po de 11.2V se incarca in 2 ore. Dezavantajul ar fii ca Li-Fe sunt un pic mai grei decat LiPo.
A, si au o rata de descarcare de vreo 3 ori mai mare decat la LiPo...


QUOTE(bucatzel @ 12 Jan 2010, 09:58)
Intr-adevar, sistemul este foarte robust... La motor in afara de perii, n-ai ce sa schimbi, si astea se schimba la ceva de genu' 100.000. km.

Intre timp s-au inventat motoarele brushless, nu mai trebuie sa schimbi nimic...


Visul o cu masina electrica ieftina o sa devina real cand acumulatorii o sa se ieftineasca de cel putin 10 ori...

This post has been edited by MihaiD: 12 Jan 2010, 14:03


--------------------
Renault Megane R26 2008 - XX-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LuluMOB
post 12 Jan 2010, 14:04
Post #28


Membru cu pedale.


Group: Members
Posts: 1.136
Joined: 28 October 05
From: Iași




Asta e problema reala in cazul energiei electrice: nu putem s-o stocam.
E valabil si in cazul centralelor eoliene, solare, hidro sau de orice alt fel, inclusiv cele clasice. Nu avem capacitatea de a stoca energia electrica intr-o forma la fel de concentrata si usor de utilizat cum sunt combustibilii fosili.
Ne-ar trebui niste AV ca cei din „Picnic la marginea drumului”.


--------------------
Dacia Logan ABS+ AC 1.4MPI 06/2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 12 Jan 2010, 14:29
Post #29


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.464
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




QUOTE(MihaiD @ 12 Jan 2010, 13:58)
Litiu Polimer (LiPo) au darul de a exploda daca nu sunt incarcate corect, sunt gaurite sau sunt scurtcircuitate. Stiu asta din experienta, ca le folosesc la modele RC,si am distrus asa un avion rc de vreo 1000 de para.
*



My bad, m-am grabit... LiFePo. Ca si Thundersky-urile din linKul dat de mine

QUOTE(MihaiD @ 12 Jan 2010, 13:58)
Visul o cu masina electrica ieftina o sa devina real cand acumulatorii o sa se ieftineasca de cel putin 10 ori...
*



Problema n-ar fi pretul, ca deja se amortizeaza datorita pretului curentului... problema va fi reciclarea lor, ca s-ar putea sa polueze mai rau decat cu gazolina.

Plus ca o sa depindem de chinezi big-time... La ei sunt cele mai mari zacaminte de Litiu...

Ca in principiu ea exista... Conversiile bazate pe baterii de Pb-acid sunt destul de fiabile, dar cum ziceam, sunt penalizate puternic la autonomie. Ca si masini exclusiv de oras insa sunt perfecte...

@ianacosti...
100 kg nu-i un capat de tara... Un rezervor plin are si el 50 kg. Daca le distribui 3/4 in portbagaj si 1/4 in fata la motor (ca sa pastrezi ceva echilibru de mase intre punti) nici macar n-ar trebui sa schimbi arcurile cu unele mai potente (lucru obligatoriu la conversiile cu Pb-acid tongue.gif).

Plus ca daca ai probleme cu cateva din alea 3600 de baterii, ai dat de naiba, ca n-o sa ai cum sa indentifici defectiunea... Ideea asta cu multe baterii mici peste tot suna sexy la partea cu coborarea centrului de greutate a masinii, dar in rest... va striga numai probleme.



Oricum... daca astia reusesc sa treaca de la concept la realitate si sa nu exagereze cu pretul.... wub.gif

This post has been edited by bucatzel: 12 Jan 2010, 14:30


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 12 Jan 2010, 14:35
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Nu se poate stocarea ei pentru ca nu se doreste. Sunt convins ca exista tehnologia necesara pt asa ceva bine pazita si gata de scos pe piata la momentul oportun. Sunt de parere ca masini de genul acesta se pot incarca de la priza de 220 fara probleme...dar pe instalatie din cupru sau aluminiu cu sectiunea marita, ori la noi in tara stiti si voi ce instalatii electrice infecte avem, facute pe vremea lu` ceasca cu mare dorinta de economie.

This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 12 Jan 2010, 14:37


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 01:52
Forum Renault