vitezometrul indica viteza eronat
![]() ![]() ![]() |
vitezometrul indica viteza eronat
PaulT |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|||
PH-06-BOA |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si aici vad aceeasi nesiguranta si eroare la mai tot. Am descris modul de calcul pe alt topic, al celui care spune ca nu-i depaseste de 3500 parca. V-ati nascut in GPS-uri, si ati uitat de adunari si scaderi, ori surubelnite. E mai usor sa ascultati alte tampenii, din care tot nu ramaneti cu nimic, de cat sa faceti cateva calcule sa aflati numai adevarul.
Vitezometrul SE REGLEAZA pana ai ajuns la eroare ZERO, daca dai jos "ceasul" fara sa-i demontezi cablul. Ridici o roata pe cric, Bagi in treapta care ai retinut tu ce viteza ai, si turezi motorul pana ajungi la acea viteza. Reti turatia de pe turometru, demontezi ceasul sa ai acces la surubul de reglaj de sub talerul magnetic (nu-i ca la acceleratorul din Elvetia), montezi cablul si turezi la aceeasi turatie pe care ai retinut-o inainte, ti constant in timp ce reglezi din surub, care apropie sau departeaza un taler de otel, facand acul sa indice cum vrei tu. NU se umbla la arcul acului. Habar n-au si te trage si pe tine dupa ei. O alta metoda de testare mult mai simpla e cu tabelul de la ACR. Mergi constant intre doua borne khilometrice si vezi cate secunde ai facut pe km. De aici afli viteza reala. Ce, pe toti i-a facut ma-sa cu GPS-ul in buzunar? Unul bun e si 1000 de lei, ori masina face si pe jumate. Cat te costa sa mergi intre doua borne cu acul la 60 /h si sa faci 62 de secunde, ca sa afli ca de fapt aveai 58/h. Adica 3600:62=58. 19 May 2010, 22:42: Vitezometrul se poate aduce la eroare zero. Ridici o roata pe cric, bagi a 4-a si turezi pana iti indica 126, reti turatia, desfaci bordul demontezi vitezometrul, dar ii lasi cablul. Pornesti iar si turezi la turatia retinuta, si tinand constant reglezi din surubul de sub discul magnetic, pana acul indica 100/h. Voi va contraziceti, fara sa aplicati cele mai elementare formule de calcul: Cauciucul de 165/70/13, are 56 cm in diametru, deci la o tura face 1,76 m. Raportul in a4-a e de 0,97 la 1. Cel de la grupul conic, e de 3,78. Luam la 4000 de ture, ca acolo-i curiozotatea. 0,97X3,78=3,666 atentie ca aici e un drac. Asta e total demultiplicare in cutie.Deci roata se va invarti de 3,666 ori mai incet de cat motorul. 4000 / 3,666=1091 ture face roata la 4000 de rotatii, deci intr-un minut. 1091X 1,76=1920m parcurge roata intr-un minut. 1920x60=115,2 km/h Deci la 4000 de ture, la rapoartele si cauciucul prezentat, ai 115,2 km/h, si nimic altceva si orice s-ar spune. 115: 4= 28,7 km/h la mia de ture. 28,7X5,5=158km/h la turatia de 5500 de ture, in viteza a 4-a, cine poate sa ajunga la acea turatie. Poate la vale. Orice alte baliverne in afara de ce e mai sus, sunt vise. Raportul din a5-a e de 0,86X 3,78=3,25 total demultiplicare. 1000:3,25=307,6 rot.X1,76=541,5m X60=32,5km/h/1000 de ture/min. 32,5X5,5=178,7km/h la 5500 de rot/min. la 4000, ai 32,5X4 =130km/h Era greu? 19 May 2010, 22:50: Am adus textul si aici , sa fiu sigur ca l-ati gasit. Nu am vrut sa jicnesc pe nimeni, dar imi pare rau cand cineva afirma ceea ce n-a facut niciodata, dezinformand mai ales pe tinerii care n-au de unde invata, decat in primul rand, de aici. Multumesc! This post has been edited by PH-06-BOA: 19 May 2010, 22:50 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
Era greu? pentru unii este F.greu! o singura corectura vreau sa iti fac, trebuie sa iei in calcul raza dinamica a anvelopei care difere de cea statica si care este in stas-uri e mai mica decat cea statica |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
schumi_86 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 20 September 08 From: Constanta City ![]() |
Explicatia intr-adevar pt.unii (aici nu vreau sa jignec pe nimeni) care nu au habar de anumite chestii este cam grea de conceput.
Oricum explicatia este mai mult decat binevenita,multumim! |
--------------------
Dacia
1310
1988,berlina
- CT-00-ZMP
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
PH-06-BOA
![]() This post has been edited by bygy007: 20 May 2010, 03:19 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
emy_yig |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 9 October 09 ![]() |
ca sa nu mai deschid alt topic problema mea referindu-se tot la vitezometru, imi poate spune si mie cineva cum se schimba pinionul ala din cutie in care intra cablul de la kilometraj? multumesc anticipat
This post has been edited by emy_yig: 21 May 2010, 17:46 |
--------------------
dacia
1310
1999
- NT 49 EMY
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.
Pinionul, il scoti dupa ce scoti cablul din cutie, dai jos de tot surubul de m6 cu care se strange cablul, si scoti acel manson care ramane pe cutie dupa ce scoti cablul. E ca un butuc ,de plastic, in centrul caruia e coada pinionului. Bagi diametral opus, doua surubelnite sau dornuri ascutite, pe exteriorul acelui butuc, infigi putin cele doua scule in el si sprijinindu-le pe corpul cutiei, faci parghii. Sau un cleste de sigurante zegher pentru interior, numai sa ai pozitie de smuls. 21 May 2010, 19:59: La eroarea de 10 pe care o ai, garantez ca poti sa-l aduci la zero, din reglajul care-am zis. Mai incomod e de dat jos "ceasul" . Nu necesita demontarea bordului, ci numai a blocului de aparate si suruburile din stalpul stang. Daca vei schimba cauciucurile si nu mai sunt la fel la diametru, si aici eroare nu va fi mai mare de vreo doi km/h. Eu, dupa 5-6 ani de la reglare, deci multe alte cauciucuri, la un radar care voia sa ma fraiereasca in Vrancea, crezand ca n-am niciun Dumnezeu p-acolo, la 50 care erau pe bordul meu, pe ecranul lor erau 48, iar mie mi-i imputau pe-ai celui de pe banda 2, care avea 75, si mi-a si facut proces verbal. Evident , au luat-o-n mana, sau in gura, nu stiu. This post has been edited by PH-06-BOA: 21 May 2010, 19:59 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tichondrius95 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 198 Joined: 21 February 09 From: Onesti , Bacau ![]() |
Sal , eu am o problema asemanatoare doar ca la mine indica mai mult cu 10 km\h, s-a dovedit a fi ceasul din bord, dar nu renteaza munca de a-l schimba, mai poate fi si din cutie,sau poate e cablul de chilometraz uzat. schimba cablul mai intai si vezi care ar fi problema. Orientativ in treapta a 5-a la 3200 Rpm ai 100 km\h.
This post has been edited by tichondrius95: 22 May 2010, 17:53 |
--------------------
2 x DACIA 1310
2 x Berlina 1310
1983 Rk CN4 1.4, 5+1 / 1997 CN 3 1.4 , 5+1
- BC02XXX / BC07XXX
|
|
liviu05 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru din Brasov Group: Members Posts: 316 Joined: 7 May 05 From: brasov ![]() |
[quote=PH-06-BOA,21 May 2010, 19:46]Cineva spune de diametrul cauciucului , in cele doua faze. Eu am vrut sa cred ca e neglijabil (dar adevarat, ca daca s-ar pune senile, importanta ar fi raza cercului de rotatie, nu lungimea senilei, deci inaltimea de la sol la fuzeta), eroarea fiind mica, poate nici un km/h.Fata de 10-20 cum se discuta, e enorm. Si eu am pe telefon, dar nu l-am folosit niciodata, de fapt necesita timp pentru setare si initiere.
Da ai dreptate cu eroarea, observatia era pur teoretica si se referea la marimile folosite in calculele facute la "Dinamica Automobilelor"! This post has been edited by liviu05: 23 May 2010, 21:43 |
--------------------
DACIA /Citroen
1300/ Xsara
1978(1989)2003
- BV05PAI
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Pentru noi e neglijabil. Suntem toleranti si picam de prosti mereu. Am ramas dator de la o luna la alta 0,2bani (zerovirguladoibani), la BRD. Mi-a trimis mesaj, sa merg sa achit. M-am dus. Dar cum nu puteam achita asa ceva, am dat 50 de bani. Tot eu sun prostu' . Au trimis un mesaj de 10 centi, pentru a recupera 0,2 bani. Pentru diferenta in plus platita, luna urmatoare ni-a luat 15,9 lei comision de administrare.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
paulik |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru cu Dacie Break Group: Members Posts: 31 Joined: 8 December 07 From: Iasi ![]() |
ai umblat vreodata la vitezometru? adica ma refer daca l-ai desfacut ca sa repari altceva? asa am patit eu, am umblat ca sa repar kilometraju ca se intepenise si fara sa vreau am tras acele inainte si aveam o eroare de vreo 10 km/h in plus.
|
--------------------
Dacia
1310 CL Break
1996
- IS 02 SXD
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th June 2025 - 08:51 |