DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Volvo cumparat de.......Geely

aphophis
post 16 Jun 2010, 13:09
Post #61


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




volvo a fost luat ca chinezi sa stoarca si ultima farama de tehnologie actuala.. nu ca sa le faca suedezilor un bine. Iar pretul platit a fost mult mai mic decat daca ar fi facut r&d -ul respectiv pe banii lor,separat


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 16 Jun 2010, 14:42
Post #62


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 796
Joined: 1 August 07
From: Bacau




Eu spun ca astia cu ochi mici au cumparat Volvo pentru ca sa scoata bani (cat mai multi cu putinta), si sa isi faca si imagine. Din cate vad in ultima vreme, chinezoii sunt mai capitalisti decat multi occidentali (mai ales daca ii comparam cu francezii), si nu cred ca e bine sa ii subestimam! Pare ca se pricep destul de bine sa faca afaceri, si stiu sa expluateze niste oportunitati...fara sa isi bata joc de ele (asa cum cred sau spera unii)...aaa, si inca ceva! Au si capital...mult, din ce in ce mai mult! biggrin.gif
Si aphophis, nu cred ca Vovo mai e un etalon de tehnologie auto...si asta de ceva timp...Asa ca nu stiu cat de mult are rost sa cumpere o marca intreaga, sa dea o cusma de bani numai pentru a "fura" ceea ce pot gasi mult mai usor si ieftin (prin metode "specifice") la unii care chiar au tehnologie, si nu doar un nume de legenda.
Ca piata e invadata de chinezarii de o calitate indoielnica, nu prea inseamna ca micutii galbiori duc lipsa de tehnologie (in orice domeniu)...Inseamna doar ca sunt produse ieftine si proaste...facute la pret. O natiune care are tehnologia de a construi ceea ce au construit chinezii (de ex. programul lor spatial), indiferent ca aceasta tehnologie e obtinuta prin cercetari proprii, sau la "inspiratie", cred ca poate sa construiasca si o colivie cu 4 roti. Daca o masina chinezeasca e o mizerie (asa cum sunt masinile lor), nu e din cauza lipsei de tehnologie, ci e din cauza ca vor un pret mic! Asa cum zicea cineva, e usor sa faci masini scumpe si bune (de ex Volvo), dar e mai greu sa faci masini ieftine si bune...
Si sa nu uitam ca in cazul fiecarei firme private importante din China, statul are o participatie consistenta (directa sau indirecta)...si asta tot cu un singur scop: BANII!
Invazia masinilor "made in PRC" va incepe imediat dupa ce piata lor (imensa si in continua crestere), va fi satisfacuta de actualii sau viitorii producatori...si in acel moment eu sunt sigur ca esticii vor gasi resursele si solutiile (financiare, economice si tehnologice) pentru a vinde bine si pe pietele consacrate...


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robyvol33
post 16 Jun 2010, 14:51
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 5 May 07




Timpul ne va spune tongue.gif


--------------------
opel astra 1.7cdti ex.dacia supernova 1.4 2001
Urasc trufia,minciuna si prostia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 16 Jun 2010, 15:11
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




@TAW
citeam ca in cadrul grupului ford, r&d-ul se facea foarte mult via volvo. Ca ford e ramas in urma fata de altii e alta mancare de peste, dar oricum e mult peste ce pot sa scoata chinezii prin r&d, care nu e ieftin, mai ales daca vrei sa faci lucruri de calitate. Si care nu se face una doua. Mai ales ca tot ce inseamna chestie avansata, rareori e facuta de chinezi, in china know how-ul e al strainilor, in timp ce chinezii sunt doar negrii aia de pe plantatie dispusi sa lucreze pe un bol de orez. Insa da, pot fi o amenintare pt industria auto occidentala, din cauza faptului ca absolut toate firmele care s-au dezvoltat mult in asia, s-au bazat pe ajutorul statelor din care provin, care le-a subventionat (mascat sau nu) dezvoltarea. Si cand ai un stat puternic in spate (adica cu multi bani) si mai poti sa cumperi si r&d..

This post has been edited by R19/16v: 16 Jun 2010, 15:23


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IsNa
post 16 Jun 2010, 16:52
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.147
Joined: 11 July 02
From: Timisoara




TAW, a copia tehnologie nu e atat de simplu precum poate parea. Nu e suficient sa sumperi un Mercedes, sa-l desfaci in bucati si sa masori fiecare piesa.
O mare, MARE parte a ceea ce face un Mercedes un Mercedes tine de procesele de productie, care nu sunt discernibile in produsul finit.
De asta chinezii reusesc azi sa faca masini care par la fel de bune cu unele pe care le copiaza, dar se dovedesc a fi extrem de nefiabile.

Acum, daca cumperi un producator de masini cu istorie, ca Volvo, ai instantaneu acces la toate aceste informatii. Toate patentele lor, toate procesele de productie, toate cunostiintele tehnice acumulate iti apartin, scrise si documentate frumos, nu mai stai cu ochii beliti la o piesa intrebandu-te "cum mama naibii au produs-o pe asta la asemenea tolerante?". De asta e valoros pt. ei sa cumpere producatori auto, si nu mai e de ajuns sa faca "reverse engineering" la produse gata facute.

Dar tot nu inseamna ca pot face si pasul urmator: acela de a tine in viata procesele de dezvoltare si cultura tehnica a companiei. Cum ai observat si tu: cinezii vor vrea sa faca bani, sa-si scoata investitia. Repede, ca asa se intampla in China cu fabricile de adidasi, si asa sunt obisnuiti. Asta inseamna si sa tai cheltuieli, si cel mai simplu pe termen scurt e sa tai de la dezvoltare, ca acolo e cel mai greu de inteles pe ce se duc banii si cum vor aduce venituri viitoare.


--------------------
Skoda Fabia Combi + Citigo ASG 2007 / 2013
Forta sa fie cu voi !!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 16 Jun 2010, 22:19
Post #66


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 796
Joined: 1 August 07
From: Bacau




Aveti si voi chiar mare dreptate...numai ca eu nu ma refeream numai la "reverse engineering" atunci cand am spus "metode specifice". Desi la metoda asta chinezoii sunt best - numai daca ne gandim ca au copiat "cu sublerul" tehnologie aeronautica de la rusi in anii 50-60, cand erau destul de inapoiati din acest punct de vedere; si au avut succes.
Eu ma gandeam mai degraba la spionaj industrial, direct sau indirect. Plus ca daca ai un reper, in momentul de fata, poti sa afli atat de multe, si atat de usor date relevante despre cum a fost produs, incat, poti sa il reconstruiesti cu usurinta la parametri satisfacatori (nu zic aici de clone facute pe vapor, ci de replici riguros copiate, cu scopul de a pastra cat mai mult calitatea).
Si in plus, nu stiu cat de interesati sunt pe termen scurt afaceristii galbeni de calitate si tehnologie, cat mai degraba de cantitate, pret, si castig. Mai trist e ca si altii incep sa mearga in directia asta. Si probabil va veni si ziua in care produsele occidentale, vor fi cam la acelasi nivel cu cele cu ochi oblici (primele vor scadea, iar celelalte vor creste dpdv al calitatii)...
@aphophis: 1. know-how-ul produselor made in China nu mai e de multisor apanajul celor care l-au dus acolo; si nu ma refer la produsele de "masa" cu care am fost invatati, ci la cele ce implica o tehnologie inalta.
2. in China statul nu ajuta firmele private (cu un anumit nivel al afacerii); statul este chiar actionar intr-o anumita proportie, si de multe ori pune la bataie pe langa bani, si mijloace de productie, forta de munca ieftina si oportunitati de afaceri.


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
smailmiami
post 17 Jun 2010, 20:57
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 318
Joined: 7 September 06




QUOTE(aphophis @ 16 Jun 2010, 15:11)
@TAW
citeam ca in cadrul grupului ford, r&d-ul se facea foarte mult via volvo.

Citeai foarte prost. Sarcinile erau impartite foarte egal. La Volvo siguranta, la Mazda trenul de rulare si Fprd motorizarea sau ceva in genul asta ... Iar vii cu prostii cum ca inginerii de la Volvo se speteau cu munca, iar cei de la Mazda si Ford jucau table ?!



--------------------
Daewoo Leganza 2004 - DJ-10-DKL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 18 Jun 2010, 14:26
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.492
Joined: 14 January 06




daca asa e smile.gif


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 23rd July 2025 - 16:45
Forum Renault