Cum sa conduci pt a economisii carburant ?, Ecologic
![]() ![]() ![]() |
Cum sa conduci pt a economisii carburant ?, Ecologic
dariuspavel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
|
||
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|||
andreiy |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 21 February 09 From: Pitesti ![]() |
Ai aici cam tot ce-ti trebuie legat de reducerea consumului de carburant
http://www.4tuning.ro/auto-6/alte-stiri-au...urant-6337.html |
--------------------
Dacia
SuperNova
2002 Imi place stilul tau, tunezi si apartamente?
|
|
dariuspavel |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
QUOTE(andreiy @ 22 Jul 2010, 23:58) Ai aici cam tot ce-ti trebuie legat de reducerea consumului de carburant http://www.4tuning.ro/auto-6/alte-stiri-au...urant-6337.html 2. Turatia motorului Caii putere si cuplul unei masini sunt dati la o anumita turatie a motorului. Turatia motorului este data de combustibil. Cu cat turam motorul mai mult, cu atat consuma mai mult. Ideal este sa mentinem o turatie constanta in mers, pe cat posibil, la sub 2000 rpm. Nu are rost sa mergem la drum intins in viteza a 4-a, la 2500 rpm cand putem merge la 1800 rpm in viteza a 5-a. Evident, exceptie fac cazurile de depasiri. Si in oras este acelasi lucru - acolo unde ne permite distanta, nu trebuie sa evitam viteza a 5-a sau orice alta viteza care ne face sa tinem motorul turat pana in 2000 rpm. cu asta nu sunt deloc de acord... mai ales daca e vb de motoare pe benzina. Motorul trebuie tinut in regimul de cuplu maxim, eu nu as conduce un benzinar sub 2000 de ture. Accelerari foarte line, incearcand accelerarea apasand pedala la 1/4 sau 1/3 si nu accelera niciodata cand motorul e subturat. Daca esti sub 2000 de ture treci in treapta inferioara. Ce inseamna subturat ? turat normal, supraturat... trebuie sa ti masina in zona in care puterea se desfasoara si se dezvolta cat mai lin si mai liniar, adica la cuplu. astfel efortul de accelerare e mai usor si mai scurt, consumand mai putina energie. un exemplu: - mergi pe jos 100 m, normal - ajungi ok la finish, nu gafai, nu transpiri ai consumat o cantitate minima de energie. asta e mersul normal. - mergi alergand cei 100 m - ajungi la finish mai repede dar esti obosit si gafai - ai consumat multa energie dar foarte eficient avand in vedere timpul obtinut. asta e mersul supraturat. - mergi mersul piticului cei 100 m... ajungi la finish mai obosit decat daca alergai si in jumatate timp daca mergeai normal. ai consumat o cantitate de energie mare cu randament minim. asta e mersul subturat. facand o paralela : tu esti acelasi cu puterea ta dar nu o poti folosi eficient in orice pozitie - motorul e acelasi dar nu poate folosi puterea eficient la orice turatie... pentru motor, energia se mai numeste carburant... ideea e sa ti motorul in pozitia buna, adica turatia buna. trebuie sa te adaptezi permanent: -cand mergi constant, folosesti treapta care tine motorul intre 2 si 3k rot/min - efort minim pt. motor, consum minim. -cand aceelerezi aprig, cum o faci intr-o depasire rapida, folosesti treapta care duce motorul catre puterea maxima - intre 4 si 6k rot/min. efort mare al motorului sustinut de un consum de energie mare dar (!) pe o perioada scurta - eficienta maxima. -o accelerare mai lina nu cere asemenea eforturi de turatii - aici ai plaja cea mai larga pe care trebuie sa te adaptezi. -un mers sub 1800-2000 rot/min e ca mersul piticului - o accelerare apriga de la asemenea turatii atrage un consum mare de energie (carburant) cu eficienta minima: dureaza foarte mult sa se obtina efectul scontat. |
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#4
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
da, dar oamenii nu sunt motoare si motoarele nu sunt oameni...
ai un motor de 1.8 pe masina, il poti folosi lejer sub 2000 de ture fara sa se supere...atata timp cat sarcina e mica (mers constant pe drum in palier fara masina incarcata la maxim) This post has been edited by ArtVandelay: 22 Jul 2010, 23:37 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
C@talin |
![]()
Post
#5
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
o sufa bine plasata de cuiu unei remorci de camion.
![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
dariuspavel |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 23 Jul 2010, 00:37) da, dar oamenii nu sunt motoare si motoarele nu sunt oameni... ai un motor de 1.8 pe masina, il poti folosi lejer sub 2000 de ture fara sa se supere...atata timp cat sarcina e mica (mers constant pe drum in palier fara masina incarcata la maxim) nu, nu is oameni dar ma refeream la energia pe care o consuma un motor la diferite turatii... ![]() si nu ma refeream neaparat la masina mea... in general... This post has been edited by dariuspavel: 22 Jul 2010, 23:44 |
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|
C@talin |
![]()
Post
#7
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
disel cum se ridica unpic da unpic acu de la relantii schimbi viteza.
benzinaru sucks nuepentruceicu consumuinsange ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
vet |
![]()
Post
#8
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Eu, ca mandru posesor de diesel ce sunt si ma aflu, am mai multe chestii prin care reduc consumul.
1) Intotdeauna parchez masina cu botul la vale.....si o pornesc in viteza a 2-a. Deci economisesc combustibil si de asemenea economisesc baterie+electromotor. Mai schimb din cand in cand distributia, dar nu-i bai. 2) Ca turatie de mers....2500rpm inseamna extrem de mult. Accelerat atat cat sa nu tremure prea tare... . Deci schimb pe la 1600rpm. In depasiri maxim 2000. Schimb si turbina din 20 in 20.0000 de km....dar nu-i bai. 3) Am observat ca pot sa conduc foarte bine doar folosind a2-a, a4-a si a 5-a. Deci nu mai consum combustibil in viteza 1 si 3.Automat fac si economie de viteze....cand o sa vand masina o sa obtin automat mai multi bani ca viteza a1-a si a3-a or sa fie noi noute. 4) Intotdeauna imi planific traseele in corelatie cu relieful si prognoza meteo. Merg doar la vale si cu vantul din spate. Prefer sa ma deplasez doar la orele amiezii....cand sunt afara peste 35 grd C....pentru ca motorul ajunge muuuult mai repede la temperatura de regim, deci scade consumul. Evident....merg cu geamurile inchise (altfel ar fi afectata aerodinamicitatea caramizii mele si ar creste consumul)....si fara AC, acesta fiind un adevarat motorinofag. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#10
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Eu vreau sa atrag atentia din nou asupra prostiei care s-a incetatenit ;legata de consumul minim la turatia de cuplu maxim. NU E ADEVARAT. Poate la unele masini care obtin cuplul maxim la o turatie mai mica se mai apropie de adevar, insa sunt multe masini care obtin cuplul maxim la 4000-4500rpm.
A generaliza si a afirma ca trebuie tinuta masina la cuplul maxim pentru consum minim e gresit. Spre exemplu Audi are acum niste motorase turbo pe benzina unde cuplul maxim e constant intre 1500 si 4000 rpm, nu putem afirma ca masina are consum minim indiferent de turatie in plaja asta. Sfaturi practice: - pastrati masina in stare thenica buna (roti unflate, filtru de aer curat, bujii bune, etc) - incercati sa intuiti traficul si sa reduceti din timp in frana de motor in loc de a accelera si frana brusc - alegeti trasee optime raportate la lungime/aglomeratie/semafoare/etx - incercati sa schimbati in sus cand e posibil, sa mergeti constant la turatie cat mai mica (1700-2200) - nu accelerati brusc la turatie mica si in treapta mare, retrogradati si accelerati ferm dar nu violent, apoi schimbati in sus si mergeti constant - vitezele schimbate la ~2400-2800rpm, turatia se alege si in functie de ce vom face dupa schimbarea vitezei - daca avem in continuare nevoie de acceleratie si stim asta vom chimb la 2800, daca stim ca vrem sa mentinem constanta viteza dupa vom schimba mai jos putin. - pdala de acceleratie se atinge finut, nu brusc - mai ales la motoarele turbo (diesel/benzina) trebuie sa avem in vedere ca o exagerare in condusul asta eco are urmari nefaste asupra unor componente cum ar fi turbina, asa ca la un drum exterior cate o mica "forje" nu strica, in limite de bun simt. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
PaulT |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Corect. As mai spune ceva de cuplu, si anume: chiar daca ai cuplul maxim sa zicem la 4000rpm motorul iti livreaza cel putin 80-90% din el pe o plaja foarte larga(mai ales un 16v). Practic ai 80-90% din cuplu disponibil chiar de pe la 2000-2200 rpm.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
vet |
![]()
Post
#12
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Legat de turatii, eu merg la peste 2500rpm in oras. La turatia asta am senzatia ca daca iau piciorul de pe acceleratie, viteza se reduce simtitor....iar daca vreau sa accelerez, masina are viata.
Extraurban....peste 3000. Referitor la consum (si sper sa nu spun o prostie)....consumul minim nu e acolo unde se intalneste curba de putere cu cea de cuplu? |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.391 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar nu la Logan (fara distributie variabila si geometrie variabila a admisiei VLIM nu faci asta).
Oricum, cel mai bine iei un Espero din 94 toamna. Ala consuma putin indiferent cum conduci. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
dariuspavel |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
Ok, dar totusi nu cred ca e tocmai ok pt o masina sa o conduci subturata... poate ca reduci consumul da reduci si durata de viata a motorului...
|
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|
vet |
![]()
Post
#15
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 23 Jul 2010, 14:55) Da, dar nu la Logan (fara distributie variabila si geometrie variabila a admisiei VLIM nu faci asta). Oricum, cel mai bine iei un Espero din 94 toamna. Ala consuma putin indiferent cum conduci. ....n-am eu fata de Espero. Din astfel de limuzine tre' sa cobori in costum si cravata sau macar un trening si niste pantofi cu toc. Cismele de cauciuc se asorteaza mai bine cu Loganul. |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#16
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
dariuspavel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
|
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|
ageana |
![]()
Post
#18
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Eu merg asa:
- vit I si II - irelevant - vit III = 40 kmh - vit IV = 60 kmh - vit V -peste 70kmh Asta in conditiile in care nu trebuie sa accelerez. Nu sunt idiot sa accelerez brusc intr-a V-a la 70. Vorbim de mers pe drum relativ intins, neaglomerat. Cand trebuie turata o fac fara menajamente. Frana de motor o folosesc foarte des, si incerc sa anticipez traficul cat de mult. Dupa 900km cu Loganul 1.4 din dotare, am un consum mediu mixt de 5.7%, AC pornit mai mereu in principiu. Daca este real consumul asta (nu doar indicat de CB), ma declar extrem de multumit. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
5,7% mixt , si cu AC pornit , Logan 1.4 , fara suparare dar eu nu cred asa ceva , un asemenea consum il scoti greu si in extraurban , mixt nu se poate.
|
--------------------
-
-
-
|
|
ageana |
![]()
Post
#20
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Acum merg si fac poza la CB. Crede-ma, nu mananc rahat aiurea.
Extraurban au fost 220km autostrada si Pitesti-Piscu Negru (desi dupa vidraru numai cu a II-a, maxim a III-a am mers, deci nu prea economic). Chiar nu mi se pare atat de greu de scos un astfel de consum. Mentionez ca in 90% din timp am fost singur in masina, iar in restul de 10% cu inca o persoana. Nu vreau sa starnesc dispute, atat imi arata CB. Daca ala minte, treaba lui. Ideea e ca chiar merg cat se poate de economic, pot spune ca sunt expert in asta, si o fac fara sa ma chinui catusi de putin. Am o reala pasiune pt asta ![]() This post has been edited by ageana: 23 Jul 2010, 22:25 |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Consumul mediu declarat de Dacia este 6,9 , consum realizat in conditii ideale .Nu stiu daca e realizabil in realitate un astfel de consum , toti cei ce ai cunosc si au Logan 1.4 au un consum mediu peste 8% cei mai "fericiti" majoritatea peste 9 % iar taicamiu are un consum mediu de 10.1 % (cei drept cam 80 % in oras si cu AC-ul pornit) de aceea un consum mediu mixt de 5,7% mi se pare nerealizabil , nu vreau sa te supar dar eu nu cred , probabil nu-ti indica bine CB-ul.
|
--------------------
-
-
-
|
|
iulian'71 |
![]()
Post
#22
|
![]() membru uneori batut in cap Group: Members Posts: 895 Joined: 18 April 10 ![]() |
Ageana are dreptate daca mergi ponderat scoti consum sub 6% extraurban, adica fara accelerari si franari bruste, cu treapta 5 pana la 60-70 km/h si accelerand usor pana la maxim 110km/h. La toate acestea te ajuta mult si consumul instantaneu care din cauza unor frustati care faceau scandal la service fiindca nu intelegeau rolul lui, a fost scos din septembrie 2006. Cu loganul de 1.6 care l-am avut pe traseul Tecuci - Braila am ajuns de multe ori la o medie de 5.6% vara cu AC-ul pornit (sunt peste 45km de localitate dintr-un total de 95 km, unde se poate merge lejer cu 60-65km/h in a 5-a), si am facut traseul in medie de 2 ori pe luna intre 2004-2009.
This post has been edited by iulian'71: 23 Jul 2010, 22:40 |
--------------------
Renault
Megane sedan/ Kadjar
Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp
- GL-07-*** Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet. |
|
ageana |
![]()
Post
#23
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Si eu zic ca-i posibil...
Uitati si pozele, ca sa nu credeti ca aberez eu |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
CGDBZ |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
"consum mediu mixt de 5.7%" nu inseamna consum extraurban .
|
--------------------
-
-
-
|
|
ageana |
![]()
Post
#25
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Ah, si daca mai spun ca pana acum 3 zile consumul mediu era de 5.6%, probabil ma luati drept nebun.
Eu nu mai zic nimic pe topicul asta pana nu fac consumul cu metoda plin-plin. Cand am luat masina de la fostul proprietar avea afisat un consum de 7.8%, deci e clar "vina" mea consumul asta ![]() This post has been edited by ageana: 23 Jul 2010, 22:51 |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
iulian'71 |
![]()
Post
#26
|
![]() membru uneori batut in cap Group: Members Posts: 895 Joined: 18 April 10 ![]() |
Ai dreptate dar cred ca mai bine sa-l faca plin pe plin unde la mine atat la logan cat si la megane a fost putin mai mic decat pe calculator.
|
--------------------
Renault
Megane sedan/ Kadjar
Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp
- GL-07-*** Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet. |
|
ageana |
![]()
Post
#27
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Daca e si mai mic decat pe CB, dau de baut la tot topicu'
![]() |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
iulian'71 |
![]()
Post
#28
|
![]() membru uneori batut in cap Group: Members Posts: 895 Joined: 18 April 10 ![]() |
Conditia e sa pui tu benzina in rezervor si sa te opresti la prima decuplare a pistolului. La megane am verificat de 4 ori si la 45 litri a iesit o diferenta de 1.3 litri. La logan era ceva similar si chiar la prima revizie l-am intrebat pe inginerul de la service care imi e si var si mi-a confirmat diferenta de consum.
|
--------------------
Renault
Megane sedan/ Kadjar
Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp
- GL-07-*** Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet. |
|
teleii07 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 18 February 06 ![]() |
Cel mai economic poti conduce descult...
![]() 1.4 MPI consum mediu extraurban 6.5-6.8l /100km consum mediu extraurban 90% pe autostrazi + clima 7.4 l/100km in oras nu am calculat dar e aprox 9-10l/100km sunt foarte bucuros cand aud ca sunt unii asa de norocosi ca le consuma loganul sub 6l/100km... |
--------------------
Dacia
1300,
Logan 1.4 ABS+ '07-'16, Lodgy 1.6 8V GPL GFI '16-
- TM
|
|
dariuspavel |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 20 July 10 ![]() |
Mai da ce consumuri aveti voi... foarte tare... eu nici in vise nu sper la asa ceva
![]() |
--------------------
Ford Focus 1.8 16v
Focus
2001
- Extr3m3 Dr1v3r Drive and stay alive
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 22:41 |