Probleme abs
![]() ![]() ![]() |
Probleme abs
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|||
bolovan_ro |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Da...un curs de romana intensiv...sau incearca in engleza.
Eu unul n-am reusit sa-ti inteleg foarte bine problema. |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#3
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
1. Schimba cauciucurile si regleaza corect presiunea in pneuri.
2. Mergi in service sa-ti verifice erorile de abs si sa repare conectorii/firele sau rulmentul cu probleme. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
cauciucurile sunt aproape noi,sunt echilibrate,etc.Cand am fost la revizie (la Meridian)le-am povestit de toate fazele cu abs-ul,l-au verificat si am primit raspunsul:abs-ul nu are nimic,este totul in regula.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#5
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Cumva Michelin? Doar cand este cald afara? Doar pe anumite suprafete? Nu cumva asfalt lucios?
This post has been edited by IRONICK: 31 Aug 2009, 14:08 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
intr-adevar michelin dar nu conteaza cat de cald sau frig este si nici ce fel de asfalt este...helppppppppppp...
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
YRX |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pare o problema a unuia sau mai multi senzor de roata.
Ciudat ca n-a memorat nici o pana calculatorul de ABS. Fara chestia asta e greu sa-i iei la rand. Oricum, poti sa incerci o curatire a lor si o verificare empirica a cablajelor pe fiecare roata (sa nu fie roase intrerupte etc.). Ma gandesc in special la cei spate, tot praful de la frane se depune pe inelul de pe tambur (e magnetic). |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
o sa-i curat si pe cei pe spate pt ca pe cei de pe fata i-am curatat. ciudata e si faza ca daca depasesc 90-100km/h mi se dezactiveaza abs-ul
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
YRX |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa mearga mai repede, cand ti se mai dezactiveaza ABS-ul (raman martorii aprinsi) nu mai opri motorul si du-te glont la un dealer sa-ti faca o diagnoza, poate prinde defectul si nu mai bajbai dupa senzori.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#10
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Urmeaza sfatul lui YRX, dar eu zic sa schimbi si service-ul, e imposibil sa nu fi ramas memorata vreo eroare, ciudat...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
ai avut vre-un rulment schimbat?
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Pe rotile din fata??
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
da.cel de pe dreapta fata si am impresia ca atunci cand intra abs-ul prea repede pe roata aia intra.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
roland |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Clar. Ti-au pus alt rulment. Parca de dci, nu? Are alt numar de dinti, daca bine-mi aduc aminte...
|
--------------------
.
.
.
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
trebuie inlocuit rulmentul cu cel potrivit de data asta, altfel peste 80 kmh problema persista din cauza diferentelor numarului de dinti
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
m-am gandit la chestia asta baieti.ms mult ca mi-ati confirmat parerea. dar faza cu abs-ul care intra cateodata f devreme,doar apas putin frana si intra abs-ul de la ce poate fi? de la senzori? senzorii de pe fata i-am curatat dar degeaba.
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
robbie_ro |
![]()
Post
#17
|
![]() ----------------------- Group: Members Posts: 464 Joined: 25 June 07 ![]() |
Din moment ce numarul de impulsuri primite de la roata din stanga difera de cel de la roata din dreapta, sistemul ABS poate interpreta numarul mai mic de impulsuri ca pe o alunecare a rotii pe asfalt. In consecinta, incearca sa impiedice blocarea rotii.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007, Laureate Plus
|
|
klaus |
![]()
Post
#18
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
ABS-ul intra in functiune cand sunt intrunite conditiile de blocare ale rotii, nu cand e o diferenta de numarare a impulsurilor intre roti, dar blocarea nu e iminenta
Ori conditiile de blocare apar repede cand anvelopa este proasta si nu are aderenta. Pe scurt: alte anvelope mai bune. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
klaus cum crezi ca sesizeaza ABS-ul cind sunt blocate rotile? Adevarat...cit timp reuseste sa numere pe o roata...aia insemna ca nu-i blocata...dar daca numaratoarea ii eronata (nu reuseste sa contorizeze impulsurile)...atunci se considera blocata roata.
|
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#20
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
daca nu reuseste sa numere impusurile considera o eroare si se dezactiveaza. Cand intra in actiune ABS-ul poate si numara in fapt impulsuri, chiar daca mai putine pe ciclu de citire.
Altfel, daca ai scoate mufa senzorului ABS-ul ar fi blocat tot timpul, ca nu poate numara impulsuri. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
Nu-i adevarat...daca scoti mufa...automat calculatorul sesizeaza ca nu mai are senzorul. Teoretic, ii o bobina prin care circula un curent...iar curentul ii modulat de rulmentul respectiv (nu's cum ii la Logan, al meu nu are ABS, dar la Fabia ii cu dinti magnetici). Daca numara 300 imp/sec pe roata stinga...iar pe dreapta numara 10 imp/sec...normal roata ii blocata...si se trece la activarea ABS-ului
Acum, la ABS-ul de logan (din cite stiu eu nu actioneaza pe fiecare roata in parte)...ii posibil ca in cazul in care totusi numara ceva...sa considere ca-i in miscare roata. Acum, daca rulmentul nu corespunde...(numara in 0-100 ms 300 imp, in 100-200 ms 10 imp si iar sare la 300...) ii posibil sa o considere eroare si sa se deblocheze...sau ca merge partial blocata... Prin urmare...in cazul de fata nu cred ca-i cauciucul...dar si foarte probabil sa ma insel |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#22
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si ce te faci daca roata stanga, cu 300 imp/sec de fapt aluneca pe gheata pe cand roata dreapta cu 10 imp/sec are aderenta? Intra ABS-ul si o blocheaza pe aia cu aderenta?
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
sm3naru_cosmin |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 24 August 09 ![]() |
baieti,cauciucurile sunt f bune,abs-ul intra mai devreme decat ar trebui in 50% din franari,nu de fiecare data. Oricum de ceva timp am scos siguranta de la abs ca sa nu am parte de surprize(franele imi tin f bine fara abs)dar ma gandesc ca vine iarna si o sa-mi fie de f mare ajutor abs-ul
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.6mpi
- B67XFF
|
|
liviu2004 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.184 Joined: 21 November 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 1 Sep 2009, 20:30) Si ce te faci daca roata stanga, cu 300 imp/sec de fapt aluneca pe gheata pe cand roata dreapta cu 10 imp/sec are aderenta? Intra ABS-ul si o blocheaza pe aia cu aderenta? Daca roata aluneca pe gheata (blocata inteleg eu) nu are 300 imp/sec. Daca roata aluneca pe gheata la accelerare, inseamna ca frana nu e calcata, ABS nu are ce sa caute in ecuatie ci Traction Control, cine are. Din cate stiu eu, senzorii sunt monitorizati pentru fir intrerupt/scurtcircuitat. Daca o roata are impulsuri trimise diferit, stiam ca eroarea ramane stocata pana la repornirea motorului si nu se sterge din memorie la repornire, ramane ca eroare rezolvata (pana la urmatoarea diferenta). LE: daca ABS-ul mai functioneaza si pe principiul calcularii gradientului de scadere a vitezei rotii atunci ar putea sa intre mai repede pe roata cu impulsuri mai putine pe rotatie. Dar nu pot confirma functionalitatea asta daca exista. This post has been edited by liviu2004: 1 Sep 2009, 22:00 |
--------------------
Opel
Tigra Twintop
2005
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
in concluzie trebuie sa te intorci unde ai pus rulmentul si sa vezi ce e de facut , tu stii mai bine cine e de vina. Cel vechi nu se mai recupereaza, deci vezi ce costuri presupune achizitionarea si montarea unuia potrivit
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
YRX |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cel putin pentru prima defectiune, intrare ABS prea repede exista o referinta in manual, cu urmatoarele instructiuni:
ALP5 - Funcționare ABS neașteptată la viteză redusă și efort redus la pedală Este posibil să simțiți vibrații la pedala de frână care ar putea fi legate de reacțiile sistemului în situații particulare: –parcurgere pante cu mecanisme de reducere viteză activate pentru evitarea supraîncălzirii frânelor, –viraj strâns cu ridicare roată spate interioară. Acest resentiment poate fi legat de simpla activare a funcției "compensator de frânare"la limitarea presiunii pe trenul spate. Dacă problema este diferită,controlați conectorii senzorilor de viteză (micro-întreruperi) precum și întrefierurile. Deci, singura problema vazuta de Dacia, in afara de conditii de rulare, este pe la senzorii de viteza (apropos, ce naibii sunt "intrefierurile"?). A doua problema cu dezactivare ABS peste 100 km/h s-ar putea sa provina tot din acelasi loc, ceva nu iese bine la numaratoare si ABS-ul se dezactiveaza (asa face la orice eroare diagnosticata). |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Cu CLIP-ul conectat ,in mers apare viteza fiecarei roti.Daca una din ele e diferita de celelalte 3 acolo trebuie umblat. Intrefierurile sunt "dintii" pe care ii numara senzorul.
|
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Intreb si eu ca profanul: in afara de rularea pe bucati de drum drept nu-i asa ca fiecare roata are viteza diferita fata de celelalte?
|
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
bolovan_ro |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 449 Joined: 25 November 04 ![]() |
paul_damian...da...dar indifierent cit de tare iei curba....toate se invirt....si nu poate aparea ca una din spate sa se invirta cu 100km/ora si una cu 5 km/ora....
Probabil se fac ceva calcule...care-i diferenta maxima ce poate aparea |
--------------------
Dacia
Logan II
2016/Laureate 0.9TCe Suma inteligentelor pe pamint ii constanta, populatia este in crestere
|
|
klaus |
![]()
Post
#30
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si voi credeti ca la aceeasi viteza a rotii rulmentul de diesel (sa spun) indica 5 km/h iar cel de benzinar 100 km/h?
Poate o fi vreo diferenta de 10% dar nu de 95%, ce naiba... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 03:46 |