Clima Duster
![]() ![]() ![]() |
Clima Duster
jordachefl |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru cu vechime Group: Members Posts: 20 Joined: 24 February 03 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4 - in fabricatie
|
|||
bolidu |
![]()
Post
#2
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Si iarna cu caldura cum ramane ?!
This post has been edited by bolidu: 25 Jun 2010, 19:22 |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
jordachefl |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu vechime Group: Members Posts: 20 Joined: 24 February 03 From: Constanta ![]() |
Iarna nu mai pornesti compresorul de AC, dar in schimb dai drumul la caldura undeva pe la 3/4. Reglarea temperaturii se face tot din turatia ventilatorului pe acelasi sistem (doar ca in cazul asta prin cresterea turatiei se creste temperatura in habitaclu).
Ar fi doua moduri: - mod vara cu AC pornit si scaderea temperaturii prin cresterea turatiei - mod iarna cu AC oprit si caldura pornita la 3/4 si cresterea temperaturii prin cresterea turatiei Pareri ? This post has been edited by jordachefl: 26 Jun 2010, 07:29 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4 - in fabricatie
|
|
bolidu |
![]()
Post
#4
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Climatronicul de pe masinile "bengoase" cred ca umbla si la reglajul de aer rece/cald nu numai la viteza ventilatiei. Tu daca lasi termostatul ala la jumate cand pleci cu masina intr-o dimineata de ianuarie o sa ti se faca cald in masina prin martie cu climatronicul asta improvizat...
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
jordachefl |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu vechime Group: Members Posts: 20 Joined: 24 February 03 From: Constanta ![]() |
Daca ti caldura la 3/4 sau la full "climatronicul" comanda ventilatorul la viteza maxima si se incalzeste la fel de repede daca ai face setarea manual. Chestia e ca tine temperatura in limitele setate (temp setata+/- histerezis) si regleaza turatia ventilatorului in functie de aceasta.
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4 - in fabricatie
|
|
lar |
![]()
Post
#6
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC in functie de semnalele transmise de senzorii din habitaclu, directioneaza automat jetul de aer introdus in habitaclu in functie de setarile de temperatura alese si de semnalele de la senzori astfel incat sa ajunga cat mai repede la setarile dorite si apoi sa le mentina fara sa deranjeze prea mult userul. Nu vreau sa te descurajez dar modificarea unui AC simplu in climatronic nu e deloc facila daca pe modelul de masina nu exista si variante de "clima" montate de producator astfel incat sa poti achizitiona si monta ulterior cumpararii masinii componentele necesare. Comenzile de directionare a jetului de aer cum sunt la Duster ? Sunt pe cabluri sau electrovalve ? Daca ar fi pe electrovalve ar mai fi o sansa, altfel nu.
This post has been edited by lar: 26 Jun 2010, 10:12 |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
vimp |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 25 October 04 From: Bacau ![]() |
Dupa cum se aude cand butonezi sunt pe cablu... zic eu.
|
--------------------
Renault/Dacia
Clio Symbol/Duster
2003/2010 1.6 4x4 Dacia Duster 1.6, Laureate, 2010
Renault Clio Symbol 1.4 8V, Expression, 2003 |
|
Dsign |
![]()
Post
#8
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Comenzile sunt ca la Logan Ph2 sau Sandero, adica pe cabluri.
Vezi ca marirea turatiei ventilatorului nu aduce in habitaclu aer mai cald, ci s-ar putea ca in unele conditii chiar sa aduca aer mai rece. Cand bagi aer cu viteza, acesta nu are suficient timp sa se incalzeasca. (m-am referit la situatia de iarna, cand vrei sa te inclzesti, insa acelasi lucru e valabil si vara, cand vrei sa racesti aerul) Asa ca figura cu reglarea automata a turatiei ventilatorului este o directie gresita ![]() This post has been edited by Dsign: 1 Jul 2010, 08:49 |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#9
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Motorase pe voleti, bloc de comanda, captori de temperatura.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12) Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC Da exact fix turatia! Nu geometria, adica cursa pistoanelor.QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12) Asta ce defect mai este, ca profesional nu pot sa ii zic.QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12) Nu vreau sa te descurajez dar modificarea unui AC simplu in climatronic nu e deloc facila daca pe modelul de masina nu exista si variante de "clima" montate de producator astfel incat sa poti achizitiona si monta ulterior cumpararii masinii componentele necesare Nu este facila pentru cei care habar nu au cum functioneaza.Metode de transformare sunt, nu trebuie neaparat voleti sau senzor de aer in habitaclu. Un montaj care modifica turatia motorasului ventilatorului este de ajuns. Dar poate si sa decupleze compresorul este bine, desi nu cred la modul de izolare al habitaclului la Dacia. Singurul lucru deranjant la o clima manuala este necesitatea reglajul la ventilator. Tot timpul trebuie sa reglezi 1-2-3 vara si 1-2 iarna. This post has been edited by IRONICK: 1 Jul 2010, 12:47 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#11
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 1 Jul 2010, 10:26) QUOTE(lar @ 26 Jun 2010, 11:12) Climatronicul in afara de controlul automat al turatiei ventilatorului mai face niste lucruri. Ajusteaza turatia compresorului de AC Da exact fix turatia! Nu geometria, adica cursa pistoanelor. valabil doar in cazul in care masina este dotata cu un compresor de AC cu cilindree variabila |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
C@talin |
![]()
Post
#12
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
ce zice ironick e deluat in calcul daca vrei.
si io pe tico am un fel de clima ciudata.Pe modul eco, modulu de comanda de Ac ia niste informatii de la 2 senzori de temperatura si prezostat. datoriata astuia stie sa decupleze compresoru cand temperatura pe sondele astea de temperatura ajung la 0 grade ,cand crestetemperatura auerului peste 0 cu cateva grade, se cupleaza la loc compresoru si tot asa. |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
lar |
![]()
Post
#13
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#14
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(membru_DC @ 1 Jul 2010, 21:40) valabil doar in cazul in care masina este dotata cu un compresor de AC cu cilindree variabila Doohhhh...QUOTE(lar @ 1 Jul 2010, 23:55) asta nu inseamna ca a transformat AC-ul in climatronic Si unde am zis eu ca o transforma in climatronic? Poate ca nu am fost prea explicit, dar ma refer la o transformare in ce ii lipseste la asteia manuale.This post has been edited by IRONICK: 2 Jul 2010, 10:48 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
lar |
![]()
Post
#15
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 2 Jul 2010, 02:04) Si unde am zis eu ca o transforma in climatronic? Poate ca nu am fost prea explicit, dar ma refer la o transformare in ce ii lipseste la asteia manuale. Aha, inteles. Fara "la"-ul ala era beton, asta e se mai intampla ![]() This post has been edited by lar: 2 Jul 2010, 12:24 |
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#16
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
klaus |
![]()
Post
#17
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dachriss |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 20 February 08 ![]() |
Toate masinile cu a.c au compresor cu cilindree variabila. La unele este variabila intern (o autoregleaza compresorul ) iar la altele extern (de la computerul masinii, climatronic, etc).
m-am gandit si eu la o treaba din asta gen climatronic dar m-am lasat pagubas (prea multa bataie de cap pentru .... ). Bafta! |
--------------------
dacia
Solenza
2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dachriss @ 4 Jul 2010, 19:11) Toate masinile cu a.c au compresor cu cilindree variabila. La unele este variabila intern (o autoregleaza compresorul ) iar la altele extern (de la computerul masinii, climatronic, etc). Ai putea detalia treaba asta cu compresorul cu cilindree variabila variata "extern"? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#20
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
|
--------------------
-
-
-
- -
|
|
dachriss |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 20 February 08 ![]() |
extern adica primeste un semnal electric (din cat m-am documentat intre 0 si 12v) in functie de care compresorul variaza cilindreea (si implicit presiunea din circuit) din care rezulta o racire mai puternica sau nu (mai tehnic : un randament mai mare sau mai mic).
un link sa va faceti o idee: http://sanden.com/index.php?id=U5H0AMX7Q nu stiu pe duster ce tip de compresor este dar pe solenza este tipul SD7V16. Sper ca m-am facut inteles. This post has been edited by dachriss: 5 Jul 2010, 00:20 |
--------------------
dacia
Solenza
2004
|
|
catroso |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 18 January 05 ![]() |
Salut.
Daca se adevereste ce tocmai am aflat, atunci discutiile astea cu transformarile nu vor mai avea sens. Tocmai am venit de la Meridian Sud, unde am fost cu o masina de servici ce avea o mica problema si cat timp a durat rezolvarea ei, m-am tot invartit pe langa un Duster. Am intrat in vorba cu unul dintre angajati si printre altele s-a laudat ca stie el ca in cateva luni (putine nu multe) va fi si climatronic din fabrica pe Duster. Climatronic ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan AMbition
- B-39-RNC
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#23
|
![]() - Group: Members Posts: 22.548 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
este bine, dealerul stie mai multe decat aia de la pitesti
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
daniel.vaduva |
![]()
Post
#24
|
![]() Fericit posesor Dacia Duster! Group: Members Posts: 191 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(jordachefl @ 25 Jun 2010, 10:10) Se poate adapta AC-ul standard de pe Duster in Clima? Si ma gandesc la adaptarea automata a vitezei ventilatorului in functie de temperatura din habitaclu in timp ce compresorul de AC merge incontinuu. Dar aer conditionat automat se poate adapta? Ma gandesc la schimbarea sistemului manual, al carui butoane nu-mi plac, intr-unul automat, gen Renault Megane? Nu radeti de mine, va rog ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate
- Numere de Gorj "Inactivitatea este o treaba foarte grea. Intotdeauna se gasesc multi care se straduiesc sa te puna la munca." O. Wilde
|
|
PaulT |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai prin clima se intelege a/c automat...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
daniel.vaduva |
![]()
Post
#26
|
![]() Fericit posesor Dacia Duster! Group: Members Posts: 191 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate
- Numere de Gorj "Inactivitatea este o treaba foarte grea. Intotdeauna se gasesc multi care se straduiesc sa te puna la munca." O. Wilde
|
|
PaulT |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu gresesti. Duster are a/c manual. Spuneam doar ca s-a "impamantenit" denumirea de clima pentr a/c automat.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Tu vrei AC manual care sa aiba comenzi electronice . AC automat=clima inseamna ca daca setezi 20 grade AC-ul v-a mentine aceasta temperatura prin controlul turatiei ventilatorului si al temperaturii aerului .
|
--------------------
-
-
-
|
|
daniel.vaduva |
![]()
Post
#29
|
![]() Fericit posesor Dacia Duster! Group: Members Posts: 191 Joined: 11 May 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate
- Numere de Gorj "Inactivitatea este o treaba foarte grea. Intotdeauna se gasesc multi care se straduiesc sa te puna la munca." O. Wilde
|
|
nicolaem |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 23 September 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(daniel.vaduva @ 14 Aug 2010, 17:18) Da, turatia ventilatorului s-ar putea controla relativ usor. Dupa mine este singura imbunatatire realizabila in ceea ce priveste climatronicul. Restul, gen controlul temperaturii aerului, directionarea aerului, regralea clapetei cald-rece nu sunt realizabile. O alta problema, in special de ordin estetic, consta in dificultatea amplasarii comenzilor pentru (pseudo)climatronic (butoane + afisor). Lipsa climatronicului reprezinta principala mea nemultumire fata de DUSTER. |
--------------------
Dacia
DSN Confort
- B-...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 19:36 |