problema la urcarea serpentinelor
![]() ![]() ![]() |
problema la urcarea serpentinelor
dannard |
![]()
Post
#61
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 20 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia berlina 1982/
Logan
Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#62
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
nici eu n-am timp...
cauta pe google "engine run in" |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Mergi normal cu masina, fara sa supraturezi si fara sa o subturezi. In general evita bruscarea masinii(normal ca daca ai nevoie intr-o depasire o calci cat ai nevoie...). Mergi in regim variat(adica daca iesi din oras sa nu mergi constant ci sa modifici viteza, turatia... mai retrogradezi, etc). Un drum pe dn in loc de autostrada ar fi numai bun. Si mergi cu ea normal(repet) nu o tine in 1500-2000rpm ca mai mult iti bati joc de ea. Mai bine ii dai 4000-5000rpm... Chestia cu rodajul la masinile de generatie noua este destul de exagerata de multi. Practic tot ce e necesar e sa nu faci excese. De asta nici nu ai gasit mari referinte in manual...
Uite si un link.. Unde astia spun ca de fapt e chiar buna niste "talpa" in rodaj.. Si nu e lipsit de argumente. Lectura placuta.. http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm This post has been edited by PaulT: 10 Aug 2010, 17:12 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#64
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu e vorba de exagerare... E vorba ca daca face rodajul mergand 5 km dimineata si inca 5 seara, prin oras, schimba viteza la 2200 rpm, numai motor nu o sa mai fie ala... iar efectele se vad mai tarziu, cam cand iese din garantie..
Oriunde scrie ceva de rodaj, 2 lucruri sunt intotdeauna subliniate... NU in oras, NU cu motorul rece... Dar daca omu' n-are drum afara... This post has been edited by C a t a l i n: 10 Aug 2010, 17:19 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact, asta spuneam si eu, ca din prea multa grija se ajunge tocmai la mers cu 1700rpm cu falsa impresie ca se protejeaza motorul. La asta ma refeream cu exagerarea.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
testike |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
Si cam cat o sa tina motorul ala?
3 ani garantie x sa zicem 12-15 mii utilizare normala = 30-50 mii? Mi se pare cam putin, sigur nu tine mai mult? Nu tine vreo 200 mii cel putin, adica vreo 15-16 ani cat fac majoritatea, cand deja tabla incepe sa fie sita si apar alte probleme? Mie personal mi se par exagerate toate recomandarile de utilizare a motorului si de intretinere. Cu utilizare normala (inclusiv cea de sus mi se pare normala pentru ca e conforma cu instructiunile producatorului) si orice ulei corespunzator normelor , cred ca motorul tine de la 200 mii in sus. Va rog sa imi dati exemple de motoare distruse asa repede cum afirma colegul de sus, inainte de 100-200 mii, cu utilizare si intretinere normala. Eu personal nu am auzit de niciunul, si nici pe forumul asta pe care il citesc de vreo 6 ani.. LE: Exemple contra celor afirmate mai sus am auzit o gramada, am fost acum cateva saptamani cu un taximetrist, care avea 130 mii, pe GPL de la 20 mii, chiar urca panta pe Feleac, si nu mai trebuie sa va spun la ce turatii schimba, se cam stie. Masina m-a impresionat ce bine mergea... This post has been edited by testike: 10 Aug 2010, 17:29 |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#67
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu e vorba ca nu tine, desi 16 ani motor fabricat in 2010, m-as mira tare de tot sa tina...
E vorba ca un motor cu rodaj corect facut are o compresie mai buna, are performante mai bune, consum mai mic, consum mai mic de ulei etc... Pricepi? Ca de invartit orice motor se va invarti si la 500.000 km, chiar fara ulei, un timp... Nu sa mearga e vorba, ci cum o face... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
zfmflorin |
![]()
Post
#68
|
![]() =*=*=*=*=*=*=*=*=*= Group: Members Posts: 294 Joined: 18 January 07 From: BRASOV ![]() |
din manualul de utilizare
This post has been edited by zfmflorin: 10 Aug 2010, 19:05 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Hyundai
Tucson
Style+ 1.6 T-GDI, E6d AWD 2022
- BV 29 --H ex:
Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km) Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km) |
|
Johnny91 |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
Numa la noi la romani patim chestii de genul cu motorizarile. E bataie de joc. Cu cat platesti mai putin cu atat iti da mai putin. De ce de exemplu daca stiau ca pot scoate din 1.5 dCi 110 cai(cat ii acuma pe Duster) de ce au limitat modelele ieftine de la ambiance 65 cai la altele de 75 iar cel full 85? Sau 1.4. Eu nu cred ca nu puteau sa scoata mai mult de 75 sau cat are maxim. De exemplu (sper sa nu se considere reclama) Chevrolet Aveo 5 usi ala vechi de acum 4 ani sau cat are de inca se mai vinde are din 1.4 100 cai. E adevarat ca e 16v dar totusi puteau sa ii mai puna inca 8 valve si sa ne faca si pe noi mandrii de Dacia... Asa ramanem umiliti de masinile koreene. Daca nu ma insel Clio are 1.4 in 16v.Si acel 1.6 16v probabil il vor pune pe o masina viitoare scoasa de Dacia si se vor trezi ca poate sa scoata 130 sau 140 de cai.
E o tara data dracului This post has been edited by Johnny91: 10 Aug 2010, 21:27 |
--------------------
-
dizl
-
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#70
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
![]() Si pretul? Nu e destul de scumpa Dacia? |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#71
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#72
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
Asta numai la Dacia putea scrie..sa nu treci de o anumita turatie. parca ar fi vorba de vechea 1310..
la masini normale scrie doar sa nu fortezi excesiv motorul prima mie de km.. This post has been edited by ArtVandelay: 10 Aug 2010, 21:36 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
bobo77 |
![]()
Post
#73
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
Pai nu auzi bre ca in manualul nou nu mai scrie...
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
dannard |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 20 September 06 ![]() |
Sa cred ca o sa lesine motorul dupa ce iese din garantie? Bine ca am luat 5 ani....
Utilizarea aceea normala (fara excese) de care spunea PaulT pare deja cea mai pertinenta parere. Multumesc pt sugestiile de a cauta "engine run..." da io nu stie engleza. Posibil, nu? Stimate domnule "Catalin" (intamplator asa ma cheama si pe mine)...sunteti fantastic: ati spus numai cum NU trebuie sa facem si cat de bun e un rodaj corect, dar CUM SA FACEM sau cum sa fac eu daca am numai drumuri in oras nu ati spus. Adica asa nu-i bine, asa nu-i bine.... da cum e bine , pacatele mele? E bine daca dau a 2-a la 2000 rpm? Si a 3-a & 4-a la 2500? E bine daca schimb a 5-a la 3000? Mentionez ca pedala de acceleratie o folosesc usor progresiv si nu in stilul ON/OFF. Am deja 400 km in oras si n-am ce face dar o sa ma invart si de un drum la Bucuresti (aeroport) ca sa o scot si la drum lung (sunt din Braila). Cum imi recomanzi sa merg? Dar te rog eu mult, spune CUM SA si nu cum sa NU !!!!! |
--------------------
dacia berlina 1982/
Logan
Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#75
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Bre, tu NU vrei... aia e...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.465 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Aaaaai de capul meu...
Te scobesti de niste benzina si iti duci nevasta pana la mare/olanesti/fundulea de vreo doua ori. Dus intors in aceeasi zi, ca sa nu mai dai banii si pe cazare. Sau ceva de genu'. Te duci pe drumul national/european, nu pe autostrada (eviti regimurile prea constante), si mergi NORMAL. Exact la fel cum vei merge restul vietii cu masina aia. Exceptand posibilele depasiri, unde probabil ti-ai afunda piciorul mai puternic intr-a III-a sau a IV-a. ATAT. Si rodajul asta... pentru oamenii normali, face parte din pretul de achizitie a masinii. A,da... Exista oameni care sustin un sistem de rodaj prin forjarea "la maxim" in primii kilometri. Habar n-am daca au dreptate sau nu, dar la tine oricum nu se mai poate aplica. Si am un mic dubiu cat de bine se aplica teoria asta la motoare pre-rodate. P.S. gaseai tot ce-am spus mai sus si daca te deranjai sa cauti un pic pe site-ul asta. Dar noooo, noi ne alegem primul topic care se potriveste cel mai putin, si intrebam acolo. Bravos stimabililor. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
ce diferenta e intre un motor de serie care se rodeaza menajat si unul de viata scurta(pentru curse) care e rodat pe un banc de lucru la turatie maxima 24 de ore?
nu tot dracul ala de piese are in el? |
--------------------
-
dizl
-
|
|
dannard |
![]()
Post
#78
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 20 September 06 ![]() |
![]() ![]() ![]() OFFFF...!!! Ma agitam pe forum si am pierdut "Top Gear"-ul pe Discovery. Acolo vedeam si eu masini.... |
--------------------
dacia berlina 1982/
Logan
Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
|
--------------------
...
...
...
|
|
tribunul |
![]()
Post
#80
|
![]() Sunt inofensiv, dar gandul meu e criminal Group: Members Posts: 3.024 Joined: 19 July 05 From: Micul Paris ![]() |
QUOTE(Johnny91 @ 10 Aug 2010, 23:42) ce diferenta e intre un motor de serie care se rodeaza menajat si unul de viata scurta(pentru curse) care e rodat pe un banc de lucru la turatie maxima 24 de ore? nu tot dracul ala de piese are in el? Parca motoarele de formula 1 rezistau o singura cursa, apoi trebuia inlocuit cu altul. Acu cu noul regulament rezista vreo 2 sau 3 curse. |
--------------------
Renault
"Megane" Scenic 2
2007 "Copiii sunt mainile cu care ne prindem de rai."
"Consumul exagerat de mitocanie si neam prost dauneaza grav sanatatii ..." |
|
Johnny91 |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
era data problema ca intrebare retorica.
Ca sa va dati seama ca un rodaj pentru un motor nu se face forjand-ul la maxim. |
--------------------
-
dizl
-
|
|
membru_DC |
![]()
Post
#82
|
- Group: Members Posts: 1.149 Joined: 24 May 09 ![]() |
QUOTE(Johnny91 @ 10 Aug 2010, 22:26) De exemplu (sper sa nu se considere reclama) Chevrolet Aveo 5 usi ala vechi de acum 4 ani sau cat are de inca se mai vinde are din 1.4 100 cai. E adevarat ca e 16v dar totusi puteau sa ii mai puna inca 8 valve si sa ne faca si pe noi mandrii de Dacia... si daca-i pun motorizarea de 1.4 16V 100CP (pentru ca aceasta este disponibila si la renault) pe Dacia, nu se mai atinge nimeni de aceasta marca ![]() LE: logic ca este vorba de pret This post has been edited by membru_DC: 11 Aug 2010, 16:38 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Johnny91 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 563 Joined: 26 June 10 ![]() |
din cauza pretului?
|
--------------------
-
dizl
-
|
|
dannard |
![]()
Post
#84
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 20 September 06 ![]() |
QUOTE(zfmflorin @ 10 Aug 2010, 19:21) Daca imi recunosc greseala sunt pe jumatate iertat? Am citit din scoarta-n scoarta dar...am ratat pagina asta. Eu cautam pe la capitolul motor, intretinere... Parca, parca se contureaza un sistem de rodaj potrivit nevoilor mele. Multumesc. |
--------------------
dacia berlina 1982/
Logan
Preferance 2005/ Logan Laureate F2 1.6 16v 2010 :)
|
|
bodo78cf |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 April 10 ![]() |
salutare...am si eu o mica pb: plec la drum...motorul merge ceas...am o portiune in care tre sa merg undeva in jur de 60/h...acum apare problema: masina se "hacaie" , conditii de rum excelente, sosea cu asfalt ok...viteza constanta...ce sa fie oare?? pompa de benzina? corpul clapeta?
|
--------------------
dacia
logan 1.4
1.4 mpi full 2008
|
|
bobo77 |
![]()
Post
#86
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
In ce treapta de viteza esti cand ai 60 km/h?
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
bodo78cf |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 22 April 10 ![]() |
intr-a patra...dar sunt la al doilea logan, la primul am renuntat pt ca nu avea AC, era productie 2005 dar nu am avut niciodata nicio problema cu el...
|
--------------------
dacia
logan 1.4
1.4 mpi full 2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th May 2025 - 01:28 |