DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> robinet climatizare, inlocuirea lui cu o electrovalva

vallyyus
post 15 Oct 2005, 10:52
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 July 05




Salut,asi vrea sa stiu si eu daca sar putea schimba robinetul de climatizare cu o electrovalva sau macar sa-mi spuneti de unde sa iau unul bun care sa nu se strice dupa cel inchid de 2-3 ori.
Multumesc.


--------------------
dacia 1310 berlina - dj46val
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 15 Oct 2005, 11:17
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu se strica chiar asa usor...pe mine ma tine de 4 ani, bineinteles nu merge comanda din interior, tre sa deschid capota sa dau drumu..incearca unu de uzina, si nu de SRL, cu electrovalva nu stiu ce sa zic...


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-34-SGM
post 15 Oct 2005, 12:08
Post #3


Membru de partid


Group: Members
Posts: 1.397
Joined: 16 February 04
From: Drumul Taberei Customs




Electrovalva de la BMW , o inseriezi pe furtun, iei si sistemul de comanda, si il montezi in bord. De la un BMW mai vechi, un urs, un rechin, ceva.


--------------------
Dacia 1310 RACING 1991 full fara piele - B 34 SGM
www.prelucrariSIRA2000.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 17 Oct 2005, 07:31
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun.

This post has been edited by vaally: 17 Oct 2005, 07:31


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIon
post 17 Oct 2005, 11:05
Post #5


pasionat


Group: Members
Posts: 2.835
Joined: 22 May 04
From: CJ




QUOTE(vaally @ 17 Oct 2005, 08:31)
Cumpara un robinet cu sfera pentru instalatii sanitare 3/4"( din inox). Da o gaura in tija de manevra, fa un bolt care sa-l montezi in tija si pe care sa legi cablul de manevra si doua niple pentru adaptat la furtune si obtineti un robinet de manevra super bun.
*



asta e o soltie foarte buna, si eu am avut la Nova!
eu l-am avut pe furtun, sub capota.


--------------------
Skoda Octavia 2 2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP - de CJ
www.raresion.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gattoman
post 17 Oct 2005, 13:51
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 511
Joined: 24 December 04
From: ---




am vazut robinet pt incalzire, facut din metal, la 18lei. nu sunt mai bune ca alea din plastic care sunt la acelasi pret?. unsure.gif


--------------------
Tractor U650 16v z - K-MR-589
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 17 Oct 2005, 18:17
Post #7


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Nu, nu e mai bun. Din simplul motiv ca se actioneaza mult mai greu si exista riscul de a se duce sistemul de actionare. Mai exact, camasa de la cablu se prinde in cate o clema metalica la ambele capete (comanda si robinet). La o actionare fortata sau la intepenirea robinetului, clemele se desprind. La capatul dinspre robinet nu e asa grav, se poate umbla, insa la partea de comanda, mai greu... trebuie dat jos bordul wacko.gif Eu am avut de ales intre robinetul din plastic (romanesc) si cel metalic (turkey) s-am optat pt primul...


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyus
post 17 Oct 2005, 21:42
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 28 July 05




Ideea cu robinetul de instalatii sanitare mi se pare destul de buna,dar totusi am sa caut o electrovalva de bmw sa vad daca gasesc.I-mi trebuie neaparat la electrovalva si sistemul de comanda?


--------------------
dacia 1310 berlina - dj46val
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bagherra6
post 12 Dec 2005, 10:24
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 64
Joined: 8 February 05
From: IASI sau Botosani




M-ar bate gandul sa-mi pun un robinet de ala de BMW ca asta cu cablu merge tare greu......

In iasi stie careva o dezmembrare ceva?????


--------------------
Dacia Berlina TLX - BT-02-VAU
Neavizatii sa se abtina!!!!!!!!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 15 Dec 2005, 15:08
Post #10


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




Exista termostat care sa dea drumu apei cand ajunge la 60 de grade?


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
victorpaval
post 19 Nov 2006, 14:47
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 10
Joined: 18 November 06




si eu am un robinet otel sfera de instalatii sanitare...fara adaptarea pt cablu...il actionez doar deschizand capota...dar asta e..in plus sunt sigur ca nu se strica...nu sufar pt reglari din interior...plus ca e mult mai ieftin:D


--------------------
Dacia 1310L 2000 carburatie - GL-04-COG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 9 May 2010, 19:11
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




Azi am reusit finalizarea unei idei, care o aveam de mult in minte. Din cauza vremii (ploaie torentiala), nu am reusit sa fac si poze, dar promit sa revin.
Deci:
1. electrovalva de gaz (5 RON), curatata, marit diametrul, pe circuitul gazului.
2. reductii facute la strung + teul de iesire sudat (15 RON), vopsite.
Am schimbat robinetul in 10 min., aerisit totul ok (am folosit legatura direct la baterie pentru a deschide electrovalva si a aerisi circuitul).
Mai ramane sa-mi fac partea electrica (+ luat de pe bobina inseriat cu o siguranta si - luat de pe caroserie, conectate la un buton cu led indicator, astfel cuplez-decuplez din bord electrovalva) si este totul ok! smile.gif


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 9 May 2010, 19:25
Post #13


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




de unde ai luat electrovalva?


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 11 May 2010, 22:23
Post #14


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




io am robinet standard de dacie si am masina de 4 ani,da nam avut nicio problema cu robinetul si merge ca unu nou smile.gif


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 12 May 2010, 08:25
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




electrovalva a fost luata din targ, din dezmembrari

Attached thumbnail(s)
Imag0001.jpg ( Size: 103.13k ) Number of downloads: 1121


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 12 May 2010, 18:33
Post #16


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Adica gaz d-ala de-i zice GPL?


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 May 2010, 20:22
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




seamana cu cea de gaz sau poate chiar este zine mai multe detalii despre functionarea ei si tipul de care este


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 13 May 2010, 08:50
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




Electrovalva este chiar de gaz, fiind luata de la dezmembrari nu cunosc tipul instalatiei. Eu am pe masina instalatie Lovatto, si acesta este o electrovalva de gaz, nu cea de benzina, care este mult mai mica, dar nu am gasit. Ar fi fost mult mai practic sa elimin, acel recipient de aluminiu (in care se afla filtrul), dar nu am gasit un capac, care sa se potriveasca acolo. Am fost nevoit sa maresc putin diametrul circuitului de gaz, din capac (cel de cupru), deoarece nu eram sigur ca apa pompata de pompa de apa are un debit suficient de mare. La gaz, acesta intra sub presiune, deci nu sunt astfel de probleme.
Am fost la un strungar, i-am spus ce vreau sa-mi faca (cele doua reductii), ideal ar fi fost din cupru, dar nu am gasit o bara de cupru, plus ca teul trebuia facut pb. pe la un instalator si per total pretul ar fi fost mult mai mare.
Cand totul a fost terminat, am tras o vopsire la partile metalice, iar la electrovalva un strat de lac.
Am facut proba cu firele legate pe direct, pentru aerisire si sunt foarte multumit de rezultat.
P.S. Am gandit acest electro-robinet (sa-i spunem asa), din doua motive:
1. asta iarna am inceput sa am probleme cu robinetul (prindea aer pe la clema ce culiseaza pentru inchidere-deschidere). A fost inlocuit cu altul, care dupa nici o saptamana se comporta identic cu cel schimbat.
2. tot incercand sa-l montez, am rupt acea siguranta de tine cablul de actionare (nu am mai gasit siguranta), apoi ca un facut incercand sa gasesc o solutie sa prind acel cablu, tot facand probe daca actioneaza robinetul, s-a rupt si clema din bord. Am trecut iarna cu el pe deschis (masina se incalzea mult mai greu), si cu aerisiri destul de dese.
La instalatia de gaz, mai ales iarna, daca mai exista aer in circuit, acesta nu functioneaza corect, plamanul nefiind incalzit suficient, deci ......
Acum cred ca situatia nu se compara, gandind, ca actionarea se face simplul din intrerupator, iar aerul nu mai are pe unde sa intre (electrovalva are la toate partile de imbinare garnituri).

Sper sa nu va fi plictisit.......

This post has been edited by alin75: 13 May 2010, 09:43


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 May 2010, 15:29
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




meserie si sa i noroc de ea caci cu primul semn de oboseala al robinetului fac si eu acceeasi treaba ca si tine.


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 13 May 2010, 15:57
Post #20


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




nu e cumva debitul prea mic?


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 May 2010, 17:10
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




eu zic ca nu este mic acuma asteptam sa ne zica colegu despre comportament.Pe la tine kog prin zona a fost un accident grav aseara parca am auzit azi.urat e drumul ala caci si eu circul pe acolo a bunici.Deci sa revenim eu cred ca e bun debitul de apa ce trece prin electrovalva si nu afecteaza cu nimic dar asteptam sa vedem ce ne mai zice "alin75"


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kog
post 13 May 2010, 18:38
Post #22


epuri orijinali


Group: Members
Posts: 1.916
Joined: 27 November 08
From: Lipova - Arad




am desfacut si eu un robine si intr-adevar e bun debitul. In ala original sunt mici orificiile. Sunt lamurit, cu prima ocazie o sa montez una, si o sa modific parghia de la climatizare cu un contact electric si doua leduri, unul rosu si unul albastru.

in legatura cu accidentul, soferul era genul "asigurat de Isus" conducea cu viteza foarte mare pe sectiunea aia de drum proaspat plouata si nici macar nu aveau centurile puse. Zicea cineva ca asa a vrut Dumnezeu, eu sic ca nu Dumnezeu te omoara ci inconstienta. In alta ordine ieri au fost 6 accidente intre Savarsin si Arad


--------------------
Dacia 1310 1989 TLX - AR-05-DGF
Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos...
"ti ciuda ca consum putin?" by argon
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 May 2010, 19:16
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.806
Joined: 23 April 08
From: ARAD




tu iti pui si 2 leduri?e mai bn, ca sa vezi cand e inchis/deschis presupun.
In leg cu accidentul cam asa e a avut viteza mare si a derapat .mie si groaza sa merg la bunici ca nu stii peste ce nebuni dai acolo ,ba unul adoarme la volan si matura soseaua in calea lui ba se baga in depasire si tre sa ii faci tu loc altfdel.........


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 13 May 2010, 20:12
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




Debitul nu este mic. De asta am si marit traseul circuitului de gaz. Nu are ce sa se intample, rau, poate doar o incalzire mai lenta....... Dar la proba, cand am facut si aerisirea, totul a fost ok. Adevarat ca este si mai cald afara, dar, la iarna pe frig doar sa fie incalzirea mai lenta, desi nu cred. Altceva........? Ce pb. sa mai apara?

This post has been edited by alin75: 14 May 2010, 04:57


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 8 Sep 2010, 18:06
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




Ieri am reusit sa realizez partea electrica la robinet. Dar am o mica pb. Am cumparat un buton de dezaburire, si nu reusesc ca la actionare butonului sa stea becul aprins. Sugestii......


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 8 Sep 2010, 19:21
Post #26


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Adica pana acum n-ai folosit electrovalva? Ciudat, ai montat-o de ceva timp.

Butonul e dintr-ala portocaliu? Ar trebui sa se aprinda. Vezi ca mai are si un fir de masa in spate, poate l-ai omis.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Sep 2010, 22:27
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ia vezi blush.gif

Attached thumbnail(s)
buton_cu_bec.JPG ( Size: 30.15k ) Number of downloads: 850


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 8 Sep 2010, 23:15
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Interesant dau eu raman tot la clasicul robinet , de cand am masina (peste 3 ani) nu mi-a facut probleme dar eu il mai deschid din cand in cand si vara .Electro-valva aia presupun ca functioneaza numai pe inchis/deschis pe cand la robinetul clasic poti sa-l deschizi mai mult sau mai putin , regland oarecum temperatura aerului ce vine in habitaclu caci de multe ori e nevoie doar de un aer "caldut" pentru a nu se aburi geamurile.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bv-08-fgm
post 9 Sep 2010, 22:38
Post #29


Old School Mother Fucker


Group: Members
Posts: 1.214
Joined: 11 May 10
From: Brasov




exac,tocmai din cauza asta si io prefer s araman la cel clasic.


--------------------
Dacia 1310 1996 - BV-91-FGM,1.4
VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alin75
post 10 Sep 2010, 14:01
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 166
Joined: 16 April 06




Eu am facut acesta modificare, dupa ce am tot schimbat la robineti (noi si vechi), iar astia noi aveau niste preturi de te omoara.... si toti prindeau aer pe la lamela aceea ovala(nu stiu cum se numeste). Asa ca am facut acesta modificare, de care sunt foarte multumit. Negasind bucati din cupru din care sa-mi fac racordurile, am fost nevoit sa le fac din teava(fier) si preventiv, pe toata vara din cand in cand cu firele pe direct, mai deschideam electrovalva pentru a nu se forma rugina. Acum am montat butonul si daca initial parea o chestie banala, nu am reusit nici cum sa fac sa stea becul indicator aprins, atunci cand contactul este inchis. (deci electrovalva deschisa).
Traseul electric este: (+)de la bobina -> (+) la electrovalva -> (-) la electrovalva -> unul din cele doua picioruse paralele din buton -> celalalt piciorus paralel din buton -> (-) surub caruserie.
Este mai mult un moft de estetic, deoarece circuitul electric luindu-si (+) de pe bobina, nu ramane cu orele inchis, astfel incat sa distrug bobina de la electrovalva, iar uitarea butonului pe inchis, nu face decat sa-mi ramana circuitul apei deschis, deci o incalzire a acesteia mai greu, mai ales atunci cand da gerul.
Va multumesc!


--------------------
Renault X X - Gj-xx-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 14:10
Forum Renault