Nu merg stergatoarele pe Intermitent si treapta 1, Treapta 2 functioneaza perfect -Intermitent si 1 NU
![]() ![]() ![]() |
Nu merg stergatoarele pe Intermitent si treapta 1, Treapta 2 functioneaza perfect -Intermitent si 1 NU
Thomy |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
|
||
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dupa mine buba ar fi de la motor sau maneta daca nu merge pe viteza mica , iar la temporizare intra si UCH-ul in schema
Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 58.57k ) Number of downloads: 2218 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
eu zic sa incerci cu o maneta, initial cred ca de acolo era problema , apoi s-a ars motorasul iar acum iar maneta. Cred ca se amestecau mereu defectiuni de la ambele. Mai probeaza cu o maneta , pare cel mai simplu .
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
Thomy |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
Ieri am facut proba cu o alta maneta de pe un Logan identic (preference, fara CB). Aceiasi problema - pe Intermitent si 1 nu merge. Maneta mea, pusa pe celalalt Logan, functioneaza impecabil. Deci - clar - NU este problema de la maneta.
Cel mai curios este faptul ca, de obicei, dimineata, daca folosesc stergatoarele ... merg si pe treptele Int si 1 - dar abia se misca pe parbriz ... ca si cum n-ar avea putere. Dupa cateva curse, nu mai merg si trebuie sa folosesc doar treapta a 2-a. Vreo solutie, cineva ? ![]() Mersi Apropo - daca e cineva de prin Galati sau Braila ... si stie un electrician bun, dati-mi si mie va rog de veste ... m-as duce si la Nalba Service (reprezentanta Dacia) dar s-ar putea sa ma coste enorm ![]() |
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|
klaus |
![]()
Post
#5
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu as banui mai degraba o problema mecanica de ansamblu parghii (inclusiv stergatoare prea stranse pe ax) care conduce la suprasarcina pe motor.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
sau peria de viteza mica blocata sau uzata
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#7
|
![]() - Group: Members Posts: 22.546 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(klaus @ 5 Nov 2010, 08:21) Eu as banui mai degraba o problema mecanica de ansamblu parghii (inclusiv stergatoare prea stranse pe ax) Nu ai ce sa strangi pe ax si sa ingreuneze miscarea. Doar mecanismele cu bila pot sa influenteze.This post has been edited by IRONICK: 5 Nov 2010, 16:31 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Thomy |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
ansamblul original a fost schimbat cu un altul ... tot original, au fost gresate toate mecanismele cu bila, nu e blocat si nu ingreuneaza nimic miscarea ... de altfel pe treapta 2 merge impecabil ansamblul ...
iar daca ar fi ceva de la motoras ... chiar toate 3 care le-am folosit, sa aiba aceiasi problema ? ![]() Apropo , azi am fost la Nalba Service (reprezentanta Dacia) si am incercat sa "scot" un raspuns de la mecanicii de acolo (pe gratis ![]() |
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
moroarele de stergator cu 2 viteze au 3 perii , cele pentru viteza mare sint diametral opuse pe rotor , ce de viteza mica este un pic defazata fata de axa celor 2 de vireza mare
deci ai 3 posibilitati 1 motorul 2 maneta 3 instalatia de la maneta la motor nu merge pe intermitent pentru ca lucreaza pe viteza mica , niciodata nu va fi pe viteza mare |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#10
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Viteza intermitenta (I) si viteza mica (1) sunt alimentate prin acelasi fir care vine de la comutatot si aceeasi perie de pe motoras.
Insa, (I) este alimentata inainte de maneta prin UCH iar (1) e alimentata inainte te maneta prin siguranta direct, prin alimentari diferite (fire distincte) Daca problema ar fi inainte de maneta, una din ele ar trebui sa functioneze. Cum ambele nu functioneaza problema apare de la maneta incolo. Asta inseamna: 1. Maneta defecta 2. mufarea pe maneta deficitara pe firul de alimentare a motorasului. 3. firul intre maneta simotoras e ros pe undeva si se intrerupe doar din cand in cand 4. mufarea/peria motorasului pentru viteza mica (care e comuna pt I si 1) Primul lucru pe care l-as face ar fi verificarea firului dintre maneta si motoras (la peria de viteza mica). Adica l-as schimba cu totul, cu papuci noi. Dupa care m-as uita la peria motorasului |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
crick |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Tinand cont de componentele inlocuite pana acum,incearca sa verifici firul pe care l-am bifat in desen(inclusiv papucii din conectoare);prin el se alimenteaza motorul pe viteza 1 si intermitent.Eventual incearca sa-l dublezi si apoi verifica daca a disparut anomalia.
5 Nov 2010, 22:58: Scuze,vad ca deja s-a postat ! This post has been edited by crick: 5 Nov 2010, 22:58 Attached thumbnail(s) untitled.JPG ( Size: 61.8k ) Number of downloads: 2282 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
Thomy |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
Azi dupa-amiaza am re-verificat urmatoarele :
1. Maneta stergator - am desfacut-o (initial am crezut ca poate s-a desprins vre-un fir de la "butonu de CB", insa Ciprishor a facut treaba buna ![]() 2. Am verificat papucii si continuitatea firelor de la mufa-maneta pana la mufa-motoras ... nimic in neregula. Am verificat si tensiunea care o da in mufa-motoras cand sunt cuplate treptele I, 1 si 2. Totul e ok, zic eu 3. Cat era scoasa grila de deasupra motorasului am verificat functionarea ansamblului ... se misca uniform si nestingherit pe treapta a 2-a (pe I si 1 ... nu mergea nimic) Am pus totul la loc ... Acum seara cand am plecat, datorita mizeriilor facute de baietii cu termoizolatii, am pornit stergatoarele (dupa o buna umezeala bineinteles ![]() Nu stiu ce sa mai zic ... |
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
motoru periile
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fastbot |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 20 January 07 From: GL ![]() |
Lasa sau trimite un PM cu nr de tel.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004 Scala
|
|
crick |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 666 Joined: 2 January 09 From: Bucuresti ![]() |
Din cate am inteles ,motorul a fost schimbat de mai multe ori ,inclusiv contactul de cap de cursa deci este exclus ca vinovata sa fie peria de la tr. 1.Am incercat mai jos sa figurez o schema aproximativa cu circuitul si releul de la temporizator( posibil sa fie acelasi releu figurat in schema 299 dar nu-s sigur)Mai este posibil ca acel releu sa fi fost extrem de solicitat la pornirea cu stergatoarele blocate( mai ales ca la pornirea pe temporizare este primul care alimenteaza motorul pana se inchide contactul de cap de cursa---atunci toata sarcina cade pe el),asa ca exista posibilitatea ca acea portiune de circuit sa fie partial pusa la masa (nu scurtcircuit net,poate contactul releului atinge chiar de infasurarea bobinei sale) si aceasta sa determine alimentarea motorului cu o tensiune insuficienta,implicit si miscarea mai lenta a acestuia.Evident ,este doar un "scenariu"dar pentru a izola mai precis locului defectului,poti incerca intreruperea acestei portiuni de circuit in locul punctat cu X.
Attached thumbnail(s) stergator_Logan.JPG ( Size: 109.39k ) Number of downloads: 2030 |
--------------------
Dacia Solenza
Scala
2003
- B _____
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu e mai usor sa alimentezi separat fiecare viteza in parte cu un fir ca sa se scoata din calcul instalatia electrica pina la motor?
din ce am citit a fost inlocuit 1 singura data , intrebarea ramine chiar a fost inlocuit? This post has been edited by bygy007: 7 Nov 2010, 18:52 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Thomy |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
Da, uite ca pana acum la asta nu m-am gandit ... pe ce fire ale motorasului ar trebui sa fac alimentarea ? cea de treapta a 2-a cred ca am nimerit-o ... dar pentru tr 1 ? Mersi anticipat
![]() @bygy007 - Da, a fost inlocuit ... am celalalt ansamblu in portbagaj This post has been edited by Thomy: 7 Nov 2010, 19:06 |
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu stiu ca nu am umblat la masina pina acum e in garantie , dar daca il ai pe ala vechi vezi ca trebyue sa fie un fir de la mufa la motor , ala rotund , o poza a motorului clara ar fi edificatoare (nu am de unde sa vad ce e pe acolo)
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
klaus |
![]()
Post
#19
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Si subiectiv vorbind, stiind eu meseriasii, ma intreb: de unde o fi fost motorasul ala "de pe stoc"? De unde garantia ca motorasul "nou", care e de fapt sh, e bun?
Si electricianul ala il avea ca l-a dat jos de pe alta masina, si nu cred ca l-a dat jos de bun ce era... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
GIC |
![]()
Post
#20
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
Oare curentii mari la care a fost supus sistemul sa fi belit contactele releului din UCH?
|
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
Ov |
![]()
Post
#21
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
asta voiam sa zic si eu
![]() comanda banuiesc ca trece prin UCH. Daca ai avut stergatoarele blocate, motorul a fost intepenit, curentul consumat a fost foarte mare si ti-a belit niste contacte prin UCH. Banuiala mea e ca nici motorul nici maneta nici cablajul n-au nimic, ci ai o problema de lipituri in UCH. Cred ca daca desfaci UCH-ul si studiezi cablajul in zona iesirii pt stergatoare o sa ai o surpriza (neplacuta) cu ceva cablaj schimbat la culoare (incins). |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
Thomy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 26 July 05 From: Galati ![]() |
Klaus are dreptate ... fiind SH ... poate sa fie stricat (chiar daca e de la dezmembrari ... caz in care as fi ghinionist ).
Pe de alta parte, GIC si OV puncteaza f bine problema ... motorasul original a fost supus unor "chinuri" cat au fost lamelele stergatoarelor inghetate pe parbriz ... cat am ras gheata de pe toate geamurile ... au stat in tensiune cateva minute, deci e posibil. O sa desfac UCH-ul sa vad ce e acolo. Dar mai intai sa caut sa vad unde e amplasat si cum pot ajunge la el ![]() Mersi ![]() |
--------------------
Dacia Logan
1.4 MPI
2005 / preference Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am eu asa un sentiment ca viteza 1 nu trece prin UCH, ci doar intermitenta.
Ori si viteza 1 e bolnava. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
![]()
Post
#24
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nu trece nici + nici - ? Deloc deloc? Nu te contrazic (ca habar n-am cu ce se mananca UCH-ul de logan), dar am vazut chestii similare prin alte parti, intr-adevar nu despre stergatoare ci despre EGR si clapeta de recirculare de la aeroterma, ambele device-uri fiind blocate au prajit partea de control si dupa schimbare cu altele noi se manifestau mai departe cam cum se manifesta stergatoarele lui musiu
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
GIC |
![]()
Post
#25
|
![]() Doar membru Group: Members Posts: 929 Joined: 13 January 04 From: Oradea ![]() |
QUOTE(Thomy @ 8 Nov 2010, 09:56) Klaus are dreptate ... fiind SH ... poate sa fie stricat (chiar daca e de la dezmembrari ... caz in care as fi ghinionist ). Pe de alta parte, GIC si OV puncteaza f bine problema ... motorasul original a fost supus unor "chinuri" cat au fost lamelele stergatoarelor inghetate pe parbriz ... cat am ras gheata de pe toate geamurile ... au stat in tensiune cateva minute, deci e posibil. O sa desfac UCH-ul sa vad ce e acolo. Dar mai intai sa caut sa vad unde e amplasat si cum pot ajunge la el ![]() Mersi ![]() Cauta sub bord imediat in spatele manetei de deschis capota. Verifica papucii de la pinii A4,A5,A6 din conectorul alb (mufa PI), si/sau unul din releele din interior (vezi unde duc trasee pinilor cu pricina). Mufa PI e partea de forta a UCH, iar EHI sunt semnale - v. atasament. Uite o poza facuta de Klaus la un UCH desfacut, unde sa vad si ceva relee. Mergand pe traseele de la pinii pomeniti anterior sper sa gasesti releul cu pricina. Dupa ce l-ai identificat, pana sa-l desfaci poti sa-l alimentezi si pui strapuri (cand auzi ca se comanda) pe partea de forta (bypass pe contactele mobile) sa vezi daca e el de vina sau nu. LE - Am identificat din alte poze releele si am pus si datasheet-urile lor. This post has been edited by GIC: 8 Nov 2010, 14:07 Attached File(s) ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L -
2002 Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
dupa mine este simplu si as avea curaj sa fac pariu ca UCH-ul nu are treaba decit cu temporizarea atit , adica facind analogie cu schema de berlina schema_cu_temporizator_completa.JPG ( Size: 39.5k )
Number of downloads: 1792
viteza mica nu are nici o treaba , pina acum nu ne-a spus daca motorul alimentat direct pe viteza mica functioneaza nici pe motor nu am vazut daca exista sau nu alimentare (masurat cu un voltmetru fata de masa) This post has been edited by bygy007: 8 Nov 2010, 15:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Ov |
![]()
Post
#27
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ce-mi place ca inca mai exista schema asta de berlina pe forum. Cred ca trebuia sa scriu si eu pe ea cine a facut-o initial (adica io
![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da dar nu era facuta asa , am participat si eu la ea , de aia am pus modificata (am pus maneta)
![]() asta e originala ![]() This post has been edited by bygy007: 8 Nov 2010, 16:25 Attached thumbnail(s) schema_cu_temporizator.jpg ( Size: 23.37k ) Number of downloads: 1721 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Ov |
![]()
Post
#29
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
cand am desenat-o habar n-aveam ce-i p'acolo (nici motorul de stergatoare nu stiam ce are inauntru). A fost o insiruire de presupuneri determinate prin masuratori
![]() Gata cu offtopicul ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
Dar teoretic luand UCH-ul de proba de pe masina unui vecin binevoitor ai putea proba stergatoarele , chiar daca masina nu poate porni stiu ca unele functii pot fi probate . Macar le iei prin eliminare in felul asta.
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 08:56 |