DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema la urcarea serpentinelor

dannard
post 10 Aug 2010, 16:49
Post #61


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 September 06




QUOTE(alindrgn @ 10 Aug 2010, 12:34)
ciste manualul de utilizare ca acolo scrie la ce turatii sa schimbi vitezele. oricum pana nu faci 1000 km sa nu ii dai peste 3000 prea mult si sa nu o fortezi prea mult (sa o incarci exagerat sau mai stiu eu).
*


Multumesc dar chiar am citit manualul din scoarta-n scoarta si nu apare nicaieri nici o referire la rodaj sau la turatii. Vorbesc serios, NU e nimic referitor la asta.
Retin de la tine sa nu trec de 3000 rpm, hai sa zic nu 1000 ci 3000 km, iar incarcarea am luat doar de 2 ori 4 persoane in masina. Si destul de prost hraniti smile.gif.
Revin-o te rog cu parerea ta despre turatii, din experienta. Multumesc inca o data.

QUOTE(C a t a l i n @ 10 Aug 2010, 13:35)
In primul rand rodajul NU SE FACE IN ORAS. In al 2-lea rand ce a spus dealerul e o tampenie... Daca schimbi la 2200 rpm iti bati joc de motor.
*


Multumesc dar... EU IN ORAS AM TREABA, nu am unde, cum si de ce sa fac un drum lung numai pt a roda motorul. Deci cum trebuie sa actionez in acest caz?
2)Dealerul spune tampenii.....poti explica, te rog?
3) "2200 bat joc"....adica e prea mullt, prea putin? Fii bun si dezvolta putin...
Chiar nu vreau sa deschid topic: "Cum rodez corect un motor 1.6 16v?"
Multumesc si .... link-uri despre discutii de gen?


--------------------
dacia berlina 1982/ Logan Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 10 Aug 2010, 17:03
Post #62


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




nici eu n-am timp...

cauta pe google "engine run in"


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 10 Aug 2010, 17:10
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Mergi normal cu masina, fara sa supraturezi si fara sa o subturezi. In general evita bruscarea masinii(normal ca daca ai nevoie intr-o depasire o calci cat ai nevoie...). Mergi in regim variat(adica daca iesi din oras sa nu mergi constant ci sa modifici viteza, turatia... mai retrogradezi, etc). Un drum pe dn in loc de autostrada ar fi numai bun. Si mergi cu ea normal(repet) nu o tine in 1500-2000rpm ca mai mult iti bati joc de ea. Mai bine ii dai 4000-5000rpm... Chestia cu rodajul la masinile de generatie noua este destul de exagerata de multi. Practic tot ce e necesar e sa nu faci excese. De asta nici nu ai gasit mari referinte in manual...

Uite si un link.. Unde astia spun ca de fapt e chiar buna niste "talpa" in rodaj.. Si nu e lipsit de argumente. Lectura placuta..

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

This post has been edited by PaulT: 10 Aug 2010, 17:12


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 10 Aug 2010, 17:17
Post #64


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu e vorba de exagerare... E vorba ca daca face rodajul mergand 5 km dimineata si inca 5 seara, prin oras, schimba viteza la 2200 rpm, numai motor nu o sa mai fie ala... iar efectele se vad mai tarziu, cam cand iese din garantie..

Oriunde scrie ceva de rodaj, 2 lucruri sunt intotdeauna subliniate... NU in oras, NU cu motorul rece... Dar daca omu' n-are drum afara...

This post has been edited by C a t a l i n: 10 Aug 2010, 17:19


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 10 Aug 2010, 17:21
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Exact, asta spuneam si eu, ca din prea multa grija se ajunge tocmai la mers cu 1700rpm cu falsa impresie ca se protejeaza motorul. La asta ma refeream cu exagerarea. biggrin.gif Masina trebuie exploatata normal. Mersul numai prin oras cu drumuri scurte numai benefic nu e. Nici nu se incalzeste uleiul in motor...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 10 Aug 2010, 17:25
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




Si cam cat o sa tina motorul ala?
3 ani garantie x sa zicem 12-15 mii utilizare normala = 30-50 mii?
Mi se pare cam putin, sigur nu tine mai mult?
Nu tine vreo 200 mii cel putin, adica vreo 15-16 ani cat fac majoritatea, cand deja tabla incepe sa fie sita si apar alte probleme?
Mie personal mi se par exagerate toate recomandarile de utilizare a motorului si de intretinere.
Cu utilizare normala (inclusiv cea de sus mi se pare normala pentru ca e conforma cu instructiunile producatorului) si orice ulei corespunzator normelor , cred ca motorul tine de la 200 mii in sus.

Va rog sa imi dati exemple de motoare distruse asa repede cum afirma colegul de sus, inainte de 100-200 mii, cu utilizare si intretinere normala. Eu personal nu am auzit de niciunul, si nici pe forumul asta pe care il citesc de vreo 6 ani..

LE: Exemple contra celor afirmate mai sus am auzit o gramada, am fost acum cateva saptamani cu un taximetrist, care avea 130 mii, pe GPL de la 20 mii, chiar urca panta pe Feleac, si nu mai trebuie sa va spun la ce turatii schimba, se cam stie. Masina m-a impresionat ce bine mergea...

This post has been edited by testike: 10 Aug 2010, 17:29


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 10 Aug 2010, 17:29
Post #67


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nu e vorba ca nu tine, desi 16 ani motor fabricat in 2010, m-as mira tare de tot sa tina...


E vorba ca un motor cu rodaj corect facut are o compresie mai buna, are performante mai bune, consum mai mic, consum mai mic de ulei etc... Pricepi?
Ca de invartit orice motor se va invarti si la 500.000 km, chiar fara ulei, un timp... Nu sa mearga e vorba, ci cum o face...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zfmflorin
post 10 Aug 2010, 18:21
Post #68


=*=*=*=*=*=*=*=*=*=


Group: Members
Posts: 294
Joined: 18 January 07
From: BRASOV




din manualul de utilizare

This post has been edited by zfmflorin: 10 Aug 2010, 19:05

Attached File(s)
Attached File  rodaj.doc ( 206k ) Number of downloads: 92


--------------------
Hyundai Tucson Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022 - BV 29 --H
ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny91
post 10 Aug 2010, 21:26
Post #69


Membru autentic


Group: Members
Posts: 563
Joined: 26 June 10




Numa la noi la romani patim chestii de genul cu motorizarile. E bataie de joc. Cu cat platesti mai putin cu atat iti da mai putin. De ce de exemplu daca stiau ca pot scoate din 1.5 dCi 110 cai(cat ii acuma pe Duster) de ce au limitat modelele ieftine de la ambiance 65 cai la altele de 75 iar cel full 85? Sau 1.4. Eu nu cred ca nu puteau sa scoata mai mult de 75 sau cat are maxim. De exemplu (sper sa nu se considere reclama) Chevrolet Aveo 5 usi ala vechi de acum 4 ani sau cat are de inca se mai vinde are din 1.4 100 cai. E adevarat ca e 16v dar totusi puteau sa ii mai puna inca 8 valve si sa ne faca si pe noi mandrii de Dacia... Asa ramanem umiliti de masinile koreene. Daca nu ma insel Clio are 1.4 in 16v.Si acel 1.6 16v probabil il vor pune pe o masina viitoare scoasa de Dacia si se vor trezi ca poate sa scoata 130 sau 140 de cai.
E o tara data dracului

This post has been edited by Johnny91: 10 Aug 2010, 21:27


--------------------
- dizl -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 10 Aug 2010, 21:31
Post #70


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




radmasa.gif

Si pretul? Nu e destul de scumpa Dacia?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 10 Aug 2010, 21:34
Post #71


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




QUOTE(C@talin @ 10 Aug 2010, 16:17)
parca in primele manuale era trecut sa nu se treaca de 120 km/h nu zicea nimic de turatie .

*


ba zicea sa nu depasesti 3500 rpm


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 10 Aug 2010, 21:36
Post #72


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




Asta numai la Dacia putea scrie..sa nu treci de o anumita turatie. parca ar fi vorba de vechea 1310..
la masini normale scrie doar sa nu fortezi excesiv motorul prima mie de km..

This post has been edited by ArtVandelay: 10 Aug 2010, 21:36


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 10 Aug 2010, 21:44
Post #73


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




Pai nu auzi bre ca in manualul nou nu mai scrie...


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannard
post 10 Aug 2010, 22:19
Post #74


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 September 06




Sa cred ca o sa lesine motorul dupa ce iese din garantie? Bine ca am luat 5 ani....
Utilizarea aceea normala (fara excese) de care spunea PaulT pare deja cea mai pertinenta parere.
Multumesc pt sugestiile de a cauta "engine run..." da io nu stie engleza. Posibil, nu?
Stimate domnule "Catalin" (intamplator asa ma cheama si pe mine)...sunteti fantastic: ati spus numai cum NU trebuie sa facem si cat de bun e un rodaj corect, dar CUM SA FACEM sau cum sa fac eu daca am numai drumuri in oras nu ati spus.
Adica asa nu-i bine, asa nu-i bine.... da cum e bine , pacatele mele?
E bine daca dau a 2-a la 2000 rpm? Si a 3-a & 4-a la 2500? E bine daca schimb a 5-a la 3000? Mentionez ca pedala de acceleratie o folosesc usor progresiv si nu in stilul ON/OFF.
Am deja 400 km in oras si n-am ce face dar o sa ma invart si de un drum la Bucuresti (aeroport) ca sa o scot si la drum lung (sunt din Braila). Cum imi recomanzi sa merg?
Dar te rog eu mult, spune CUM SA si nu cum sa NU !!!!!


--------------------
dacia berlina 1982/ Logan Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 10 Aug 2010, 22:24
Post #75


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Bre, tu NU vrei... aia e...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 10 Aug 2010, 22:38
Post #76


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.465
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Aaaaai de capul meu...

Te scobesti de niste benzina si iti duci nevasta pana la mare/olanesti/fundulea de vreo doua ori. Dus intors in aceeasi zi, ca sa nu mai dai banii si pe cazare. Sau ceva de genu'.

Te duci pe drumul national/european, nu pe autostrada (eviti regimurile prea constante), si mergi NORMAL. Exact la fel cum vei merge restul vietii cu masina aia. Exceptand posibilele depasiri, unde probabil ti-ai afunda piciorul mai puternic intr-a III-a sau a IV-a.

ATAT. Si rodajul asta... pentru oamenii normali, face parte din pretul de achizitie a masinii.


A,da...
Exista oameni care sustin un sistem de rodaj prin forjarea "la maxim" in primii kilometri. Habar n-am daca au dreptate sau nu, dar la tine oricum nu se mai poate aplica. Si am un mic dubiu cat de bine se aplica teoria asta la motoare pre-rodate.

P.S. gaseai tot ce-am spus mai sus si daca te deranjai sa cauti un pic pe site-ul asta. Dar noooo, noi ne alegem primul topic care se potriveste cel mai putin, si intrebam acolo. Bravos stimabililor.


--------------------
Dacia 1300 1981 - 3-SB-2608
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny91
post 10 Aug 2010, 22:42
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 563
Joined: 26 June 10




ce diferenta e intre un motor de serie care se rodeaza menajat si unul de viata scurta(pentru curse) care e rodat pe un banc de lucru la turatie maxima 24 de ore?
nu tot dracul ala de piese are in el?


--------------------
- dizl -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannard
post 10 Aug 2010, 22:44
Post #78


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 September 06




mad.gif mad.gif mad.gif
OFFFF...!!!
Ma agitam pe forum si am pierdut "Top Gear"-ul pe Discovery.
Acolo vedeam si eu masini....


--------------------
dacia berlina 1982/ Logan Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_scala_2004
post 11 Aug 2010, 07:12
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 6.580
Joined: 16 April 09




QUOTE(bibbycu @ 9 Aug 2010, 17:23)
Am un logan 1.4 benzina. 
*



QUOTE(dannard @ 10 Aug 2010, 17:49)
Chiar nu vreau sa deschid topic: "Cum rodez corect un motor 1.6 16v?"
*



pina la urma de care e ? wacko.gif

This post has been edited by george_scala_2004: 11 Aug 2010, 07:40


--------------------
... ... ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tribunul
post 11 Aug 2010, 07:38
Post #80


Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal


Group: Members
Posts: 3.024
Joined: 19 July 05
From: Micul Paris




QUOTE(Johnny91 @ 10 Aug 2010, 23:42)
ce diferenta e intre un motor  de serie care se rodeaza menajat si unul de viata scurta(pentru curse) care e rodat pe un banc de lucru la turatie maxima 24 de ore?
nu tot dracul ala de piese are in el?
*



Parca motoarele de formula 1 rezistau o singura cursa, apoi trebuia inlocuit cu altul. Acu cu noul regulament rezista vreo 2 sau 3 curse.


--------------------
Renault "Megane" Scenic 2 2007
"Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny91
post 11 Aug 2010, 07:40
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 563
Joined: 26 June 10




era data problema ca intrebare retorica.
Ca sa va dati seama ca un rodaj pentru un motor nu se face forjand-ul la maxim.


--------------------
- dizl -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 11 Aug 2010, 12:06
Post #82


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(Johnny91 @ 10 Aug 2010, 22:26)
De exemplu (sper sa nu se considere reclama) Chevrolet Aveo 5 usi ala vechi de acum 4 ani sau cat are de inca se mai vinde are din 1.4 100 cai. E adevarat ca e 16v dar totusi puteau sa ii mai puna inca 8 valve si sa ne faca si pe noi mandrii de Dacia...
*


si daca-i pun motorizarea de 1.4 16V 100CP (pentru ca aceasta este disponibila si la renault) pe Dacia, nu se mai atinge nimeni de aceasta marca wacko.gif

LE: logic ca este vorba de pret

This post has been edited by membru_DC: 11 Aug 2010, 16:38


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny91
post 11 Aug 2010, 12:10
Post #83


Membru autentic


Group: Members
Posts: 563
Joined: 26 June 10




din cauza pretului?


--------------------
- dizl -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dannard
post 11 Aug 2010, 15:39
Post #84


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 20 September 06




QUOTE(zfmflorin @ 10 Aug 2010, 19:21)
din manualul de utilizare
*


Daca imi recunosc greseala sunt pe jumatate iertat? Am citit din scoarta-n scoarta dar...am ratat pagina asta. Eu cautam pe la capitolul motor, intretinere...

Parca, parca se contureaza un sistem de rodaj potrivit nevoilor mele. Multumesc.


--------------------
dacia berlina 1982/ Logan Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodo78cf
post 17 Aug 2010, 21:17
Post #85


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 April 10




salutare...am si eu o mica pb: plec la drum...motorul merge ceas...am o portiune in care tre sa merg undeva in jur de 60/h...acum apare problema: masina se "hacaie" , conditii de rum excelente, sosea cu asfalt ok...viteza constanta...ce sa fie oare?? pompa de benzina? corpul clapeta?


--------------------
dacia logan 1.4 1.4 mpi full 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bobo77
post 17 Aug 2010, 21:29
Post #86


...........................


Group: Members
Posts: 7.214
Joined: 27 January 06
From: Mangalia




In ce treapta de viteza esti cand ai 60 km/h?


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,6 mpi 2008 ph 2 - CT _ _ _ _
Multa lume,putini oameni...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bodo78cf
post 18 Aug 2010, 06:54
Post #87


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 22 April 10




intr-a patra...dar sunt la al doilea logan, la primul am renuntat pt ca nu avea AC, era productie 2005 dar nu am avut niciodata nicio problema cu el...


--------------------
dacia logan 1.4 1.4 mpi full 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 14th May 2025 - 01:28
Forum Renault