Problema cu franele, Se incalzesc rotile
![]() ![]() ![]() |
Problema cu franele, Se incalzesc rotile
Marcel_K |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 11 March 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|||
vallyyy |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacia Clubber Group: Members Posts: 2.385 Joined: 13 December 07 From: Pitesti ![]() |
curata etrierii si schimba-le garniturile .....
|
--------------------
Dacia
1300
Fost dacist
|
|
Marcel_K |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 11 March 09 ![]() |
Acum o luna i-am curatat si am pus garnituri autofren.
|
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
ghitza |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
poate ramane pompa atacata si deasta se incalzesc rotile,dar daca ai zius ca numai cateodata atunci cum a zis si colegu de mai sus
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Marcel_K |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 11 March 09 ![]() |
Etrieii nu se blocheaza ca i-am verificat si se incalzesc si rotile din spate, mai putin, dar se incalzesc.
|
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#6
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
pai rotile ca fpt divers se incalzesc si de la franare, cand ceva nu e cum trebuie trebuie.sa miroasa a placute...(L-e ce epxresie idioata)
This post has been edited by ct-03-tvy: 24 Jul 2010, 15:03 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
TRK |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 451 Joined: 30 April 10 From: Constanta ![]() |
cum curat si eu pistonasele de la etrieri? fac mai multe curse ale lor? ce as putea sa le fac sa nu se mai blocheze in timp?
|
--------------------
ex DACIA 1310
Li 2004/
OPEL ASTRA G-CC 16v
|
|
ghitza |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
scoti afara pistonasul din etrieri .daca au rugina ii smirgheluiesti cu smirhel fin de tot sau pe lemn schimbi si garniturile cu ocazia asta ,ii ungi putin si la loc cu ei
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
baciudibaciu |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 31 May 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Marcel_K @ 24 Jul 2010, 12:00) Am schimbat pistoanasele din pompa si lichidul de frana, am pus Ferodo DOT4. De atunci, cateodata se incalzesc rotile, iar etrierele nu sunt blocate. Din ce cauza se incalzesc? mai intai ar trebui sa specifici care roti se incalzesc : cele din spate sau cele de pe fata . am inteles ca ai umblat la etriere . inseamna ca cele de pe spate sunt cu necazu" verifica si aici pistonasele de la cilindrii de frana si daca se misca usor cauta rezolvarea problemei la repartitor |
--------------------
Renault Kangoo 15dci
ARO 10-4
2003
- b55fux
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
este o tija intre pedala si pompa. am avut si eu surprize dupa o schimbare de placute si o aerisire ca la carte. de acolo am rezolvat.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
radu_rkc |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 10 May 10 ![]() |
salutare oameni buni ! am fost la mecanic si mi-a scos o piulita de plastic de la pedala de frana,precizez ca pedela prindea f jos.stie cineva daca ii bine ce a facut
25 Jul 2010, 11:05: salutare am si eu o intrebare baieti!am observat ca mi se incalzesc rotile la masina la un drum de 50 de km parcursi.bunn.am ajuns acasa m-am apucat de desfacut rotile ,am dat etrierele jos si am observat ca sa depus mizerie la pistonase si garniturile de etansare erau rupte.m-am dus la magazin am cumparat noi,am curatat pistonasele cu smirghel fin si le-am montat .la aerisirea de rigoare pe spate un aerisitor se infileta in gol.asa ca am mers in service sa vad ce ii de facut .acolo ei mi-au schimbat cred pistonasul din tambur si sau apucat de aerisit.dar la terminare dupa ce am plecat la un test frana prindea chiar in capat si era moale .m-am dus inapoi si acel mecanic mi-a dat o piuluita cred ca ii de plastic de la pedala de undeva .acum franeaza nu isi pierde traictorea dar la frana brusca numai in diagonala blocheaza rotile.adica stanga fata si dreapta spate.ma poate ajuta cineva cu ceva explicatii .mrs mult This post has been edited by radu_rkc: 25 Jul 2010, 11:05 |
--------------------
dacia
1310
1993
- cj-01-rkc
|
|
Marcel_K |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 11 March 09 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
ghitza |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
da
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
radu_rkc |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 10 May 10 ![]() |
am fost la o tura sa testez franele pe un drum nou facut .cea din spate stanga franeaza prima mai precis o blocheaza.sa umblat la tambur de sa schimbat chestia aia in care intra teava de la lichid si aerisitorul(nu mai stiu cum ii spune).ma poate ajuta care sa imi explice care ii cauza .mrs mult
|
--------------------
dacia
1310
1993
- cj-01-rkc
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Unul dintre motivele ce determina ramanerea franata a rotilor din fata, este calitatea extrem de proasta a cauciucului din care sunt facute garniturile. Dupa numai o luna, garnitura se inmoaie (si datorita lichidului prost), la apasarea pedalei pistonul iese usor sub actiunea presiunii, dar la retragere, frecarea garniturii cu pistonul, produce alungirea garniturii, care patrunde intre piston si cilindru, inpanandu-l. O sa vedeti, cu roata data jos, si penele, ca apasand pe peda se franeaza usor, trageti etrierul afara, si nici cu doua leviere nu puteti impinge pistonul in interior. La schimbarea garniturii si slefuirea pistonului, intra si cu mana goala cu efort mai mare, dar daca-l prindeti cu un patent si il rotiti la introducere, nici nu ciupiti garnitura, si intra si usor. Peste o luna iar... O sa spuneti ca sunt tampit, ca distanta dintre piston si cilindru e asa de mica, incat nu mai are loc nimic, mai ales cauciucul de la garnitura. E treaba voastra.
Alt motiv, discul uzat conic, si la franare pistonul se inclina, mai ales la subtiere mare a discului, si placute noi. Acelasi lucru, cu placute uzate neparalel, si disc subtire, chiar uzat cu fetele paralele. Placuta uzata intr-o parte, uzura accentuata in zona zgarieturilor de pe disc, pistonul iese mult, se inclina la franare si nu se mai retrage. Daca intretija de la servo nu e cat de putin joc, pistoanele din pompa nu se pot retrage total, pentru a permite echilibrarea presiunilor instalatie-atmosfera. Daca pistoanele nu se retrag total, nu ajung la splinturi sa poata sa se deschida supapele.In acest fel, si pedala poate pompa continuu la vibratii. Pe spate, in cele mai multe cazuri ruginesc pistoanele, datorita minunii de repartitor, care nu lasa sa circule la fiecare franare. Multi nu stiu sa-l regleze, altii sunt incapatanati sa accepte ideea ca e sfant, si asa se nasc deficientele la spate. Lasati sa franeze si rotile din spate . Ca franeaza in diagonala, a fost destept ala care ti le-a facut, eu fiind sigur ca aerisirea s-a facut topaind pe pedala de frana. Total gresit. Topaind ca un drac pe peda, lichidul se amesteca cu aerul pe intreg traseul, afara pe aerisitor nu va iesi decat spuma, ori eu trebuie sa elimin aerul, nu p-amandoua. Eu am spus de multe ori cum sa faceti, dar va luati tot dupa carti, care sunt doar idei furate si transmise dupa bunul plac. Se vrea distrugerea noastra pe orice cale, nu vedeti? Si-i mai si lasati, dandu-le apa la moara. Dureros, dar ma opresc. 25 Jul 2010, 21:03: Joc intre tija de la servo si pistonul pompei. This post has been edited by PH-06-BOA: 25 Jul 2010, 21:03 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#16
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
PH-06-BOA,explica te rog cum se face aerisirea corect si eficient si mai ales cum se regleaza repartitorul pt o functionare optima.
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
radu_rkc |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 10 May 10 ![]() |
ai dreptate PH-06-BOA dar sa franeze rotiile in diagonala nu ii prea normal.asta am patit si eu acum cateva zile am mers cu masina la service si asa se infranau in diagonala.la franare nu imi placea ce directie lua.azi am fost din nou sa imi montez un cilinfru spate de frana pt ca numai pe cel din stanga l-am schimbat iar cel din dreapata era bun.ma gandeam ca poate din cauza asta imi bloca numai stanga (spate)la franaresi dreapta mai putin.azi am pus si cel pe dreapta si cam tot asa se comporta.stanga franeaza mai tare ca dreapta .practic o blocheaza.la mine ii pompa cu siplu circuit si am arcuri de sarcina pe spate,adica sta ridicata de spate si cei de la service acum un an mi-au pus o bucsa.am fost multumit de frana pana acum cu reviziile la etrieri si saboti.acum de las bucsa pe spate imi franeaza prima oara spatele stanga si apoi restul rotile.ma poti ajuta sa descopar problema tu sau poate alcineva de pe forum .mrs mult.dau o bere cand ajungi in cj
|
--------------------
dacia
1310
1993
- cj-01-rkc
|
|
Marcel_K |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 11 March 09 ![]() |
Azi am ridicat-o pe cric si rotile se invart usor, dar dupa cateva franari incep sa se invarta greu. Din ce cauza?
|
--------------------
Dacia
1310
1998
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
ai mai reglat 1-2 ture la tija aia?
ca pe mine m-a frecat mult. tot asa plecam de acasa bine si dupa un drum mai lung am ramas si cu rotile blocate in drum. eram prin padure, curbe, nu aveam cum opri si am fortat pana la primul loc de popas. acolo mai era unul parcat si a venit cu stingatorul, asa iesea fum din roti. |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
salam_09 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Salutare la toata lumea, am si eu o problema asemanatoare, mi-se incalzeau rotile pe fata si m-am apucat de demontat am dat etrierii jos, i-am curatat cu toate ca luciau, am schimbat garniturile, am mai slefuit placutele de frana( ma gandeam sa nu ramana agatate), am montat totul la loc si o saptamana a mers bine treaba, dar acum a recidivat problema si sincer nu prea stiu ce sa-i mai fac ptr ca imi este frica sa nu se scurga vaseleina de la planetare, va rog ajutati-ma si pe mine si explicati-mi cu tija aceea de la pedala de frana pe unde se regleaza sau se umbla, ptr ca sincer inca vreau sa ma mai tarai cu saraca berlina, va multumesc tuturor celor care ve-ti citi problema mea.
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
up
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
ghitza |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
deci si acum ti se incalzesc sa inteleg sau nu ai frane de la asa zisa vaselina de la planetare?daca la planetare ai rupt burduf punete si schimbal ce mai stai iar daca vrei sa reglezi din tija de la servo dai pompa jos si ai sa vezi tija ce iasa din pompa ,urci pe cineva in masina sa apese pedala da fra na sa iasa mai tare tija din servo si tu afara o mai infiletezi(in cazul tau)cam o tura jumate pui pompa sus si vezi cum se comporta ,ridici pe cric rotile de fata si invartz cuma mana sa vezi daca merge greu daca nu merge greu e bn,si mai pe parcurs vezi cum se comporta masina,daca e ceva scrii aici
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Eu cred ca a vrut sa zica ca de la incalzirea rotilor sa nu piarda vaselina de la planetare. De la planetare nu o sa pierzi dar de la rulmenti da ,daca se incalzesc tare rotile . Ai grija cu reglatu tijei , si asta e o cauza care poate duce la infranarea rotilor , atunci cand pedala de frana nu are nici-un pic de joc datorita tijei reglata prea lung pompa de frana sta in presiune fara sa apesi pedala . Nu am reglat la cele cu servo si nu pot sa-ti spun cum se face oricum trebuie sa ai putina cursa libera la pedala adica cand apesi putin pe frana sa nu actioneze frana , asta trebuie sa fie foarte mica (de ordinul milimetrilor , nu stiu exact cati) dar trebuie sa fie .
|
--------------------
-
-
-
|
|
salam_09 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 18 February 09 ![]() |
Am verificat jocul la pedala de frana si este ok, peste vreo 2 zile am sa umblu iar la etrieri si am sa schimb garniturile, poate totusi sunt de o calitate proasta si apropo de vaseleina, inca nu-mi curge dar stau cu teama asta daca nu rezolv problema cat mai repede, va multumesc totusi pentru raspunsuri.
|
--------------------
dacia
dacia
1310 li 1993 dacia injectie 2001
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
QUOTE(Marcel_K @ 24 Jul 2010, 12:00) Am schimbat pistoanasele din pompa si lichidul de frana, am pus Ferodo DOT4. De atunci, cateodata se incalzesc rotile, iar etrierele nu sunt blocate. Din ce cauza se incalzesc? pai acelasi lucru am acut si eu, am schimbat pistonasele in pompa , am curatat etrierele ca erau blocate si mi a papat placutele, am schimbat si garniturile d la etriere+lichid frana, si aceasi problema se incing rotile fata, eu cred ca este pompa face prea multa presiune azi o schimb si va zic bafta numai bine. 30 Jul 2010, 20:47: Am schimbat pompa, merge mult mai aerisit ca sa zic asa , rotile sunt mai reci, dar marturisesc ca nu am avut timp sa merg prea mult, revin poimaine seara ca am ceva de mers cu ea si va spun, oricum dupa cum merge acum zic ca 70 80 % era din pompa. This post has been edited by CRICOCI: 30 Jul 2010, 20:47 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
cum sa bage pompa prea multa presiune?numai daca e actionata la tine era actionata pompa si cand nu puneai frana deasta frigeau rotile
This post has been edited by ghitza: 30 Jul 2010, 23:10 |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
Nu, am gresit cand mam exprimat pompa numai tragea etrierele deajuns inapoi , am revenit ca de asa am promis astazi am plecat cu masina mergea binisor, adica nu frigeau rotile nu mergea infranata , dar aveam frana mai elastica ca sa zic asa adica cand o actionam avea intrziere de o sec, back too the mecanic mi a facut o aerisire si surpriza numai am avut frane de loc un piston de le pompa era mort, ok am fost la service inapoi am luat alta pompa prima a fost fabricata de satumare(autonova) iar asta care am luato acum este de autospeed, deocamdata imi merge bine ca franare, dar se incing iar rotile pe fata,
![]() This post has been edited by CRICOCI: 1 Aug 2010, 12:35 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu e normal sa friga rotile nici pe caldura asta,e pompa de vina clar in cazul tau
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Minel |
![]()
Post
#29
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Posibil pompa atacata chiar si dupa retragerea fortei de apasare , reglaj tija necorespunzatoare ..
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
CRICOCI |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Autentic Group: Members Posts: 277 Joined: 21 April 08 ![]() |
apropo de tija aia, acum vreun an de zile mi a umblat cineva la tija aia, mi a facut pedala mai tare sau mai moale numai retin exact, dar intre timp mecanici mi au mai pus cate o saiba intre pompa si servo, acum eu avand pedala la jumate , adica aproape jumate de pedala nu simte nimic eu cum ar trebuii sa o reglez? frane am daca apas mai tare pe pedale.
This post has been edited by CRICOCI: 2 Aug 2010, 10:10 |
--------------------
Dacia
1400
2000 Li
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 12:01 |