Aeroterma CN - verificat sigurante, verificat buton / tot nu merge
![]() ![]() ![]() |
Aeroterma CN - verificat sigurante, verificat buton / tot nu merge
eXtenSion |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
|
||
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|||
pavel_daniel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Nici nu cred ca o sa-ti vina tensiune.In buton intra fir de masa.Alimentarea duce direct in motor.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Pai da, si din motor iese ceva tensiune, ca altfel n-ar mai merge, nu? Nu iese cat intra, dar de iesit sigur iese ceva.
![]() |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Poate fi motorasul blocat .
|
--------------------
-
-
-
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#5
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
daca e dus motoru nu se mai intoarce tensiune pe nul
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
bygy007 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai tensiune pe comutator? poate a ramas vre-o perie blocata , bate usor in motorpoate isi revine , dupa mine sa urmaresti firele de alimentare ale motorului , undeva trebuie sa fie innadit cu papuci , masoara fata de o masa (cea mai buna este carcasa contactului) si vezi ce lipseste
la nova are releu si inchide cind pui contactul This post has been edited by bygy007: 6 Jul 2010, 23:23 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
HUMMER H1 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru cu S.U.V. Group: Members Posts: 660 Joined: 21 December 09 From: Galati ![]() |
verifica motorul la aeroterma si vezi ce spune
![]() |
--------------------
Ro S.U.V.
Double Cab 1.9d
2005
- GL-13-FHM
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Nu am tensiune deloc pe buton / comutator. Iar motorasul cine stie pe unde e ascuns, ca am scos torpedoul si nu l-am vazut... Se vad doar plastice.
Nu stiu cum sa urmaresc firele care duc la motor, pentru ca nu stiu sigur pe ce siguranta e. Mai stiti cu ce e legat impreuna? Sa scot sigurante pana nu mai merge chestia cu care e legata aerotarma impreuna. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Fost service..... Facut ce se vede in poza.
![]() Dupa service... nu-mi mai merge stopul din mijloc. Am pus si o siguranta acolo unde a unit mecanicul cu sarma, dar tot nu merge. Nici nu stiu daca nu merge de cand am fost in service sau de dinainte. Dar ciudata coincidenta. Am verificat becul din stop si e bun, am si pus altul in loc si tot nu merge. Oricum, ce naiba de reparatie mi-a facut? E stricat panoul de sigurante in spate sau ceva? Attached thumbnail(s) reparatie.jpg ( Size: 57.6k ) Number of downloads: 2556 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#10
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
pur si simplu a facut o punte intre cele 2 borne,verifica daca ai curent pe firul ce merge la acel bec,respectiv daca ai masa si daca nu o iei pe firul ce nu aicurent/masa si vezi unde este problema.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
eXtenSion |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Pai de ce a facut puntea? e stricat panoul de sigurante? Si nu cred ca e normal ca printr-o siguranta de 15 prin care mergeau x consumatori acum sa mearga si aeroterma... Ca doar circuitele nu sunt facute dupa ureche si nici sigurantele calculate aiurea.
Voi masura sa vad ce se intampla cu stopul pacii. ![]() This post has been edited by eXtenSion: 29 Jul 2010, 21:16 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
uite ce alimenteaza fiecare siguranta siguranteyy8.jpg ( Size: 184.44k )
Number of downloads: 2871
daca ne spui intre care sigurante a facut puntea gasim si explicatia sigur defectiunea ta a fost de la tabloul de sigurante si anume niturile , ar mai fi o solutiesiguranta.JPG ( Size: 24.44k ) Number of downloads: 2717 pentru stopul de frina , trebuie sa urmaresti firele (daca zici ca becul este bun) , unul se leaga la masa , iar celelalt la contactil de la pedala sau pe la lampile spate , sau pe traseul cablului de alimenate lampi spate This post has been edited by bygy007: 29 Jul 2010, 21:57 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
clau lcf |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta ![]() |
Salve. Sunt electrician auto. Vezi ca ce ti-a facut ala acolo nu e bine, e solicitata siguranta si implicit tabloul. E sa fie stricat tabloul de sigurante, pt ca aeroterma consuma mult. Daca e si motorul un pic blocat, opune rezistenta, da in scurt, si iarasi se incinge tabloul. Gaseste un electrician care sa o faca calumea. sa desfaca sa gaseasca problema si sa o remedieze, nu sa faca sunturi deaiurea, ca aia de au facut instalatia aia electrica, nu au fost prosti cand au facut-o. Ori ai tabloul bulit, ori firul de alimentare cu 12 v, care trece prin siguranta si se duce spre motor, nu mai are tensiune pe el. La stopul de frana e posibil sa fie coincidenta. Verifica daca se aprind stopurile de frana din triple. Daca nu se aprind, verifica contactul de la pedala. Ii mai iese cate un fir cateodata. Daca se aprind treci la controlat. Suplimentarul (al 3 lea) e legat tot de acelasi fir ce cele din tripla. Vine un fir, si se ramifica in 3. Deschide portbagajul si urmareste firul ce pleaca de la stop. E mufat in portbagaj. Sa nu il fi agatat cu cv. Vezi si daca are masa lampa. Spor a treaba. Apropo, ca sa ajungi la motorul aerotermei, la cn trebuie sa scoti bordul. daca ai bara transversala ,din stalp in stalp, tre sa o dai si pe aia jos, aia tine coloana volan. Apoi scoti aeroterma din locul ei, o desfaci deasupra si dai de motor. Pt mine care sunt electrician, operatiunea asta dureaza 3-4 ore.... Sper sa nu ajungi acolo;) Bafta multa
This post has been edited by clau lcf: 30 Jul 2010, 05:46 |
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
yonutz85 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 20 September 07 From: Craiova ![]() |
La acelasi capitol am si eu probleme. Anul trecut am folosit toata iarna masina si implicit si aeroterma fara probleme. Mai nou insa cand o pornesc acul de la incarcare se duce pe rosu la maxim. Motorul se invarte ok,nu se aud zgomote ciudate dar are un consum de curent urias...
Care ar putea fi problema? Iarna trecuta mergeam cu faruri faza scurta+muzica+dezaburire si uneori si stergatoare si nu aveam probleme. Acum daca am farurile+muzica si pornesc aerotrema la ralanti cd-playerul incepe sa se opreasca singur... Cu alti consumatori nu am probleme,pot sa stau cu faza lunga+muzica la maxim+stergatoare+dezaburire fara ca acul de la incarcare sa ajunga pe rosu. Masina e din 98,bord tip CN,alternator de 50A,releu electronic. |
--------------------
Dacia
1410
1997
- DJ03RZR Dacia: still better than the bus!
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
(La stopul de frana era o problema absolut cretina (vezi poza..cu verde conturul suportului becului)... borna + a becului sta pe o limba de metal, in forma de >. In loc sa fie naibii de forma dreptunghiulara, dracia asta triunghiulara s-a invartit in suport, fiind prinsa la un capat intr-un nit, si acum statea foarte frumos pe partea - a becului, deci in scurt. E atat de subtire spre varf ca e chiar interesant ca nu aluneca singura de pe "borna" + al becului. Ca nu mi s-a ars siguranta e partea a 2-a..)
clau lcf, bygy007, multumesc! yonutz85 - probabil ai scurt undeva, dar eu nu ma pricep sa iti spun unde... This post has been edited by eXtenSion: 5 Sep 2010, 22:32 Attached thumbnail(s) asa.jpg ( Size: 17.93k ) Number of downloads: 2465 |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
cobra_boss70 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 11 September 07 ![]() |
Salut baieti am si eo o problema cu incalzirea la aeroterma model bord CN..motorasul nu fuctioneaza am verificat sigurantele inlocuit intrerupatorul cu mai multe poziti...si as avea nevoi de o schema alectrica ..daca ma poate ajuta cineva ?? multumesc anticipat.
|
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#17
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Buna tuturor,
Am si eu o mica problema la aeroterma. Comutand pe rand cele 4 trepte am observat ca numai i treapta 4 se aude cum functioneaza. Am inteles ca cica ar avea 4 sigurante undeva prin spate , una pt fiecare treapta. Unde sunt acestea ca sa le pot verifica . Daca nu asta e problema pe unde ar putea fi problema? Sa fie potentiometrul ? Ca m-am interesat si nu e chiar ieftin. De import 25 lei si de uzina 62 lei. Daca aveti veva idei , sfaturi va rog frumos sa ma ajutati si pe mine! Mersi anticipat si va doresc o zi buna! |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la tine cred ca blocul de rezistente e problema sau comutatorul , ca sa il gasesti urmaresti firele de la comutator
This post has been edited by bygy007: 15 Sep 2010, 10:32 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#19
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Ca sa am acces la buton trebuie sa scot grila aia unde sunt si butoanele de cald / rece si cel de directionare. Intrebarea este pt a scoate acele 2 butoane ( cald/rece si directionare ) , cum trebuie sa procedez?
Trebuie cumva sa desfac sarma de la robinetul de pe furtunul de intrare? Mersi anticipat |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
ghitza |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
tragi de ele spre tine si ies afara ,dupa care scoti buotnul de la treptelede viteza dupa axul lui si dai jos fata aceea si gata de acolo iti dai seama
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#21
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
ok , mersi mult pt ajutor.
|
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
ghitza |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
nu ai pentru ce ,spor
![]() |
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
clau lcf |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 23 February 05 From: Constanta ![]() |
QUOTE(dc_copilu @ 15 Sep 2010, 09:15) Buna tuturor, Am si eu o mica problema la aeroterma. Comutand pe rand cele 4 trepte am observat ca numai i treapta 4 se aude cum functioneaza. Am inteles ca cica ar avea 4 sigurante undeva prin spate , una pt fiecare treapta. Unde sunt acestea ca sa le pot verifica . Daca nu asta e problema pe unde ar putea fi problema? Sa fie potentiometrul ? Ca m-am interesat si nu e chiar ieftin. De import 25 lei si de uzina 62 lei. Daca aveti veva idei , sfaturi va rog frumos sa ma ajutati si pe mine! Mersi anticipat si va doresc o zi buna! @ dc_copilu Salut ![]() ATENTIE!!! Inainte sa va apucati de lucrarea de mai sus, verificati butonul de trepte. Vedeti daca da tensiune pe fiecare treapta in parte. Totusi e mai rar sa fie stricat butonul. Ca sa nu demontati bordul sa ajumgeti la buton, dati jos capacele de la coloana volan(cochilia) si vedet ica exista o mufa in dreapta inspre bord, care duce la buonul ala. Verificarea sse poate face si de acolo. @ cobra_boss70. Citeste postul de mai sus scris de mine, si asta in care am scris acum, si ai rezolvarea. Ca si o schema scrisa, Pulsul vine de la baterie, la alternator, de la alternator ,la blocul de lumini, (surubul cu piulita de 8), se duce in contact, Prin contact, se duce in tabloul de sigurante, trece prin siguranta, pana la o mufa , in partea dreapta, sub bord, pe undeva in zona acceleratiei, deasupra. Acolo mai are obiceiul sa se topeasca, din cauza mconsumului mare de curent. Din mufa aia se duce la motoras. Si la butonul de trepte. P.S. NU mai comfundati SIGURANTA cu REZISTENTA. SPOR LA TREABA!!! This post has been edited by clau lcf: 19 Sep 2010, 18:22 |
--------------------
Volskwagen
Corrado
1995
- CT 29 VRG VW Corrado VR6 2.9 & Opel Astra G caravan 2.0 DTL.
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#24
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
clau lcf
Mersi pt sfat. Le-am numit sigurante pt ca asa mi-a spus cineva. Eu personal nu am desfacut niciodata sa vad ce este acolo, ca daca vedeam cu siguranta nu faceam aceasta confuzie. Mersi inca odata pt sfat , am sa fac ceea ce mi-ai zis. P.S. Am uitat sa mentionez ca eu am bord CN4 , mi-ai putea spune daca pt operatiile propuse de tine trebuie sa dau bordul jos. Mersi anticipat si o zi buna! Cu respect, dc_copilu This post has been edited by dc_copilu: 20 Sep 2010, 12:19 |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#25
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Buna tuturor,
Poate o sa vii se para banal , dar imi poate explica cineva cum functioneaza clapetele de la instalatie de incalzire la masina mea din semnatura , acelea din bord cald/rece si directionare. In mare stiu principiul , ce m-ar interesa exact ar fi combinatiile ce se pot face pt a avea aer prin diferite locuri. Precizaz ca am bord CN4. Mersi anticipat! @Ghitza M-am uitat in locul unde mi-ai spus si nu am gasit nici un cod. Poate nu m-am uitat cum trebuie , ma mai uit mai atent si daca gasesc ti-l dau. O zi buna tuturor! Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
ghitza |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
pai ai acolo loa levierul de jos dn cele 2 pozitiile cum vrei aerul ,il duci in dreptul fiecaruia si ar trebui sa mearga daca ai sistemul in regula (capsule si distribuitor) mss nu face nimic daca il gasesti ma anunti
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#27
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Din cate am inteles din alte postari , daca clapeta de sus este maxim dreapta sau maxim stanga nu mai intra aer din exterior pe la aerisitoarele laterale. Din cate am vazut eu valvele simple inchid circuitul chiar in zona de iesire din aeroterma , sau nu?
In ce pozitie ar trebui sa fie clapetele ca sa imi intre aer de afara prin lateral? Azi dupa servici vreau sa scot comanda din bord sa vad care este principiul de functionare si sa verific cum sta treaba pe acolo. Am schimbat valvele simple si am verificat daca am vid la ele si e OK. Cand sufla pe lateral ar trebui sa se simta bine cand vine aer sau nu se simte deoarece vine pe un diametru mare? Pt. ca la mine nu simt nimic , doar sa aude ca ar trece aerul pe acolo? Si inca un lucru: prin gura centrala sufla aer , dar cand opresc se aude un mic fasait, foarte slab doar daca apropii urechea , sa fie oare un furtun fisurat? Mersi anticipat si scz ca va tot stresez cu atatea intrebari? O zi buna si spor la treaba! Cu respect, dc_copilu |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
ghitza |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
deci cum ai zis si tu daca maneta este pana in extreme ai peu pe recirculare cand o dai putin innapoi o sa auzi cum se deschide supapa si voletii sa intre de afara .Gurile de aer cele laterale cele din capetele bordului nu au treaba cu aeroterma prin ele vine doar aer de afare ,iar cu acle fasait eu zic sa nu iti faci probleme
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
dc_copilu |
![]()
Post
#29
|
![]() Dornic de cunoastere... Group: Members Posts: 240 Joined: 31 May 10 From: Timisoara ![]() |
Mersi fain pt lamuriri. M-ai scos din ceata. Eram foarte surprins de ce nu intra aer pe lateral daca am schimbat cele 2 valve. Daca am inteles bn rolul valvelor simple e sa inchida acele guri la aeroterma pt ca atunci cand intra aer de afara sa nu intre si pe acolo sau cand bag caldura sa nu intre aerul rece de afara.
Mersi inca odata pt explicatii si sper ca nu am fost prea stresant. Cu aceste explicatii am inteles si modul de functionare in totalitate, nu numai ca mi-am reparat incalzirea. Cu respect, dc_copilu P.S. Sa stii ca nu te uit cu codul ala ... ![]() |
--------------------
Solenza
Rapsodie
2003
- TM xx XXX I love my car....:)
|
|
crull |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 18 May 10 From: calarasi ![]() |
Astazi am pornit masina (dacia 1310 '98) dupa o pauza de cateva luni.Cand am vrut sa pornesc aeroterma , surpriza ventilatorul nu mai mergea, cu toate ca pana acum a mers foarte bine si fara zgomote suspecte.
Am verificat butonul ,am tensiune pe toate cele 4 pozitii, am masurat si butonul fara tensiune pe el sa vad daca face comutarea si este bun. Siguranta este ok, ce e de facut? |
--------------------
Dacia
logan
2007 laureat
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:08 |