Problema pornire
![]() ![]() ![]() |
Problema pornire
![]()
Post
#1
|
|||
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
|
||
-------------------- |
|||
Liviu |
![]()
Post
#2
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
incearca sa cureti contactele de la senzorul de turatie
![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
le-am curatat....
|
-------------------- |
|
Liviu |
![]()
Post
#4
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
cati Km ai cu ea ??? .. eu as zice sa incerci sa iti cureti bujiile .. nu mai stiu ce sa zic ... e ciudat
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
aless |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 27 May 03 From: Ploiesti ![]() |
Ai mers cumva cu ea mult pe rosu?
Sa nu fie ceva pe la pompa de benzina. |
--------------------
KIA
CEE'D
2008
- PH-09-ADN Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
|
|
hawkeye |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 16 July 03 ![]() |
mie (nova gt) mi se manifesta asa iarna. am schimbat fisele de la bujii, bujiile, capacul de delco si s-a rezolvat.
posibil si capacu de delco sa faca probleme. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#7
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
am schimbat bujiile,bateria,filtru de benzina, ASTAZI
nu am mers cu ea fara macar 3 litri in rezervor |
-------------------- |
|
hawkeye |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 16 July 03 ![]() |
atata timp cat electromotoru invarte fara nici o problema, ai schimbat bateria degeaba. si filtru de benzina zic ca nu prea are legatura cu pornitu la rece.
schimba fisele de la bujii si capacu de delco. |
-------------------- |
|
![]()
Post
#9
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
n-am cumparat baterie mai ci am schimbat-o cu alta despre care stiu sigur ca e buna, iar filtrul de benzina l-am schimbat ca am facut revizie.....
Doar bujiile le-am schimbat degeaba.... Legat de fise si de delcou.....nu cred ca sunt ele, ca in mers se comporta impecabil..... |
-------------------- |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
Ma gandesc la doua scenarii:
1. Depresurizarea cirucitului de alimentare. Undeva in circuit (de obicei la pompa de benzina) este o supapa uni-sens care, dupa ce opresti motorul, tine instalatia sub presiune. Daca supapa "scapa", atunci modul de manifestare pe care-l spui are sens. Cu cat trece mai mult timp de cand ai oprit motorul, cu atat se pierde mai multa presiune, deci cu atat trebuie sa functioneze mai mult pompa de benzina sa restabileasca presiunea. Ca sa verifici: imediat dupa ce opresti motorul, sugruma (prin strangere cu o cheie franceza, sau similar) o portiune a frutunului de alimentare cu benzina cat mai apropiata de rezervor. Lasa asa masina peste noapte, iar a doua zi dimineata desfa "sugrumarea" si porneste masina. Daca porneste repede, asta e cauza. Daca nu... cel putin nu ai mai cheltuit bani cu schimbatul unor componente care oricum erau bune. Ceva similar se intampla la unele BMW-uri mai vechi atunci cand sistemul de alimentare se depresuriza. Depresurizarea se poate intampla si datorita unor injectoare care curg, dar atunci problema ar trebui sa se manifeste in special la 1..3 ore dupa oprirea motorului, si mai putin dupa 12 ore. 2. Ceva nu este OK cu pornirea la rece (in sensul ca amestecul este prea sarac). Poate fi senzorul de temperatura a lichidului de racire, ceva in neregula cu ECU-ul. Ti-as sugera ca, inainte sa pornesti masina dimineata, sa scoti firul de la sensorul de temperatura a lichidului de racire. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
Liviu |
![]()
Post
#11
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
MAI OAMENI BUNI !!!
De ce nu cititi forumul .. asa .. in general .... DSN NU ARE DELCOU ..... aprinderea este electronica iar impulsurile sunt generate de calculator pe baza unor semnale "citite" de pe volanta .... delcoul este "obsolete" ... De altfel si avansul tot electronic este reglat .... Cat despre faptul ca nu iti porneste la cheie .... ai doar doua elemente de verificat .. 1. admisie, adica injectoare/pompa benzina 2. aprindere, adica bujii/cabluri bujii Tinand cont ca zici ca atunci cand motorul este cald iti porneste la cheie numai astea ar putea fi ... P.S.: cu filtrul de aer cum stai ???? |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
BBC |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 24 May 02 From: Brasov ![]() |
Hawkeye00 - DSN nu are capac delcou
|
--------------------
VW
4 roti / 5 usi
- Bogdan
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
QUOTE 1. admisie, adica injectoare/pompa benzina 2. aprindere, adica bujii/cabluri bujii Tinand cont ca zici ca atunci cand motorul este cald iti porneste la cheie numai astea ar putea fi ... P.S.: cu filtrul de aer cum stai ???? Am mai spus de 2 ori: filtrul de aer, bujiile le-am schimbat azi Legat de partea de admisie, partea cu pompa de benzina cred ca este cea mai plauzibila explicatie de pana acum. Am sa incerc un experiment diferit de cel cu sugrumarea furtunului: dimineata pun contactul de mai multe ori pe M si apui pornesc.....asta ar trebui sa amorseze pompa de benzina de mai multe ori deci o refacere a presiunii...... Legat de senzorul de temperatura lichid de racire: unde e situat....? |
-------------------- |
|
aless |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 27 May 03 From: Ploiesti ![]() |
Eu unul cred ca pompa de benzina nu se amorseaza decat prima data la punerea contactului in pozitia M. Atunci cand se aude si sunetul de amorsare.
Asta daca functioneaza corect. |
--------------------
KIA
CEE'D
2008
- PH-09-ADN Nimic nu este mai definitiv decat lucrurile pe care le facem provizoriu...
|
|
Marty |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Aceeasi belea o am si eu la Renault 21. Iarna, cind e rece (dimineata sau dupa o parcare de citeva ore) porneste fara probleme! Daca mergi cu ea, o lasi sa stea pina in 45 de minute, dai la cheie de ti se acreste. Se aude cum pornesc cilindrii pe rind. Dupa care merge perfect. Am dus-o in 15 mii de serviceuri in tara si in afara (Germania si Elvetia) si am primit acelasi raspuns: face condens, uda bujiile, deci pornire mai greu. Adevarul este ca in capacul de la ulei era smacolina d-aia alba (spuma) intr-un strat destul de gros.
Vara se comporta exemplar, numai iarna face belele! |
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
hawkeye |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 16 July 03 ![]() |
QUOTE Hawkeye00 - DSN nu are capac delcou si fisele de la bujii unde intra? |
-------------------- |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote="Suciu Sorin"][quote]Legat de senzorul de temperatura lichid de racire: unde e situat....?[/quote]
Vezi ca ideea nu este (neaparat) sa scoti conectorul din senzor si sa-l lasi in aer. Cauta in manual care sunt parametrii senzorului, mai exact ce rezistenta trebuie sa aibe la rece, respectiv la cald. Apoi verifica-l cu un Ohm-metru. Daca ai dubii in legatura cu senzorul, pune in capatul firului o rezistenta similara cu valoarea pe care s-o aibe senzorul la rece, celalalt capat al rezistentei la masa, si incearca sa pornesti masina. Faza cu firul lasat in aer merge numai daca manualul spune ca rezistenta senzorului la rece tinde spre infinit. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
bondoo7 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 155 Joined: 9 September 02 From: Roman ![]() |
pt hawkeye00
... masinile nu au "delcou" ci ruptor-distribuitor, denumirea uzuala de la noi fiind data de firma care fabrica acest dispozitiv - Delco (similar la garniturile de frana sau ambreiaj - "ferodouri" de la Ferodo), la SRN exista manual de service - citeste-l, daca nu-l ai si chiar vrei sa stii fisele de la bujii intra in modulul de aprindere care contine doar ridicatoarele de tensiune, scanteia fiind comandata data de computer asa cum a scris Liviu ... |
--------------------
dacia
supernova confort toate bune ?..?..?
|
|
hawkeye |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 16 July 03 ![]() |
parerea mea e ca cei de la dacia au fost complet depasiti de tehnologia care este in supernove si de-aia au fost asa mari gherle.
|
-------------------- |
|
FiveThreeFive |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 232 Joined: 26 June 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE ...cei de la dacia au fost complet depasiti de tehnologia care este in supernove... Eu cred ca nu au fost depasiti. Ci atat s-a vrut. Pana la urma, tot ce se intampla in industria auto se reduce la costuri si eficienta economica. Un compromis performante / costuri. Daca vroiau ca la Solenza sa nu mai apara rugina de timpuriu, investeau in alta tehnologie de tratare a tablei. Audi TT se fabrica in Ungaria, o tara fara experienta in industria de autoturisme, inainte de '90. Si Audi TT iese foarte bine. Daca doreau sa fabrice Ferrari la Pitesti, sunt convins ca reuseau sa faca Ferrari. Evident, cu investitiile de rigoare, in tehnologie, oameni si training. |
--------------------
ex- Dacia 1310 Break
, on the road: 1988-2003
, scrapped: 2010
|
|
klaus |
![]()
Post
#21
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum a zis Liviu, pornirea tine de 2 componente: partea de alimentare si partea de aprindere.
Sunt 2 posibilitati: ori nu ajunge benzina, ori nu se face aprinderea. Daca nu ajunge benzina: pompa nu lucreaza, filtru colmatat, injectoare infundate, supapa reglare presiune la injectoare usor defecta. Se verifica senzorul de turatie (care da semnal pentru aprindere) Se verifica releu injectoare sa nu fie defect sau sa aiba contacte improprii Se verifica ca furtunele sa nu aiba pierderi. Se verifica starea rezervorului, sa aiba loc aerisirea (supapa de supra/sub presiune a rezervorului). Se verifica alimentarea circuitului pompei de banzina (continuitate, contacte imperfecte etc). Se verifica senzorul de soc. Se verifica motorasul de relanti, se dau cateva "impulsuri" Se verifica supapa purjare canistra (se obtureaza furtunasul) Se verifica starea bobinei de aprindere. Se verifica traseul de evacuare (sa nu fie infundat) si catalizatorul sa nu fie colmatat. Se verifica starea volantei motor. Se verifica distributia. Se verifica compresia in cilindrii Daca astea nu ajuta se verifica la parohia de care apartii locurile libere pe lista de acatiste. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Liviu |
![]()
Post
#22
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
hai ca mi-ai placut .. chiar ai reusit sa imi "smulgi" un zambet la faza cu parohia .. ha ha ha !!!
|
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si poate se verifica si bucsa antidemaraj de pe coloana volan.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
LucescuC |
![]()
Post
#24
|
![]() Calaret Group: Members Posts: 1.300 Joined: 1 August 03 From: Iasi ![]() |
Salut!
Umila mea parere este ca la tine e de vina pompa de benzina.Nu ai spus cati km ai. Pompa de benzina are o sita care opreste gunoaiele si rugina sa intre in ea.Chestia ca sita respectiv a se sparge cam dupa 20k km si in service la revizie nu am auzit sa verifice cineva asa ceva. Am un prieten caruia tot asa nu ii pornea masina(~70k km) nici dimineata si nici in timpul zilei si am luat pompa mea de benzina(18k km) si i-am montat-o lui si minune pornea la sfert exact ca masina mea.Si-a cumparat pompa noua,i-am schimbat si sita respectiva si acum porneste perfect.O pompa-Aprox. 3 milioane. Deci problema e sa verifici sita periodic ca sa o schimbi imediat ce s-a spart. |
--------------------
Renault , Honda
Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V
2003, 1998
- GL-05-XLN, IS-80-LCG
|
|
LucescuC |
![]()
Post
#25
|
![]() Calaret Group: Members Posts: 1.300 Joined: 1 August 03 From: Iasi ![]() |
Salut!
Umila mea parere este ca la tine e de vina pompa de benzina.Nu ai spus cati km ai. Pompa de benzina are o sita care opreste gunoaiele si rugina sa intre in ea.Chestia ca sita respectiv a se sparge cam dupa 20k km si in service la revizie nu am auzit sa verifice cineva asa ceva. Am un prieten caruia tot asa nu ii pornea masina(~70k km) nici dimineata si nici in timpul zilei si am luat pompa mea de benzina(18k km) si i-am montat-o lui si minune pornea la sfert exact ca masina mea.Si-a cumparat pompa noua,i-am schimbat si sita respectiva si acum porneste perfect.O pompa-Aprox. 3 milioane. Deci problema e sa verifici sita periodic ca sa o schimbi imediat ce s-a spart. |
--------------------
Renault , Honda
Clio symbol 1.5 dci, Transalp 600 V
2003, 1998
- GL-05-XLN, IS-80-LCG
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Group: Posts: 0 Joined: -- Warn: (0%) ![]() ![]() |
am 19700km
dintre toate cele enumerate de klaus ce-a mai probabila este dupa cum spune si IS-04-UKA, pompa de benzina. Voi merge la service sa o schimb, si vreau sa stiu si eu unde e sita aia si cum se schimba..... |
-------------------- |
|
Bob |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 168 Joined: 1 June 03 From: Timisoara ![]() |
Am si eu o problema asemanatoare. Masina a stat vreo o saptamina fara sa fie pornita. La prima pornire a plecat la sfert dar dupa vreo citeva zile a inceput sa faca figuri. Nu mi-a mai pornit nici la a patra cheie. Am cu ea 45 K. Ma gindeam sa nu fie bateria din cheie de vine. Sa nu citeasca cheia si asta sa fie cauza. Poate primesc vreo idee.
|
--------------------
Renault
Megane
2008 Privilege 1.5 dCi 105 Cp
|
|
AlexV |
![]()
Post
#28
|
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
cheia se citeste prin inducite, bateria e pt teelcomanda doar.
|
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|
Razvan.jbl |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 5 January 03 From: Buc-PL si retur ![]() |
Salut !
Si io am patit azi la fel ! Cu motorul cald, dupa o oprire de 10 minute a luat-o abia la a 6 cheie. Clar nu e de la cheie (am schimbat sapt trekuta bateria, si nu se compara cu simptomele date de o cheie defecta). Tre sa o duc la doftor ! Bafta |
--------------------
Dacia
Logan
1,6 Ambition
|
|
clr |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Salut !
Si io am patit azi la fel ! Cu motorul cald, dupa o oprire de 10 minute a luat-o abia la a 6 cheie. Clar nu e de la cheie (am schimbat sapt trekuta bateria, si nu se compara cu simptomele date de o cheie defecta). Tre sa o duc la doftor ! Bafta Daca dupa ce pui contactul ledul martor din bord se stinge atunci cheia este sigur Ok. Din cate stiu daca ar fi probleme cu cheia atunci ledul acela trebuie sa clipeasca des |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th June 2025 - 08:47 |