DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Economie consum, e benefic GPL-ul pt motor

iuliano_smile
post 16 Aug 2010, 21:34
Post #61


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




QUOTE(PH-06-BOA @ 14 Jul 2010, 22:03)
Diuza , asa e, poate avea si 3mm la gaura, la exterior de 16mm si lungime de cel putin 16, ca sa nu se roteasca pe furtun.
              Gazul e sfant pentru motor. Cum pot unii sa spuna nu, sau ca distruge, cand nici habar n-au ce-i ala? Cate chiulase ati vazut mancate in camera de ardere? Ca numai acolo ajunge gazul. Ca se ard supape, din cauza dibaciei cu care reglati culbutorii, luandu-va dupa carti ,intortochieli, cand e mult mai simplu. Chiulasa se mananca la contactul cu antigelul, nicidecum cu gazul. Daca ati fi mers cu benzina, cei care va plangeti ca se ard supapele, le ardeati mult mai repede. O tampenie scoasa de cineva, vi s-a infiripat in minte si va urmareste mereu. Aiuritul care-a scos-o, a reglat gresit supapele, si a dat vina (chiar si in mintea lui), pe gaz. CITITI, undeva se spune ca e "combustibilul ideal". Va arat chiulasa lucrata pe gaz un an, si nici macar nu s-a decolorat cine stie ce, si am luat din ea si 3,2 mm, pe un motor de 1,6.Chiulasa e curata, pistonul perfect, fara nici pic de calamina in canale, segmentii noi sunt mai prosti ca cei ce au fost pe piston, la deschidere, baia e cum se vede , fara sa fie spalata ci doar scursa.

<span class='edit'>14 Jul 2010, 22:13:</span>
Uitati-va, ca sare se formeaza numai in contactul cu antigelul. De, e marfa straina! Chiulasa e rectificata de mine acasa, pe acea scula, careia multi cautati sa-i gasiti nod in papura, ca nu-i pe fata vazuta a lunii, ca-i va pica avansu-n baie... 
                                        Am luat segmenti noi, si sunt mai deschisi de cat cei lucrati, cu care am luat masina. Am facut zeci de chiulase, dar n-am gasit niciuna cu scaune arse de la gaz. Repet, si cu draci daca merge, pampalaul daca nu regleaza bine culbutorii, arde supapele si da vina pe gaz.
*



Da cui nui comvine scula ta sa nu apeleze. Cine stie cunoaste, taci si isi face. Cu gazul iar sunt de acord. Mie cel putin mia curata catalziatorul blink.gif . Mie imi trage mai bine ca pe benzina la solenza. Mie si la alti. Singura "prolema"(ca iar sariti cao fi ca o poti) e ca scoate fum la pornire. Nu stiu de ce? Chiar vreausa aflu.

QUOTE(ionut_09_RWX @ 14 Jul 2010, 22:30)
sunt de acord, pentru motorul de dacie gazu e sfant,  gaz de calitate  ,ma rog , nu de la  orice statie no name, ca s-au jmecherit si astia, da asa e romanu.... i-a schimbati uleiul la timp, folositi bujii mai bune , reglati aprinderea si culbultorii si va garantez ca o sa va placa gazu. Garantat.
*


Iasa punem si noi ulei elf special pentru motoarele noastre. Ia sa punem bujii Bune (si na cafac reclama ca sa isi ia si alti si sa vada ca sunt bune NGK BP6HS). Ia sa isi ia fise tesla, capac dudoco, lulea dudoco, aprindere AT011, bobina buna si sa mai auzim care comenteaza ca ii merge ca ii merge prost motorul. Ia hai sa schimba filtrele la timp sau chair mai devreme.
Hai sa facem asta si sa vedem cine mai stramba din nas.

QUOTE(PH-06-BOA @ 17 Jul 2010, 21:26)
Apropo de bujii, azi am demonstrat cuiva, care doar cumparase bujii straine, ca nu sunt bune, avand si 150-200 de ohmi , si dadeau scanteia la relanti, in corpul de ceramica, in loc s-o dea in cilindru. La prima vedere si ziua, nu se observa, si dati vina pe altceva. Renuntati la ideea cu "nou", ca suntem batjocoriti pe toate fronturile. Recuperati tot ce se poate, si daca sunteti putin mai smecheri de cat hotii din drum, treceti mai usor de ei, si masina e mai sigura. Cum? Altadata, in revista auto, se numeau , trucuri auto.
*


Miemi spui ca da in corpul de ceramica. Eu le am la 1 mm si nu mau crezut. Si cand porneau se minunau ce motor am wub.gif . Incearca niste NGK cum am zis mai sus. Alea merg bine sipe GPL si pe injectie,

QUOTE(mitu2002 @ 11 Aug 2010, 09:43)
Eu cu a mea am 67000km facuti pe gaz iar la 64 adica acu o luna am schimbat garnitura  de chiuloasa ca se inpuscase
Mecanicul de la servis a ramas un pic surprins de cit de curata era chiuloasa atit la rampa (aproape 0 depuneri) cit si la supape.... chiar l-am rugat sa imi spuna daca vede ceva  in neregulala supape scaune camera de ardere  si a zis ca nimic neobisnuit doar uzura mecanica normala(iar la reglajul culbutorilor l-am rugat sa puna 02 asi 025 e )
probabil ca grija mea fata de motor si-a spus cuvintul  (2 schimburi de ulei pe an vara /iarna  plus filtru nou la fiecare schimb ,bujii schimbate la timp, antigel  bunut, aprindere at11, niciodata nu am fugarit masina ... max 3000 de ture si alte mici dastea care cred eu ca se aduna)ce imi place cel mai tare ca dupa 67k de km facuti motorul suna aproape similar cu cel pe injectie biggrin.gif
deci faza cu uzura e o abureala  a unora care inventeaza mituri dastea probabil sa iasa inportanti sau sa arate ei ce atotstiutori sint  wub.gif
a inca o treaba vecinu meu are o berlina din 2002 tot pe gaz si el are aproape 80k
facuti pe gaz si inca nu a schimbat chiuloasa supape sau mai stiu io ce minuni
(cei drept ala e mai maniac decit mine cind vine vorba de masina lui) blink.gif
*


Hai sa ne itnelegem. Cine are grija de masina, ii merge. Cei care le place sa ii dea forja si sa ii doara undeva de motor, decat sa scaota bani e si normal sa nu tinamotorul. De acolo vin si zvonurile.

Deci sper ca lumea sa lamruit ca GPL e SFANT. Si la bzunar si pentru motor.

QUOTE(george 07 @ 16 Aug 2010, 09:51)
GPL-ul este cum s-a mai spus  "combustibilul ideal" la cine nu functioneaza corect sigur este o eroare undeva , in majoritatea cazurilor din reglaje (un mare rol are reglarea culbutorilor , parerea personala este ca trebue facut reglajul mai des aprox. 5000 km.) pretul redus , nu polueaza , motorul este mult mai silentios si contrar la ce se vorbeste longevitatea este vizibil mai mare cu conditia exploatarii corespunzatoare.
*




--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 19 Aug 2010, 14:32
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




de ce in ultimul citat postat de tine george 07 spunea: "(un mare rol are reglarea culbutorilor , parerea personala este ca trebue facut reglajul mai des aprox. 5000 km.)" ?

This post has been edited by danciusergiu84: 19 Aug 2010, 14:33


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuliano_smile
post 19 Aug 2010, 15:22
Post #63


Dependent de D1300


Group: Members
Posts: 1.217
Joined: 5 November 08
From: Ploiesti




Daca mergi ca omul pana in 4000rpm nu se intampla nimica:-??. Eu nu iam mai reglat de vreo 6 luni. So....poate ca dupa o forja pana in 5000-6000rpm mai se face joc, da la un mers normal nu vad de ce?


--------------------
Dacia Solenza si o Berlina Furioasa 2004 Scala cu 1980 editia de Lux
Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 23 Aug 2010, 05:14
Post #64


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




Pentru o functionare corecta a motorului am sustinut ca este necesara reglarea culbutorilor mai des (ce am opservat eu la mine este ca se deregleaza evacuarea in sensul ca se "strange" mai repede de 15000 km cat este termenul teoretic normal la motorul de Dacie si pentru a elimina riscul de a se arde supapele trebuie cel putin verificati culbutorii la un interval mai scurt aprox. 5000.)

23 Aug 2010, 05:32:
QUOTE(iuliano_smile @ 19 Aug 2010, 15:22)
Daca mergi ca omul pana in 4000rpm nu se intampla nimica:-??. Eu nu iam mai reglat de vreo 6 luni. So....poate ca dupa o forja pana in 5000-6000rpm mai se face joc, da la un mers normal nu vad de ce?
*


nu stiu km. care-i faci in 6 luni , dar tu ai ajuns vreodata la 5-6000rpm cu ultima treapta de viteza ???

This post has been edited by george 07: 23 Aug 2010, 05:32


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 23 Aug 2010, 11:24
Post #65


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




la mine are 18.000 de cand nu i-am reglat,merge bine da vreau sa dau zilele astea capacu jos sa vad cum se prezinta,de vazut ture in ultima treapta na vazut la 5-6000 da in rest in 1-2-3 a vazut turele alea smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 23 Aug 2010, 11:37
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Eu la 3000 de km ii reglez culbutorii si gasesc evacuarile stranse. De altfel se cunoaste si in mersul masinii cand este nevoie de un nou reglaj.


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 23 Aug 2010, 22:08
Post #67


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




QUOTE(Ionut_Nedelcu @ 23 Aug 2010, 11:37)
Eu la 3000 de km ii reglez culbutorii si gasesc evacuarile stranse. De altfel se cunoaste si in mersul masinii cand este nevoie de un nou reglaj.
*


corect, se cunoaste la mersul motorului cand este necesar reglajul, de aceea am sustinut cel putin sa se verifice mai des pt. a evita deteriorarea supapelor sau "scaunelor"

This post has been edited by george 07: 23 Aug 2010, 22:12


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 23 Aug 2010, 23:44
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




pai daca trebuie reglat mai des inseamna ca nu e ca si cum ar merge pe benzina


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 24 Aug 2010, 07:36
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




daca se face reglarea clasica 0,15/0,20 e posibil sa se stringa desi...
Încearca 0,20/025 o sa vezi ca nu se mai string (la mine cu reglajul asta parca e mai nervoasa masina ) eu i-am facut o data pe la 40k si din nou pe la 60k ca era unu care tacanea dupaia la 62k la itp mi ia facut la 015/020 si mergea nasol masina nu avea vlaga am revenit la 02/025 valori care ii plac masinii mele cel mai bine (relanti stabil consum ok si un pic de vlaga).... parerea mea


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ionut_Nedelcu
post 24 Aug 2010, 07:44
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 364
Joined: 24 September 09




Culbutorii ii reglez la distanta de 0,20 A si 0,25 E, dar dupa 3000 - 3500 de km tot se strang. Poate nu este reglata instalatia cum trebuie si determina o dereglare mai rapida a culbutorilor, nu stiu ce sa zic. La revizia de 10 mii de km la gpl o sa ii intreb pe cei care au montat instalatia de treaba asta.


--------------------
Ex. dacia 1300/1310 Opel Vectra 1.8 16V 2001 - CT-05-NSI
"Oamenii nu se schimba, ci devin pe zi ce trece ceea ce sunt de fapt."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 24 Aug 2010, 21:34
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




La mine si la Dacia anterioara si la cea actuala acelasi lucru-l patesc : se deregleaza evacuariile mai repede, de aici si concluzia la marea majoritate ca GPL-ul arde supapele... Nu este adevarat. Sunt EI puturosi si nici nu verifica reglajul la un timp mai scurt.V-a invit chiar sa cititi postariile despre GPL sa vedeti ca marea majoritate a colegilor de pe "Dacia Club"(cei care au pe masini inst. GPL) au opservat ca se deregleaza culbutorii mai repede(ce sa-i faci... e Dacie conceptia anilor '60 la Francezi nu-i "SLR McLaren")


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 25 Aug 2010, 07:26
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




nu cred ca tine neaparat de conceptie posibil si mina sa aiba un efect acum nu stiu ce sa zic pentru ca la mine in ultimii 7000km i-am reglat de 3-4ori (reglaj la 60k,reglaj la itp ca erau noxele oleaca peste reglaj la schimbare de garnitura de chiuloasa *2 ) dar inainte doar o verificare la 10ksi atit pt ca erau in norme ...intre 40k si 60k atit am gasit evacuarea de la 3 strinsa restul erau ok.. nici nu am umblat la ei
oricum la economia realizata cu gazu poti sa faci reglaj mai des biggrin.gif una e sa faci 100km cu 17lei si alta e sa o faci cu 30lei rolleyes.gif

This post has been edited by mitu2002: 25 Aug 2010, 07:32


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 25 Aug 2010, 10:56
Post #73


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




QUOTE(mitu2002 @ 25 Aug 2010, 07:26)
nu cred ca tine neaparat de conceptie posibil si mina sa aiba un efect acum nu stiu ce sa zic pentru ca la mine in ultimii 7000km i-am reglat de 3-4ori (reglaj la 60k,reglaj la itp ca erau noxele oleaca peste reglaj la schimbare de garnitura de chiuloasa *2 ) dar inainte doar o verificare la 10ksi atit pt ca erau in norme ...intre 40k si 60k atit am gasit evacuarea de la 3 strinsa restul erau ok.. nici nu am umblat la ei
oricum la economia realizata cu gazu poti sa faci reglaj mai des  biggrin.gif una e sa faci 100km cu 17lei si alta e sa o faci cu 30lei rolleyes.gif
*


Nu am inteles prea bine la ce te referi cu 'conceptia posibil si mina..." apropo de ce spuneai mai sus eu cand mergeam si pe benzina tot 0,20/0,25(A/E)functiona cu rezultate mai bune, si legat de discutia anterioara 'conceptie posibil si mina..." uita-te la toate motoarele fabricatie mai recenta si ai sa vezi ca sa eliminat principiul 'tachet-tija-culbutor" si ai sa vezi ca si Rusii la lada au principiu cel nou cu axa cu came direct pe culbutor-supapa, de calitate nici nu mai vorbesc si referitor la economie tot nu inteleg prea bine daca te referi la manopera stai linistit ca reglajele le fac singur. Mult Noroc v-a doresc !

This post has been edited by george 07: 25 Aug 2010, 13:50


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mitu2002
post 30 Aug 2010, 10:20
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 339
Joined: 30 June 07
From: onesti




da la manopera m-am referit dar stii tu personele de fata se exclud ma refeream ma unia de pe la servis care zic ca deh e dereglata si de fapt nare nica sauuuuu fac treaba de mintuialaca se cred mari .... berbeci
cum am zis mai sus la itp s-a bagat unu sa o regleze ca sa iasa noxele ok in schimb masina mergea ca dracu si am refacut reglaju cind am ajuns acasa

This post has been edited by mitu2002: 30 Aug 2010, 10:20


--------------------
pescariador amator Megane 2 1.6 -16v 2006 - BC 06 AMX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george 07
post 30 Aug 2010, 11:45
Post #75


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 4 February 10




OK ! coolspeak.gif


--------------------
dacia logan 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd June 2025 - 22:32
Forum Renault