temperatura apa, temperatura apei ajunge la 90 grade fara termostat
![]() ![]() ![]() |
temperatura apa, temperatura apei ajunge la 90 grade fara termostat
bundaionut |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 23 January 09 From: BUZAU ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 L GPL
1999
|
|||
B17XGG |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
La punerea contactului (fara pornire) este normal sa se aprinda si becul de la sonda de temperatura limita. Este implemantarea unui sistem centralizat de verificare a functionalitatii martorilor (becurilor) ce concura la semnalizarea disfunctionalitatilor cu consecinte grave (sistemul este simplu - cu diode).
Folosirea apei in circuitul de racire duce la scurtarea drastica a "vietii" pompei de apa a carei presetupa este conceputa sa fie unsa cu glicoli. Pe langa acest neajuns, folosirea apei de robinet ce contine din belsug saruri de Ca si Mg duce la ineficientizarea racirii prin depunerile izolatoare de piatra pe peretii traseului (cilindri, radiator). |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bundaionut |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 23 January 09 From: BUZAU ![]() |
deci ce ziceti, e bine sau nu sa stea acolo?
|
--------------------
Dacia
1310 L GPL
1999
|
|
forcrims |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
Daca pana acolo se ridica acul , inseamna ca acolo ai 89 de grade si asa trebuie sa stea.
Am si eu o dilema.. Cum este mai bine sa merg, cu robinetul de la aeroterma deschis, sau cu el inchis? Stau si ma gandesc...daca tin robinetul inchis, lichidul din calorifer sta pe loc, exista riscul sa se creeze depuneri? Iar daca las robinetul deschis, ca sa umble lichidul in tot circuitul..se suprasolicita pompa de apa ? Luand astea doua idei in calcul , cum ar fi mai bine, cu robinetul deschis sau inchis ? |
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
nikuniku |
![]()
Post
#65
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
pe caldurile astea mergi cu robinetu deschis,la iarna inchizi robinetu,sa faci economie de caldura si benzina
|
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
forcrims |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
pai iarna nu trebuie sa tin robinetul deschis pentru a permine lichidului incalzit sa intre in calorifer ?
This post has been edited by forcrims: 25 Jul 2012, 23:21 |
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
N E S |
![]()
Post
#67
|
![]() Big Daddy Group: Members Posts: 672 Joined: 11 April 09 From: Constanta ![]() |
Din punctul meu de vedere (cel putin asta practic eu), este inutil sa mergi vara cu robinetul deschis. Nu dealta dar dupa ce ca te coci in masina de cald, sa mai simti si un val de caldura venind dinspre calorifer, e teroare. Spun asta pentru ca desi aeroterma nu functioneaza, acel calorifer tot dogoreste.
Vara, din cand in cand, cam de 2-3 ori pe luna, cand ajung acasa dupa un drum prin oras, dau drumul la calorifer si las masina sa mearga 5-10 minute la ralanti sau daca plec de undeva spre casa, atunci dau drumu la calorifer cat sa circule lichidul prin circuit si sa nu se infunde ceva. De 3 ani de zile practic acest lucru si slava cerului nu am avut probleme pana acum. |
--------------------
Dacia
1310L
1999 I may look nice,
But I drive like a motherfucker !!! |
|
sebymesteru |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
sa nu mai deschid alt topic,o sa intreb aici,sper sa nu se supere initiatorul:"
care sunt simptomele atunci cand se buleste supapa vasului de expansiune? nu cumva se ridica apa aiurea? imi face niste figuri ciudate de cateva zile,imi oscileaza ceasul de apa insa nu foarte mult. Uleiul e curat,nu are apa in el,in borcan deasemenea nu e ulei,deci ma gandesc ca garnitura de chiuloasa e inca in mintile ei. Mentionez ca radiatorul are un por si din cand in cand mai trebuie sa completez apa in vas,insa acum parca mi se pare ca a ramas supapa aia blocata si nu mai mentine presiunea... Acum 2 zile dupa ce am urcat o panta abrupta si lunga cu a3a,am mai mers ~2-300 de metrii si am oprit. Apa ajunsese la rosu,becul s-a aprins,elv-ul pornise dar temperatura nu scadea. Am lasat-o intr-un ralanti usor accelerat(1300rpm) si am slabit usor capacul de la vasul de expansiune. A suflat sau a tras puternic,nu mi-am dat seama exact,a borbolosit una si s-a linistit. L-am restrans dar nu foarte puternic si m-am uitat in bord. Becul de la apa se stinsese si acul coborase sub rosu... Am mai lasat-o putin sa mearga si am oprit motorul. Elv-ul a mers in continuare pana a decuplat termocupla. Ce mama ei o fi avand? |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Daca se foloseste in circuit apa de la robinet, fantana, rau, deci apa cu o anumita duritate, aceasta devine cu timpul dedurizata pe seama depunerilor sub forma de carbonati (insolubili) in circuitul motorului (sarurile existente initial in apa sunt solubile si se transforma in produsi insolubili sub actiunea caldurii).
Ca atare, daca suntem presati de imprejurari sa folosim astfel de apa, recomand a se rula pana la cca. 100 Km fara a se deschide robinetul caloriferului pentru a se "salva" macar acest radiator de climatizare. In cazul cand se foloseste apa distilata nu are importanta daca robinetul este deschis. Insa atat cu apa dura cat si cu distilata are de suferit pompa de apa, deci recomand intrarea cat mai grabita in normalitate (lichid de racire pe baza de glicoli) |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
N-are nimeni nici o idee referitor la problema mea?
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
e de la por. Ce vas ai?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
de-ala de plastic,defapt copia de plastic a celui de sticla,cu supapa deasupra...
LE: de la por stiu ca pierd apa,sau ma rog apa cu antigel,dar pana acum isi completa lipsa din vas,acuma de-aia m-am gandit la supapa,banuiesc ca a ramas blocata si nu-i mai da voie circuitului sa completeze lipsa din sistem... Mai jos se vede vasul de expansiune: This post has been edited by sebymesteru: 28 Jul 2012, 12:29 Attached thumbnail(s) DSCN0975.JPG ( Size: 1.86mb ) Number of downloads: 522 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
astea le vad cele mai ineficiente pt aerisire, prin porul ala mai si intra aer, nu numai curge.Iti recomand sa scapi de porul ala, apoi sa pui un vas cu 2 stuturi plasat in zona unde iese furtunul pt calorifer din poza ta
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
banuiesc ca te referi la cel de straineze,cu aerisire continua...m-am gandit si eu la ala,dar momentan am altele mai importante de rezolvat,ala mai incolo,cand le voi fi rezolvat pe celelalte. Stiu ca prin porul ala intra si aer,desi e undeva in partea de jos a radiatorului,numai ca e undeva aproape de imbinarea celulei cu corpul radiatorului si nu am alta posibilitate sa-l lipesc decat cu lampa de gaz si cu aia incalzesc si langa ce am de reparat si mi-e sa nu se mai faca si alt por. Mi-e si lehamite sa-l dau iarasi jos,mai am unul pe care l-am lipit si raslipit si tot curgea,nici nu mai stiu pe unde,parca tot pe jos,pe undeva,dar in partea cealalta,spre intrare. Apropos,de cand am lasat capacul vasului putin mai destrans,nu a mai urcat apa aiurea. O sa merg sa-mi iau o supapa pentru vasul asta pana pun altul,ai idee cat o fi una?
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
e cam 5 lei capacul la vasul tau, dar un vas de care spun gasesti tot in 5 lei si e f usor de pus: stutul de sus vine in loc de vasul actual, cel de jos in pui pe retur cu un t , preferabil pe furtunul gros de jos la raditor
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sebymesteru |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna ![]() |
deci practic ar trebui sa tai furtunul gros de jos,de la radiator si cu un T-eu ma ramific in stututul de vas si la celalalt stut vin cu furtunul actual de la vasul care il am. O sa caut pe la dezmembrari,e una aproape de mine,de la ce masina imi recomanzi?
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nu conteaza de la ce masina, eu am unul mic de la volvo, am vazut puse si de opel,vw, important e sa aibe capac , supapele sa fie functionale, daca face prediune prea mare mai trebe taiat din arcletul de la supapa (asa a trebuit sa fac eu )
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Este f. bun si vasul montat pe Dacia cu injectie la care furtunasul de compensare este racordat jos. Capacul este exclusiv corpul celor 2 supape care sunt accesibile pt a fi verificate. Este adevarat, trebuie cositorit acel por.
Profit de ocazie si recomand (din experienta indelungata cu Daciile) o solutie de eliminarea unei deficiente din proiectare la radiatoarele de Dacie (cele din Cu si alama). S-ar putea ca problema sa existe si la cele din aluminiu, dar nu le-am studiat si nu ma pronunt. Constructiv exista 2 profile in U din tabla de otel montate rigid in partea sup. si cea inf. care leaga cele 2 placi tubulare cu bazine. Am observat, atat la mine cat si la cunoscuti, ca apar aproape invariabil dislocari ale celulelor situate la colturile radiatoarelor din cauza eforturilor generate de dilatarea foarte inegala a celor 2 materiale (Cu si otel, coeficienti si temperaturi diferite). Reparatia unui astfel de radiator este iluzorie. Solutia ? Se desfac profilele de la unul din capete din lipitura de solidarizare cu bazinul si se lipeste in loc o agrafa care permite ca prinderea sa fie alunecatoare fara ca profilul in U sa zdrangane. This post has been edited by B17XGG: 28 Jul 2012, 21:12 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
val2011 |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Am si eu intrebare dupa ce am ajuns acasa cu masina am desfacut capacul de sus de la borcan si s-a auzit cum trage sau elimina aer nu mi-am dat seama. Dar daca a tras aer trebuie facuta aerisirea?
![]() This post has been edited by val2011: 10 Aug 2012, 13:22 |
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
maho |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu cred ca avea cum sa traga, doar nu aveai vid in instalatie. Mai degraba a iesit aer, si asta ar insemna ca nu-ti functioneaza supapa capacului (cred, dar poate sunt si alte pareri). Poti sa desfaci putin ultimul (cel mai apropiat de intrarea spre calorifer) aerisitor, cand e tot circuitul in functionare, si vezi daca ies si bule de aer, sau doar lichid.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
a iesit, asta inseamna ca e bine, functioneaza supapa
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
maho |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Pai a iesit cand a desfacut capacul...
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
da, e f bine, are circuitul sub presiune
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
forcrims |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 30 May 12 From: ianca/ braila ![]() |
Supapa aia din capac se deschide la o anumita presiune, nu sta deschisa mereu...deci este normal sa mai fasaie cand desfaci capacul , mai ales daca apa este calda.
|
--------------------
Dacia
1310
2000 li
|
|
maho |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Asa e (acu' eu n-am de unde sa stiu ce presiune avea cand a desfacut capacul, am presupus ca mai mare decat cea la care ar fi trabuit sa se deschida supapa, de-aia am zis ca poate nu-i functioneaza). Normal, circuitul e cu autoaerisire, cu supapa aia functionala.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
B17XGG |
![]()
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Supapa din capacul vasului este dubla, adica sunt de fapt doua: una de refulare care asigura functionarea circuitului sub presiunea max. de 650 KPa iar a doua, de admisie aer ce compenseaza volumul de contractie a lichidului la rece, tarata la max. 50 KPa.
Deci, iata o simulare spre ex.: daca s-a desfacut capacul, candva, anterior, atunci cand lichidul era inca cald, s-a insurubat la loc iar alta data s-a desurubat din nou, dar de aceasta data cu motorul rece, la acesta a doua desurubare se va gasi "un vid" max. de cca. 50 KPa. |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
unitati da masura poate nu stiu toti, important e sa stim ca presiunea in instalatie trebuie sa fie putin(20% de ex) peste presiunea atmosferica, oricum nu 6 atmosfere jumate, 1 atmosfera are 101 kPa
10 Aug 2012, 22:35: pe capacul vasului meu scria 150, am taiat din arc ca facea presiune prea mare This post has been edited by krapcarasu: 10 Aug 2012, 21:35 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
val2011 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Scuze pt ordinul de marime multiplicat din greseala cu 10. Valorile corectate (65 si 5 kPa = 650 si 50 mbar) raman insa valabile ca si modul de functionare a supapei duble care explica fenomenul.
Vasul din poza este cea mai buna varianta montata din fabrica pe Dacia. This post has been edited by B17XGG: 11 Aug 2012, 20:38 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
RaduWra |
![]()
Post
#90
|
Membru autentic Group: Members Posts: 477 Joined: 3 November 12 ![]() |
Salut, acum cateva zile am avut o problema cu masina, si anume cu apa. Era dimineata si trebuia sa plec cu masina, afara era frig, asa ca am dat drumu la robinet sa bage caldura in masina sa se dezabureasca geamurile. Toate bune, i-am dat drumu si am plecat. Ajung la liceu, bag masina in parcare, iar cand termin orele si plec, aproape de casa observ ca mi s-a spart caloriferul de caldura (era ruginit...). Ma rog, am fost la mecanic cu ea ca nu stiam ce sa-i mai fac, eram si putin speciat deoarece caloriferul de caldura a tras aproape tot lichidul de racire din motor iar radiatorul a ramas mai pe 0. La mecanic mi s-a spus ca termostatul nu mai e bun (termostatul era original)...si mi-a mai zis de calofier ca e spart. Ok....o sa cumpar altu (daca mai gasesc)... El mi-a scos furtunul care intra in robinet si l-a bagat in cel pe din partea dreapta a masini (cel care iesea din calorifer). Momentan masina e asa, dar ce ma nedumereste pe mine, este faptul ca el mi-a pus un termostat folosit...mi-a zis ca nu se merita termostat nou pe dacie (carpaci de mecanic). Oricum, eu vreau sa-l schimb odata cu cumpararea caloriferului. Dar mai nou e o problema(care sigur e de la termostat, ca nu-i bun) si anume: apa nu se mai incalzeste (in bord nu trece de 60 de grade). Cred ca termostatul asta este blocat pe deschis... Vreau ceva pareri..sfarturi. Ms.
|
--------------------
Dacia
1310
1997
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 14:15 |