Cutie in patru trepte SCURTA?, :angry: B)
![]() ![]() ![]() |
Cutie in patru trepte SCURTA?, :angry: B)
padual |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|||
ag63kry |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 3 March 04 ![]() |
Eu o am in 5 trepte cu motor de 1300. Am avut in 4.Mai mult de 120 nu mergea ca mi se rupea sufletul la peste 4ooo ture. Acum, cu cea in 5 trepte, cu pinion de Italia(cica asa ii zice, mi l-a schimbat cineva din uzina), la 4000 de ture am cam 140. Mai mult nu i-am dat. Este adevarat ca prinde greu viteza asta(motorul e de capacitate mica), dar ideea este ca stai linistit si cu sufletul impacat la 2800 de ture sa ai 90-100km/h, pe cand cu cea in 4 ai cam 3400 la 90(din cate imi aduc eu aminte). Nu stiu nimic referitor la literele de care spui tu ca s-ar gasi pe cutiile de viteza; cat despre diferenta demaraj dintre cele duua cutii (cea cu 4 si cea cu 5) , nu cred ca este niciuna. Se folosesc aceleasi pinioane de cand lumea. CRED...
|
-------------------- |
|
morghen |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 October 04 ![]() |
eu ce stiu sa itzi spun sigur e ca au fost mai multe variante shi ca TLX sunt cele mai bune...(asta dupa observatziile mele) eu am o TLX shi sunt foarte multzumit de cum se comporta chiar shi la 21 de ani...am pus o filmare mai demult pe forum cum urca shi acum destul de ushor in 140.
|
--------------------
Dacia
1310
- AR-66-SIX
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(morghen @ 13 Dec 2004, 23:46) eu ce stiu sa itzi spun sigur e ca au fost mai multe variante shi ca TLX sunt cele mai bune...(asta dupa observatziile mele) eu am o TLX shi sunt foarte multzumit de cum se comporta chiar shi la 21 de ani...am pus o filmare mai demult pe forum cum urca shi acum destul de ushor in 140. Da, sint mai multe variante de cutii; cauta in Mondiru. Diferenta este in grupul conic-8x33 si 9x34 in rest pinioanele sint la fel. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
milu |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
Dacia mea din 82 avea cutie in 4 cu grup conic 8x33 si era sprintena dar la peste 100 era motorul foarte turat. Am schimbat-o cu una tot in 4 trepte cu grup normal 9x34 si acum merge chiar si 120 destul de bine dar e mai puturoasa mai ales pe la 60-70 intr-a patra.
|
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(milu @ 14 Dec 2004, 08:38) Dacia mea din 82 avea cutie in 4 cu grup conic 8x33 si era sprintena dar la peste 100 era motorul foarte turat. Am schimbat-o cu una tot in 4 trepte cu grup normal 9x34 si acum merge chiar si 120 destul de bine dar e mai puturoasa mai ales pe la 60-70 intr-a patra. E normal, nu poti avea si demaraj si viteza in acelkeasi conditii de motor; adica 8x33 face ca demarajele sa fie bune in detrimentul vitezei, 9x34 invers. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
padual |
![]() ![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
![]() Aveti idee la ce turatie motorul Dacia1300 consuma cel mai putin??? Deci e diferenta de demaraj intre cea in patru si cea in cinci??? ![]() Cele in cinci au 9x34? |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
morghen |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 25 October 04 ![]() |
eu zic ca TLX sunt cele mai bune...eu am una...shi am condus o gramada...dar ca TLX-ul nu e niciuna
![]() despre consum....eu cu a mea circul sub 2500 de ture shi se mishca bine |
--------------------
Dacia
1310
- AR-66-SIX
|
|
RIon |
![]()
Post
#9
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Daca te referi la maneta, se poate scurta cu un bomfaier.
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(padual @ 15 Dec 2004, 19:40) ![]() Aveti idee la ce turatie motorul Dacia1300 consuma cel mai putin??? Deci e diferenta de demaraj intre cea in patru si cea in cinci??? ![]() Cele in cinci au 9x34? Cele cu cinci trepte sint la fel, in ambele variante de grup conic; diferenta e treapta a cincea, in rest rapoartele de transmisie sint la fel. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
milu |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Dec 2004, 09:36) Cele cu cinci trepte sint la fel, in ambele variante de grup conic; diferenta e treapta a cincea, in rest rapoartele de transmisie sint la fel. Eu din cate stiu, exita diferente doar la a IV-a adica pinionul de pe trenul fix este de 28 si celalata varianta de 31 iar la a V-a este identic. |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bogdan3l |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(bogdan3l @ 16 Dec 2004, 14:19) Da, partea proasta e ca la 3000 e cam zgomotos. De fapt, citeam pe undeva ca in general motorul de 1289 e mai zgomotos decit cel de 1397; de ce? se poate face ceva in sensul asta la cel de 1298?in afara de a-l schimba. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bogdan3l |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
motor 1.3 grup conic 8x33 si viteza a IV a ai exact 80 km/h , la grup conic 9x34 ai 90 km/h .
daca pui cutie cu 5 mai castigi cateva sute de rpm in minus ![]() adik vei avea 3200 rpm la 100 km/h , altfel nu vad cum |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Al Cap0nE |
![]()
Post
#16
|
![]() Lex talionis Group: Members Posts: 407 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
De zgomot nu poti decat sa il reglezi ceas, ulei bun si antifonare. La mine cel putin la 3000 rpm zgomotul este acceptabil, nu da inca senzatia de supraturat. La 3000 rpm am 90km/h (4 trepte)
|
--------------------
Dacia
1310
84
- KPN
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Al Cap0nE @ 18 Dec 2004, 16:42) De zgomot nu poti decat sa il reglezi ceas, ulei bun si antifonare. La mine cel putin la 3000 rpm zgomotul este acceptabil, nu da inca senzatia de supraturat. La 3000 rpm am 90km/h (4 trepte) 3000=90/4 asta este grup 9x34. daca ai avea si a 5-a, la 3000 ai avea cam 110, la mine asa e |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
gdm |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
La a mea pe la 3000rot/min in a5-a am 110km/h iar in a4-a am 95km/h.
As fi vrut ca treapta a5-a sa fie mai lunga, dar e dacie, sa nu ne facem prea multe iluzii. ![]() |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#19
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
3150rpm la 110km/h....azi...pe E85 cu vantul din fata.
in conditii normale am putin peste 3000rpm la 110...cutie cu 5 trepte....motor 1400cm3....TLX ![]() in privinta benzinei....nu stiu ce sa mai zic....am pus de la rompetrol zilele trecute si era f.f.f.f. proasta. azi am pus de la petrom (odata in alexandria si odata la urziceni) si benzina a fost bunicica... |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(c1p0 @ 21 Dec 2004, 18:59) 3150rpm la 110km/h....azi...pe E85 cu vantul din fata. in conditii normale am putin peste 3000rpm la 110...cutie cu 5 trepte....motor 1400cm3....TLX ![]() Trezirea !!! adica la tine turatia la care ai o viteza anume variaza in functie de alti factori externi 'n'afar' de gheata ![]() poate ai vro' naveta de la nasa si noi nu stim P.S: rapoartele din c.v sunt fixe pentru fiecare viteza |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
Daddy |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
Bogdanel
tu ar trebuie sa te trezesti, da turatia variaza in functie de factori externi. EXERCITIU: Ruleaza cu o viteza in spatele unui TIR si dupa aceia cu aceiasi viteza incerca sa rulezi singur (eventual si cu vantul in fata, la deal, cu 500 kg in masina, etc ) si compara rezultatele. Daca rezultatele sunt aceleasi inseamna ca numarul de la dacia ta este justificat. ![]() |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
BasIc |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(Daddy @ 22 Dec 2004, 06:08) Bogdanel tu ar trebuie sa te trezesti, da turatia variaza in functie de factori externi. EXERCITIU: Ruleaza cu o viteza in spatele unui TIR si dupa aceia cu aceiasi viteza incerca sa rulezi singur (eventual si cu vantul in fata, la deal, cu 500 kg in masina, etc ) si compara rezultatele. Daca rezultatele sunt aceleasi inseamna ca numarul de la dacia ta este justificat. ![]() Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului,sa fim seriosi rapoartele sunt fixe,doar sunt roti in angrenaje....nu e un elastic cu care tragem o greutate .. Eu asa vad lucrurile..nu pretind ca am dreptate e doar o parere. Daca la 3000 de ture ai 80...si cu 500 de kile si cu vantu sub masina si la 1 metru de tir tot 3000 ai..ca motorul nu consuma le fel asta e alta poveste Turatia motorului e turatia arborelui cotit,care transmite totul in cutie unde sunt angrenaje care transmit forta la roata care e in contact cu pamantul: in afara de ambreaj,si contactul roata pamant..unde vezi tu ca se pot produce schimbari ca eu nu vad... Sper ca nu trebuie sa explic si inainte de arbore cotitce se intampla?!? ![]() Deci think.... ![]() This post has been edited by BasIc: 22 Dec 2004, 04:35 |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
Daddy |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru discret Group: Members Posts: 494 Joined: 29 April 04 From: Bacau ![]() |
"Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului"
Deci spunand aceasta recunosti diferenta, adaudand si alti factori ai sa ai totusi o diferenta in turatii de cca 200-300 rot/min. |
--------------------
Dacia
1300 F
1972
- BC-93-MAX Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
|
|
gdm |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 13 May 04 ![]() |
In mod normal n-are voie sa patineze ambreiajul daca nu este calcat. Daca patineaza inseamna ca trebuie s-o duci urgent la mecanic.
Turatia si viteza merg mana in mana la aceeasi treapta chiar daca o acceleram, o deceleram, urcam sau coboram o panta. |
--------------------
Dacia 1410
cutie 5 trepte, GPL Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
|
|
c1p0 |
![]()
Post
#25
|
![]() I find your lack of faith disturbing. Group: Members Posts: 160 Joined: 14 October 03 From: Bucuresti - Colentina ![]() |
1. ambreiajul nu patineaza
2. o variatie de turatie de aprox 200-300 rpm (nu mai mult) am intalnit, depinde de factorii externi....cu toate ca nu pot sa imi explic de ce (nu am destule cunostinte de mecanica), dar nu pot sa zic ca nu exista....ma gandesc ca poate sa fie ceva si de la ceas...masina e veche...etc. 3. din cate imi aduc aminte, cablul de la kilometraj este legat la cutia de viteze si indicatorul de la turometru este legat la motor...poate sa nu existe o calibrare f. reusita a ceasurilor ?!? 4. nu pretind ca stiu prea multe...erau doar ipoteze!? astept sa ma contraziceti ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
dCI Ambition 2007 I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
|
|
BasIc |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
QUOTE(Daddy @ 22 Dec 2004, 07:28) "Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului" Deci spunand aceasta recunosti diferenta, adaudand si alti factori ai sa ai totusi o diferenta in turatii de cca 200-300 rot/min. Spunand aceasta determin o defectiune nu generalizez defectiunea la toate daciile,respectiv autovehiculele.In mod normal ambreajul nu patineaza punct. |
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
BasIc ai pus punctul pe I . eu am luat o situatie ideala.
Daddy numarul de la masina mea este asa de cand ma stiu , iar atunci habar nu aveam de AMGuri ![]() PS: ambreajul daca incepe sa patineze poate inceta fara sa il schimbi ? |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
BasIc |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 21 November 03 From: BRASOV ![]() |
la ambreaj poate fi schimbat:disc ambreasj sau placa presiune eventual si rulment,daca patineaza nu o sa inceteze dimpotriva se va accentua
|
-------------------- "Bas|c Rulzz!"
|
|
milu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
Turatia indicata de ceas depinde si de reglajul aprinderii, depinde de distanta intre platini. Cunosc un caz concret al unui prieten la care arata 2200rot/min la 80km/h iar dupa ce i-am schimbat platina (si altele: capac delco, bujii condensator) turatia era la 2500rot/min la 80km/h si tipul era revoltat ca merge mai turat ca mai inainte.
Asa ca fiti cu ochii-n patru!!!! |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
bogdan3l |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 257 Joined: 4 August 04 From: Bucuresti ![]() |
tocmai vroiam sa te intreb de condensator ...dar am vazut ca l-a schimbat . cred ca datorita lui exista o diferenta de turatie ...desi nu bag mana in foc ( deh....cunostintele mele in materie se opresc la fizica de clasa a X-a )
poate ne spune cineva care se pricepe la electronica ![]() PS: ma repet , factorii mecanici nu pot influenta turatia motorului la o anumita viteza intr-un caz ideal ....asa ca pretenul tau nu are de ce sa fie revoltat |
--------------------
Renault
Megane
2007
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:05 |