DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Nu tine frana, trepideaza motorul

horsepower
post 8 Jan 2013, 17:24
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




Va salut.detin o dacia supernova clima din 2001 si are urmatoarea problema.

Frana tine la fund de tot si trepideaza si turatia la motor cand actionez pedala.

Am schimbat cilindrii si sabotii pe spate si garniturile in pompa+lichid de frana nou DOT 4,aerisit ca la carte...nu mai iese aer pe nicaieri,dar frana tot la fund tine..nu stiu ce sa-i mai fac...astept niste sfaturi


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_turbo
post 8 Jan 2013, 19:30
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 27 May 12
From: BOLINTIN A1




m-am lovit si eu de problema asta , la mine rezolvarea a fost printr_o ultima aerisire a pompei de frana ,nu a mai iesit bule de aer dar s_ a intarit imediat pedala, incearca, la mine a mers.......
bafta.

This post has been edited by marian_turbo: 8 Jan 2013, 19:30


--------------------
Dacia Super nova clima 2002 - GR 04 FIA
dacia supernova GR 04 KMK
iveco
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 8 Jan 2013, 22:37
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




am aerisit intreg sistemul...nu mai iese aer pe nicaieri...am aerisit si pompa de 2 ori


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 8 Jan 2013, 23:33
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Eu m-as uita dupa niste uleiuri pe saboti/discuri.
De asemenea m-as mai uita inca o data la cilindrii aia schimbati
As analiza ajustarea sabotilor spate (daca sunt corespunzator ajustati) si eventuale defecte ale mecanismului de autoajustare.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 9 Jan 2013, 06:59
Post #5


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




Plăcuțele de frână le-ai pus la loc? Bine?


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 9 Jan 2013, 08:43
Post #6


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




Salut, supapa de la servofrana ai schimbato, poate trager aer fals pe la ea, cauzeaza trepidat la apasarea pedalei de frana si scaderea turatiei.
Sunt de acord cu Klaus verifica daca pierzi lichid de frana pe undeva,fata sau spate sau daca pistonasele efectueza cursa apasare/retragere.
In caz de nu reusesti te rog sa faci un mic efort financiar si sa ajungi la un service autorizat pentru a-ti rezolva problema, cu franele/directia nu te joci, iti spun din propria experienta.

This post has been edited by clalexxxx: 9 Jan 2013, 08:48

Attached thumbnail(s)
thumb_dsc02240.jpg ( Size: 1.62k ) Number of downloads: 554


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 9 Jan 2013, 12:27
Post #7


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Ai umblat cu miinile murdare de vaselina pe discuri/saboti?


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 9 Jan 2013, 14:05
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




Am schimbat si supapa de la servofrana...cilindrii isi fac treaba bine..sabotii sunt reglati corespunzator...problema pare sa fie de la pompa de frana si mai ales de la servo pentru ca tot trepideaza la actionarea pedalei


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Jan 2013, 15:15
Post #9


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




poate garniturile alea din pompa de le-ai schimbat nu-s cine stie ce.
La berlina eu am schimbat 3 randuri pana am nimerit unele cum trebuie


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 9 Jan 2013, 21:11
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




ma mai gandesc la varianta cilindrilor pe spate...deoarece muchiile sabotilor nu ating lateralele cilindrilor si acestia au o oarecare cursa libera pana actioneaza sabotii...

se potrivesc cilindrii de dacia break?? daca nu o sa cumpra niste cilindrii de break si le iau sistemul de garnituri si le pun pe cele de supernova pentru ca cele de supernova am observat ca are alt sistem de garnitura inauntrul lor.


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Jan 2013, 21:26
Post #11


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




De pe alt topic:
QUOTE(PH-06-BOA @ 9 Jan 2013, 19:47)
Fasaitul e de la o garnitura a servofranei , pe care o poti schimba usor, dand pompa jos doar (fara sa demontezi tevile). Cu cablul de frana, asa e , daca nu reglezi bine "autoreglajul". Da jos tamburii si departeaza din autoreglaj, dinte cu dinte, pana tamburul intra greoi, si aia e pozitia optima. Dupa strangerea piulitei si o franare de centrare, trebuie sa mearga liber. Apoi, lasa aerisitorul de pe stanga spate slab, pune un furtun transparent in capatul lui, si lasi sa curga liber, pana nu mai vezi nicio bula de aer, urmarind sa nu se goleasca vasul pompei. La inceput va iesi fara aer, va fi furtunul plin, dar cand lichidul va ajunge din fata, la roata de spate, abia atunci va fi si aerul. Faptul ca slabesti si strangi aerisitorlul, cand faci pedae, nu inseamna ca si faci treaba buna. Deci, lasa pe rand sa iasa lichid cam cat crezi c-a ajuns sa se strabata toata conducta, si abia atunci e fara aer, incepand cu stanga spate, apoi dreapta, si terminand cu rotile din fata, indiferent care, ca ele au tevi separate. Fa asta, si mai vorbim.
*




--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 9 Jan 2013, 23:33
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




ok...ms pentru sfat o sa incerc maine

10 Jan 2013, 10:36:
QUOTE(klaus @ 9 Jan 2013, 21:26)
De pe alt topic:
*


Am incercat si cum ai zis tu...acelasi rezultat...

Interbare: se potrivesc cilindrii de break pe supernova??

This post has been edited by horsepower: 10 Jan 2013, 10:36


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_turbo
post 10 Jan 2013, 19:49
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 27 May 12
From: BOLINTIN A1




da se potrivesc numai sabotii de la break, eu am montat pe masina mea dar trbuie sa te pricepi sa ii reglezi

<span class='edit'>10 Jan 2013, 21:02:</span>
QUOTE(horsepower @ 9 Jan 2013, 22:11)
ma mai gandesc la varianta cilindrilor pe spate...deoarece muchiile sabotilor nu ating lateralele cilindrilor si acestia au o oarecare cursa libera pana actioneaza sabotii...

se potrivesc cilindrii de dacia break??   daca nu o sa cumpra niste cilindrii de break si le iau sistemul de garnituri si le pun pe cele de supernova pentru ca cele de supernova am observat ca are alt sistem de garnitura inauntrul lor.
*




nu te complica cu cilindri de break sa le iei garniturile, bla bla, bla ....... cu franele nu te joci, nu faci improvizatii...

eu am cumparat cilindri noi pe sparte de la magazinele de pe m-tii carpati cu 30ron bucata [after market] au vreo 15.000 km de cand sunt montati si nici o problema.

sfat;
aeriseste pompa de frana, dupa ce termini cu aerisirea rotilor incearca sa mai aerisesti ultima oara iar pompa de frana

daca tot nu vrea verifica conductele in special in partea din dreapte langa lonjeron unde are protectia aia a conductelor [am gasit conducta de retur fisurata din cauza vibratiilor]

This post has been edited by marian_turbo: 10 Jan 2013, 20:12


--------------------
Dacia Super nova clima 2002 - GR 04 FIA
dacia supernova GR 04 KMK
iveco
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin73
post 10 Jan 2013, 21:01
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 December 12




Pentru partea de franare din spate am incercat si eu sa inlocuiesc cu elemente de la Dacia Break dar sunt ceva diferente la montare , atat la saboti cat si la cilindru receptor , cel de la Break are o diferenta de 1/2 de Metric la filetul reductiei de la conducta . sincer nu cred ca merita chinul mai ales ca diferenta de pret nu este mare .
In ceace priveste pompa de frana recomand schimbarea pompei cu una noua , schimbarea garniturilor la pompele cu ICP este destul de greoaie si nu are rezultatele asteptate , asa cum spune un coleg mai devreme cu directia si franarea nu te joci .

10 Jan 2013, 22:05:
aaa era sa uit la pompele cu ICP aerisirea se face cu martorul ICP dat jos ,montarea acestuia se face dupa aerisire

This post has been edited by catalin73: 10 Jan 2013, 21:05


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 11 Jan 2013, 15:56
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




M-am bagat azi sub masina si am verificat si limitatorul de frana... am constatat ca oricum il reglez mai apasata sau mai libera acea parghie frana tine la fel...rotile franeaza toate in acelasi timp


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 13 Jan 2013, 23:21
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




Nu stie nimeni cum functioneaza acel limitator???? Am observat ca are un arc...in mod normal ar trebui sa fie o tija in interiorul acelui arc sau cum actioneaza pistonul ca nu inteleg.

This post has been edited by horsepower: 13 Jan 2013, 23:22


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_turbo
post 14 Jan 2013, 17:46
Post #17


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 27 May 12
From: BOLINTIN A1




Rolul acestui limitator,repartitor este de a regla, mai bine zis, de a limita presiunea din circuitul de frina din spate, in functie de inaltimea la care se afla podeaua portbagaj fata de sol. In timpul frinarii, din cauza modificarii componentelor dinamice ale greutatii (centrul de greutate ) ,automobilul se inclina spre fata si se ridica de spate. Cu alte cuvinte, greutatea se imparte diferit pe puntea fata(mai mult) si puntea spate (mai putin) ducind si la aderente diferite.


citeste si aici;


http://www.daciaclub.ro/Limitator-frana-t23742.html

This post has been edited by marian_turbo: 14 Jan 2013, 18:00


--------------------
Dacia Super nova clima 2002 - GR 04 FIA
dacia supernova GR 04 KMK
iveco
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin73
post 14 Jan 2013, 20:13
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 29 December 12




Rolul limitatorului este acela ca atunci cand incarcatura utila a masinii pe puntea din spate este mai mica sau 0 presiunea reglata pentru puntea din spate este mai mica deoarece aderenta puntii spate este mai mica iar franarea brutala ar duce la blocarea rotilor si implicit un control dificil al masinii la viteze mai mari , atunci cand masina este incarcata limitatorul va deschide circuitul spre puntea spate si astfel rezulta o franare mai buna chiar si la incarcare mare ajutand puntea fata .
De fapt in mod corect reglarea franarii se face cu incarcatura medie a masinii .


--------------------
Dacia SuperNova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corbex
post 15 Jan 2013, 12:22
Post #19


Desi nu pare, ma plimb cu Dacia


Group: Members
Posts: 8.198
Joined: 11 July 06
From: bucuresti




Si ar fi de dorit sa nu se umble la el. Cu el dereglat poti sa ai mari surprize pe caosabil ud, mizga, praf, zapada etc.


--------------------
dacia solenza 2005, cheala
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian_turbo
post 30 Jan 2013, 20:06
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 27 May 12
From: BOLINTIN A1




colegu care a deschis topicul............

cum s-a rezolvat problema?


--------------------
Dacia Super nova clima 2002 - GR 04 FIA
dacia supernova GR 04 KMK
iveco
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horsepower
post 3 Feb 2013, 12:45
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 82
Joined: 7 August 12




Problema s-a rezolvat prin schimbarea limitatorului de frana...Acolo era problema,ceva a fost stricat in el pentru ca era blocat pe maxim deschis,nu se mai regla in functie de greutate.am inlocuit cu unul nou de autonova si voala...problema rezolvata


--------------------
Dacia SUPER NOVA CLIMA 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 17:24
Forum Renault