DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> vitezometrul indica viteza eronat

PaulT
post 18 May 2010, 21:24
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




QUOTE(alin12 @ 26 Jan 2010, 21:50)
Pana nu testezi cu gps-ul nu poti fi sigur. Si eu credeam ca imi indica mai putin decat viteza reala (3000 rotatii, treapta a 5a, 90 km/h). Testat gps, viteza care o arata este perfect adevarata. (Am prins 141 km/h, cu 4 oameni in masina, vreo 4200 rotatii... off topic)
*




3000 rpm 90km/h => 4200 rpm 126km/h Pana la 141 km/h mai sunt vreo 500-550 rpm.. wink.gif

This post has been edited by PaulT: 18 May 2010, 21:26


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 19 May 2010, 22:39
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Si aici vad aceeasi nesiguranta si eroare la mai tot. Am descris modul de calcul pe alt topic, al celui care spune ca nu-i depaseste de 3500 parca. V-ati nascut in GPS-uri, si ati uitat de adunari si scaderi, ori surubelnite. E mai usor sa ascultati alte tampenii, din care tot nu ramaneti cu nimic, de cat sa faceti cateva calcule sa aflati numai adevarul.

Vitezometrul SE REGLEAZA pana ai ajuns la eroare ZERO, daca dai jos "ceasul" fara sa-i demontezi cablul. Ridici o roata pe cric, Bagi in treapta care ai retinut tu ce viteza ai, si turezi motorul pana ajungi la acea viteza. Reti turatia de pe turometru, demontezi ceasul sa ai acces la surubul de reglaj de sub talerul magnetic (nu-i ca la acceleratorul din Elvetia), montezi cablul si turezi la aceeasi turatie pe care ai retinut-o inainte, ti constant in timp ce reglezi din surub, care apropie sau departeaza un taler de otel, facand acul sa indice cum vrei tu. NU se umbla la arcul acului. Habar n-au si te trage si pe tine dupa ei.
O alta metoda de testare mult mai simpla e cu tabelul de la ACR. Mergi constant intre doua borne khilometrice si vezi cate secunde ai facut pe km. De aici afli viteza reala. Ce, pe toti i-a facut ma-sa cu GPS-ul in buzunar? Unul bun e si 1000 de lei, ori masina face si pe jumate. Cat te costa sa mergi intre doua borne cu acul la 60 /h si sa faci 62 de secunde, ca sa afli ca de fapt aveai 58/h. Adica 3600:62=58.

19 May 2010, 22:42:
Vitezometrul se poate aduce la eroare zero. Ridici o roata pe cric, bagi a 4-a si turezi pana iti indica 126, reti turatia, desfaci bordul demontezi vitezometrul, dar ii lasi cablul. Pornesti iar si turezi la turatia retinuta, si tinand constant reglezi din surubul de sub discul magnetic, pana acul indica 100/h.

Voi va contraziceti, fara sa aplicati cele mai elementare formule de calcul:

Cauciucul de 165/70/13, are 56 cm in diametru, deci la o tura face 1,76 m. Raportul in a4-a e de 0,97 la 1. Cel de la grupul conic, e de 3,78. Luam la 4000 de ture, ca acolo-i curiozotatea.
0,97X3,78=3,666 atentie ca aici e un drac. Asta e total demultiplicare in cutie.Deci roata se va invarti de 3,666 ori mai incet de cat motorul. 4000 / 3,666=1091 ture face roata la 4000 de rotatii, deci intr-un minut.
1091X 1,76=1920m parcurge roata intr-un minut.
1920x60=115,2 km/h
Deci la 4000 de ture, la rapoartele si cauciucul prezentat, ai 115,2 km/h, si nimic altceva si orice s-ar spune.
115: 4= 28,7 km/h la mia de ture.
28,7X5,5=158km/h la turatia de 5500 de ture, in viteza a 4-a, cine poate sa ajunga la acea turatie. Poate la vale. Orice alte baliverne in afara de ce e mai sus, sunt vise.
Raportul din a5-a e de 0,86X 3,78=3,25 total demultiplicare. 1000:3,25=307,6 rot.X1,76=541,5m X60=32,5km/h/1000 de ture/min.
32,5X5,5=178,7km/h la 5500 de rot/min.
la 4000, ai 32,5X4 =130km/h
Era greu?


19 May 2010, 22:50:
Am adus textul si aici , sa fiu sigur ca l-ati gasit.

Nu am vrut sa jicnesc pe nimeni, dar imi pare rau cand cineva afirma ceea ce n-a facut niciodata, dezinformand mai ales pe tinerii care n-au de unde invata, decat in primul rand, de aici.
Multumesc!

This post has been edited by PH-06-BOA: 19 May 2010, 22:50


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 19 May 2010, 23:07
Post #33


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov





Era greu?
pentru unii este F.greu!
o singura corectura vreau sa iti fac, trebuie sa iei in calcul raza dinamica a anvelopei care difere de cea statica si care este in stas-uri
e mai mica decat cea statica


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
schumi_86
post 19 May 2010, 23:36
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 231
Joined: 20 September 08
From: Constanta City




Explicatia intr-adevar pt.unii (aici nu vreau sa jignec pe nimeni) care nu au habar de anumite chestii este cam grea de conceput.
Oricum explicatia este mai mult decat binevenita,multumim!


--------------------
Dacia 1310 1988,berlina - CT-00-ZMP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 20 May 2010, 03:17
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.182
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




PH-06-BOA respekt.gif mele in privinta asta jos palaria , si vorbesc foarte serios , eu sincer , avind in dotare telefon cu GPS mi-a fost usor , eroarea la masina din semnatura este de 10 km/h

This post has been edited by bygy007: 20 May 2010, 03:19


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emy_yig
post 21 May 2010, 17:46
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 9 October 09




ca sa nu mai deschid alt topic problema mea referindu-se tot la vitezometru, imi poate spune si mie cineva cum se schimba pinionul ala din cutie in care intra cablul de la kilometraj? multumesc anticipat

This post has been edited by emy_yig: 21 May 2010, 17:46


--------------------
dacia 1310 1999 - NT 49 EMY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 May 2010, 19:46
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.

Pinionul, il scoti dupa ce scoti cablul din cutie, dai jos de tot surubul de m6 cu care se strange cablul, si scoti acel manson care ramane pe cutie dupa ce scoti cablul. E ca un butuc ,de plastic, in centrul caruia e coada pinionului. Bagi diametral opus, doua surubelnite sau dornuri ascutite, pe exteriorul acelui butuc, infigi putin cele doua scule in el si sprijinindu-le pe corpul cutiei, faci parghii. Sau un cleste de sigurante zegher pentru interior, numai sa ai pozitie de smuls.

21 May 2010, 19:59:
La eroarea de 10 pe care o ai, garantez ca poti sa-l aduci la zero, din reglajul care-am zis. Mai incomod e de dat jos "ceasul" . Nu necesita demontarea bordului, ci numai a blocului de aparate si suruburile din stalpul stang. Daca vei schimba cauciucurile si nu mai sunt la fel la diametru, si aici eroare nu va fi mai mare de vreo doi km/h. Eu, dupa 5-6 ani de la reglare, deci multe alte cauciucuri, la un radar care voia sa ma fraiereasca in Vrancea, crezand ca n-am niciun Dumnezeu p-acolo, la 50 care erau pe bordul meu, pe ecranul lor erau 48, iar mie mi-i imputau pe-ai celui de pe banda 2, care avea 75, si mi-a si facut proces verbal. Evident , au luat-o-n mana, sau in gura, nu stiu.

This post has been edited by PH-06-BOA: 21 May 2010, 19:59


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tichondrius95
post 22 May 2010, 17:52
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 198
Joined: 21 February 09
From: Onesti , Bacau




Sal , eu am o problema asemanatoare doar ca la mine indica mai mult cu 10 km\h, s-a dovedit a fi ceasul din bord, dar nu renteaza munca de a-l schimba, mai poate fi si din cutie,sau poate e cablul de chilometraz uzat. schimba cablul mai intai si vezi care ar fi problema. Orientativ in treapta a 5-a la 3200 Rpm ai 100 km\h.

This post has been edited by tichondrius95: 22 May 2010, 17:53


--------------------
2 x DACIA 1310 2 x Berlina 1310 1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1 - BC02XXX / BC07XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
liviu05
post 23 May 2010, 21:42
Post #39


Membru din Brasov


Group: Members
Posts: 316
Joined: 7 May 05
From: brasov




[quote=PH-06-BOA,21 May 2010, 19:46]Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.


Da ai dreptate cu eroarea, observatia era pur teoretica si se referea la marimile folosite in calculele facute la "Dinamica Automobilelor"!

This post has been edited by liviu05: 23 May 2010, 21:43


--------------------
DACIA /Citroen 1300/ Xsara 1978(1989)2003 - BV05PAI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 24 May 2010, 23:03
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Pentru noi e neglijabil. Suntem toleranti si picam de prosti mereu. Am ramas dator de la o luna la alta 0,2bani (zerovirguladoibani), la BRD. Mi-a trimis mesaj, sa merg sa achit. M-am dus. Dar cum nu puteam achita asa ceva, am dat 50 de bani. Tot eu sun prostu' . Au trimis un mesaj de 10 centi, pentru a recupera 0,2 bani. Pentru diferenta in plus platita, luna urmatoare ni-a luat 15,9 lei comision de administrare.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulik
post 25 May 2010, 16:30
Post #41


Membru cu Dacie Break


Group: Members
Posts: 31
Joined: 8 December 07
From: Iasi




ai umblat vreodata la vitezometru? adica ma refer daca l-ai desfacut ca sa repari altceva? asa am patit eu, am umblat ca sa repar kilometraju ca se intepenise si fara sa vreau am tras acele inainte si aveam o eroare de vreo 10 km/h in plus.


--------------------
Dacia 1310 CL Break 1996 - IS 02 SXD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th June 2025 - 08:51
Forum Renault