temperatura apa, temperatura apei ajunge la 90 grade fara termostat
![]() ![]() ![]() |
temperatura apa, temperatura apei ajunge la 90 grade fara termostat
bostan22 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|||
Costy2000 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
Asa sta si la mine dupa ce am rezolvat problema cu ceasul din bord am termostat nu stiu de cate grade este dar imi sta la aproape de ultima liniuta de sus
![]() Bafta ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
bostan22 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
verifica termostatul...sa nu fie blocat pe deschis:)
Pune-i altul...de 89grade C...si o sa vezi ca o sa stea mai sus...iar la iarna...o sa ai o caldura de invidiat:P |
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#34
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
QUOTE(bostan22 @ 25 Aug 2010, 22:50) verifica termostatul...sa nu fie blocat pe deschis:) Pune-i altul...de 89grade C...si o sa vezi ca o sa stea mai sus...iar la iarna...o sa ai o caldura de invidiat:P si daca s-a blocat pe deschis crezi ca nu se incalzeste apa la 80 si ceva de grade...vara majoritatea merg fara termostat deci.. |
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
badboy_marius |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
nu e normal nici vara sa mergi fara termostat...pai daca stam asa si ne gandim...sistemul asta de racire, asa cum e el, proiectat, facut, ar trebui sa asigure o racire suficienta si pe timp de canicula in trafic, bara la bara....
asta inseamna ca daca sunteti 4 prieteni sa zic + ceva bagajel, si plecati intr-o drumetie de ex pe transfagarasan....ii scoti termostatul inainte? e normal? asa scrie in cartea tehnica? pe timp de vara , la termperaturi de peste 28-30 grade este recomandat sa se dea termostatul jos? intreb si eu pentru ca pe multi ii aud ca fac treaba asta si nu mi se pare normal. 1 si cu 1 fac 2, deci atata timp cat radiatorul din fata + radiatorul de caldura + chiuloasa + furtune nu sunt infundate, si pompa de apa este in stare buna si isi face treaba, si instalatia este complet aerisita, chiar si cu robinetul de la calorifer inchis pe timp de vara , termostatul nu trebuie dat jos. daca urca apa si il dai jos inseamna ca ai o mica probloema pe undeva... |
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
bostan22 |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 21 July 10 ![]() |
e foarte corect ce a spus marius...din moment ce e pus acolo are rolul lui....mentine temperatura lichidului la interval ~85-95 (in functie de termostat) iar la temperatura asta...motorul are uzura minima,consum redus
ca asa au auzit de la batrani vara sa scoata termostatul...problema lor...eu unu...si iarna si vara merg cu termostat si urc transfagarasanul fara pb bafta |
--------------------
Dacia
1310 L(Zambetul lui Iliescu)
1999/L
- IS-05-KJK Iubesc Dacia si mersul pe jos:))
|
|
badboy_marius |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 487 Joined: 1 June 08 From: Brasov ![]() |
pai asa mi se pare si normal:)
|
--------------------
Audi
80
1990 PM, 1.8S, 90CP Dacia 1310 TX.
|
|
cossu_bossu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 24 June 10 From: Targoviste ![]() |
scz k nu am mai scris dar am avut probleme cu computerul am schimbat termostatul din el era am pus de 89 si merge ms tuturor pentru sfaturi
|
--------------------
dacia
1310
1995
- DB03RYB
|
|
Alex4u |
![]()
Post
#39
|
![]() Ultima scursura' umana Group: Members Posts: 2.131 Joined: 19 March 10 From: Scursureștii de Campie ![]() |
poi si eu merg cu termostat vara...si iarna..dar asa zic majoritatea ca vara fara termostat sa numai incalzeasca...daca ai un termostat sa declanseze ok numai ai nici o problema..
|
--------------------
EX:DACIA
BERLINA TX
1987 Ex Bmw e36 318i
Ex Opel Astra G 1.6 - Vand piese Ex Audi A4 1.6 105 HP Ex Peugeot 206 Ford Focus II 2009. Opel Astra G 1.6 16v |
|
ghitza |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
eu nu am data niciodata termostatul jos ddesi am multi amici care o fac (vara) din acelasi motiv ca si mai sus , si am mers acum o saptamana pe transfagarasan plecat dupamasa la 5 de acsa (Arad) si am urcat pana sus la BAlea si nu am avut mnici o problema cu ea (am ELV )si nu am avut nici cea mai mica problema cu apa ,termostat sau sa urce apa si termostatul il am de 2 ani nush ce firma este
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
cum ara termostatul si cam cat costa?
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
Cioby92 |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru fara semnalmente Group: Members Posts: 402 Joined: 22 December 09 From: Brasov ![]() |
Asa arata. PM103_TERMOSTAT_DACIA.jpg ( Size: 52.61k )
Number of downloads: 1531
Nu sunt la curent cu preturile din magazinele de piese auto dar anul trecut un vecin si-a cumparat unul cu 15 lei. Se pare ca am exagerat cu pretul, unul Vernet este 13 lei original Franta. detalii aici This post has been edited by Cioby92: 2 Oct 2010, 13:54 |
--------------------
Dacia
1300/1976
cu elemente de 1310
- BV 01 EMP Dacia Logan 1.4 MPI Laureate GPL 2008 B 12 ZVK
I'll Make You an Offer You Can't Refuse |
|
dc_copilu |
![]()
Post
#43
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
@bostan22
Imi poti spune cum ai spalat blocul motor la masina, ca vreau sa il spal si eu. Vreau de fapt sa spal tot circuitul si sa imi bag lichid proaspat si termostatul. Am inteles ca blocul ar avea un cep de evacuare a apei , am aflat si zona cam pe unde ar trebui sa fie, dar nu il gasesc. Masina e cea din smnatura. Mersi anticipat ! Cu respect, dc_copilu P.S. Si cam cum se face o aerisire corecta si cat mai eficienta , ca am auzit multe variante? This post has been edited by dc_copilu: 2 Oct 2010, 17:55 |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai gasit surubul de golure? daca nu il gasesti IMG_2915.JPG ( Size: 122.41k )
Number of downloads: 1688
<span class='edit'>2 Oct 2010, 23:50:</span> QUOTE(dc_copilu @ 2 Oct 2010, 18:50) daca cautai , vedeai ca mai toate se invirt pe aici This post has been edited by bygy007: 2 Oct 2010, 22:51 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Andyno |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
acul de la temp se ridica doar 1-2 cm chiar si vara, nu ajunge niciodata la jumatate...doar cand sunt afara 40 grade si stau bara la bara, ori acum iarna cand pun doua cartoane la radiator
![]() sa fie termostatul?...caldura nu prea am si am aerisit bine instalatia...am bord cn3. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
ursu_florin2002 |
![]()
Post
#46
|
![]() Administrator Group: Members Posts: 279 Joined: 4 April 08 ![]() |
Daca zici ca nu prea ai caldura (sufleteasca sau la masina ?)....glumeam , inseamna ca de vina e termostatul 100 %.
|
--------------------
Renault
Symbol
2008 - 1,4 8v
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#47
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
salut. venind iarna, prin noiembrie mi-am pus si eu termostat. am avut vreo 3 prin casa si numai unul mai deschidea (l-am fiert in oala), acela fiind de lada si scria 89 grade pe el. toate bune pana azi. am pornit masina, am mers aprox 10km, s-a incalzit inuntru, totul fiind normal, si dintr-odata a inceput sa vina frigul. imediat m-am uitat in bord si mai mergand cateva sute de metri am constatat ca varia de la 60 la 90 de grade. am tras pe dreapta, am lasat-o sa mearga si am ridicat capota. daduse apa pe dinafara din vasul de expansiune si bolborosea. am pus mana pe furtunul care vine de la busonul radiatorului spre pompa de apa era gol. am incercat de 3-4 ori sa aerisesc si nu prea este posibil. cand nu bolboroseste, dupa un timp vine apa spre radiatorul de incalzire, cum incepe sa bolboroseasca se retrage imediat apa de la aerisitor si iar trebuie sa astept o perioada sa urce pe instalatie. motorul este din 97' si nu este umblat in el, daca este infundat radiatorul sau ceva pe la pompa de apa, este posibil sa bolboroseasca in vasul de expansiune?
This post has been edited by djmix7388: 8 Jan 2011, 04:12 |
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
cam dusa garnitura de qlasa, dar intai anuleaza incalzirea plamanului de gaz-un stut intre furtunele lui dupa ce le scoti de pe el, dai pe benzina , sa nu intre cumva gaz in apa
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
djmix7388 |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 14 July 09 ![]() |
daca intra gaz in apa, ar fi mirosit ori pe la vas ori pe unde aeriseam. ma duc azi sa schimb garnitura cu una de cupru de la fermit. si sper sa nu mai am ocazii sa umblu la motor, ca nu mananca gram de ulei.
|
--------------------
Dacia
1310 L Berlina / GPL
1997
- BZ 00 MIX
|
|
val2011 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Buna ziua. Am observat astazi dupa 10 Km de mers pe asfalt si 2Km de mers pe drum de tara ca indicatorul de la apa a ajuns putin peste acea linie, dar becul nu s-a aprins
![]() This post has been edited by val2011: 5 Jul 2012, 15:31 Attached thumbnail(s) fsfffze.jpg ( Size: 802.69k ) Number of downloads: 1046 Imag002fgdfg.jpg ( Size: 1mb ) Number of downloads: 997 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
maho |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
In primul rand verifica daca-ti deschide termostatul; daca nu vrei sa-l dai jos, asteapta sa se raceasca motorul complet, apoi pornesti si pui mana pe furtun, vezi daca incepe sa se-ncalzeasca dupa vreo 3-4 minute. Daca nu, e blocat pe inchis.
Daca acul ceasului n-a apucat sa intre pe rosu, nu se aprinde becul (in caz contrar, poate fi ars...). |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
val2011 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Da se incalzeste, incepe sa friga.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
maho |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Lichid (amestec, nu doar apa) de racire suficient ? Adevaru' e ca-i teribil de cald, mai ales pe la soare...
O solutie de moment - deschide putin caloriferul, vei lungi circuitul lichidului si se va raci putin mai bine; mergi cu geamul coborat, cat poti. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
OCEBE |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Cred ca cei 2 km pe drum de tara in miezul zilei au facut ca temperatura apei sa se ridice pana aproape de zona rosie (as avea si explicatii, dar n-are sens sa dezvolt; probabil ca nu ai electroventilator). Intrucat termostul se pare ca lucreaza si ca dupa cateva minute temperatura a coborat, eu zic sa nu-ti faci griji; zilele astea fii totusi atent la apa.
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
maho |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Tocmai, daca n-are elv ar trebui sa se raceasca mai repede, ventilatorul functionand non-stop. Si n-am glumit deloc cand am sugerat sa deschida putin caloriferul, oricum in masina e f. cald si deschide putin geamul.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
OCEBE |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
Electroventilatorul e cu mult mai eficient decat un ventilator pe pompa de apa cand e vorba de viteze mici de mers ( > lipsa curentului de aer dat de deplasare), turatii relativ mici a motorului ( > deci si turatie mica a ventilatorului de pe pompa de apa si prin urmare debit de aer scazut), sarcini mai crescute ( > consum mai mare de benzina si deci mai multa caldura de disipat); or tocmai aceste elemente s-au intalnit in cei cativa km pe drum de tara, plus canicula de afara. Un electroventilator, pe langa alte avantaje - dar si dezavantaje care fac pe multi sa renunte la el - ar fi rezolvat aceste probleme mult mai bine decat un ventilator pe pompa de apa.
Cat priveste folosirea caloriferului pentru a ajuta radiatorul, de acord. |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
ator1967 |
![]()
Post
#57
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 13 October 10 ![]() |
O posibila cauza pentru cresterea temperaturii poate sa o constituie o pompa de apa care nu functioneaza bine ? Ce s-ar putea defecta la o pompa de apa daca nu curge lichid de racire ?
|
--------------------
Dacia 1410
berlina
1998
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE(ator1967 @ 6 Jul 2012, 14:41) O posibila cauza pentru cresterea temperaturii poate sa o constituie o pompa de apa care nu functioneaza bine ? Cu siguranta da.QUOTE(ator1967 @ 6 Jul 2012, 14:41) Rotorul desprins de pe ax (la unele modele) sau palele rotorului sa se fi "mancat" si din aceasta cauza pompa sa nu mai vehiculeze un debit corespunzator de lichid; astea insa sunt presupuneri mai mult teoretice, practic fiind putine sanse sa apara astfel de defectiuni.O posibilitate mai realista ar fi o proasta antrenarea a fuliei pompei (cureaua patineaza). Toate aceste in contextul in care prin "nu curge" se intelege ca pompa e etansa. This post has been edited by OCEBE: 6 Jul 2012, 16:01 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
bundaionut |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 23 January 09 From: BUZAU ![]() |
intrebare: este normala temperatura din imagine?IMG_20120724_162129.jpg ( Size: 489.59k )
Number of downloads: 861
(mentionez ca becurile sunt aprinse deoarece e pus contactul). Am termostat modelul acesta, am inteles ca deschide la 89 de grade ok_68788.jpg ( Size: 11.48k ) Number of downloads: 227 . . Multumesc |
--------------------
Dacia
1310 L GPL
1999
|
|
forcrims |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
Am inteles ca la linia de la jumatate sunt 90 de grade, dar la tine acea linie este mai sus..si daca acolo ar fi 90 de grade la tine, inseamna ca indica bine , pentru ca arata sub 90 de grade..adica 89 , atat cat este termostatul tau.Totusi nu cred ca ar trebui sa stea aprins becul de la apa cand pui contactul..si daca gresesc, va rog sa ma corectati. Eu nu am vazut aprins niciodata acel bec.Eu am masina de vreo 4-5 luni si nu aveam termostat pe ea. I-am pus eu unul de uzina de 89 grade, si de atunci nu am avut probleme, linia se urca pana la jumatate (ca in poza de mai jos, linia desenata de mine) si acolo ingheata. Am umblat de cateva ori la motor, am schimbat garnitura de chiuloasa si garniturile de la camasi , si de atunci sunt cu ochii pe apa si ulei, nu se mai amesteca. Acum am apa de la robinet in sistemul de racire si nu am avut probleme cu incalzitul, mentionez ca tin mereu robinetul de la aeroterma deschis, nu vreau sa stea apa in loc si sa faca depuneri. Zilele astea o sa ii pun antigel si un ulei mai bun, pentru ca nu imi mai face figuri.
|
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:12 |