Dimmer faza scurta, Preincalzire filament bec
![]() ![]() ![]() |
Dimmer faza scurta, Preincalzire filament bec
djasu82 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|||
mariuscond |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 20 Oct 2010, 21:59) ...nu se stinge faza scurta cand e comutata faza lunga si cand se revine la faza scurta si nici la logan... Asa este, dar dupa ce montezi modulul eu cred ca se va comporta asa:Deci odata amorsat montajul si e supus tensiuni becul sta aprins. Daca aprinzi faza scurta, becul se aprinde complet in citeva secunde*. Daca aprinzi faza lunga dispare tensiunea aia de 14V (din schema ta) tensiunea pe poarta nmos-ului este tinuta de capacitoare care se descarca partial prin R2-bec-NMOS, iar cind tensiunea din poarta nmos-ului scade sub Vgs, capacitoarele se descarca prin R3 si R1. Deci dupa ce mergi cu faza lunga mai mult timp si apoi comuti pe faza scurta (faza lunga se stinge instantaneu) iar faza scurta se va aprinde cu intirziere*, capacitorul fiind complet descarcat - perioada in care nu ai lumini! Sper ca nu gresesc (e 2 noaptea...) |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
crick |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am permis sa ma joc un pic cu schema si a iesit asta!Ce spuneti?Cu toate ca nu as folosi un element de comanda a becurilor pe borna de minus,poate apare fenomenul de masa imperfecta.
Attached thumbnail(s) Fader_lamp.JPG ( Size: 57.79k ) Number of downloads: 1165 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#34
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
am pus o schema de principiu se poate imbunatati , aveam una simpla dar nu dau de ea si nu-mi sta mintea sa o concep ...
Se poate folosi un convertor frecventa tensiune si un oscilator ma rog . UNa e sa iti intarzie cateva 5-10 secunde si alta e sa se aplice direct 14.4V pe bec desi becul are si el o mica intazriere daca ati observat nu genereaza instant lumina. Deci adunand se cam duce pe la 20 de secunde . Voi proba si eu montajul. Ce-mi mai sta mintea se poate realiza un montaj care sa dea o tensiune care sa plece de la 0 la 6V cateva secunde iar dupa 5-30 40 de secunde sa dea tensiune de vreo 14V in poarta unui mos pentru deschidere completa si iluminare completa. Numi plac montajele complicate , se poate si cu micrprocesor dar nu multi stiu sa programeze ... This post has been edited by djasu82: 21 Oct 2010, 21:26 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru precizari.
Referitor la subiectul "dimmer", ma gandesc si la eficienta unui astfel de sistem. Ideal ar fi o solutie (un montaj) simplu, cu costuri reduse si care sa aiba fiabilitate in timp. 1. Daca este sa vorbim despre functia de dimmer strict la pornirea becurilor - argumentul privind "consumul inutil de putere disipata aiurea" nu il mai gasesc atat de problematic, fiind vorba de cateva secunde. 2. Daca vorbim de o functie dimmer care sa reduca tensiunea de alimentare a becurilor la pornire (cu incalzirea filamentului) si in plus cu functie de reducere a tensiunii de alimetare atunci cand se foloseste faza scurta pe timpul zilei (cerinta legislativa) - atunci sigur este de preferat evitarea disiparii inutile de energie. Poate aveti o solutie pentru punctul 2. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#36
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
pai daca folosesti mosul pe care l-am prescris putere pe care o pierzi pe mos e mult mai mica decat un releu plus mosul sta rece la ce ai tu nevoie . Putere disipata e asa de mica incat e insesizabila plus becul lumineaza la fel ca si cum l-ai alimenta direct .
Cat dai pe un releu mai bine iti cumperi doua mosuri. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
farfuidaniel |
![]() ![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 14 September 07 ![]() |
salutare .....ce ziceti de bixenon pe logan....sa-mi pun...oare se merita?
25 Oct 2010, 02:06: sau odata cu bixenoanele trebuie si faruri cu lupa...spalare etc....? This post has been edited by farfuidaniel: 25 Oct 2010, 02:06 |
--------------------
Dacia Logan
0.9 Tce
2017
- IF-19-CDG
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(djasu82 @ 24 Oct 2010, 14:23) pai daca folosesti mosul pe care l-am prescris putere pe care o pierzi pe mos e mult mai mica decat un releu plus mosul sta rece la ce ai tu nevoie . Putere disipata e asa de mica incat e insesizabila plus becul lumineaza la fel ca si cum l-ai alimenta direct . Cat dai pe un releu mai bine iti cumperi doua mosuri. Ok, si daca vreau sa alimentez becurile (faza scurta) cu 10 V de exemplu pe timpul zilei ca sa protejez becurile ce valori trebuie sa aiba rezistoarele? Sau trebuie modificate si condensatoarele. (sigur, as folosi un comutator care sa schimbe "parametrii" pentru zi si respectiv noapte - cand e nevoie de tensiunea nominala din circuitul de alimentare) Merci pentru precizari! |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#39
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Aseara mi s-au ars osramurile. Dupa un an si kilometrii facuti in proportie de 99% afara din oras. Cel mai mult m-a durut ca a trebuit sa ma intorc in casa sa iau becurile de rezerva si sa ma murdaresc pe maini la schimbare.
This post has been edited by IRONICK: 29 Oct 2010, 09:27 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Agrig |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 25 Oct 2010, 23:27) Ok, si daca vreau sa alimentez becurile (faza scurta) cu 10 V de exemplu pe timpul zilei ca sa protejez becurile ce valori trebuie sa aiba rezistoarele? Sau trebuie modificate si condensatoarele. (sigur, as folosi un comutator care sa schimbe "parametrii" pentru zi si respectiv noapte - cand e nevoie de tensiunea nominala din circuitul de alimentare) Merci pentru precizari! Daca vrei sa reduci tensiunea pe faza scurta cel mai simplu e cu diode in serie cu circuitul. Pt 12Vdc pune 2 diode in serie. Sa fie de vre`o 20A daca pui pe fiecare bec ansamblul asta sau vre`o 40-50A daca e pe ambele becuri. Ar fi bine sa aiba si ceva radiator pe ele deoarece disipa vre`o 5-6W fiecare in functie de bec. Bafta, Grig P.S. Pt diode vezi site gen Adelaida ,Telezimex etc.. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Merci frumos Agrig
am postat eu anterior o varianta de reducere a tensiunii, prin folosirea de becuri auto pe post de rezistoare in loc de diode Ce parere ai? QUOTE(Ion_R5 @ 19 Oct 2010, 14:28) Gasesc utila aceasta facilitate. Loganul nu are relee pentru becurile faza scurta/lunga??? As prefera pentru o astfel de facilitate utilizarea releelor si a rezistoarelor (nu as prefera o varianta cu tranzistori& diode& circuite integrate) Am facut cateva calcule U<nominal>1= 12 V Bec 55 W Curent Nominal 4.583 A Rezistenta 2.618 ohm Bec 5 W Curent Nominal 0.417 A Rezistenta 28.8 ohm Bec 15 W Curent Nominal 1.250 A Rezistenta 9.6 ohm Spunea cineva mai sus "curentul pentru incalzire sa fie circa 15% din curentul nominal" Tensiunea de lucru a circuitului electric auto este circa 13.5 V Trebuie inseriat un rezistor r2 (U=13.5, I = 0.68 A - adica 15% I<nominal>) U=(r1+r2)I r2 = 17.018 ohm In acest caz se pot folosi 2 becuri de 15 W inseriate si care au valoarea rezistentei 19.2 ohm (destul de apropiat de 17 ohm valoarea calculata si care conduce la un curent de incalzire egal cu 13.5% din valoarea celui nominal) Intrebare: Daca alimentarea pentru bobinele releelor pentru becuri o luam direct din circuitul existent (alimentarea actuala a becurilor comandate din butonul/parghia de la bord), de unde luam alimentarea becurilor??? Multumesc anticipat pentru raspunsuri! This post has been edited by Ion_R5: 29 Oct 2010, 09:50 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
Agrig |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Calculul e facut pentru un bec care ilumineaza in mod normal.
Daca masori rezistenta filamentului la rece cu un ohmetru o sa ai surprize mari cind vei vedea ca e de vre`o 5-10 ori mai mica decit ai calculat . Explicatia e simpla , R = R0( 1+alpha * ( Tlucru -T0)) Aici Tlucru e de 2-3000C , filament incandescent iar alpha este coeficientul termic al W . Prin urmare foloseste cu incredere versiunea cu diode, ai si avantajul ca temsiunea pe ele e relativ constanta indiferent de consum deci se poate folosi la becuri de diferite puteri. Bafta. Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
djasu82 |
![]()
Post
#43
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
si ce rezolvi doar limitarea tensiuni si disipare de putere inutila . La un bec cu filament orice iai face tot se arde in cele din urma.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Agrig |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.065 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Prin reducerea tensiunii se reduce si luminozitatea dar de reduce temperatura filamentului, prin urmare vaporizarea W , care e oricum redusa la iod la becurile cu halogen dar marele efect e ca filamentul e mai rigid si nu se rupe usor la socuri.
Undeva am gasit ca reducerea cu 10% a tensiunii creste cu 400% durata de viata a becului. Tucson foloseste reducerea tensiunii pe zi la faza scurta. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
adi24oradea |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 May 07 From: ORADEA ![]() |
salutare,
pentru a nu mai deschide un topic va intreb aici: se pot pune H4 12V 100/90W P43T pe logan? Ce relee ar trebui montate? Potriveste soclul sau trebuie adaptor? multumesc |
--------------------
Dacia
logan
2007 1.5dci abs plus
- BH-XX-DEM
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#46
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu poti pune 100/90W, ca nu sunt legale pentru circulatia pe drumurile publice, insa iti poti pune ochelari de vedere.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#47
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(adi24oradea @ 19 Nov 2010, 13:26) salutare, pentru a nu mai deschide un topic va intreb aici: se pot pune H4 12V 100/90W P43T pe logan? Ce relee ar trebui montate? Potriveste soclul sau trebuie adaptor? multumesc Nu-ti rezista plasticele la ce temperatura degaje si in scurt timp vei da mai multi bani pe un noi faruri. Extrem power 55/60W de la philips sunt foarte decente si lumineaza foarte bine , pe probate bat aproape pana la 100m. This post has been edited by djasu82: 19 Nov 2010, 16:07 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#48
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
djasule, C a t a l i n i-a raspuns omului corect sa isi cumpere ochelari de vedere. Nu erau necesare explicatii suplimentare.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
adi24oradea |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 30 May 07 From: ORADEA ![]() |
QUOTE(C a t a l i n @ 19 Nov 2010, 12:28) Nu poti pune 100/90W, ca nu sunt legale pentru circulatia pe drumurile publice, insa iti poti pune ochelari de vedere. Nu multumesc, nu o sa imi pun ochelari de vedere ca inca vad foarte bine. Era doar o intrebare deoarece se comercializeaza astfel de produse pe piata din romania. This post has been edited by adi24oradea: 19 Nov 2010, 17:27 |
--------------------
Dacia
logan
2007 1.5dci abs plus
- BH-XX-DEM
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#50
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Pe piata din Romania se comercializeaza multe prostii... Pe cutia acelor becuri in mod normal scrie ca nu se pot folosi pe drumurile publice, dar, cum ziceam mai sus, e posibil sa fie nevoie de ochelari de vedere pentru a putea citi acest lucru.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Schema de mai sus cu irf064 merge si merge bine. Desigur se poate modifica, adica sa se reduca valoarea condensatoarelor, sau sa fie folosit unul singur de cativa uF, sau chiar de 1uF. Daca se foloseste un condensator mai mare, tranzitia de la stins la aprins se lasa cu putere disipata pe tranzistor si se poate incalzi, dar face fata bine fara radiator.
Schema de mai sus poate fi folosita ca un comutator, in loc de releu, avand avantajul stabilitatii la limita declansarii releului. Eu mi-am facut lumini de zi automate, la Astra H, folosind schema asta si un comparator de tensiune, si punand un bec de 20 W langa cel de faza lunga H7. Rezultatul e bun, si este o alternativa la un bec partial aprins, asa cum propune un coforumist. This post has been edited by george_slz: 19 Nov 2010, 18:07 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#52
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Exact asa am bricolat si eu luminile de zi, tot cu becuri de 20W, tot langa cele de faza lunga plasate, si tot cu aprindere automata folosind un comparator de tensiune.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Adica ai avut aceeiasi idee, cu bulbi cu halogen de 20W pt lampi de birou, pe care i-ai lipit pe deasupra sau dedesuptul becului H7, si cu declansare de la 13,5V?
![]() This post has been edited by george_slz: 20 Nov 2010, 17:56 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#54
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Eh, se pare ca e totusi o diferenta.
![]() This post has been edited by C a t a l i n: 20 Nov 2010, 17:59 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Si tu crezi ca la mine nu se sting cand am curent pe becul de pozitie
![]() Deci baga poze, ca vin si eu cu poze noi maine. Poza asta e cu versiunea veche, care a functionat pana acum 2 zile. Era cu masa comuna si e era incomod de aprins cu tranzistori. This post has been edited by george_slz: 20 Nov 2010, 20:47 Attached thumbnail(s) drl2.jpg ( Size: 71.72k ) Number of downloads: 1029 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#56
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
george_slz |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Asa e H1 toata ziua si toata noaptea
![]() Insa ce treaba are cu UV? Plasticul farului sufera? This post has been edited by george_slz: 21 Nov 2010, 12:35 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#58
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Da. În timp își pierde transparența.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Adi florin |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 314 Joined: 29 July 06 From: Bucuresti ![]() |
O metoda simpla pentru micsorarea curentului la aprinderea becurilor si marirea duratei de viata, care nu necesita niciun fel de modificari, e sa le aprindeti cu motorul oprit. Astfel, tensiunea de alimentare este mai mica cu cel putin 1 Volt. Va solicita un pic mai mult bateria, dar asta e. La diesel nu stiu cum se manifesta o pornire cu farurile aprinse, mai ales cand e frig afara, dar la benzina e ok. Aceasta metoda nu rezolva decat la aprinderea becurilor o parte din problema. Dupa ce a pornit motorul, tensiunea va fi cea data de alternator.
This post has been edited by Adi florin: 26 Nov 2010, 15:35 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6MPI din 2007
|
|
george_slz |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Ramasesem dator cu o imagine a sistemului DRL DIY pe astra H. Poza e facuta cu telefonul si nu prea e concludenta.
Attached thumbnail(s) drlastrah.jpg ( Size: 251.45k ) Number of downloads: 843 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 12:11 |