Recirculare aer si rolul ei!, bord cn4, probleme recirculare aer...
![]() ![]() ![]() |
Recirculare aer si rolul ei!, bord cn4, probleme recirculare aer...
bylexus |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
la bordul cn nu prea functioneaza functia. Rolul e de a nu permite aerului de afara sa intre in masina, il recircula pe cel din interior, util cand prinzi o afumatoare in fata ta, pute prin zona unde circuli, sau vara cand pornesti AC-ul cu masina incinsa, se raceste mai repede. In rest doar iti abureste geamurile(de la umezeala din respiratie).
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bylexus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Deci pun pe albastru(pe recirculare cu aerul din exterior) daca prind o afumatoare in fata mea, iar iarna cand e frig pun pe rosu ca sa nu permit sa se abureasca geamurile avand in vedere ca pornesc si aeroterma?!
Cum trebuie sa fie setat pt. o caldura mai buna iarna si un minim de aburire, un fel de cel mai bun compromis?! Si vara?! |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
recircularea e ori pornita ori oprita, nu o setezi altfel nicicum. Daca e functionala, iarna se incalzeste mai repede in masina, pentru ca nu trage aer de afara, si il reincalzeste pe cel din interior. Dar ti se si aburesc geamurile, ingheata pe interior si n-ai facut nimic.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bylexus |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
ok. ms.atunci o las pornita iarna?
27 Jan 2010, 14:52: atunci o opresc, pun pe rosu. Asa zici ca va fi mai buna caldura?! (scuze ca-s oleaca cam turc ![]() sa stii ca am observat ca imi ingheata de multe ori pe interior.... This post has been edited by bylexus: 27 Jan 2010, 13:52 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in primul rand ti-am zis ca nu stiu cat e de eficienta sau functionala e recircularea la bordul cn si etanseitatea Daciei.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bylexus |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Acuma ramane de vazut, in principiu iarna recircularea trebuie inchisa iar vara deschisa.Asta ca sa inteleg eu macar rolul ei...
|
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#8
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.389 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu zic sa nu o inchizi vara pentru ca nu ai AC. Doar daca esti cu gemurile inchise si ai vreun ROMAN sau o dacie cu GPL in fata.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
Lasa recircularea aerului la dacie ca nu faci mare lucru cu ea. Lasa comutat pe "aer de afara". Si daca mergi cu o raba obosita in fata si dai pe recirculare nu faci nici o treaba. Tot iti pute in masina. Fumul intra prin alte parti ce nu sunt etanse.
|
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
Alexio |
![]()
Post
#10
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Ce cine cum? LOL
Ai pe bord asa. de la stanga la dreapta: PATRATEL ROSU - LINIE ROSIE - LINIE ALBASTRA. Cand dai de la linia rosie pana la cea albastra inchizi sau deschizi robinetul de caldura in functie de cat cald vrei in masina. Cand dai pe patratelul acela ROSU din stanga atunci intrii pe sistem de aer din exterior. Vezi ca exista acolo pe bord vreo 3 desene cu niste sageti sicu o masinuta. <span class='edit'>27 Jan 2010, 14:27:</span> Si ca tot veni vorba sa nu mai fac alt topic... am o problema :| chiar nu ma asteptam... Are momente in care nu vrea sa mai bage aer decat pe la parbriz... orice as selecta de acolo numai la parbriz baga... spre exemplu cand selectez picioare se aude cum baga foarte tare si brusc nu mai baga si incepe sa bage iar pe parbriz... la fel si la consola centrala... la fel si la celelalte combinatii... dar are momente in care baga... sa se fi dus capsula vacuumatica dubla? sau care din ele? sau ce are? This post has been edited by Alexio: 27 Jan 2010, 14:28 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
Daca se ducea vreo capsula nu iti mai baga aer deloc. Vezi sa nu fie distribuitorul ala de vacuum. Al meu daca il misc repede de la parbriz la aer pe consola centrala, cateodata nu se comuta. Tre` sa il i-au usor si atunci merge perfect.
Da jos torpedoul, scoate furtunasele de la capsulele de vacuum simple si joaca-te putin cu comutatorul. Vezi daca iti vine vacuum pe furtun cand trebuie. This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 27 Jan 2010, 14:34 |
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
Alexio |
![]()
Post
#12
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Da da exact asa. Si unde e distribuitorul ala? zi si mie? cum il dau jos.. chiar nu stiu.
LE: si cat costa unul nou la un magazin? This post has been edited by Alexio: 27 Jan 2010, 14:38 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
Ionut_Nedelcu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 364 Joined: 24 September 09 ![]() |
este undeva in spatele selectorului de la aeroterma cam unde vine scris semnul cu recircularea aerului dar in spatele lui. Este ceva de dezmembrat dar parera mea este sa il lasi asa. Misca mai incet de el si daca isi face treaba este okay. Al meu este nou (l-am schimbat din prostie ca mi se parea ca nu merge bine) si merge mai prost decat cel vechi care avea un mic defect. Dar nu mai stau sa desfac. Misc mai usor de tija aceea a selectorului si este okay.
Am dat in jur de 30 - 35 ron pe el. This post has been edited by Ionut_Nedelcu: 27 Jan 2010, 14:40 |
--------------------
Ex. dacia 1300/1310
Opel Vectra 1.8 16V
2001
- CT-05-NSI "Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
|
|
fost membru |
![]()
Post
#14
|
![]() membru analfabet Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 09 From: clasa I-a ![]() |
QUOTE(argon @ 27 Jan 2010, 13:44) Si eu m-am intrebat candva ce se intampla, de ce se abureste cand dai pe recirculare. Parerea mea: Sunt sigur ca, chiar daca nu respiri in masina (te dai jos) tot se aburesc geamurile pentru ca aerul tot contine umezeala, (chiar daca expiri sau nu expiri) iar condensarea pe geamuri se face datorita diferentei de temperatura dintre exterior si interior, geamul aflandu-se la granita. Acum, intrebarea pe care o pun, de ce cu toate ca si aerul bagat de afara, contine si el umezeala(ca doar nu-i uscat) nu abureste geamurile. Eu o explicatie, as avea.... This post has been edited by fost membru: 27 Jan 2010, 14:41 |
--------------------
dacia
dacia
logan
- CT 09 FMB
|
|
Alexio |
![]()
Post
#15
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Da dar treaba este ca la mine si fasaie pe undeva pe langa volan in stanga jos... parca pierde vacuum... ma gandesc s anu fie capsula vacuumatica dubla totusi... daca este aia am pus-o habar nu am sa o dau jos...
This post has been edited by Alexio: 27 Jan 2010, 14:45 |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
QUOTE(Alexio @ 27 Jan 2010, 14:21) Dimpotriva. La capete de cursa, deci pe "patratel" intri "pe recirculare". Ceea ce nu e desenat (it's not a bug, it's a feature ![]() In rest, pentru partea cu 'functioneaza / nu functioneaza', capsule si alte asemenea va recomand topicul dedicat. |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
Alexio |
![]()
Post
#17
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Greseala mea nu am fost atent. La capete este reciclarea.
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#18
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(fost membru @ 27 Jan 2010, 14:40) Si eu m-am intrebat candva ce se intampla, de ce se abureste cand dai pe recirculare. Parerea mea: Sunt sigur ca, chiar daca nu respiri in masina (te dai jos) tot se aburesc geamurile pentru ca aerul tot contine umezeala, (chiar daca expiri sau nu expiri) iar condensarea pe geamuri se face datorita diferentei de temperatura dintre exterior si interior, geamul aflandu-se la granita. Acum, intrebarea pe care o pun, de ce cu toate ca si aerul bagat de afara, contine si el umezeala(ca doar nu-i uscat) nu abureste geamurile. Eu o explicatie, as avea.... Cu cât aerul e mai rece, cu atât poate îngloba mai puțină umezeală (scade temperatura punctului de rouă). Când aerul din interior atinge geamurile, dacă aceste geamuri sunt mai reci decât aerul, îl răcesc, iar surplusul de apă se depune pe geamuri, aburindu-le... Pentru dezaburire există 3 variante: -fie introduci aer de afară (deci rece) și astfel aerul din habitaclu nu va fi mai cald decât cel din exterior. -fie încălzești aerul din zona geamurilor, și astfel nu mai apare condensarea... -fie încălzești direct geamul... La mașini e combinat efectul... Când pornești, motor rece, căldură ioc, bagi aer rece de afară... Pe măsură ce aeroterma dă căldură, nu mai e necesar să bagi aer de afară, cât timp asiguri un flux de aer cald pe geamuri... 27 Jan 2010, 15:06: Avantajul aerului de afară e că, chiar trecut prin aerotermă și încălzit, cantitatea de vapori de apă conținută rămâne neschimbată față de aerul din exterior, deci chiar dacă e răcit de geamuri, nu face condens... This post has been edited by C a t a l i n: 27 Jan 2010, 15:06 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
fost membru |
![]()
Post
#19
|
![]() membru analfabet Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 09 From: clasa I-a ![]() |
Foarte mult adevar in ce spui Cataline, numai ca nu eu nu sunt pe deplin lamurit.
Deci, sa fac lucrurile mai clare. Chiar si dupa ce s-a incalzit motorul, daca dai pe recirculare tot ti se aburesc geamurile. Zici ca aerul de afara nu are umezeala?. Pai hai sa consideram o zi rece de toamna cetoasa(9/10 grade celsius). Aerul de afara e rece, dar tot contine vapori de apa, abia pe la 0 grade (cred) ca pierde umezeala. Cu ce ai pus dupa ce ai editat nu sunt de acord. Ce legatura ar avea diferenta de umiditate dintre interior si exterior? This post has been edited by fost membru: 27 Jan 2010, 15:12 |
--------------------
dacia
dacia
logan
- CT 09 FMB
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#20
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cu cât aerul e mai rece, poate înmagazina mai puțină apă... Probabil uscat de tot e la -273 grade... Dar comparativ cu cel din habitaclu unde sunt ființe vii (
![]() Iarna aerul e mai uscat decât vara. Pe recirculare cu aer cald se aburesc geamurile din spate, unde nu poți creea un flux de aer, acesta devenind staționar, și astfel e răcit de geamuri. Avantajul aerului de afară e că, chiar după ce a fost încălzit prin aerotermă, e la fel de uscat precum cel de afară, și chiar dacă se răcește în contact cu geamurile, nu are așa multă umezează să cedeze... <span class='edit'>27 Jan 2010, 15:18:</span> QUOTE(fost membru @ 27 Jan 2010, 15:07) Cu ce ai pus dupa ce ai editat nu sunt de acord. Ce legatura ar avea diferenta de umiditate dintre interior si exterior? Păi cum să n-aibă? ![]() Aerul din exterior nu a ajuns la saturație maximă. Deci conține o cantitate de vapori mai mică decât cea pe care o poate înmagazina la temperatura la care se află. Dacă ar fi la saturație maximă, ar rezulta 2 chestii: ar fi la temperatura punctului de rouă, și deci ar ploua. Tu îl bagi în interior, rece sau încălzit prin aerotermă. La contactul cu geamurile, ce au o temperatură mai mare sau egală cu ce a aerului din exterior, se răcește până la minim temperatura aerului din exterior, deci nu devine suprasaturat, deci nu apare condens. ![]() Aburirea se face datorită diferenței de umiditate între interior și exterior, nu neaparăt din cauza diferenței de temperatură. Cu alte cuvinte, dacă iei aer de afară, care are sa zicem 5 grade, și îl încălzești la 50 grade, fără să-i crești umiditatea, nu se aburesc geamurile. This post has been edited by C a t a l i n: 27 Jan 2010, 15:29 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
fost membru |
![]()
Post
#21
|
![]() membru analfabet Group: Members Posts: 239 Joined: 1 September 09 From: clasa I-a ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 27 Jan 2010, 15:11) Pe recirculare cu aer cald se aburesc geamurile din spate, unde nu poți creea un flux de aer, acesta devenind staționar, și astfel e răcit de geamuri. Si ala recirculat se misca. Explicatia cred ca se afla in curentul de aer ce se formeaza in masina intre admisie aer si aerisirile din spate, daca-s functionale, daca nu crapaturile din spate. Dar inca nu stiu cum sa explic. Ma mai gandesc. L.E. Deci cred ca ai dreptate incalzind aerul de afara acesta este pregatit sa mai absoarba niste umezeala, pe care o ia din masina. Ca un burete. Asta era. Mersi. ![]() Adaug, iar "buretele" asta este inlocuit mereu cu altul. This post has been edited by fost membru: 27 Jan 2010, 15:37 |
--------------------
dacia
dacia
logan
- CT 09 FMB
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#22
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eh, tot circulă, dar pe lunetă de exemplu aerul are o viteză de mișcare mult mai mică decât pe parbriz (în interior mă refer) și viteză mică înseamnă contact mai îndelungat cu geamul rece, deci răcire mai rapidă.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
cristicipaian |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 304 Joined: 9 January 09 From: Tg. Mures ![]() |
QUOTE(Alexio @ 27 Jan 2010, 15:43) Da dar treaba este ca la mine si fasaie pe undeva pe langa volan in stanga jos... parca pierde vacuum... ma gandesc s anu fie capsula vacuumatica dubla totusi... daca este aia am pus-o habar nu am sa o dau jos... daca iti fasaie sub volan, sigur e dusa cea dubla, dar ar fi bine sa o verifici si pe cea dinspre iterior in partea cu torpedoul |
--------------------
Dacia
1310 L
1999
- MS 04 NWC
|
|
Sorin_18 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 ![]() |
recirculare mai proasta ca la dacie nu am vazut....de fapt nici nu cred ca exista....deci nu mai incercati!Eu unu am fost si la un service pt chestia asta,si exact ce v-am scris eu mai sus mi-a raspuns nenea de acolo
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
fullhouse |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 13 June 07 From: Satu Mare ![]() |
si ce naiba facem noi cu temperaturile astea extreme acum? Ca daca o las cu aerul de afara la -22 de grade slabuta incalzire in masina. Pe recirculare desi se incalzeste mai bine in masina ingheata geamurile pe interior. Ce e de facut in situatia asta? Ma gandeam la ceva aeroterma electrica, as gasi asa ceva?
|
--------------------
dacia
1310 Li
2000
|
|
jews |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 83 Joined: 23 June 07 ![]() |
QUOTE(Alexio @ 27 Jan 2010, 14:43) Da dar treaba este ca la mine si fasaie pe undeva pe langa volan in stanga jos... parca pierde vacuum... ma gandesc s anu fie capsula vacuumatica dubla totusi... daca este aia am pus-o habar nu am sa o dau jos... Mai verifica si daca nu cumva s-a desprins vreun furtunas din distribuitorul de vacuum, in special cel principal care vine din T-ul de la servofrana. Pe frigul asta devin rigide si se desprind foarte usor. |
--------------------
Dacia
1310L
1998
- PH-09-BVD
|
|
Alexio |
![]()
Post
#27
|
![]() Ciocolata mecanica! Group: Members Posts: 1.108 Joined: 7 December 08 ![]() |
Sa-mi explice cineva o chestie. Daca dau pe reciclare de unde trage aer? Pe unde este gaura de trage aer ventilatorul?
|
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1998
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
nu este adevarat ce spuneti despre recirculare. chiar functioneaza si isi face treaba cu brio. eu daca nu dau pe recirculare, nici dupa 50 de km de mers nu reusesc sa incalzesc interiorul masinii ca atunci cand merg 1km cu recircularea pornita.
la mine iarna sta mai tot timpul pe recirculare. de regula cand pornesc masina si pana deschide termostatul(trece de 80), tin pe recirculare. daca merg prin localitate dau si pe aer de afara, dar daca merg in afara, tin pe recirculare, pt ca(mai ales la -20 de grade), nu mai ai tata caldura in masina nici sa te omori. pe recirculare parbrizul oricum ramane curat, nici urma de abur, la fel si geamurile fata. mai grav e cu cele din spate, dar spreiul minune de 6,5 lei de la hipermarket face minuni. dai cu ala si ai geamuri curate si in spate. uite cum arata si robinetul de vacuum. la mine e adaptat pt ca nu am bord cn, dar i-am pus aeroterma de cn, si am vrut sa functioneze ca la carte(si functioneaza). nush daca va place(nu ma intereseaza), important e ca merge de rupe si am si eu caldura pe bune. ultima, nu apucasem sa pun robinetul de vacuum. e mai veche iar chestia alba din stanga jos e acceleratie de mana. foarte folositoare. This post has been edited by pirvumark: 27 Jan 2010, 20:37 Attached thumbnail(s) Imagine_230_.jpg ( Size: 295.38k ) Number of downloads: 912 Imagine_255_.jpg ( Size: 297.18k ) Number of downloads: 944 0.002.jpg ( Size: 239.31k ) Number of downloads: 946 |
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
bylexus |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Chiar intr-o zi ma gandeam,recent, ce fain ar fi sa gasesc ceva in genul unui uscator de par, -dar sa nu arate ca un uscator ca atunci numai gelul mi-ar lipsi si un upload pe videonews.ro- si sa aiba constructia unei suflante de aer cald tubulare, s-o poti baga intre bord si parbriz.Mi-o imaginez ca ar avea vreo 10 motorase, cateva rezistente, iar toata "instrumentatia" ar fi imbracata intr-un cauciuc usor maleabil, a da si sa fie alimentat la bricheta
![]() hmm, acuma ma gandeam si la un GPS, cu aer cald ![]() This post has been edited by bylexus: 27 Jan 2010, 20:32 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
dandee |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 13 January 09 ![]() |
ori sunt prost ori sunt prost dar sa-mi spuna cineva si mie care e pozitia de recirculare din cate stiu eu e undeva la cativa milimetri pana la punctul termal al liniei rosii
|
--------------------
dacia
berlina
1999
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 08:26 |