Dacia Sport 1.4 Turbo, Prezentare imbunatatiri (motor in special)
![]() ![]() |
Dacia Sport 1.4 Turbo, Prezentare imbunatatiri (motor in special)
cj98czh |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|||
Muttley |
![]()
Post
#32
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Reno 18 turbo avea discuri de aceleasi diametru ca cele de Dacie.
Faza 1, carburatie, ~110 cai, avea tamburi la fel ca tamburii mari de Dacie, exact cum are el. Reamintesc ca i-a schimbat, a pus mari. Abia faza 2, injectie, ~125 cai, avea discuri pe spate. Reamintesc ca a schimbat si pompa de frana originala cu una mai recenta, care e mai puternica. Precizez ca nu merg montate franele de pe fata de la 18 turbo pe Dacie, dar cum spuneam, ce rost ar avea?! Ar mai fi de spus ca 18 turbo avea pneuri 185/65/14, mai mari in diametru decat ce are el, iar cum F=M/b, rezulta o forta de franare mai redusa in cazul 18 turbo, mai ridicata la rotile lui. QUOTE(cj98czh @ 31 Oct 2010, 23:40) Date fiind cele de mai sus, in opinia ta, tu esti cu plus sau cu minus? Si nu vorbi la misto nici cand te autoevaluezi. This post has been edited by Muttley: 31 Oct 2010, 23:04 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ambele faze .. aveau discuri ventilate si etrieri mult mai mari decat ce are Dacia .. franele la R18 erau excelente atat la varianta cu tamburi cat si cu discuri ... am avut asa ceva ... nu vb. in necunostinta de cauza ... o masina puternica este gandita sa faca fata si franarilor ... Dacia nu face fata ... opririlor ...
![]() Muttley - aveam pretentii de la tine ce saracie ... ![]() This post has been edited by cj98czh: 31 Oct 2010, 23:12 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Muttley |
![]()
Post
#34
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Eram sigur c-o aud p-aia cu discurile ventilate. O masina nu franeaza mai bine daca are asa ceva.
Despre etrieri iar nu-s convins, mai importanta-i pompa de frana. Iar ca ordine de abordare a subansamblelor - si eu am aprox 100CP pe Dacia mea, iar la frane, spre deosebire de baiatul asta aici de fata, n-am facut chiar nimic. Dupa ce termin motorul, functie de ce impune acesta, ma ocup de frane, suspensii, roti samd. Pana atunci insa, masa masinii nu s-a modificat, iar instinctul meu de conservare nici atat. Daca ar fi fost o chestiune de plug'n'play ca la japoneze de exemplu, unde functie de buget si alte chestii stii ce kituri urmeaza sa cumperi, ce putere urmeaza sa aiba tigaia, le poti face perfect pe foaie inca inainte de a te apuca de treaba. Aici nu, rezultatul nu se cunoaste. 666, fa-i si franele. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si un alt user din Deva de altfel facuse o dAcie turbo(mesteru surubel parca) , acelasi principiu celei sport din acest topic, si aranjarea pieselor-tevi turbina, nu mai gasesc postarile respective..pacat ca a iesit un rht, aceasi putere ca motorul stock dar fiabilitate zero. Un break visiniu, il stiu.
This post has been edited by argon: 1 Nov 2010, 09:25 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#36
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
mesterusurubel sau ceva de genu'.
Folosise o axa cu came foarte agresiva de aspirat, greseala fatala. A ca si cum ai baga un alergator de maraton la haltere. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
Am trecut si eu prin modificari de dacie si am ajutat inca alti 4 posesori de dacie sa le faca TURBO Toti au pus motor complet de 1,4 sau 1,6 de pe renault cu modificarile de rigoare fara nici o omologare.
Franele mele au fost pe fata modificate cu fuzete de papuc diesel si discuri si etriere de nova si punte completa de ren 18 cu discuri pe spate Si ca tot a zis cineva ceva de intercooler eu am montat unul de citroen BX diesel, la care am confectionat un tub de intrare, pe o teava intre amortizoare si cu priza de aer pe capota This post has been edited by Geox16v: 1 Nov 2010, 10:00 |
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#38
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mesterusurubel e din bv.
acu vreo juma de an mai plimba breaku turbo. |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
bucatzel |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Muttley @ 1 Nov 2010, 11:03) QUOTE(cj98czh @ 1 Nov 2010, 12:51) Continua asa ... in ritmul asta acest topic o sa aiba succes .... la Cosul de gunoi ... nu ca ar fi cazul sa fie in alta parte.... Voi n-aveti ceva mai bun de facut? Muttley, tu recomandai ignore-ul la troli. cj98czh, cand faci misto de argon e una, dar deja te cam intinzi. Sunt doua moduri de a purta o discutie. Ghici pe care ati ales-o? Cat despre nenorocitele alea de frane. Amandoi aveti ceva dreptate, dar dijaba, daca nu reusiti sa va intelegeti. Sa va iegzplic: Ce-ar fi sa puna frane ventilate? (nu mai stiu.) Cand o sa coboare transfagarasanul la timp record, ii vor prinde bine. Pana atunci, se poate descurca si cu alea normale. Oricum, tot asa blocheaza rotile daca se infige in ele. Masina aia are suficienta frana cat sa blocheze rotile la xxx km/h (Muttley). True. Ce i-ar trebui mai degraba ar fi niste frane mai eficiente, ca sa nu plece prin balarii (cj98czh). True. Continuati mai departe, sa va vad cum ajungeti la concluzia ca fara abs nu se poate. This post has been edited by woden665plus1: 1 Nov 2010, 13:39 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Vad ca s-a umplut topicul de specialisti...
Sunt aproape sigur ca saracia aia de sistem de franare e in stare sa blocheze ratarile alea de roti. Ca nu sunt in stare sa disipe caldura in cazul unor franari intensive... e cu totul alta poveste. Daca tot suntem la capitolul sfaturi... n-a recomandat nimeni inlocuirea anvelopelor cu unele mai potrivite... ca deh... alea nu influenteaza deloc franarea... Si, in fond, poate omu se duce la piata cu cazanu'. La o utilizare normala nu vad de ce i-ar trebui frane de F1. Dar cum unora instalatiile automate de climatizare le confera un aer superior... vorbesc ca sa nu adoarma si sa ajunga la 1 mil de posturi... si au insomnii din cauza rablei lui Muttley. |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
woden665plus1 |
![]()
Post
#41
|
![]() Lucifer's personal driver Group: Members Posts: 112 Joined: 6 June 08 ![]() |
Chiar la asa ceva nu ma asteptam. Cand am deschis topicul l-am facut in speranta ca voi primi niste sfaturi utile (fie ele si reprosuri, pt ca greseli exista, nu zic nu) dar de asemenea nu am dorit sa folosesc posibilitatea de automoderare. Se pare ca imprejurarile m-au fortat sa sterg aproape jumatate de pagina. Asta nu ma ajuta cu nimic sa fac masina mai buna. Reprosurile nu se adreseaza tuturor celor care au postat aici, sunt si cativa care mi-au dat sfaturi foarte utile: useri ca Florinel86, Muttley, Geox16V.... Voi reveni mai tarziu ca cateva intrebari pt voi.
|
--------------------
Dacia
Sport
1.4 Turbo cu numere de Bulgaria I kiss'd the Seven Angels of Death.
And Hell open'd its doors, |
|
cdadan |
![]()
Post
#42
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Danny_bb @ 1 Nov 2010, 13:42) Sunt aproape sigur ca saracia aia de sistem de franare e in stare sa blocheze ratarile alea de roti. Asata imi aduce aminte de carutele care la coborare de pe deal erau franate bagand un par la una din roti. Ce legatura are blocarea (lucru pe care-l poate face orice petarda) cu eficacitatea unui sistem de franare, n-am inteles. QUOTE(Danny_bb @ 1 Nov 2010, 13:42) Si, in fond, poate omu se duce la piata cu cazanu'. La o utilizare normala nu vad de ce i-ar trebui frane de F1. Respectand logica ta, la piata poate merge si fara turbina. woden665plus1 daca ai un proiect viabil si l-ai fi prezentat cum trebuie, nu te lua nimeni in balon. LE: spor la sters posturi in continuare. LE1: pe acest topic sunt permise doar pareri laudative. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
Danny_bb |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 605 Joined: 17 February 07 From: Brasov/Slobozia ![]() |
Eficacitatea sistemului de franare are mai multe aspecte si anumite limite. Degeaba pui discuri cat janta cand tu ai anvelope nepotrivite. In acest context, upgrade-ul sistemului de franare nu va face decat sa transforme masina intr-o veritabila sanie.
This post has been edited by Danny_bb: 1 Nov 2010, 23:32 |
--------------------
Dacia
Break 1.6TD
1988, Logan 1.5 dci 2006
|
|
kog |
![]()
Post
#44
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
E greu sa aruncati o privire genrerala asupra proiectului? Omul si-a pus turbina pe Dacie, nu am vazut undeva sa fi scris ca vrea sa mearga la curse cu ea, la liniute, raliu, curse de indemanare etc. Atata timp cat are tamburii mari si franele functioneaza perfect nu apar probleme. Daca are intentii de sumacher da, trebuie facut un upgrade serios la franere. Nu poti face totul odata. Azi motorul, maine suspensiile, dupa aia franele, etc. V-ati repezit toti ca vai e rabla fara frane, ca patrutunung si mai stiu eu ce. Inafara de Muttley si inca 2-3 persoane care au postat aici nu cred ca mai e careva dintre voi care a lucrat serios la o dacie, gandind imbunatatiri adevarate nu o sarma pusa ici colo sa nu se dezmembreze agregatul pe drum si nu cred sunteti in masura sa urlati atata.
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
cdadan |
![]()
Post
#45
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Danny_bb @ 1 Nov 2010, 15:52) Eficacitatea sistemului de franare are mai mult aspecte si anumite limite. Degeaba pui discuri cat janta cand tu ai anvelope nepotrivite. In acest context, upgrade-ul sistemului de franare nu va face decat sa transforme masina intr-o veritabila sanie. Eficacitatea e data de valoarea decelararii, fiind limitata de aderenta dintre pneu si asfalt. Normal ca nu faci nimic fara anvelope. Vorbim de exact acelasi lucru. kog: care privire generala, care proiect? Omul nu a zis unde vrea sa ajunga si prin ce mijoace, a inceput o poveste de la mijloc si vrea sfaturi. Folosind cuvinte mari, de ex. restaurare. QUOTE Azi motorul, maine suspensiile, dupa aia franele, etc Unul nu s-ar apuca azi de frane, maine de suspensii si dupa aia de motor ... Apropo kog, in urma cu 10-15 de ani am lucrat serios la rablele din curtea proprie, gen Dacia si Oltcit. Pentru cultura ta generala. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
woden665plus1 |
![]()
Post
#46
|
![]() Lucifer's personal driver Group: Members Posts: 112 Joined: 6 June 08 ![]() |
QUOTE(Muttley @ 31 Oct 2010, 20:13) - distributia la un turbo trebuie sa tina supapele deschise mai putin timp, fiind o alimentare cu presiune mai mare decat cea atmosferica. Am sa ma uit pe niste tabele si am sa-ti spun ce model de reno avea faze apropiate de gtt. Se gasesc in dezmembrari o gramada. Ca sa-ti faci o idee - probabil axa cu came de Dacia 1100 ar fi mai potrivita. In lipsa, poate chiar cea de Dacie, insa-n niciun caz una cu faze mai mari, cum e cea de 12TS, ceea ce presupun ca ai; - eu as pune-n locul tau neaparat indicatori aditionali - presiune admisie si temperatura ulei(!!!); - supapa de descarcare a admisiei la inchiderea clapetei de acceleretie (BOV) iti cam trebuie neaparat. Altfel ai numai neajunsuri, incepand cu furtune sparte, continuand cu consum de ulei, si terminand cu evidentul, distrugerea rapida a turbinei; - amplasarea filtrului de aer intr-o zona rece nu stiu cata diferenta face la un motor turbo (unde oricum se-ncalzesc toate de le gasesc dracii), insa un intercooler DA! Daca vrei neaparat priza pe capota pentru filtru, nu uita de problema apei. Inainte insa, vezi de intercooler. Optimul de dimensiune trebuie bine gandit, nici prea mic, nici prea mare. - la un motor turbo, presiunea in camera de ardere e semnificativ mai mare decat la un aspirat, iar scaparile de gaze pe langa pistoane la fel de mari. Gandeste-te la un separator de gaze carter, ca altfel ai sa arzi tot uleiul. Punctul 1 s-a notat. Sper sa gasesc o axa apropiata de cea GTT. Punctul 2. Indicator pt presiune admisie am. Cel de ulei il voi monta cat de curand. Informativ, intre ce valori se invarte temperatura uleiului??? Ma refer la un motor turbo. Pentru intercooler mai caut documentatie pt o dimensionare optima. In legatura cu separatorul de gaze, s-a notat de asemenea. Sa vad ce gasesc. Ca idee unul de Oltcit si-ar face treaba??? QUOTE(Geox16v @ 31 Oct 2010, 20:55) Carburatorul ala pare modelul de pe R5 turbo care avea carburatorul montat inainte de turbina si e aspirat totusi. La R5 exista un regulator de presiune de benzina care inchide returul daca presiunea de supraalimentare creste. Cu electromotorul e chin destul de mare, eu am mutat solenoidul pe un suport separat ca sa-l pot folosi. Distanta inter senzorul de turatie si volant trebuie sa fie intre 1 si 1,5 mm poti masura cu o lera. Prima parte a postului m-a cam pus pe ganduri... Daca e adevarat inseamna ca am ales gresit carburatorul. Desi ma inspaimanta ideea de a avea carbul inaintea turbinei e posibil sa incerc si aceasta varianta. Cand ma hotarasc mai iau un stingator suplimentar. Prima si a doua parte ar explica anomaliile din functionare motorului meu. In legatura cu electromotorul ai putea sa fii mai explicit??? Ceva poze si alte d'astea. As fi recunoscator. QUOTE(Danny_bb @ 31 Oct 2010, 21:14) Si on-topic: Organizeaza putin compartimentul motor ca nu e in regula. Adica vad un filtru de benzina atarnand fara coliere, racordul flexibil este destul de aproape de un furtun cu lichid de racire, etc. Nu contest functionalitatea dar in conditiile astea fiabilitatea va avea mult de suferit. S-a notat. QUOTE(Geox16v @ 1 Nov 2010, 09:58) .... Si ca tot a zis cineva ceva de intercooler eu am montat unul de citroen BX diesel, la care am confectionat un tub de intrare, pe o teava intre amortizoare si cu priza de aer pe capota Ai putea sa ma ajuti, de asemenea, cu niste dimensiuni ale intercoolerului??? QUOTE(cdadan @ 1 Nov 2010, 14:16) Nu caut pareri laudative, ai inteles gresit ideea. Caut pareri constructive, ceva sa ma ajute nu cearta intre useri. Pana acum nu m-ai ajutat cu nimic. E ultima oara cand te mai iau in seama, exceptand cazul cand vei veni cu ceva util, si evident spusa intr-un mod decent. This post has been edited by woden665plus1: 1 Nov 2010, 16:58 |
--------------------
Dacia
Sport
1.4 Turbo cu numere de Bulgaria I kiss'd the Seven Angels of Death.
And Hell open'd its doors, |
|
kog |
![]()
Post
#47
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
QUOTE(cdadan @ 1 Nov 2010, 16:40) Apropo kog, in urma cu 10-15 de ani am lucrat serios la rablele din curtea proprie, gen Dacia si Oltcit. Pentru cultura ta generala. nu m-am referit la cineva in special... Cat despre ordinea in care trebuie facute imbunatatirile sunt de parere ca sunt putini care au timpul si banii necesari sa urmareasca ordinea teoretica a operatiilor. tinand cont ca e vorba de o dacie si piesele sunt cum sunt, te vezi nevoit sa lasi anumite operatii la urma din lipsa banilor, a celor care sa faca treaba respectiva sau a materialelor de calitate. Pe langa asta mai e si cheful de munca si multe altele. Atata timp cat masina aia circula putin sau deloc si nu e o masina de zi cu zi nu sunt probleme. Ca sfat de la mine, incearca sa aranjezi cat mai ordonat piesele sub capota. Ajuta mult cand lucrezi la ea ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
nalodaniel |
![]()
Post
#48
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
chiar, ce cutie s-ar recomanda pentru un motor ca cel de sus?
|
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#49
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
de pe o masina cu motor diesel, daca se poate
nu glumesc. |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Muttley |
![]()
Post
#50
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Temperatura uleiului, in opinia mea, ar trebui s-o raportezi la faptul ca ai motor de Dacie, nu ca ai motor turbo. 80 de grade nominal, din ce am vazut eu ca masura inspectorul la ITP. Oricum, dupa ce-l montezi, ai sa te prinzi singur care e domeniul de temperatura normal si unde-l depasesti cand incepi sa te dai in ea.
Daca il depasesti des si cu mult, ghinion, trebuie racire la ulei. Separatorul de Oltcit are topic la imbunatatiri, lumea-l lauda, eu n-am folosit. Probabil cel mai bine ar fi sa-l incerci, nu e mare efort. Nu cunosc seriile de carburatoare, aici e treaba ta sa studiezi, dar parca ai zis la un moment ca ai carburator de 5 Alpine Turbo. Modelul asta avea carburator "supt", turbina tragea aer din el, deci nicio nevoie pentru carburator sa tina presiunea-n el, sa fie etans, samd. Tu, facandu-l suflat... ai facut rau, si abia asa risti sa ai nevoie de extinctor. Ori cauti carburator de gtt sau de 18 turbo (suflate), ori il muti p-asta-n fata turbinei. Partea buna a lucrurilor este ca la un carburator montat inainte de turbina nu mai ai ce face cu intercoolerul. De fapt nici nu mai ai voie sa-l folosesti. This post has been edited by Muttley: 2 Nov 2010, 01:29 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
M.C. |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
Parerea mea este ca oricum trebuie sa folosesti un racitor pentru ulei.
E un pic de munca,dar asa esti mai sigur. Si neaparat trebuie folosit un ulei pentru motoare turbo,care sa asigure ungerea si in acelasi timp racirea lagarelor turbinei,lucru pe care un ulei pentru motoarele normale aspirate nu prea il face in conditii optime,datorita temperaturii mari din lagare. |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
iuliano_smile |
![]()
Post
#52
|
![]() Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti ![]() |
Foloseste radiator de ulei, dar ai grija sa cauti o constructie cu termostat. Ca dupa aia este prea rece uleiul. El e calculat sa mearga in niste conditii, nici prea mica temp nici prea mare.
Aici ma gandesc la o modina cu termostat si un radiator de olcit. Cu pompa de benzina iti mai spun eu un pont. Cea de berlina injectie baga 1.2-1.5 atmosfere. Cea de supernova(Solenza etc) baga 3.5 atmopsfere si ambele au regulator de presiune. Doar ca berlina il are in corpul de injectie, iar supernova in rezervor direct. Ma gandeasc sa faci un sistem cand intra turbina sa dea drumu la presiunea din pompa. Un fel de electrovalva cu 2 gauri. Una mai mica si una mai mare. Cea mica sa stea cand nai presiune, iar cand itnra turbina sa impinga acel "cui" si sa dea drumu la presiune. Sau cu o fereastra care isi creste dimensiunile, dar trebuie calculata, prostii si alte minunatii. Mai mia venit o idee in timp ce scriu: daca pui tuh o rezistenta pe pompa nu cumva iti scade presiunea, pentru capompa nu se mai invarte asa tare. Atunci dak merge ia un electronist si sa faci un modul de PWM la care sa ai o intrare sa simta cand intra turbina sa dea drumu la pompa de benzina dar cu grija.(daca te intereseaza as putea sa iti explic cum sa o faci, ca impulsurile care le bagi in pompa sa fie in functie de presiunea in turbo ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
nalodaniel |
![]()
Post
#53
|
![]() a3a oara scriu corect Group: Members Posts: 361 Joined: 24 March 08 From: suceava ![]() |
aa...ar fi putin cam complicat...mai bine modina cu termostat.
|
--------------------
dacia
1310
1986
- -- -- ---
|
|
argon |
![]()
Post
#54
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Poti cauta la dezmembrari un radiator de masina cu cutie automata, care are inglogat in el si partea de racire ulei, si in plus ai si o racire mai buna la apa, asta daca esti nemultumit de performantele radiatorului clasic de Dacie.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#55
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Racirea uleiului e cu dus si-ntors.
In primul rand trebuie termostat pe ulei. Apoi, trebuie vazut daca-ntr-adevar e necesara, ca daca mergi normal cu ea si o calci pe coada doar intr-o depasire, nu (cred) ca se incalzeste atat de tare. Da, ideal ar fi sa-i faci racirea din capul locului, da' apare problema pompei de ulei. Cam cred ca cea de Dacie n-o sa faca fata la asemenea circuit de ungere (standard + turbina + radiator). |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Geox16v |
![]()
Post
#56
|
Membru autentic Group: Members Posts: 613 Joined: 29 March 07 ![]() |
cam asa arata intercoolerul de BX nu am dimensiuni sa iti dau ere de prin dezmembrari Dar pe vreme rece era putin supradimensionat adica imi dadea unele interuperi
Despre electormotor eu am incercat mai multe variante inclusiv cea cu montarea bobinei separat si pina la urma am folosit o galerie de evacuare de pe motorul C1J 784 si electormotor mic polizat in zona bucsei din fata. Carburatorul suflat este SOLEX 32 DIS simplu corp si s-a montat pe R 5, R9, R 11. Cauta prin dezmembrari un motor turbo complet si scapi de f multe probleme. Originalul are si racire la ulei la care am pus in fata radiatorului un radiator de ulei de opel kadett GSI This post has been edited by Geox16v: 2 Nov 2010, 12:35 Attached thumbnail(s) imagesCA91NQMR.jpg ( Size: 13.38k ) Number of downloads: 2323 |
--------------------
EX-DACIA
LOGAN PRESTIGE
2006 1,6 16v Creierul a invins intotdeauna muschii!
|
|
ment |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 205 Joined: 12 June 08 From: Bucuresti, Diham - Morarilor ![]() |
Misto culoarea
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1989 unu.trei dat pe ulei :D..
1984 Golf Mk2 GTi 1.8 2007 Kia C'eed 1.6 CRDi |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#58
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai bine schimbator de caldura apa-ulei? Ala e bun si la pornire, si la blana.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#59
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
De ce e bun la pornire?
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#60
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Uleiul se încinge mai repede decât apa si ajuta si apa sa ajungă mai repede la regim. In forja se inversează rolurile. Asa scapi de grija termostatului.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:33 |