DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Cutie in patru trepte SCURTA?, :angry: B)

padual
post 13 Dec 2004, 12:25
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




mad.gif cool.gif Am o Dacie berlina din 83. Am cumaprat-o acum 2 ani, 10 milioane.
Cutia era praf, si ambreiajul la fel, si nu mergea mai mult de 95km/h.

Acum am alta cutie tot in patru ,m-a costat 1.5 mil si se duce ~116km/h.
Am auzit ca prin 83 cand e facut masina mea erau mai multe variante de Dacie, notate cu diferite litere, si se faceau ptr : viteza , carat, normale. Diverse povesti.
CAT E ADEVARAT???


Si...
Se poate sa fie o cutie scurta...???max max 50 in a doua, 80 in a 3-a si 118 in a patra. Mentionez ca motorul e in stare ff buna de 1300.

O cutie in 5 trepte ajuta la top speed?
Ma juta cutia asta sa ajung la 100 mai repede decat una in 5 normala???
Nu am facut inreceri si as vrea sa stiu!


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ag63kry
post 13 Dec 2004, 19:43
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 3 March 04




Eu o am in 5 trepte cu motor de 1300. Am avut in 4.Mai mult de 120 nu mergea ca mi se rupea sufletul la peste 4ooo ture. Acum, cu cea in 5 trepte, cu pinion de Italia(cica asa ii zice, mi l-a schimbat cineva din uzina), la 4000 de ture am cam 140. Mai mult nu i-am dat. Este adevarat ca prinde greu viteza asta(motorul e de capacitate mica), dar ideea este ca stai linistit si cu sufletul impacat la 2800 de ture sa ai 90-100km/h, pe cand cu cea in 4 ai cam 3400 la 90(din cate imi aduc eu aminte). Nu stiu nimic referitor la literele de care spui tu ca s-ar gasi pe cutiile de viteza; cat despre diferenta demaraj dintre cele duua cutii (cea cu 4 si cea cu 5) , nu cred ca este niciuna. Se folosesc aceleasi pinioane de cand lumea. CRED...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morghen
post 13 Dec 2004, 23:46
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 25 October 04




eu ce stiu sa itzi spun sigur e ca au fost mai multe variante shi ca TLX sunt cele mai bune...(asta dupa observatziile mele) eu am o TLX shi sunt foarte multzumit de cum se comporta chiar shi la 21 de ani...am pus o filmare mai demult pe forum cum urca shi acum destul de ushor in 140.


--------------------
Dacia 1310 - AR-66-SIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 14 Dec 2004, 07:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(morghen @ 13 Dec 2004, 23:46)
eu ce stiu sa itzi spun sigur e ca au fost mai multe variante shi ca TLX sunt cele mai bune...(asta dupa observatziile mele) eu am o TLX shi sunt foarte multzumit de cum se comporta chiar shi la 21 de ani...am pus o filmare mai demult pe forum cum urca shi acum destul de ushor in 140.
*



Da, sint mai multe variante de cutii; cauta in Mondiru. Diferenta este in grupul conic-8x33 si 9x34 in rest pinioanele sint la fel.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 14 Dec 2004, 08:38
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




Dacia mea din 82 avea cutie in 4 cu grup conic 8x33 si era sprintena dar la peste 100 era motorul foarte turat. Am schimbat-o cu una tot in 4 trepte cu grup normal 9x34 si acum merge chiar si 120 destul de bine dar e mai puturoasa mai ales pe la 60-70 intr-a patra.


--------------------
Duster 1.5 dCi & Logan 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 15 Dec 2004, 07:29
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(milu @ 14 Dec 2004, 08:38)
Dacia mea din 82 avea cutie in 4 cu grup conic 8x33 si era sprintena dar la peste 100 era motorul foarte turat. Am schimbat-o cu una tot in 4 trepte cu grup normal 9x34 si acum merge chiar si 120 destul de bine dar e mai puturoasa mai ales pe la 60-70 intr-a patra.
*


E normal, nu poti avea si demaraj si viteza in acelkeasi conditii de motor; adica 8x33 face ca demarajele sa fie bune in detrimentul vitezei, 9x34 invers.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 15 Dec 2004, 19:40
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




excl.gif Literele de care zic le poti vedea pe multe dacii pe strada, scrise pe portbagal:L, TX,T,...etc.Ce inseamna???


Aveti idee la ce turatie motorul Dacia1300 consuma cel mai putin???


Deci e diferenta de demaraj intre cea in patru si cea in cinci??? excl.gif
Cele in cinci au 9x34?


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp 2006 E | 1999 - CT-89-PAD|TX-6273-TX
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
morghen
post 15 Dec 2004, 22:41
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 25 October 04




eu zic ca TLX sunt cele mai bune...eu am una...shi am condus o gramada...dar ca TLX-ul nu e niciuna smile.gif poate e doar un exemplar mai reushit sau poate e doar impresia...dar nah...

despre consum....eu cu a mea circul sub 2500 de ture shi se mishca bine


--------------------
Dacia 1310 - AR-66-SIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 15 Dec 2004, 22:43
Post #9


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




Daca te referi la maneta, se poate scurta cu un bomfaier.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Dec 2004, 07:36
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(padual @ 15 Dec 2004, 19:40)
excl.gif Literele de care zic le poti vedea pe multe dacii pe strada, scrise pe portbagal:L, TX,T,...etc.Ce inseamna???
Aveti idee la ce turatie motorul Dacia1300 consuma cel mai putin???
Deci e diferenta de demaraj intre cea in patru si cea in cinci??? excl.gif
Cele in cinci au 9x34?
*



Cele cu cinci trepte sint la fel, in ambele variante de grup conic; diferenta e treapta a cincea, in rest rapoartele de transmisie sint la fel.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 16 Dec 2004, 08:13
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




QUOTE(diaconuliviu @ 16 Dec 2004, 09:36)
Cele cu cinci trepte sint la fel, in ambele variante de grup conic; diferenta e treapta a cincea, in rest rapoartele de transmisie sint la fel.
*




Eu din cate stiu, exita diferente doar la a IV-a adica pinionul de pe trenul fix este de 28 si celalata varianta de 31 iar la a V-a este identic.


--------------------
Duster 1.5 dCi & Logan 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Dec 2004, 14:15
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(milu @ 16 Dec 2004, 08:13)
Eu din cate stiu, exita diferente doar la a IV-a adica pinionul de pe trenul fix este de 28 si celalata varianta de 31 iar la a V-a este identic.
*



La a mea is la fel cu cea in 4; in Mondiru scrie la fel... in fine, or fi facut alt model nestiut inca?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 16 Dec 2004, 14:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(padual @ 15 Dec 2004, 20:40)
excl.gif
Aveti idee la ce turatie motorul Dacia1300 consuma cel mai putin???

*




la 3000 rpm consuma cel mai putin . asta am vazut intr-o carte de 1300


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 Dec 2004, 15:33
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(bogdan3l @ 16 Dec 2004, 14:19)
la 3000 rpm consuma cel mai putin . asta am vazut intr-o carte de 1300
*



Da, partea proasta e ca la 3000 e cam zgomotos.
De fapt, citeam pe undeva ca in general motorul de 1289 e mai zgomotos decit cel de 1397; de ce? se poate face ceva in sensul asta la cel de 1298?in afara de a-l schimba.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 16 Dec 2004, 15:38
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




motor 1.3 grup conic 8x33 si viteza a IV a ai exact 80 km/h , la grup conic 9x34 ai 90 km/h .
daca pui cutie cu 5 mai castigi cateva sute de rpm in minus icon_mrgreen.gif

adik vei avea 3200 rpm la 100 km/h , altfel nu vad cum


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Al Cap0nE
post 18 Dec 2004, 16:42
Post #16


Lex talionis


Group: Members
Posts: 407
Joined: 19 February 04
From: Bucuresti




De zgomot nu poti decat sa il reglezi ceas, ulei bun si antifonare. La mine cel putin la 3000 rpm zgomotul este acceptabil, nu da inca senzatia de supraturat. La 3000 rpm am 90km/h (4 trepte)


--------------------
Dacia 1310 84 - KPN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Dec 2004, 08:34
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(Al Cap0nE @ 18 Dec 2004, 16:42)
De zgomot nu poti decat sa il reglezi ceas, ulei bun si antifonare. La mine cel putin la 3000 rpm zgomotul este acceptabil, nu da inca senzatia de supraturat. La 3000 rpm am 90km/h (4 trepte)
*


3000=90/4 asta este grup 9x34.
daca ai avea si a 5-a, la 3000 ai avea cam 110, la mine asa e


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 21 Dec 2004, 14:38
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




La a mea pe la 3000rot/min in a5-a am 110km/h iar in a4-a am 95km/h.

As fi vrut ca treapta a5-a sa fie mai lunga, dar e dacie, sa nu ne facem prea multe iluzii. sad.gif


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 21 Dec 2004, 17:59
Post #19


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




3150rpm la 110km/h....azi...pe E85 cu vantul din fata.

in conditii normale am putin peste 3000rpm la 110...cutie cu 5 trepte....motor 1400cm3....TLX smile.gif

in privinta benzinei....nu stiu ce sa mai zic....am pus de la rompetrol zilele trecute si era f.f.f.f. proasta.

azi am pus de la petrom (odata in alexandria si odata la urziceni) si benzina a fost bunicica...


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 21 Dec 2004, 22:30
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




QUOTE(c1p0 @ 21 Dec 2004, 18:59)
3150rpm la 110km/h....azi...pe E85 cu vantul din fata.

in conditii normale am putin peste 3000rpm la 110...cutie cu 5 trepte....motor 1400cm3....TLX smile.gif

*



Trezirea !!!

adica la tine turatia la care ai o viteza anume variaza in functie de alti factori externi 'n'afar' de gheata huh.gif
poate ai vro' naveta de la nasa si noi nu stim

P.S: rapoartele din c.v sunt fixe pentru fiecare viteza


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 22 Dec 2004, 04:08
Post #21


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




Bogdanel
tu ar trebuie sa te trezesti, da turatia variaza in functie de factori externi.

EXERCITIU: Ruleaza cu o viteza in spatele unui TIR si dupa aceia cu aceiasi viteza incerca sa rulezi singur (eventual si cu vantul in fata, la deal, cu 500 kg in masina, etc ) si compara rezultatele. Daca rezultatele sunt aceleasi inseamna ca numarul de la dacia ta este justificat. smile.gif


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 22 Dec 2004, 04:28
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




QUOTE(Daddy @ 22 Dec 2004, 06:08)
Bogdanel
tu ar trebuie sa te trezesti, da turatia variaza in functie de factori externi.

EXERCITIU: Ruleaza cu o viteza in spatele unui TIR si dupa aceia cu aceiasi viteza incerca sa rulezi singur (eventual si cu vantul in fata, la deal, cu 500 kg in masina, etc ) si compara rezultatele. Daca rezultatele sunt aceleasi inseamna ca numarul de la dacia ta este justificat. smile.gif
*



Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului,sa fim seriosi rapoartele sunt fixe,doar sunt roti in angrenaje....nu e un elastic cu care tragem o greutate ..
Eu asa vad lucrurile..nu pretind ca am dreptate e doar o parere.
Daca la 3000 de ture ai 80...si cu 500 de kile si cu vantu sub masina si la 1 metru de tir tot 3000 ai..ca motorul nu consuma le fel asta e alta poveste
Turatia motorului e turatia arborelui cotit,care transmite totul in cutie unde sunt angrenaje care transmit forta la roata care e in contact cu pamantul: in afara de ambreaj,si contactul roata pamant..unde vezi tu ca se pot produce schimbari ca eu nu vad...
Sper ca nu trebuie sa explic si inainte de arbore cotitce se intampla?!? happy.gif
Deci think.... blush.gif

This post has been edited by BasIc: 22 Dec 2004, 04:35


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Daddy
post 22 Dec 2004, 05:28
Post #23


Membru discret


Group: Members
Posts: 494
Joined: 29 April 04
From: Bacau




"Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului"

Deci spunand aceasta recunosti diferenta, adaudand si alti factori ai sa ai totusi o diferenta in turatii de cca 200-300 rot/min.


--------------------
Dacia 1300 F 1972 - BC-93-MAX
Daciile sunt ca femeile....cat ai bani sa bagi in ele merg bine...cand nu mai ai bani te lasa cand iti este lumea mai draga...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gdm
post 22 Dec 2004, 09:53
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 326
Joined: 13 May 04




In mod normal n-are voie sa patineze ambreiajul daca nu este calcat. Daca patineaza inseamna ca trebuie s-o duci urgent la mecanic.
Turatia si viteza merg mana in mana la aceeasi treapta chiar daca o acceleram, o deceleram, urcam sau coboram o panta.


--------------------
Dacia 1410 cutie 5 trepte, GPL
Dacă s-ar institui un premiu Nobel pentru ratare, românii l-ar monopoliza pentru un secol.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
c1p0
post 22 Dec 2004, 11:56
Post #25


I find your lack of faith disturbing.


Group: Members
Posts: 160
Joined: 14 October 03
From: Bucuresti - Colentina




1. ambreiajul nu patineaza
2. o variatie de turatie de aprox 200-300 rpm (nu mai mult) am intalnit, depinde de factorii externi....cu toate ca nu pot sa imi explic de ce (nu am destule cunostinte de mecanica), dar nu pot sa zic ca nu exista....ma gandesc ca poate sa fie ceva si de la ceas...masina e veche...etc.
3. din cate imi aduc aminte, cablul de la kilometraj este legat la cutia de viteze si indicatorul de la turometru este legat la motor...poate sa nu existe o calibrare f. reusita a ceasurilor ?!?
4. nu pretind ca stiu prea multe...erau doar ipoteze!? astept sa ma contraziceti smile.gif


--------------------
Dacia Logan dCI Ambition 2007
I feel like I'm diagonally parked in a parallel universe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 22 Dec 2004, 12:57
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




QUOTE(Daddy @ 22 Dec 2004, 07:28)
"Ce spui tu cu greutatea se refera la o aparenta sau f mica "patinare " a ambreajului"

Deci spunand aceasta recunosti diferenta, adaudand si alti factori ai sa ai totusi o diferenta in turatii de cca 200-300 rot/min.
*



Spunand aceasta determin o defectiune nu generalizez defectiunea la toate daciile,respectiv autovehiculele.In mod normal ambreajul nu patineaza punct.


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 22 Dec 2004, 16:06
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




BasIc ai pus punctul pe I . eu am luat o situatie ideala.

Daddy numarul de la masina mea este asa de cand ma stiu , iar atunci habar nu aveam de AMGuri wink.gif

PS: ambreajul daca incepe sa patineze poate inceta fara sa il schimbi ?


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BasIc
post 22 Dec 2004, 16:17
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 144
Joined: 21 November 03
From: BRASOV




la ambreaj poate fi schimbat:disc ambreasj sau placa presiune eventual si rulment,daca patineaza nu o sa inceteze dimpotriva se va accentua


--------------------
"Bas|c Rulzz!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
milu
post 22 Dec 2004, 16:19
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 23 April 04
From: Timisoara




Turatia indicata de ceas depinde si de reglajul aprinderii, depinde de distanta intre platini. Cunosc un caz concret al unui prieten la care arata 2200rot/min la 80km/h iar dupa ce i-am schimbat platina (si altele: capac delco, bujii condensator) turatia era la 2500rot/min la 80km/h si tipul era revoltat ca merge mai turat ca mai inainte.
Asa ca fiti cu ochii-n patru!!!!


--------------------
Duster 1.5 dCi & Logan 0.9 TCe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan3l
post 22 Dec 2004, 16:27
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 4 August 04
From: Bucuresti




tocmai vroiam sa te intreb de condensator ...dar am vazut ca l-a schimbat . cred ca datorita lui exista o diferenta de turatie ...desi nu bag mana in foc ( deh....cunostintele mele in materie se opresc la fizica de clasa a X-a )

poate ne spune cineva care se pricepe la electronica smile.gif

PS: ma repet , factorii mecanici nu pot influenta turatia motorului la o anumita viteza intr-un caz ideal ....asa ca pretenul tau nu are de ce sa fie revoltat


--------------------
Renault Megane 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2025 - 09:05
Forum Renault