DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> intrebare?, nu se mai opreste ELV-ul

Cosmin.nova
post 13 Feb 2010, 13:44
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




Fenomen; nu se mai opreste ELV desi ceasul imi arata ca temperatura e ok, sub nivel. Sa fie oare termocupla?..Si cat e una

Ce este aceasta?
asd.jpg ( Size: 113.47k ) Number of downloads: 501


This post has been edited by Ov: 15 Feb 2010, 10:55


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 13 Feb 2010, 15:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




poate fi si termocupla, mai verifica si de la releu ca de acilo se alimenteaza


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 13 Feb 2010, 16:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




e releul.pe contraaripa stanga...cum te uiti spre ea.. smile.gif

si la mine aseara, fenomen ciudat...oprisem lumini, oprisem tot...armez masina si dau sa plec, cand deodata in spatele meu lumina.Ma uit in spate, faza lunga se aprinsese...

ma gandeam ca uitasem pe cineva in masina...dar totusi... tongue.gif

Aseara a plouat rau si luasem cateva balti si a intrat apa in releu...de asta mi-a si tinut lunga cuplata.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 13 Feb 2010, 17:38
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




nu cred ca e de la releu. termocupla..
si cilindrul ala negru din poza
ce este???


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 13 Feb 2010, 19:01
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




E filtrul de carbon...ceva de recirculare a gazelor din rezervor sau de ardere a gazelor...nu mai tin minte.

N-as crede ca e termocupla.
Tu acum cum ai oprit ELV-ul?
Scoate un papuc de la termocupla...daca tot se invarte inseamna ca 100% e releul.Daca se opreste, atunci e termocupla.


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 17 Feb 2010, 00:54
Post #6


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




dupa cum ati vazut, in spatele farului sunt doi papuci, care sunt intrati unul in altul, poate are facuta o modificare si atunci cand pune contactul sa ii porneasca si electroventilatorul biggrin.gif


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 17 Feb 2010, 09:30
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




Tocmai acest fenomen mi s-a intamplat si mie acu 2 zile...ELV-ul nu a vrut sa se mai opreasca...a trebuit sa scot borna de la baterie ca sa-l opresc...in zilele urmatoare trebuie sa verific ce are.
Parerea mea e ca releele alea sunt prost pozitionate acolo la aripa, tot timpul ajunge apa la ele.
Si am mai observat ceva...de cand nu se mai opreste ELV-ul nici martorul de la injectie nu se mai stinge...o fi tot de la relee? blink.gif Au fost multe balti zilele trecute si cred ca a cam intrat apa prin toate partile.


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 17 Feb 2010, 12:11
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




ELV nu se opreste la luarea contactului ci cand termocupla opreste alimentarea releului care alimenteaza ventilatorul, daca e motorul incalzit incat pornete ELV si motorul este oprit ELV merge mult deoarece apa sta pe loc in circuit si termocupla se raceste mai greu

o legatura intre martorul injectie si temperatura motorului este si anume acesta sta aprins cand motorul nu poate ajunge la temperatura normala de lucru



--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 17 Feb 2010, 15:30
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




Azi am reconectat bateria si surpriza: se aude un zgomot ciudat chiar la releul de sub far...eu cred ca e un scurt pe undeva pe acolo...si am observat ca am un singur releu, nu doua, unul lipseste...deci solutia electricianul auto, eu deja imi prind urechile.


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 17 Feb 2010, 16:12
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




cel de sub semnalizare e pentru altceva (proiectoare), daca bazaie schimba releul poate a intrat apa in el


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 17 Feb 2010, 21:21
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Stai asa.Poza e facuta pe partea stanga.Pe acea parte, sub semnalizare ai releul de la electroventilator.

Pe partea dreapta e releul de la proiectoare(cum te uiti spre masina).


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 17 Feb 2010, 23:03
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




am patit si eu asa,a ramas termocupla blocata si mi-a invartit electroventilatorul pana dimineata cand s-a terminat bateria. am schimbat-o si nu am mai avut probleme


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 18 Feb 2010, 08:29
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




la mine soclu pentru releul proiectoarelor si releul ELV e pe partea pasagerului, deci nu pe partea soferului


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
apollo
post 18 Feb 2010, 17:56
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.881
Joined: 20 August 05
From: Focsani




Da, scuza, vina mea.Acum m-am uitat si am vazut ca are GTi biggrin.gif

Pe aceeasi parte la voi e si releul de la pompa de benzina, nu?


--------------------
Ex - Dacia Nova GT 1.6 L 1997 - VN - ?? - ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 18 Feb 2010, 20:07
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




releul la pompa de benzina e impreuna cu cel de la sistemul de injectie (alimentare sonda lambda) si sigurantele aferente toate sunt prinse pe aripa stanga a masinii (partea soferului)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 20 Feb 2010, 09:41
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




am cumparat o termocupla noua, asa am primit recomandare de la electrician, insa a aparut o noua problema...vechea termocupla e intepenita in radiator si exista un risc mare sa se rupa cu totul cand bag cheia sa o desfac...au mai patit-o si altii...si uite asa imi fac de lucru cu radiatorul...alti bani,alta distractie... sad.gif


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 20 Feb 2010, 11:26
Post #17


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




daca electricianul ti-a zis ca e sigur termocupla, trage tare de ea si desfa-o.. biggrin.gif daca cumva se rupe, asta e, o sa sudezi acolo, ca e fier.. merge sudat cu autogenul din cate imi amintesc eu


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 20 Feb 2010, 19:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu e de fier, e de cupru sau aluminiu, daca e de cupru se cositoreste la vre-unu care face ciuterne, daca e de aluminiu nu se prea poate face nimic ca e prea subtire radiatoru


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 21 Feb 2010, 13:42
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Desfa-o cand e cald radiatorul, sau da-l jos si bate la doua ciocane in piulita, sa se disloce filetul. E cocsat.
Puneti comanda data de termocupla, prin contact, sau alt releu prin contact , care sa opreasca termocupla cand opresti motorul. E inacceptabil si inutil, sa mearga ventilatorul , dupa oprirea motorului.
-De la +bobina de inductie, un fir cu papuc la termocupla, si altul de la termocupla la releul (bobina lui), existent. Asa , termocupla comanda releul numai cu motor pornit.
- Intrerupi un fir de la termocupla, cele doua capete le legi la contactele unui releu (universal), de la +bobina de inductie duci un fir la un plot al bobinei releului, iar celalalt plot al bobinei releului, cu alt fir, la masa.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Feb 2010, 19:22
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




nu poate sa duca plus de la bobina de inductie ca e pe injectie, si chiar daca ar fi pe carburatie nu merita deoarece ar scadea tensiunea de alimentare a bobinei de inductie inplicit a scanteii deoarece firul de alimentare al bobinei are diamentru prea mic ca sa reziste la alt consumator (mai ales asa de mare)


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 21 Feb 2010, 20:20
Post #21


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




un fir de la contact este firul verde care intra in releul de incarcare de pe alternator daca ai nevoie wink.gif ai putea lua de acolo ... sunt doua fire legate intr-o mufa


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 21 Feb 2010, 22:58
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




eu n-as trece alimentarea ELV direct din contact ci as pune un releu (cam mare curentul sa reziste contactul plus instalatia, firele nu-s calculate pentru asa ceva), excitatia acestuia sa fie prin contact si prin contacte sa intrerupa plusul ce venea normal de la baterie

am discutat si eu problema alimentarii pe contact a ELV si cineva motiva ca e mai bine pe direct, ca nu ar lasa motorul sa pateasca ceva daca e incalzit la maxim, apa poate circula si fara ajutor


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 22 Feb 2010, 09:06
Post #23


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




totusi, ai dat vreo 5 topicuri si din toate astea tot nu am inteles cum vrei tu sa faci.. numai zici "nu as face, nu as pune" dar nu spui ce vrei sa faci... sa dai o idee


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Feb 2010, 11:07
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




eu, eu ca idee, am tras fir direct de pe baterie, ca la mine cel din instalatie era copt si nu pornea la timp ELV ci cum avea acel fir chef, asa mi-a fost mie mai la indemana ca nu prea am avut conditii sa lucrez la masina si se respecta configuratia standard, fac modificari spre imbunatatirea unor subansamble si echipamente dar evit punerea in pericol a altora

ca o imbunatatire as face ce a spus un alt coleg de forum PH-06-BOA pe un alt topic "> problema racire, da apa afara" - http://www.daciaclub.ro/problema-racire-t1...ml#entry2292699

QUOTE(PH-06-BOA @ 21 Feb 2010, 13:01)
"Ca IDEE, daca pe sonda de apa a becului (cea care scrie 105 C, sau aproape), legati comanda unui releu, si la contactele lui puneti firele de care se vorbeste mai sus. Cam tarziu, dar totusi termocupla va pleca fara a fi supravegheat acul de la bord. Nu stai cu ochii pe el tot timpul. Mai e o femeie pe margine... Sau chiar la bip-ul de la "faruri aprinse" daca aveti, legat printr-o dioda."

pentru cine vrea ca pornirea ELV sa fie conditionata de contact recomand folosirea unu releu intermediar, punerea contactului sa anclanseze releul iar contactele acestuia sa alimenteze mai departe releul ("original" proiectat de fabricanti) de pornire a ELV prin termocupla - sunt multe motive care sustin aceasta idee

@burtik4u - nu am personal nimic cu nimeni, spun ce cred, si nu o fac intr-un mod transant ca sa nu se simta nimeni ofensat din aceasta cauza spun "nu as face, nu as pune", daca ideile mele sunt in anti-teza cu ale altui user (sau moderator) o fac doar pentru a directiona pe cei cu probleme intr-o directie buna atat cat pot eu pricepe, poate cateodata gresesc sau am nevoie de complectari dar mie mi-ar place sa fiu corectat ca sa nu fac eu vre-o prostie sau sa nu imping pe cineva la asa ceva


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
burtik4u
post 22 Feb 2010, 11:13
Post #25


membru cu valoare


Group: Members
Posts: 542
Joined: 3 July 08
From: Piatra Neamt




nu m-a deranjat, doar ca nu spuneai concret ce vroiai sa faci. acum e bine biggrin.gif


--------------------
OPEL Opel VECTRA B 1996 - NT 90 BRT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 22 Feb 2010, 22:03
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Danciu, cred ca nu ai inteles (daca-i asa), iar cei cu care ai discutat sunt paraleli, ca n-au stiut sa te lamureasca.
-Prin termocupla, trece un curent foarte mic, pentru ca e inseriata cu bobina de la releul ELV. Bobina releului are sarma subtire, prin care trec doar cativa mA. Asa e cu sarma de la bobina de inductie, e subtire. Dar pentru cativa mA in plus (la cine are bobina clasica), nu are de suferit scanteia.
-Traseul e cam asa: plus permanent (nu trece prin contact), care se duce la unul din cele doua contacte ale releului.De la calalalt contact, se duce la ELV (deci e un intrerupator). De la acelasi plus permanent (de unde intra la contactul releului)se duce la un plot al termocuplei, iar de la celalalt plot, la bobina releului. Celalalt capat al bobinei releului se duce la masa. Deci termocupla e un intrerupator al tensiunii de comanda a releului universal.
-Acum, daca plusul de comanda a releului nu-l mai vei lua de la plusul permanent , ci de la un plus care trece prin contact, indiferent de unde, ventilatorul se va opri odata cu motorul. E de ajuns sa se scoata de la termocupla firul care vine de la plus, si sa se inlocuiasca cu unul care trageti de la un plus contact.
-Cred ca tu ai inteles ca, plusul de alimentare al ventilatorului sa-l treci prin contact. Trebuia sa fiu tampit, cand contactul nu rezista nici la cele doua bobine - starter si inductie - sau mai vechi, faruri.
-Daca mai e vr-un dubiu, intrbati-ma. Daca cineva se incapataneaza sa creada ca ajuta mersul dupa oprirea motorului, e doar din orgoliu.

22 Feb 2010, 22:31:
O schema aproximativa, unde ce-i cu rosu subtire se adauga, dupa ce se inlatura de la foarfeca.

This post has been edited by PH-06-BOA: 22 Feb 2010, 22:31

Attached thumbnail(s)
schema_ventilator.JPG ( Size: 14.24k ) Number of downloads: 273


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 22 Feb 2010, 22:59
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




da ai dreptate eu am inteles gresit si tot tu ai explicat ce anume, ideea e ca mai citesc neatent si nu ma exprim perfect nici in scris, nu ma deranjeaza ca ai explicat detailat dar electronica e hobby de cand nu eram la scoala (ma rog... imi amintesc cu nostalgie cum imi aducea tata becuri, intrerupatoare, transformatoare... etc) deasta am facut si studiile medii in domeniu, la cele superiore deviat la calculatoare ca nu am gasit job decat in service calculatoare, dar mai lucrez si acuma si repar ce pot (putin fata decat visam) dar oricum e bine ca ai scris ca vor avea nevoie si altii

chestia ca merge elv si dupa oprirea motorului nu sunt convins daca e buna sau rea, unii ziceau ca e buna pentru motor dar am mers pe ideea ca daca tot a pornit elv oricum las motorul pornit pana se opreste sa nu afecteze bateria, mai caut postul respectiv sa vad ce s-a argumentat acolo


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PH-06-BOA
post 23 Feb 2010, 22:12
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.731
Joined: 28 April 07




Nu era nevoie, stiam ce-ai inteles.
Oricare-ar fi argumentul pentru mersul ventilatorului dupa oprirea motorului, dupa logica mea, e aiurea. Sunt mult mai multe dezavantajele , decat avantajul de a nu fierbe-cine-radiatorul? De indata ce pompa de apa s-a oprit, ce rost mai are ventilatorul ? Pai e deja mult mai rece decat cea din chiulasa , mai ales daca e termostatul inchis. Cu termostatul inchis, pompa chiar de merge, circuitul mare e blocat, adica motor-radiator. De ce sa mearga dupa oprire? Sa nu friga trecatorii? Pai nu spuneam ca trebuie , si e deja mult mai rece? Dati un motiv, sa-mi schimb parerea.


--------------------
Dacia 1310 1988 - ph-99-aob
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Cosmin.nova
post 24 Feb 2010, 16:19
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 688
Joined: 20 April 09
From: Bucuresti




termocupla a ramas blocata, schimbata - s-a rezolvat.
EU am mutat toate releele pe partea soferului (cum te uiti spre masina) unde e un loc mai uscat si ferit. Faceti la fel.
Cosmi_0001.jpg ( Size: 71.54k ) Number of downloads: 298
Cosmi_0002.jpg ( Size: 103.87k ) Number of downloads: 228


This post has been edited by Cosmin.nova: 24 Feb 2010, 16:24


--------------------
Logan 1.6MPi 05' / Papuc 1.9D dropside 05'
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stef88
post 24 Feb 2010, 22:31
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 15 July 08




QUOTE(Cosmin.nova @ 24 Feb 2010, 16:19)
termocupla a ramas blocata, schimbata - s-a rezolvat.
EU am mutat toate releele pe partea soferului (cum te uiti spre masina) unde e un loc mai uscat si ferit. Faceti la fel.
Cosmi_0001.jpg ( Size: 71.54k ) Number of downloads: 298
Cosmi_0002.jpg ( Size: 103.87k ) Number of downloads: 228

*


Cand ai schimbat termocupla nu ai avut probleme la scoaterea ei din radiator?...nu ai crapat portiunea aia din radiator?...nu era intepenita?


--------------------
Dacia Nova GTI 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:05
Forum Renault