afisajul temperaturii de lucru a motorului, racire prea mare
![]() ![]() ![]() |
afisajul temperaturii de lucru a motorului, racire prea mare
roland |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
marksman |
![]()
Post
#32
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Plateste o schimbare de termostat si vezi daca face tot asa. Eu le-am "dat in cap" cu termostatul blocat si mi-au spus ca nu exista asa ceva, ca doua linii reprezinta indicatia normala, patru linii sunt "la limita" si sa fiu multumit ca nu mi se supraincalzeste motorul. Dupa ce le-am aratat termostatul blocat deschis mi-au spus ca e primul Logan la care au vazut termostat blocat.
This post has been edited by marksman: 1 Nov 2010, 16:47 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
tidel |
![]()
Post
#33
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 3 January 10 ![]() |
am fost la garantie de 2 ori , au pus testerul si au concluzionat ca totul este corect . asta insemna insa ca termostatul si electroventilatorul lucrau la temp. corecte .DAR, nu intersa ca temp. corecta era atinsa dupa un timp f.f. lung pt. ca nu au in program si factorul timp. au transmis datele la uzina si raspunsul = ok. ok. ok. DAR sute de km. pt. a atinge temp. corecta ? si iarna poate niciodata. asta este problema.
am incercat sa platesc shimbarea termo. si am fost refuzat. This post has been edited by tidel: 1 Nov 2010, 22:10 |
--------------------
dacia logan
1.6 mpi berlina
2004, ambition
- B-10-TID
|
|
PaulT |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
In cazul in care termostatul are o problema, stand pe loc si lasand motorul sa mearga vei ajunge la temperatura normala... Ceva mai greu, dar se va ajunge. Insa IN MERS, curentii de aer care trec prin radiator datorita deplasarii masinii vor raci permanent amestecul antigel. Termostatul ramanand usor deschis, motorul nu va ajunge la temperatura de functionare decat daca il tii in trepte mici si turatii mari. Iar cand vei rula normal, in trepte superioare si turatii adecvate, temperatura va scadea din nou. Sunt idioti... Normal ca pe loc se ajunge la temperatura si porneste si ELV, ca doar nu acolo e problema.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#35
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
QUOTE(roland @ 1 Nov 2010, 17:36) Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel, nu se regleaza amestecul de carburant/aer pe baza temperaturii motorului? Si, daca acesta e rece (mai rece decat optim) atunci nu baga mai mult carburant? Si asta duce la uzura prematura a catalizatorului (ca de aia se aprindea pana si la vechea berlina pe injectie becul de la catalizator daca rulai fara termostat)? Nu stiu de alte efecte la nivelul motorului, de catalizator insa stiu sigur. Până una-alta, dimineață mi-a făcut o maare surpriză! A început să clipească în bord indicatorul catalizatorului preț de cca. 2 minute și era la relanti! O fi de la temperatura scăzută? Totuși dacă face așa de la +5°C…la -20°C nu mai pornește sau trebuie catalizatorul schimbat de x ori pe sezon, unde x ia valori după ureche? Pfui, omologarea Euro5 a devenit subit o problemă pentru clienți… |
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
marksman |
![]()
Post
#36
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.679 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
QUOTE(PaulT @ 1 Nov 2010, 22:34) [...]Sunt idioti... Normal ca pe loc se ajunge la temperatura si porneste si ELV, ca doar nu acolo e problema. Exact asa au facut si la mine (au accelerat-o pe loc vreo 5-10 minute), ca sa-mi spuna apoi cu un aer de superioritate "V-am spus ca n-are nimic!" Am tacut din gura, dupa aia le-am pus in brate termostatul blocat. Reactia: "Asa ceva n-am mai vazut la Logan" This post has been edited by marksman: 2 Nov 2010, 10:41 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
CristiC-GL |
![]() ![]()
Post
#37
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 27 September 10 ![]() |
S-ar putea să aberez, rog corectură dacă e cazul.
1. la motoarele diesel temperatura optimă de lucru e arătată de temperatura uleiului. 2. la Duster dCi 110, indicatorul de bord arată temperatura apei din sistemul de răcire, nu temperatura uleiului. 3. este OK să fie doar două pavele mult timp, rostul acelui indicator e să semnaleze situația "fierbe apa în radiator", "prea fierbinte" iar pentru situația "prea rece" nu există informare exactă sau utilă. 4. nu se poate trage vreo concluzie privind temperatura uleiului din motor daca soferul are la dispoziție doar informație vagă despre temperatura apei prin intermediul acelor pavele din dreapta, 2 sau 4 aprise. Se mai minunează și nemții pe www.dustercommunity.de După ce au sâcâit mai mulți ingineri de la Renault au ajuns la concluzia că acel indicator de bord e o glumă ce nu trebuie luată în serios decât dacă-s toate cele 8 pavele aprinse. Temperatura uleiului ajunge mai greu la valoarea optimă, dar rămâne optimă chiar dacă temperatura apei din radiator scade și stau aprinse doar două pavele la indicator. |
--------------------
Dacia
Duster dCi 110 4x4
2010 Laureate
- GL-044488
|
|
Agrig |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Da, sint motoare diesel racite cu ulei, ca exemplu la tractoarele facute la Craiova foloseau motoare Deutz cu racire pe ulei, nu pe apa. Alea sint special facute asa dar totusi temperatura apei este in directa legatura cu cea a uleiului.
Si motorul de Oltcit desi era racit pe aer avea si un radiator de ulei . La Oltcit chiulasa se racea mai mut cu uleiul decit cu aerul. Oricum unii folosesc deja 2 termostate , unul in chiulasa celalalt pentru racirea blocului . Asa are motorul de Nissan Almera 1.5 si 1.8l benzinar. Bafta, Grig |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#39
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(roland @ 1 Nov 2010, 17:36) Indiferent ca vorbim de benzina sau diesel, nu se regleaza amestecul de carburant/aer pe baza temperaturii motorului? Si, daca acesta e rece (mai rece decat optim) atunci nu baga mai mult carburant? Si asta duce la uzura prematura a catalizatorului (ca de aia se aprindea pana si la vechea berlina pe injectie becul de la catalizator daca rulai fara termostat)? Nu stiu de alte efecte la nivelul motorului, de catalizator insa stiu sigur. Da, ca alti senzori, ca ala de temperatura aer admisie sau captorul de detonatii stau degeaba. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#40
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
sub 80 de grade C nu are voie sa circule agent de racire prin radiator,.deci trebuie sa fie rece,..trageti concluziile de rigoare,cum se poate verifica lucrul asta..cel mai bine..
daca radiatorul e caldut,in timp ce lichidul de racire,este sub temperatura de deschidere a termostatului,.e o problema...undeva, ori martori si sondele indica aiurea ![]() |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Dsign |
![]()
Post
#41
|
![]() Led Tuning Man Group: Members Posts: 3.498 Joined: 24 November 03 From: Bucuresti ![]() |
@tidel, cine te opreste sa incerci sa rezolvi problema la un alt service?
Mergi si incearca sa-i faci sa-ti demonstreze ca apa nu circula prin radiator cand temperatura ei este sub 80 grade. Ia-l pe meserias cu calculatorul in brate si faceti cateva ture, in trafic mai putin aglomerat, mergi un pic intins, la tueratii normale, in trepte superioare. Sau iti place sa stai pe forum? ![]() Clipirea martorului "Check Engine" (apropo, ala nu e "martor de catalizator") la motorul pe benzina indica o lipsa de scanteie pe unul sau mai multi cilindri. Daca a fost o noapte cu multa umezeala in atmosfera sau daca ai spalat masina de cu seara, se mai intampla sa se piarda scanteia. Mi se intampla des la Logan, ca imi lipsesc cateva protectii pe acolo. Dimineata isi numara pistoanele si se vede clar cum da scanteia la bloc. Deci, incearca sa rezolvi. |
--------------------
D
Logan
2004 Preference 1.6MPI Egee
- B 48 CUP http://youtu.be/OQ-ukXOBfI4
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#42
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
O să mă uit încă o dată în manual să văd ce este cu acel martor, fie el martor de catalizator, fie check engine…
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#43
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
din cate am mai citit si eu la duster este fap autoregenerant adik daca mergeti subturat se poate observa periodic cum filtrul se autocurata. (scrie si prin manualul ala....)
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
Squirrel |
![]()
Post
#44
|
![]() Captain of Black Pearl™… Group: Members Posts: 4.466 Joined: 13 March 08 From: partea mea: Drum bun! ![]() |
La diesel, ca are filtru de particule, la Otto este doar catalizator. Iar am uitat sa caut în manualul de utilizare...
|
--------------------
Dacia
Duster
2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré
- RO 44 AWD Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
|
|
pedrovl |
![]()
Post
#45
|
![]() pedrovl Group: Members Posts: 1.007 Joined: 12 October 04 ![]() |
La benzinare ar fi putin probabil sa se infunde fap-ul dar daca totusi auziti ceva cazuri dati de stire ca sunt tare curios. La diesel am mai auzit dar oricum la kilometri multi si in special la utilizari frecvente in orase la viteze mici , motoare subturate, motorina foarte proasta sau cu gunoaie, etc.
|
--------------------
DACIA
DUSTER
1,6 16v 4x4 Laureate
|
|
PaulT |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Benzinarele nu au filtru de particule.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
fansuv |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
Conteaza foarte mult care este concentratia antigelului.
PROPORTIA antigel- apa distilata. De acolo reglezi foarte mult racirea. This post has been edited by fansuv: 6 Nov 2010, 19:52 |
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
Agrig |
![]()
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.066 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Andu |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Foarte mult??
Exista si vreo explicatie stiintifica pentru asta? Intre timp, m-am uitat si eu mai atent la indicatorul ala si am vazut ca nu trece de 2 linii la mers inints, chiar in conditiile in care au fost 20+ grade afara. Incet incet incep sa am senzatia ca in afara de ceas, afisajul ala nu indica absolut nimic util. This post has been edited by Andu: 8 Nov 2010, 11:17 |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#50
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
danielst |
![]()
Post
#51
|
Dl Group: Members Posts: 165 Joined: 26 August 05 ![]() |
Cred ca astia de la Dacia vor sa ne distruga motoarele la masini, ma duc sa iau o proba de antigel si dau fuga la OPC.. va tin la curent
![]() Acuma serios... eu am obs chestia cu 2 linii, acum spre iarna, atunci cand rulez constant la viteze mari, 140-150 km/h. Ceva imi spune ca pe undeva e un compromis nereusit (dimensionare/calibrare circuit racire) pentru a evita supraincalzirea in conditii de viteza mica (offroad).. e doar o banuiala. Oricum, ma apropi de revizia de 15.000 si atunci o sa pun problema, adica, 2 linii e sub 80 de grade (aprox) ceea ce nu e un regim normal, ducand la cresteri de consum si uzura, deci trebuie sa faca ceva sa o aduca la regimul normal. Va tin la curent... pe bune ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4 MPI/ Duster Laureate 1.5DCI 4x4
2005/2010
- HDxxYYY
|
|
PaulT |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daniel, daca este o problema e sigur de la termostatul care ori nu inchide complet, ori se deschide prea devreme. Indiferent de dimensiunea radiatorului atata timp cat trecerea catre el este obturata(termostat) motorul trebuie sa isi pastreze temperatura optima de lucru. In regim greu bineinteles ca radiatorul mare este foarte important, dar dupa ce se atinge temperatura optima si se deschide circuitul complet. Esta o problema veche la Logan. De circa o luna a inceput sa se manifeste si la Golanul meu(1.6 8v). Trebuie sa ii iau un termostat. Are 4 ani dar numai 30.000km rulati mai mult in extraurban.
Afirmatia aceea cu antigelul si proportia lui este hilara. Poti avea si apa chioara, tot la aceeasi temperatura trebuie sa deschida termostatul. Iar concentratia din fabrica este ok. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
florikah |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 7 July 10 ![]() |
Sa va spun cum sta situatia la mine:
- temperatura lichid racire la pornire de pe loc 18 C - stat pe loc 2 min temperatura atinge 22 C - dupa 10 min de mers prin oras temperatura ajunge la 60 C (la 55 C apar 2 linii pe ind de temperatura) - dupa 15 min atinge 83 C (indicatia ramane la 2 linii) ... si am ajuns la destinatie. O sa fac o proba si la drum lung. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 Laureate 1,5 dci 110 CP 4x4
- Oltenia - FlOriKaH
|
|
fansuv |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 545 Joined: 28 March 09 ![]() |
Raportul antigel - apa este foarte important. Proportia.
Una este proportia pt. iarna, una pt. vara. Antigelul este concentrat si se dilueaza in functie de ce scrie pe bidon. Nu puneti dupa ureche- ca e super concentrat! Cum e la logan. Nu stiu cum e la DUSTER. antigel (volum %) 10 20 30 40 50 punct de gel (*C) -3 -9 -18 -25 -37 Trebuie doar 10% antigel PE VREMEA ASTA. http://www.daciaclub.ro/lichid-de-racire-l...GAN-t26236.html This post has been edited by fansuv: 8 Nov 2010, 21:00 |
--------------------
logan
1.6
2007
|
|
PaulT |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Concentratia este aceeasi tot timpul anului... Schimbarea lichidului de racire se face la o perioada de timp sau la un numar de km. Daca tu vrei sa schimbi lichidul de doua ori pe an e problema ta stricta si personala.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
klaus |
![]()
Post
#56
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(fansuv @ 8 Nov 2010, 20:43) ![]() Deci da, e clar, astia de la marketing de la dacia nu stiu nimic. Mestere, de ce nu te rezumi matale la postulatele de marketing? Ca pe partea tehnica esti pe campii si pe ogoare. Ai fi in stare sa-i spui unei vaci ca cea mai buna iarba e asfaltul proaspat. Auzi tu, antigel de vara si antigel de iarna... ![]() Da' masina de iarna si masina de vara nu e necesara? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
roland |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(fansuv @ 8 Nov 2010, 20:43) Raportul antigel - apa este foarte important. Proportia. Una este proportia pt. iarna, una pt. vara. Antigelul este concentrat si se dilueaza in functie de ce scrie pe bidon. Nu puneti dupa ureche- ca e super concentrat! Cum e la logan. Nu stiu cum e la DUSTER. antigel (volum %) 10 20 30 40 50 punct de gel (*C) -3 -9 -18 -25 -37 Trebuie doar 10% antigel PE VREMEA ASTA. http://www.daciaclub.ro/lichid-de-racire-l...GAN-t26236.html Recunosc, asta e cea mai tare de pe luna asta. De fapt din toamna/iarna asta ![]() Tu cred ca schimbi antigelul functie de cum bate soarele. |
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#58
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Da a facut cineva o proba de drum cu testeru imbarcat la viteza aia sa vada cate grade are antigelul? Nu de alta dar motoru o fi bine si doar afisaju e mai aparte.
Si pentru domnu fansuv, antifelul tre sa fie 50% din amestec. Nici mai mult, nici mai putin. Ironik, dar sa stii ca si Renault are aceasi problema, nu numai alea din Mioveni fac asa. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
shardoc |
![]() ![]()
Post
#59
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 November 10 ![]() |
Mai bajetzi eu va zic o faza reala, eu am mers cu a mea(duster 1.5 110 laureate) in august cand era caldura de pe lume si temperatura apei tot in sitemul asta se ridica :
2 liniutze la plecare(2km circa) si 4 liniutze dupa cativa km(4 sau 5) Ma repet fenomenul asta se intampla in august cand erau 39-40°C La iarna nu-mi fac probleme timpul de incalzire se va dubla dar e un factor zic eu normall. salutare |
--------------------
dacia
duster
2010/ laureate
- gl/86/gdd
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#60
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 9 Nov 2010, 13:55) Ironik, dar sa stii ca si Renault are aceasi problema, nu numai alea din Mioveni fac asa Tot asa le merg acele din pavele in pavele ... ? |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:36 |