Despre BATERII
![]() ![]() ![]() |
Despre BATERII
SOR |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
BREAK 1988
- B 17 CFZ CALM DOWN DEAR...LET`S NOT TURN THIS RAPE INTO A MURDER...
|
|||
dacis |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
Am o baterie ROMBAT de care am fos pana acum multumit. Problema este ca n-am fost suficient de precaut ca sa o aduc in casa, in conditiile in care o saptamana n-am mai pornit masina. Cand am vrut in sfarsit sa o pornesc am constat ca nu mai vrea. Am luat bateria in casa si am vazut ca ochiul "magic" era ALB (= nivel scazut al apei distilate).
Din pacate fara sa verific nivelul lichidului am pus cate 10-15 ml de apa distilata la fiecare element. Dupa jumatate de zi ochiul s-a facut negru (= baterie descarcata). Am pus-o ulterior la incarcat, dar vad ca nu vrea sa se incarce nicicum. Ulterior (stiu ACUM ca era deja destul de tarziu cand am facut asta) am masurat nivelul lichidului (cu o surubelnita) si era de 7-9 mm, ceea ce din cate am aflat ulterior era prea mult. Totusi, lichidul "sfaraia", ceea ce banuiesc ca este un semn bun. Intrebarea mea este urmatoarea: sa continui sa o incarc ori mai bine sa o pun pe calorifer sa se evapore surplusul de apa distilata ? Ori sa-mi iau deja gandul ca mai pot face ceva si sa cumpar alat ? Mentionez ca bateria are ceva mai mult de doi ani si este prima data cand o incarc pe redresor. MULTUMESC. |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
tot un chloride am avut si eu timp de 6 ani; cat am avut-o n-am pus-o niciodata la incarcat; iarna, vara, stationari cu saptamanile nici o problema;singura grija era sa-i pun apa; din pacate a murit subit in plina glorie (probabil ca s-a intrerupt ceva in ea ptr. ca instantaneu a ramas fara curent)
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Jack Daniel's |
![]()
Post
#34
|
![]() MEMBRU DE LA INCEPUT! Group: Members Posts: 2.010 Joined: 26 October 03 ![]() |
Eu am grija sa nu imi bat joc de baterie in sensul ca intotdeauna am grija sa fie incarcata . O baterie prea putin incarcata ingheata usor , mai ales ca azi noapte in Timisoara au fost -21 de grade . De exemplu nu merg cu caldura pornita chiar pana la oprirea motorului , asta ca sfat practic .
|
--------------------
.
.
. Multi membri, putini oameni!
|
|
RIon |
![]()
Post
#35
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Eu am un Rombat Calciu, de cand a venit frigul, chiar dupa drumuri foarte lungi, nu se mai aprinde ochiul verde magic care anunta ca e incarcata... oare de ce? De la frig? Incarcarea e ok...
Oare se intampla ceva rau daca e lichid peste limita superioara in baterie, in afara de faptul ca o va da afara? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
radu_j |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 23 February 05 ![]() |
Eu am un STECO de 55 AH din '97 pe care l-am obtinut cand am cumparat masina (2000), aproape uscat. I-am bagat acid si merge si in ziua de azi, dar am aprindere electronica si releu electronic, conteaza grozav, pentru ca porneste la -15 grade la prima cheie (scurta), intr-o singura zi a pornit la a doua javascript:emoticon(':angry:').
Eu zic ca trebuie baterie straina si tinuta tensiunea la 14,4 V ca sa nu fiarba. TOATE BATERIILE STRAINE PE CARE LE-AM AVUT/VAZUT AU FOST GROZAVE, DIN CELE ROMANESTI CAM 30% DOAR (fara sa conteze marca). Traba reglate aprinderea si carburatia ca sa porneasca masina in cat mai putine sec. de dat la cheie sa nu chinuie bateria, (asta nu prea vad cum se poate face la masinile mai ca lumea, dar la 1310 se simte ) |
--------------------
DACIA
1310
- TM03UUX
|
|
clau lcf |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta ![]() |
Eu am o baterie Rombat de 5 ani (66 amp). Bag in ea numai electrolit de la orice magazin de piese auto. (Acelasi tip mereu)
|
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
costi |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
a mea baterie (cred Delco de 55Ah- FARA INTRETINERE) a stat prea mult si s-a descarcat;
am pus-o pe redresor vreo 36 de ore si s-a aprins beculetul de Full (pe redresor - care nu are alt aparat de masura); o s-o mai pun asta seara si miine o pun la loc; sper sa mearga (daca nu, alta) dar tinind cont ca este "fara intretinere" chiar nu trebuie sa-i pun nimic? electrolitul ala nu se evapora nicicum ? desi beculetul de "full" s-a aprins pe redresor, "ochiul magic" de pe baterie , care este verde la baterie incarcata si negru altfel, tot nu s-a inverzit ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
eiacob |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 23 October 04 From: Timisoara ![]() |
Am avut si eu o baterie Bosch Silver 55Ah care dupa aproape 2 ani si-a dat duhul saraca
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GTi
- TM-XX-MIR
|
|
Taxon |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 18 March 04 From: galati/ploiesti ![]() |
gata, mi s-a terminat cyclonul, la 4 ani fara 1 luna
![]() 3 incarcari succesive sub redresor nu au reusit sa o faca sa mai invirta demarorul. pe graba fiind, am luat o monbat de 55Ah, fara intretinere. e ceva de capul astora? la ce speranta de viata sa ma astept din partea ei? |
--------------------
dacia
1300
1982
- ph-06-vgj ford fusion 2004 - gl-75-chr
|
|
Feather |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 23 August 05 ![]() |
Felicitari pt forum tuturor, atat moderatorilor cat si membrilor, am gasit multe informatii utile.
Mai exista ceva nedumeriri asa ca... Pt o Dacia Berlina 1310 L '99 doresc sa-i schimb bateria deoarece porneste cam greu momentan (am citit despre cauzele probabile placand de la baterie pana la filtru de aer/benzina, avans prea mare, injectoare, bujii) mai ales ca sta pe dreapta pt o perioada. Bateria actuala este un Cyclon 66 Ah Diesel (de la primul proprietar) are cam 7 ani, banuiesc ca avea un curent mare la demaraj la -18C in tinerete. Acum bateria sta sub - dupa ce porneste si nu stiu cum/daca a ingrijit batria in ultimul timp. Din ce am vazut pe piata ma gandesc la : * Caranda Maxima - 65 Ah - Curent Demaraj la -18C (A) 600 * Caranda Durabila Top - 66 Ah - Curent Demaraj la -18C (A) 570 Daca am inteles bine, cu cat mai mare "curentul la demaraj" cu atat mai bine... dar exista o limita? Sunt aceste baterii prea mari pt 1310 ![]() Mentionez ca doresc sa-i schimb sistemul de alarma actual cu unul care sa aibe IC, geamuri electrice... daca exista pt berline. Astfel ma gandesc ca o baterie mai mare ar face fata mai bine consumatorilor. |
--------------------
Dacia
1310 L
- B 31 XXX
|
|
Asi |
![]()
Post
#42
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
eu am pus pe slz carnada de 80Ah... merge struna de aproape 2 ani.. da intra greu... (ciocane,clesti,scoschestii de tabla.. ca asta e mai inalta si mult mai lunga- ca si la bmw 725)
|
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
chinezu_bv |
![]() ![]()
Post
#43
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 10 September 05 From: Brasov ![]() |
am si eu o problema legata de baterie normal...am pus pe dacie baterie de Audi de 45mAh ca de...e de audi si daca las bornele conectate, a doua zi nu mai porneste !!! ce credeti ca ar putea fi ? sa am undeva un scurt care imi mananca bateria ??? avand in vedere ca nu am alarma sau mai stiu eu ce...pur si simplu moare !
mentionez ca bateria este luata de la reprezentanta audi in Brasov acum 3 luni..normal ca m-am dus cu scandal la aia, dar mi-au pus-o pe tester si mi-au inchis gura...nu are nimic. in speranta ca ma puteti lumina va multumesc anticipat ! |
--------------------
dacia 1400
dacia 1400
- bv_02_rmb
|
|
bertro |
![]()
Post
#44
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
mda, se cunoaste ca a venit frigul...
- in "boxa acuzatilor" -> una bucata cyclon de 55ah, in varsta de numai 4 luni. pana sambata a mers struna (sambata inca era cald si bine afara). duminica, luni si marti nu am pornit masina ca am avut o problema cu pompa de apa. miercuri dimineata cand am dat sa plec la lucru m-am chinuit vreo 3 minute sa pornesc tigaia (se auzea clar ca invarte in reluare electromotorul). ieri m-am chinuit vreo 5 minute pana am pornit. azi m-am chinuit 10, dar degeaba. iar maxi-taxi ![]() am pus un voltmetru pe ea aseara (dupa drumul de 5 km de la work acasa) si mi-a dat cam asa: - motor oprit si doar electroventilator si ceas pornit: 11.9V - motor oprit si doar ceas in functiune: 12.9V - motor pornit relanti cu electroventilator pornit: 13.5V azi dimineata aveam 12.6 cu doar ceasul pornit. acul din bord e la rosu. dupa ce pornesc urca pana la centrul cadranului, deci eu zic ca alternatorul isi face treaba. dupa ce reuseam sa o pornesc si sa plec cu ea, la urmatoarele porniri "o lua" din prima. numai dimineata se pare ca are chef de mofturi. nivelul electrolitului e peste placi. am crezut ca am vreun scurt, dar tensiunea e aceeasi si cu bornele puse si fara. sa fi murit oare la doar 4 luni?? sau mi-o incarca asta aiurea/o rulez eu prea putin? mentionez ca nu circul mult, doar 10-15km/zi. cat costa un redresor si ce modele de calitate recomandati (am vazut inclusiv la Billa, dar nu-mi inspira incredere.)? vreau sa incerc tot posibilul s-o resuscitez inainte sa ii fac slujbe, ca $$ de alta nu prea am pe moment. This post has been edited by bertro: 23 Sep 2005, 12:36 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#45
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Robert, cand ai montat-o si ti-a completat carnetul de garantie al acumulatorului ti-au verificat cumva tensiunea de incarcare?
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
bertro |
![]()
Post
#46
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
pai asta e faza, ca nu am cumparat-o eu. am "mostenit-o" in iunie o data cu masina. Socru-meu zicea ca i-a pus baterie noua in mai, da' nu mi-a dat certificatul de garantie. In plus, m-am uitat pe site-ul rombat si design-ul bateriilor de acolo e diferit fata de ce am eu (nici "ochi magic" nu are), asa ca tare mi-e mie ca e de generatie mai veche si a stat mult si bine pe raft pana cand a cumparat-o socru-meu. Sau m-o fi aburit el?
![]() This post has been edited by bertro: 23 Sep 2005, 13:37 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#47
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Aaaaa, pai deja seamana a telenovela
![]() Poate gasesti tu un trafo de ala gospodaresc de vreo 20 A si improvizezi un redresor ca daca bateria e mai batrana decat spune in buletin atunci nu s-ar merita sa mai cumperi redresor. |
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
bertro |
![]()
Post
#48
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
da' in ce gospodarie gasesc eu un traf care sa scoata 20 de ampi la 12V? doar prin fostele "gospodarii agricole de stat", de pe la tractoare, sau sa pun in paralele vreo 40 de jafuri din astea "First" in trepte...
![]() sa mai fac masuratori diseara, sa vad la turatie mai mare (daca-l pot porni!) si fara consumatori ce tensiune apare. poate o fi de la alternator, dar mare ar fi concidenta sa fi crapat exact cand a venit frigul... |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
MAKRON |
![]()
Post
#49
|
![]() simply clever Group: Members Posts: 236 Joined: 18 June 04 From: silistea gumesti ![]() |
Dupa ce verifici tensiunile poate ar fi bine sa bagi si un ampermetru pe circuit sa vezi de curiozitate cati amperi umbla pe acolo ca, empiric vorbind, daca bateria e goala-rau atunci curentul de incarcare e mare si se mentine mult timp la aceasta valoare iar, dimpotriva, daca bateria e ful, curentul va fi mare doar la inceput insa in scurt timp scade.
|
--------------------
SKODA
OCTAVIA II
AMBIENTE MY 2007
- WSP
|
|
Petea |
![]()
Post
#50
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE da' in ce gospodarie gasesc eu un traf care sa scoata 20 de ampi la 12V? Din cate stiam eu amperajul de incarcare e de o zecime din cel al bateriei. Altfel spus, bertro tu ai nevoie de un incarcator de 5,5 A. La Autocenter erau incarcatoare Bosch la 90 lei si 145 lei dar din nefericire nu pot sa-ti spun cat sunt de eficiente. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
bertro |
![]()
Post
#51
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
merci, man. o sa le fac o vizita cand am $$. un din asta e bun la casa omului, ca nu se stie cand ai nevoie.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
driver |
![]()
Post
#52
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
QUOTE(bertro @ 23 Sep 2005, 12:31) - motor oprit si doar electroventilator si ceas pornit: 11.9V - motor oprit si doar ceas in functiune: 12.9V - motor pornit relanti cu electroventilator pornit: 13.5V 1.pai daca ai numai 13,5 pe alternator, ii cam putin, deci ori ii bateria descarcata ori nu ai curent destul pt incarcare, pt 13,5 iti pierzi garantia la baterie daca ar fi noua 2. vezi ca pe baterie este stantat anul undeva pe plastic, si de acolo stii de cand e bateria. |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
bertro |
![]()
Post
#53
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
dupa ce am cautat in zadar un redresor pe la cunostinte, am recurs la solutia de urgenta: am pus bateria pe un transformator de 14V 800mA (cel mai mare pe care il am prin casa) si am lasat-o asa peste noapte. Dimineata, spre surprinderea mea (nu ma asteptam ca un curent asa mic sa faca vreo diferenta), masina a pornit la prima cheie (desi voltmetrul din bord era tot in zona rosie). Am umblat cu ea turata vreo 30 de minute prin oras, pana a ajuns acul la verticala. Cand am oprit motorul, vmetrul digital arata 12.8. Sunt curios cat o sa arate diseara si daca mai pornesc sau o imping pana acasa
![]() This post has been edited by bertro: 27 Sep 2005, 08:15 |
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
DodoBird |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 572 Joined: 15 October 04 From: Bucuresti ![]() |
TIP Apa distilata Ieftina :
Daca aveti acasa sau la serviciu instalatii de aer conditionat este suficient sa "colectati" lichidul din futunul de evacuare a partii exterioare. Acolo este apa distilata de cea mai buna calitate , si e gratuita ! |
--------------------
Dacia
Berlina 1300 cmc
2005 Alba
- B-54-WEG
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#55
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ok!ms dodo,da la argintata de nemtoaica nu este nevoie!e sigilata!:P
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
walleye |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 159 Joined: 28 June 05 From: Timisoara ![]() |
eu am ceva TOPLA de 55Ah, din aia cu "ochi" care-ti spune ce-o doare, doar ca ochiul a murit la trei zile de la cumparare, s-a spart ceva pe acolo si bila aia verde sta la fund tot timpul. cumparata in august 2001. de atunci n-am incarcat-o, n-am verificat-o, nu i-am facut nimic. masina porneste la prima cheie. toamna asta insa, avind in vedere ca deja are o virsta, vreau s-o verific si eventual sa-mi cumpar un redresor.
|
--------------------
Alco
Century
628
- Monon 404 nu hraniti moderatorii
|
|
Radduu |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am cumparat acum o varta 55ah , si cand am pus-o si eu fericit pe masina....am constantat ca plusul e in stanga si minusul in dreapta..adica opus fata de celelalte baterii..asa ca a mai durat jumatate de ora pana am stat sa desfac bornele de la masina si sa le schimb..
![]() This post has been edited by Radduu: 17 Oct 2005, 16:58 |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
moshulik |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am pe supernova o baterie cyclon, rombat scrie pe ea, probabil din fabrica (2002). Intr-o zi mi-a facut surpriza - nu a mai miscat deloc demarorul. Ce-i drept, a fost duminica, dupa ce nu miscase masina toata ziua de sambata (altfel misc masina zilnic). Am luat-o acasa, am gasit ca-i lipsea cam o juma de litru de apa, i-am pus apa, am lasat-o la incarcat pe un redresor improvizat (dintr-o sursa atx de calculator), iar dimineata a pornit. Oricum, la urmatoarea "abatere" o concediez. Am trecut deci prin Carefour sa caut baterie si am gasit doar ZAP. A avut cineva asa ceva ?
Costa cam pe la un milion, dar am ezitat sa o cumpar, pentru ca nu prea semana la dimensiuni cu ceea ce am eu pe masina. Vanzatorul de acolo imi indica un anumit model, dar era mult prea lunga fata de ce am pe supernova. Probabil, ca multi alti vanzatori (unu voia sa-mi vanda cablu de acceleratie la supernova ![]() In fine, in ultima instanta, ma duc cu ruleta in buzunar si o masor. In orice caz, nu prea am incotro, nu am timp sa alerg pe la firme specializate dupa baterie, probabil la toate se termina programul de lucru dupa programul meu, deci tot supermarket-ul ramane solutia. So... are cineva/ a avut baterie zap ? |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
Radduu |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 16 April 04 From: Bucuresti ![]() |
am vazut si eu in carrefour bateria asta,,,,dar am ales mai bine o varta ...acum incearca si tu si ne zici si noua daca e buna sau nu
![]() |
--------------------
Dacia
1300 /1310
1983
- B If you can't find something to live for, Then you best find something to die for
|
|
bertro |
![]()
Post
#60
|
Membru dezmembrat Group: Members Posts: 592 Joined: 3 June 05 From: IASI, rumenia ![]() |
...sau roaga pe cineva cu un program mai lejer sa-ti cumpere modelul pe care-l vrei.
|
--------------------
DACIA
Nova GT
- xx xx XXX posesor de DrACIA NOVA GT
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 07:36 |