Despre BATERII
![]() ![]() ![]() |
Despre BATERII
clr |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|||
AIX |
![]()
Post
#92
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Tot din 2002, tot "originala", tot nu a mai pornit de dimineata; aseara la doar -7 grade n-am avut probleme.
|
--------------------
.
.
.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#93
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Mi-am montat in oct. 2004 o baterie ROMBAT CALCIU 12V / 55A, fabricata in sept. 2004, din cea cu ochi magic. De atunci culoarea ochiului magic era cand verde (baterie incarcata), cand negru (baterie descarcata, nivel bun). Daca era negru, dupa un drum de 25km devenea verde.
Din dec. 2005 ochiul imi arata numai un nivel scazut, necesitand completare. Am adaugat apa distilata, dar ochiul nu vrea sa-mi indice daca am nivelul bun. Pana azi dimineata masina a pornit la prima cheie. Trebuie sa incarc bateriea pe redresor? PS Masina este utilizata preponderent in oras, cca. 6km zilnic, cam la 3 luni mai face un drum de 250km. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
cristi_ubs |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru Group: Members Posts: 167 Joined: 17 January 06 ![]() |
am o Caranda Maxima de 66Ah si 480A la pornire,sau ceva de genu.tehnologie calciu-calciu.Aveti idee cum se manifesta astfel de baterii.are 2 ani in ink e super ok.au durata mai mare de folosire decat cele pe baza de plumb????
|
--------------------
RENAULT
SYMBOL
2007 / 13.02.2007
- B 60 FTW
|
|
clr |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(clr @ 23 Jan 2006, 09:12) Cunoasteti firme care au la vanzare baterii in zona Drumul Taberei - 13 Septembrie? Eventual stiti si cam ce marci comercializeaza? Ca atunci cand plec de la serviciu as vrea sa fac achizitia. Multam de informatii ![]() Deci, ce am luat pana la urma: Caranda 66 Ah Pret: 1.460.000 lei vechi, Bd. Timisoara nr. 17B (au punct de vanzare acolo). Tubulara obligatorie de 13 (pentru a putea da jos bateria veche). Scos opritorul pentru a putea incapea bateria cumparata (care e mai lunga). Nu stiu cum o fi la altele, citisem pe alt topic de cheie de 10, la mine opritorul a fost prins cu surub torx. Pentru cine nu vrea sa dea jos opritorul trebuie sa - si ia una de capacitate mai mica (50 parca); aia se potriveste perfect, fara sa mai fie nevoie sa scoateti opritorul. Pretul alora era pe la 1.300.000 parca, n - am retinut exact. |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
clr |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Fericitule! Eu eram sub tratament si nu aveam voie alcool!
Das las' c-am terminat si - mi scot eu parleala ![]() |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
i96nds |
![]()
Post
#98
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Ghidioneanu @ 24 Jan 2006, 16:53) ![]() Poti sa ne spui de unde ai luat-o si cat a costat? Please.... Luni a fost ger mare si de aia nu a mers. Nici la mine nu a mai pornit dar unde eram eu a fost viscol si -22 grade.... De la vant se simtea ca la -30. Asa ca .... Azi a mers perfect bateria insa e deja mai cald. Totusi deja incerc sa aflu preturi pentru orice eventualitate. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Valentine |
![]()
Post
#99
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#100
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai Zap au si in fata la Carrefour , la baraca galbena cu baterii!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Ghidioneanu |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 424 Joined: 3 June 03 From: IS ![]() |
Bosch silver 170 lei noi , in Iasi la Moldotrans , si asta pentru ca ma grabeam , nu aveau decat rombat 55 A cu 125 lei si am vrut sa incerc ceva nou . Am fost la verificat pentru garantie si au spus ca e OK , garantie 24 de luni , dar peste 6 luni trebuie sa mai fac o verificare a masinii la ei !
|
--------------------
Ford
Focus
2007, 1,8 TDCI 115 cp
- IS-xx-xx Că unde este multă înțelepciune este și multă amărăciune, și cel ce își înmulțește știința își sporește suferința.
Solomon |
|
AIX |
![]()
Post
#102
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Gata, am rezolvat; am luat azi o Rombat Tornado de 50 Ah ~1.2 mil. Fix aceleasi dim. ca Cyclon-ul original de 44 Ah. A pornit "la cheie"; am si ochi magic
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
ATM |
![]()
Post
#103
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca tot e la sectiunea "cumparat baterii" dati-mi si mie un sfat.
N-am mai pornit masina de v'o saptamana, pe gerurile astea, si desteptul de mine, nici nu am luat-o in casa. Azi merg chitit sa iau masina la munca...Frectie, de-abia mi s-au aprins becurile in bord. Biiiine, zic, las'ca o iau la munca si o pun pe redresor. Ma car eu juma' din Bucuresti cu ea in spate si cand ajung la munca... surprize-surprize...electrolitul inghetat bocna! Acum, ca a inghetat, mama ma-sii, sta acum langa calorifer sa se dezghete... Dar imi puteti spune daca mai e v'o sansa sa mai scot ceva dine ea? Respectiv, procesul de inghetare nu a daunat ireversibil (spart) placile alea de plumb? Ca daca da, pa-pa baterie... Precizez ca e un Rombat Pilot la 50 A, curent de descarcare 570 A, nivelul de electrolit e (sau a fost, inainte de inghetare) bun, verificat periodic, completat cu apa distilata de farmacie. Deci, cei care ati avut probleme asemanatoare, cum le-ati rezolvat? |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#104
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca electrolitul inghetase, placile sunt terci. Bateria fiind romanesca (adica facuta pentru temperaturile de pe la noi) trebuia sa suporte temperaturile astea, dar fiind descarcata electrolitul era mai mult apa (densitate mica)si a scazut punctul de inghet (s-a apropiat de temperatura ambianta). Daca era incarcata nu ingheta.
Pe scurt, daca esti barbat, i-ati alt Rombat. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
elro |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
Am si eu o intrebare simpla....am cumparat cablu cu clesti pt a porni o alta masina de la masina mea si invers,dar am o intrebare..cum conectez clestii?
+ de la bateria mea cu - de la bateria lui -de la bateria mea cu + de la bateria lui sau +de la bateria mea cu +de la bateria lui - de la bateria mea cu - de la bateria lui ??????????????? Eu as zice ca este prima varianta,sau ma insel..??? |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
BLK |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
cum sa conectezi bateriile pe invers? ia incearca si pune doua baterii plus la minus si minus la plus sa vezi scantei.
plusul de la el e plusul tau, minusul de la el e minusul tau. daca legi un plus la un minus la celelalte doua borne ramase libere vei avea 24 de volti (bateriile vor fi legate in serie) si deci daca incerci sa conectezi bornele ramase libere, asa cum ai spus tu, plus la minus, vei face scurt la capetele unei baterii de 24V si 60Ah, vor trece undeva la 2-3 sute de Amperi prin cabluri, scantei si poate ai noroc sa se topeasca cablurile inainte sa iti distrugi tot ce inseamna electric pe masina. bine ca ai intrebat. hai sa-ti mai zic ceva, crezi ca degeaba e cablul ala unu rosu unu negru? ala rosu e plus plus, ala negru e minus minus. daca era sa se puna invers le faceau rosii la un cap si negre la un cap. bafta! |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
Valentine |
![]()
Post
#107
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(BLK @ 28 Jan 2006, 03:13) vor trece undeva la 2-3 sute de Amperi prin cabluri, scantei si poate ai noroc sa se topeasca cablurile inainte sa iti distrugi tot ce inseamna electric pe masina. bine ca ai intrebat. Sa fim seriosi ca nu se topesc cablurile alea, decat daca faci tu ceva manual cu o lita sau ceva ![]() In plus nu se distruge mai nimic electric de pe masina (exceptand bateria si eventual 1-2 relee mai slabe de inger) ca doar d-aia exista sigurante ![]() ![]() |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
BLK |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 281 Joined: 8 December 04 From: Bucuresti ![]() |
ai vazut vreodata cabluri prin care trec 300 de Amperi?
cablurile alea care sunt facute pentru "ajutor" nu sunt facute sa reziste la mult, pentru ca nu sunt facute sa faci scurt la bornele bateriei... poate ca la sigurante ai dreptate, desi nu bag mana in foc ca apuca sa sara sigurantele inainte sa se intample altele. am vazut de atatea ori sigurante arse dupa ce s-au ars lucrurile pe care le protejau. in fine, am scapat un cablu de pe plusul bateriei pe caroserie, si abia l-am prins ca sarea ca nebunu si facea scantei. stie cineva cati amperi trage electromotorul la pornire? |
--------------------
Dacia
1310
- B-52-VYK Dacia Alpine 54CP - OARE?
|
|
clr |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa lasam flame-rile pentru topicuri separate. Esentiala este informatia: (+) la (+), (-) la (-)
Later edit: deci http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33166 discutii pe larg This post has been edited by clr: 28 Jan 2006, 21:57 |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
ATM |
![]()
Post
#110
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Si revin si eu cu vesti despre superba mea baterie careia i-a inghetat electrolitul... Ei bine, dupa ce am dus-o in casa, am tinut-o o zie pe calorifer si alte 12 ore pe redresor, am avut surpriza sa isi revina miraculos
![]() Concluzia mea: romanii fac lucruri asa de proaste incat merg si dupa ce in mod normal trebuiau sa isi dea duhul demult ![]() |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ATM @ 11 Feb 2006, 23:08) Si revin si eu cu vesti despre superba mea baterie careia i-a inghetat electrolitul... Ei bine, dupa ce am dus-o in casa, am tinut-o o zie pe calorifer si alte 12 ore pe redresor, am avut surpriza sa isi revina miraculos ![]() Concluzia mea: romanii fac lucruri asa de proaste incat merg si dupa ce in mod normal trebuiau sa isi dea duhul demult ![]() Ai avut electrolit slab. Pot sa te intrebn la ce temperatura a inghetat? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
EvilOne |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
BLK, dupa cit de mari sint cablurile cred ca undeva in jur de 100A
Ordinea de conectare ar fi: +baterie buna, +baterie moarta, - baterie buna, masa masina cu baterie moarta. Nu stiu de ce, asa scrie in cartea masinii la mine |
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
ATM |
![]()
Post
#113
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pt. Diaconu Liviu: A inghetat cand au fost gerurile alea mari prin Bucuresti... deci pe la -15/-17 C, aproximez eu...
|
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ATM @ 15 Feb 2006, 22:08) Pt. Diaconu Liviu: A inghetat cand au fost gerurile alea mari prin Bucuresti... deci pe la -15/-17 C, aproximez eu... Electrolitul slab, pai a mea n-a inghetat nici la M.Ciuc..unde - 20 erau in perioada aia. Iar ale localnicilor nici la - 35..cit au avut. This post has been edited by diaconuliviu: 16 Feb 2006, 09:01 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
anamana |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
Confirm -35 de grade.
Si confirm ca dintre masinile localnicilor, doar rablele au avut probleme. |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
ATM |
![]()
Post
#116
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni, prin "electrolit slab" rog a se citi "nu avea curent nici cat sa aprinda becurile din bord". Deci, era moarta-moarta... Vina stapanului, ca a lasat-o sa ajunga asa, stiu
![]() Anamana - cum am spus si prin alte post-uri, lucrez la o firma de remorcaje rutiere. Am primit solicitari din Miercurea Ciuc& around si din partea unora cu Passat, Grand Cherokee si altele (majoritatea motorina inghetata/gelificata pe conducte). Deci, nu numai rablele... zic eu. AAA, si cumva imi faci masina rabla? ![]() |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
anamana |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 2 September 05 ![]() |
ATM:
Nu, departe de mine intentia. Sincer. Printre "rable" se gasesc masini de diferite marci, stai tu linistit. Nu e o regula ca un Opel sau VW porneste si o Dacie sau Oltcit nu. Deloc! Se circula bine-mersi si cu daciile. ![]() Regula e simpla: Masina intretinuta si cu baterie buna = porneste. Fie ea orice marca. Mie personal nu mi-a inghetat motorina, niciodata; nici iarna asta, nici iarna trecuta. Precizez ca nu am adaugat niciodata vreun aditiv in motorina. Deci nu e o regula nici cu dizelu`. La -35 am avut ceva emotii, dar a pornit, si n-am avut probleme. De ce le-a inghetat alora motorina ? Iti spun eu care-i explicatia: Sunt SH-uri cumparate vara, din zone mai calde. Sau ... cine stie ce motorina de contrabanda foloseau aia ... Iti spun eu sigur ca motorina aditivata rezista si la -35. L.E. ----------- Exact la sfarsitul iernii trecute m-a lasat odata bateria. Cum s-a incalzit vremea, nu am mai avut necazuri cu pornitul. A rezistat toata vara, dupa care la inceputul iernii a mai facut o data figura. La cheie, dupa ce bujiile incandescente au secat bateria, cred ca UCH-ul (sau cum s-o numi pe VW), bloca comanda de pornire a demarorului. Am schimbat urgent bateria, si de atunci totul e OK. Bateria nu era dusa de tot pe apa sambetei, dar in M-Ciuc nu se mai putea folosi. This post has been edited by anamana: 18 Feb 2006, 11:47 |
--------------------
xx
ABC Mircea cel Batran a fost inmormantat la Cozia impreuna cu umbra sa.
|
|
ATM |
![]()
Post
#118
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate aici, chestia cu motorina este aleatoare... depinde ce noroc ai de pompagiu si cat de "fomist" este...
Iar ideea cu masini sh luate din Vest din pacate nu e valabila... Stiu cu siguranta ca sunt noi si luate din Romania anul trecut (e una din obligatiile mele). Desigur, acum vine reciproca: masinile alea au fost gandite pentru un combustibil decent, de aceea au uneori din proiectare tevi de combustibil mai subtiri. MOtorina proasta se gelifiaza mai repede asa... si uite cum apar belelele. Desigur, un aditiv sau simpla ingrijire atenta a masinii inlatura multe astfel de cauze, cum ai zis tu. Revenind la topic, sunt din ce in ce mai convins de Rombat. Lasand la o parte droasca de baterie care o am eu (si care, cum spuneam mai sus, a inghetat, dar acum merge bine-mersi) incep sa ma gandesc tot mai serios ca tata are din vara lui 2000 un Rombat Cyclon de 55A pe Dacia lui, care traieste si acum fain-frumos. Si, in ce hal e masina lui taica-meu la aprindere& shit, e o performanta... |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
cmres80 |
![]()
Post
#119
|
![]() Respectul se castiga...nu se poate fura! Group: Members Posts: 173 Joined: 12 October 04 ![]() |
Rombat Cyclon am avut din fabrica pe masina mea si m-a tinut 5 ani din august '98 pana in august '03.Singurul lucru pe care l-am facut a fost sa mai completez din cand in cand cu apa distilata(sistemul de aprindere a fost si este in continuare impecabil). Lucrul care a condamnat definitiv bateria a fost un drum de 700km in care efectiv am fiert bateria pt ca mi se arsese regulatorul de tensiune,nu am stiu care este cauza(imi urca spre plus) si eu bucuros ca imi urca pe plus am aprins si farurile desi era in plina zi.
![]() Acum am de 2ani si ceva o baterie marca Steco,care pare OK pana acum,a mai auzit careva de marca asta? Sunt bune de ceva? |
--------------------
Dacia
1310 L
1998 1.4L
- xx-xx-RES Some things never change...
|
|
Kostica |
![]()
Post
#120
|
Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 6 May 06 ![]() |
Daca citeste cineva asta si se pricepe, am mai spus si pe alt topic, aveam 1,23-1,25 densitate in baterie Rombat -2,5 ani, am completat cu apa numai 3 elementi, pentru ai avea sub observatie, densitatea s-a dus sub 1,2; nu am cu ce sa incarc, trebuie sa merg cu masina (citi km?) si apoi sa verific efectul la cei 3 elementi. Imi puteti confirma?
Multumesc |
--------------------
LOGAN
1,6 AMB
sept. 2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:15 |